Тема ,, Обери свій шлях до успіху.’’
Мета: ознайомити з різноманітним світом професій,звернути увагу підлітків на таке важливе проблемне питання,як вибір професії; допомогти обрати справу до душі,відповідно до своїх можливосте.
Обладнання: презентація,фото,роздатковий матеріал.
Хід конференції
Слайд1. Якщо ви вдало виберете працю
й вкладете в неї свою душу,то
щастя саме вас знайде.
К.Д.Ушинський
Невдовзі ви обиратимете собі професію і почнете оволодівати нею.У світі існує більш ніж 55 тис.професій.
Слайд 2-3.
Права людини,визначені Декларацією та покладено в основу КУ.Так,ст.43 КУ проголошує право кожного на працю,що включає можливість заробляти собі на життя працею,яку він вільно обирає на яку добровільно погоджується.
Слайд4.
Оголошується тема ,,Обери свій шлях до успіху.’’
Слайд5.
Ви дізнаєтеся:
Чому до вибору професій потрібно ставитися серйозно?
Чому важливо дізнатися про професію якомога більше?
Чому необхідно враховувати свої внутрішні схильності, здібності при виборі професії?
У чому полягає золоте правило вибору професії?
Ми будемо працювати сьогодні згідно плану конференції.
План
1.Інформаційний блок ,,Типи професій.’’
2.Практичний блок ,,Всі професії потрібні, всі професії важливі.’’
3. Вправа "Пакет".
4.Інформаційний блок ,,Найкращий вибір.’’
5.Поради шкільного психолога.
6.Психогеометричний тест.
7.Вправа ,,Розв’яжи ситуації.’’
8.Вправа ,,Порівняй нас.’’
І. Інформаційний блок,,Типи професій.’’
Щоб людині легше було орієнтуватися у світі професій,вчені розділили їх на 5 типів,в залежності від предмета праці.
Слайд 6-11.
ІІ. Практичний блок,,Всі професії потрібні,всі професії важливі.’’
(Учнів об’єднують в малі групи або окремо роздають завдання).
Відповіді: Л-П-ветеринар,агроном,зоотехнік,кінолог,геолог,селек-
ціонер,вівчар.
Л-Т-водій,слюсар,інженер,льотчик,машиніст,електрик,будівель-
ник,сантехнік.
Л-Л-вчитель,лікар,продавець,журналіст,офіціант,юрист,перукар,
екскурсовод.
Л-З-бухгалтер,вчений,економіст,програміст,касир,перекладач.
Л-Ж-актор,художник,композитор,модельєр,скульптор.
Вчитель.
Цитата про працю.
Праця і насолода являють собою дві істотні
Умови людського життя- особистого і суспільного.(В.Вейтлінг)
ІІІ. Вправа "Пакет".
Пропоную учням вибрати по одному із чотирьох пакетів:
( в І пакеті - цукерка, в ІІ - гумка, в ІІІ - зубок часнику, а четвертий - порожній). Ніхто з дітей не знає, що в пакетах.
Коли діти зробили свій вибір, починається обговорення:
- Чому ви вибрали цей пакет?
- Чого вам бракувало, щоб прийняти рішення?
- Що ви відчували, коли відкрили пакет?
ІV. Інформаційний блок,,Найкращий вибір.’’
Отже,професій у світі десятки тисяч,але це не означає,що потрібно перебрати всі,щоб знайти одну- єдину.Професійне самовизначення- від слова,,межа’’- кордон.Значить,треба якось обмежити коло професій,з яких доведеться вибирати.Ці межі окреслені формулою вибору професії.
Слайд 12-13.
Потрібно обов’язково мати уяву про професії,які мають попит на ринку,виявляти коло ваших інтересів,ваших здібностей та реальну сферу їх застосування.
V.Поради шкільного психолога.
VІ.Психогеометричний тест. (Слайд 15-27)
Вчитель.
Цитата про працю.
Працюй для того,щоб насолоджуватися.(Ж.-Ж.Руссо)
VІІ. Вправа,,Розв’яжи ситуації.’’
У вас є опис професійного вибору,а ви спробуйте визначити,до якого малюнку відноситься опис.
Слайд 14.
№1 №2 №3
Ситуація №1.Таня поки не знає,чого вона хоче,здібностей і талантів у неї особливих немає,та й на пошуки не вистачає часу.Але від багатства і слави не відмовилася б.Загалом хочеться їй робити те,чого не може робити в ситуації,коли це нікому не треба.До речі,таких диваків чимало – більше половини всіх випускників.Тільки вони про це не знають.
Ситуація №2.Олена хоче бути,як всі.Щоб була своя сім’я,будинок,діти.Зірок з неба не вистачає і талантами не блищить.Але їй подобається возитися з дітьми,а у них у місті постійно не вистачає вихователів у дитячих садках.Вона і вирішила стати вихователем.
Ситуація №3.Сашко хоче бути програмістом.Комп’ютер він знає як своїх п’ять пальців,читає книги з програмування,зробив свій сайт.А інформаційні технології зараз затребувані скрізь.
Коментарі.
№1. У Тані у сфері ,,Хочу’’і ,,Можу’’ порожнеча,а значить вона не зможе обрати професію по душі.
№2.У Олени вибір виявився вдалим,але це не дуже міцний вибір.якщо вона переїде в інше місто,де вихователів буде достатньо вона не зможе знайти роботу.
№3.У сашка найвдаліший вибір.
Рекомендації.
№1.Тані потрібно все-таки розібратися у своїх цілях,пріоритетах,потрібно вивчати себе,дізнатися що вона хоче,може і треба.
№2.Олені потрібно подумати про торимання додаткової освіти.Тобто про запасний варіант.
ЛЮДИНА – ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ
Ветеринар,водій,слюсар,вчитель,лікар,бухгалтер,вчений,актор,художник,агроном,інженер,льотчик,продавець,еко-номіст,композитор,зоотехнік,кінолог,машиніст,елект- рик,журналіст,офіціант,програміст,касир,модельєр,скульптор,геолог,селекціонер,будівельник,сантехнік,юрист,пе-рукар,перекладач,вівчар,екскурсовод.
Вправа,,Розв’яжи ситуації.’’
Ситуація №1.Таня поки не знає,чого вона хоче,здібностей і талантів у неї особливих немає,та й на пошуки не вистачає часу.Але від багатства і слави не відмовилася б.Загалом хочеться їй робити те,чого не може робити в ситуації,коли це нікому не треба.До речі,таких диваків чимало – більше половини всіх випускників.Тільки вони про це не знають.
Ситуація №2.Олена хоче бути,як всі.Щоб була своя сім’я,будинок,діти.Зірок з неба не вистачає і талантами не блищить.Але їй подобається возитися з дітьми,а у них у місті постійно не вистачає вихователів у дитячих садках.Вона і вирішила стати вихователем.
Ситуація №3.Сашко хоче бути програмістом.Комп’ютер він знає як своїх п’ять пальців,читає книги з програмування,зробив свій сайт.А інформаційні технології зараз затребувані скрізь.