Класна година "Птахи - наші друзі!"

Про матеріал
Класна година формує різностороннє уявлення про світ птахів; поглиблює поняття «птахи», «птахи перелітні і зимуючі». Уточнює і систематизує знання учнів про птахів своєї місцевості, про повадки деяких з них. З’ясувує причини змін у житті птахів. Розкриває значення птахів у природі і житті людини. вчить знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEАM-технологій.
Перегляд файлу

Класна година: 2 клас

Тема: Птахи – наші друзі.

Мета: формувати різностороннє уявлення про світ птахів; поглибити  поняття «птахи», «птахи перелітні і зимуючі». Уточнити і систематизувати знання учнів про птахів своєї місцевості, про повадки деяких з них. З’ясувати причини змін у житті птахів. Розкрити значення птахів у природі і житті людини. вчити знаходити різницю між фактами і судженнями з використанням елементів STEАM-технологій; Формувати навички правильної поведінки  в природі. Розвивати спостережливість, бажання якомога більше дізнатися про навколишню природу. Виховувати бережне ставлення до природи, бажання дбати і допомагати пташкам.

Обладнання: мультимедійний супровід виховного заходу, ілюстрації птахів, запис «Голоси птахів», народні прикмети, картинки птахів, індивідуальний роздатковий матеріал.

Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні.

Прийоми: бесіда, розповідь, загадки, дидактичні ігри, екологічна задача, «Мозкова атака», «Асоціативний кущ», «Мікрофон».

 

ХІД ЗАНЯТТЯ:

І. Вступна частина.

1. Привітання.

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки розправляйтесь,

Ручки піднімайтесь,

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

  •  Сьогодні година – відкрита для всіх.
  • Багато гостей! То ж вітаємо їх!

2. Створення емоційного фону.

Вправа «Закінчи речення:

  • Очі дивляться та все /бачать/.
  • Вуха слухають та все /чують/.
  • Голова /думає/.
  • Який у вас настрій перед початком заняття?/Учні сигналізують цеглинками  LEGO. (Зелений-веселий; жовтий-спокійний; червоний-сумний)
  • Я бажаю вам, щоб такий настрій був у всіх до кінця заняття.
  • Запорукою успіху безперечно є гарний настрій і усмішка. Посміхніться один до одного та побажайте гарного настрою та успіхів. Передайте свою усмішку мені та нашим гостям.
  • Отже, гарний настрій маємо й працювати починаємо.

Наш девіз: Ми:уважні, розумні, організовані, кмітливі.

ІІ. Основна частина.

  1. Вступне слово вчителя.

та відгадати кому належать ці голоси?

  • Голоси яких пташок ви чули?
  • Головними героями нашої виховної години будуть птахи.

2. Асоціативний кущ.

  • З якими слова у Вас асоціюється слово птахи?

Інтегрований урок з природознавства, музичного мистецтва, образотворчого  мистецтва " Заспівай мені пташко"

3. Розповідь вчителя

Птахи широко розповсюджені по всій земній кулі. Людина може зустріти їх в лісах і полях, луках та болотах, в горах та пустелях. Всього на Землі живе 8600 видів птахів, а в Україні зустрічається близько 360 видів.

Розміри птахів різні. Найменший в Україні птах – корольок червоноголовій – важить він 5 грам; найбільший птах – дрофа – 20 кг.

4. Інформаційна хвилинка. Перегяньте відео 10 цікавих фактів про птахів. https://www.youtube.com/watch?v=cUCYyN384rU

5. Мозковий штурм. Ознаки птахів.

Уважно розгляньте таблицю, подумайте і скажіть:

- Яких птахів ви бачите?

- Хто тут зайвий? (Кажан.)

- Чому? (Має хутро.)

- Яка головна ознака птахів?  (Головною ознакою птахів є наявність пір’я.)

- Подумайте, що спільне є у всіх птахів? (Крила, дзьоб.)

- Зверніть увагу на дзьоб птахів. Чи всі вони однакові? Чому? (У ході пристосування до умов життя, різні птахи живляться різною їжею, дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.)

6. Гра «Пазли». Неуважні птахи розгубили свої хвости, лапки, крила і навіть голови. Допоможіть їм.

Пазли на тему: “ Птахи ” | Інші методичні матеріали. Я досліджую світ

7. Фізкультхвилинка «Пташки». https://www.youtube.com/watch?v=S9xtGDBZkyE

8. Живлення птахів.

- А чим живляться птахи? (Насінням, зерном, жабами, комахами, черв’ячками, ящірками, мишами т.д.)

Живляться птахи різноманітною їжею. Так як і тварини вони поділяються на рослиноїдні, хижі та всеїдні. Рослиноїдні птахи живляться плодами, насінням (щиглик, шишкар, чиж). Хижі – їдять комарів та їх личинок, риб, жаб, мишей (ластівки, сови, чаплі, лелеки). Багато птахів – всеїдні (Граки, горобці, сороки).

9. Дидактична гра «Групування птахів». Робота в групах.

На дошці прикріплені малюнки птахів.

1 група

Вибирає перелітних птахів.

C:\Users\Александр\Music\Desktop\Новая папка (6)\IMG_20201127_122639.jpg2 група

Вибирає зимуючих, осілих птахів.

C:\Users\Александр\Music\Desktop\Новая папка (6)\IMG_20201127_115103.jpg

 

3 група Вибирає свійських птахів.

10. Ігровий момент. Прилітає сорока.

- Добрий день друзі! Прошу вашої допомоги. Їздила я нещодавно в гості,  а  коли приїхала, то не змогла друзів своїх знайти! Що трапилось? Може ви поясните?

(Приносить портрети друзів, ілюстрації птахів.)

- Діти, зверніть увагу на «портрети», подумайте, куди могли подітися ці птахи?»  (Відлетіли у теплі краї.)

- А що змушує птахів покидати рідні домівки? (Нестача їжі.)

- Як називають птахів, які відлетіли в теплі краї? (Перелітними)

Назвіть їх.

- Чи всі птахи відлітають в теплі краї?

- Як називають пташок, які залишаються зимувати?( Зимуючі.)

11. Гра «Пташиний концерт». Гра на розвиток уваги.

1 команда – сороки.

2 команда – горобці.

3 команда – ворони.

Якщо піднята права рука перша команда співає «Скре-ке-ке!», ліва рука – «Цвірінь-цвірінь!», якщо сплеснув ведучий в долоні третя команда співає «Кар». Виграє та команда, яка була сама уважна.

12. Презентація годівничок. (Учні обговорюють як можна допомогти пташкам взимку.) C:\Users\Александр\Music\Desktop\Новая папка (6)\IMG-ea4319eacc71adc51f4a7247c644dc07-V.jpg

ІІІ. Заключна частина. Підсумок заняття.

  1. Рефлекція. Самооцінювання з цеглинками LEGO.

Під час виховної години все було зрозуміло- зелений

Залишилися питання- жовтий

Нічого не зрозумів- червоний

  1. Розгадування кросворду в парах.

Українська мова. Рід іменника. | Конспект. Українська мова

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон».
  • Про кого ми сьогодні говорили?
  • Які ознаки птахів?
  •  Як називають птахів, які відлетіли в теплі краї? 
  • Який птах вам найбільше сподобався? Чому?
  • Чи всі птахи відлітають в теплі краї?
  • Як називають пташок, які залишаються зимувати?

Сподіваюсь, що сьогоднішня наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити птахів, цю справжню окрасу природи. Кожен із нас повинен усвідомити, що птахи – наші справжні друзі та незамінні помічники.

  • Тож давайте ці знання візьмемо собі. Встаньте. Зробіть руки ось так (руки перед собою) і швиденько заберемо собі нові знання. Стисніть долоньки.

Дуже ви були старанні –

Отже, всі ви діти гарні.

І за труд ваш на годині

Вам подякувати хочу!

Покладіть на голівку долоньку, погладьте себе і скажіть золоті слова:

«Я сьогодні – молодець!».

 

docx
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку