Класна година на тему: "Ми - діти європейської родини"

Про матеріал
Мета даного заходу - це поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння того, що Україна європейська держава, а українці члени європейської родини; розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, робити висновки; виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій, народу.
Перегляд файлу

МИ – ДІТИ  ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОДИНИ

МЕТА. Поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій, розуміння  того, що Україна європейська держава, а українці члени європейської родини; розвивати критичне мислення, вміння одержувати інформацію, аналізувати її, робити висновки; виховувати любов та повагу до рідного краю, його традицій, народу.

 

ОБЛАДНАННЯ. Таблиця з державними символами України, глобус, карта України, мультимедійний проектор, відеоролики «Народні символи України», «Цікаві факти про Україну», « Гімн ЄС», запис пісні «Квітуча Україна», святково прикрашена дошка.

 

- Традиційно навчальний рік  розпочинаємо першим уроком.

ІІ.     Актуалізація опорних  знань

Гра « Так чи  не так, я чи не я»

Усі  за  літо  відпочили?

А набралися  ви сили?

У школу всі  із вас хотіли?

А на сонці засмагли?

Хто улітку грався?

Ну, а хто  купався?

У  таборі хто із вас був?

А хто  букви  всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча  ганяв?…

  • А яке  сьогодні число, який місяць, рік?
  • Чим особливий цей день для вас?

 

ІII. Основна частина

Оголошення теми та мети уроку

- Діти, а що для вас означає слово Україна? Які ще слова – синоніми можна використати для передачі змісту цього слова? (Відповіді учнів)

Тема нашого уроку дуже цікава.  Давайте всі разом прочитаємо її.

МИ – ДІТИ  ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОДИНИ       

-Як ви розумієте ці рядки? (Відповіді учнів)

 Тож сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про Україну, як європейську державу, вчитися висловлювати свої думки, аналізувати, робити висновки, дізнаємося багато цікавого.

 

- Скільки любові до рідної землі, до свого народу бринить в кожному рядку творів видатних українських поетів і письменників (Т.Шевченко, Л.Українка, І.Франко, М.Коцюбинський, О.Олесь, Д.Павличко, П. Грабовський). Всі вони дуже різні, але їх поєднує одне – безмежна любов до України. Послухайте деякі з них… (Відповіді учнів)

 

 Вирушимо ми сьогодні у пізнавальну подорож. У якій пригадаємо символи,  традиції, звичаї України. Дізнаємося про Україну, як європейську країну.

На чому поїдемо, дізнаєтесь відгадавши загадку.

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на пероні. (Потяг)

 

- Куди ми  вирушимо у подорож, ви здогадаєтесь послухавши вірш.

НАШ  РІДНИЙ  КРАЙ

Щоб довелося мандрувати –

Піти по рідній всій землі:

У кожне місто завітати,

У кожнім побувать селі, –

То навіть би за сотню років

Цього б не встигли ми зробить:

Простори в нас такі широкі,

А міст і сіл – що не злічить!

М. Познанська

- Куди ми  вирушимо у подорож?

Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.

А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)

Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.

  • Діти, потяг , яким ми вирушаємо має назву, але вагони переплутались і назва не читається. Допоможіть прочитати!

е

р

е

п

а

г

о

м

 

Молодці, потяг має назву «ПЕРЕМОГА». Чому він так називається, як ви думаєте? ( відповіді дітей)

Ми прийшли в школу, щоб навчитись перемагати труднощі, бути успішними, досягати поставленої мети.

  • Що ми візьмемо з собою в подорож? Назвіть слова на кожну букву слова «Перемога».

П- пам′ять, працьовитість;

Е- енергію;

Р- радість, родину;

Е- емоції;

М- мудрість;

О- острів знань;

Г- гарний настрій, гарну поведінку;

А- активність.

Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)

(пісня «Паравоз Букашка»)

Як ви думаєте, що саме головне потрібно робити , щоб завжди здобувати перемогу у житті?( Відповіді дітей) .

Батьки приводять вас до школи і хочуть, щоб ви були здорові, лише здорова людина може бути активною, добре вчитись, працювати і перемагати .

  • Що ви, робили влітку щоб бути здоровим? ( відповіді дітей)

 

IV. Робота над темою уроку

Робота над прислів′ями

  • Ось ми приїхали до першої зупинки: «Народ скаже, як зав′яже»

На цій зупинці вам потрібно виконати  завдання.

З“єднайте початок прислів“я з кінцівкою

  • Зрадити батьківщину – зганьбити (матір і батька.)
  • Рідна сторона мати – а чужа – ( мачуха)
  • Без верби і калини ( нема України)
  • Одна у людини рідна мати, одна у нього і (батьківщина.)
  • Всюди добре, а вдома краще.
  • Молодці, ми пригадали прислів′я про Україну, рушаймо далі.
  1. Фізкультхвилинка

Діти ,але рушити ми не можемо, перед нами з′явився відомий нам дорожній знак, він хоче нам про щось нагадати.

Цього року багато хто з вас буде ходити додому сам. І щоб благополучно дістатись додому світлофор приходить нам на допомогу.

Пригадаймо що значать його кольори?

  • стояти
  • приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)
  • крокуємо

( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)

Молодці правила руху пригадали. Нам  зелений колір. Рушаймо!

 

  1. Вікторина

А ось і друга зупинка «Історична»

Обов′язок кожного українця добре знати історію та традиції свого народу.

(Перегляд відеоролика «Про Україну»)

Спробуємо  ми свої сили і дамо відповіді на запитання.

* Назва нашої держави? (Україна.)

* Столиця України? (Київ.)

*Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)

* Рослини – символи України. (Верба і калина.)

* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)

* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.) (за потребою вчитель надає підказку)

Україна незалежна країна Європи

 

4.Символи України

- Наш потяг знов вирушає.

(звучить музика «Паравоз Букашка»)

- Ми прибули на третю зупинку «Загадкова». А чи гарно ви знаєте символи України? Відгадайте загадки.

Загадки

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.

( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають

(Прапор)

-Це державні символи України. Є ще народні символи.

 

Вони чекають нас на наступній зупинці. Потяг відправляється. Всі готові?

(Звучить музика «Паравоз Букашка»)

  1. Європейський Союз

А ось и четверта зупинка «Народні символи». Відеоролик допоможе дізнатися нам про народні символи українців.

(Пе регляд відеоролика «Народні символи України»)

Європейські держави об’єдналися у союз який відомий як Євросоюз, у якого також є свої символи. Україна прагне стати членом цієї організації. Перший крок вже зроблено цього літа  – безвізовий режим  для українців.

Прапор Євросоюзу 12 золотих зірок на фоні голубого неба, розміщених по колу, що символізують народи Європи в єдності і мирі.

(слайд з прапором Євросоюзу)

  • Гімн Європейського Союзу «Ода до радості» відомого німецького композитора Бетховена, який я пропоную вам прослухати.

(Звучить гімн  «Ода до радості» Бетховена)
 

     6. Люби і знай свої звичаї.

  • Ось ми і приїхали на останню зупинку «Люби і знай свої звичаї».

Ми українці маємо свої відмінності від інших народів: звичаї , обереги, символи,страви, які відрізняють нас від інших  і прославляють.

Проведемо гру  і перевіримо, чи справжні ви українці?

Я читатиму перелік предметів, страв, оберегів ,тощо, а ви визначите оплесками один з них, що належить українському народу.

Плов, вареник, пельмень.

Лелека, слон, мавпа.

Пальма, калина, ялина.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Вишитий рушник, віяло, матрьошки.

Береза, каштан, верба.

Місяць, зірка, тризуб.

Чорнобривці,кактус , гвоздика.

Віночок, хустинка, шапка.

Суп , борщ, уха.

Молодці, ви справжні маленькі українці.

ІІІ. Підсумок уроку

  • Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі. Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)

 

-Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо  йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах )

На промінцях  продовжте  речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.

( звучить запис пісні « Як у нас на Україні» К. Бужинської.)


 

 

doc
Додано
13 березня 2020
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку