МИ – ДІТИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОДИНИ
МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння того, що Україна європейська держава, а українці члени європейської родини; розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, робити висновки; виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій, народу.
ОБЛАДНАННЯ. Таблиця з державними символами України, глобус, карта України, мультимедійний проектор, відеоролики «Народні символи України», «Цікаві факти про Україну», « Гімн ЄС», запис пісні «Квітуча Україна», святково прикрашена дошка.
- Традиційно навчальний рік розпочинаємо першим уроком.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра « Так чи не так, я чи не я»
Усі за літо відпочили?
А набралися ви сили?
У школу всі із вас хотіли?
А на сонці засмагли?
Хто улітку грався?
Ну, а хто купався?
У таборі хто із вас був?
А хто букви всі забув?
Хто з вас їздив до бабусі?
Хто допомагав матусі?
Хто книжку нову прочитав?
А хто лише в м’яча ганяв?…
ІII. Основна частина
Оголошення теми та мети уроку
- Діти, а що для вас означає слово Україна? Які ще слова – синоніми можна використати для передачі змісту цього слова? (Відповіді учнів)
– Тема нашого уроку дуже цікава. Давайте всі разом прочитаємо її.
МИ – ДІТИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОДИНИ
-Як ви розумієте ці рядки? (Відповіді учнів)
– Тож сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про Україну, як європейську державу, вчитися висловлювати свої думки, аналізувати, робити висновки, дізнаємося багато цікавого.
- Скільки любові до рідної землі, до свого народу бринить в кожному рядку творів видатних українських поетів і письменників (Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, М.Коцюбинський, О.Олесь, Д.Павличко, П. Грабовський). Всі вони дуже різні, але їх поєднує одне – безмежна любов до України. Послухайте деякі з них… (Відповіді учнів)
– Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи, традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.
– На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)
- Куди ми вирушимо у подорож, ви здогадаєтесь послухавши вірш.
НАШ РІДНИЙ КРАЙ
Щоб довелося мандрувати –
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі, –
То навіть би за сотню років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
М. Познанська
- Куди ми вирушимо у подорож?
– Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.
– А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)
Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.
е |
р |
е |
п |
а |
г |
о |
м |
– Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)
Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.
П- пам′ять, працьовитість;
Е- енергію;
Р- радість, родину;
Е- емоції;
М- мудрість;
О- острів знань;
Г- гарний настрій, гарну поведінку;
А- активність.
– Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)
(пісня «Паравоз Букашка»)
– Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .
– Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .
IV. Робота над темою уроку
Робота над прислів′ями
На цій зупинці вам потрібно виконати завдання.
З“єднайте початок прислів“я з кінцівкою
Діти ,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.
Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.
Пригадаймо що значать його кольори?
( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)
Молодці правила руху пригадали. Нам зелений колір. Рушаймо!
А ось і друга зупинка «Історична»
Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу.
(Перегляд відеоролика «Про Україну»)
Спробуємо ми свої сили і дамо відповіді на запитання.
* Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)
* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)
* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.) (за потребою вчитель надає підказку)
Україна незалежна країна Європи
4.Символи України
- Наш потяг знов вирушає.
(звучить музика «Паравоз Букашка»)
- Ми прибули на третю зупинку «Загадкова». А чи гарно ви знаєте символи України? Відгадайте загадки.
Загадки
По ньому ми живем із вами –
це основний закон держави.
(Конституція)
Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати.
(Герб)
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно.
Коли звучить він – всі встають,
до серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
і Україну прославляють.
( Гімн)
Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають
(Прапор)
-Це державні символи України. Є ще народні символи.
Вони чекають нас на наступній зупинці. Потяг відправляється. Всі готові?
(Звучить музика «Паравоз Букашка»)
– А ось и четверта зупинка «Народні символи». Відеоролик допоможе дізнатися нам про народні символи українців.
(Пе регляд відеоролика «Народні символи України»)
– Європейські держави об’єдналися у союз який відомий як Євросоюз, у якого також є свої символи. Україна прагне стати членом цієї організації. Перший крок вже зроблено цього літа – безвізовий режим для українців.
Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні голубого неба, розміщених по колу, що символізують народи Європи в єдності і мирі.
(слайд з прапором Євросоюзу)
(Звучить гімн «Ода до радості» Бетховена)
6. Люби і знай свої звичаї.
Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших і прославляють.
Проведемо гру і перевіримо, чи справжні ви українці?
Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите оплесками один з них, що належить українському народу.
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина, ялина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці,кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.
– Молодці, ви справжні маленькі українці.
ІІІ. Підсумок уроку
-Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах )
На промінцях продовжте речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.
( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)