Цікава класна година для учнів 5 класу
Гімназія Новокаховської міської ради
«Науково-методичне забезпечення формування конкурентоздатності
особистості в умовах швидкозмінного середовища:
соціально-профорієнтаційний аспект»
Методична розробка класної години для учнів 5 класу
на тему:
«Є така професія – ПІДПРИЄМЕЦЬ»
Автор: Гриценко Наталія Вікторівна,
вчитель англійської мови
Нова Каховка, 2016
Методична розробка класної години для учнів 5 класу
Позакласний захід «Є така професія - ПІДПРИЄМЕЦЬ»
Опис матеріалу: класну годину «Є така професія - ПІДПРИЄМЕЦЬ» підготовлено для застосування у профорієнтаційній роботі професійної освіти серед учнів шкіл 5 класів.
Форма проведення: класна година з елементами гри
Тема: «Є така професія - ПІДПРИЄМЕЦЬ»
Мета і завдання:
- закріпити поняття «професії»;
- розширити знання про різноманіття професій;
- формувати активний пізнавальний інтерес до професії ПІДПРИЄМЕЦЬ;
- розвивати кругозір, допитливість;
- вчити аналізувати, робити висновки.
Попередня робота: підготовка презентації спільно з навчаючим, підготовка необхідних матеріалів та обладнання при проведенні заходу.
Обладнання та матеріали: комп'ютер, мультимедійний проектор з екраном мультимедійна презентація, картки з назвою сфер бізнесу; альбомні листи, кольорові олівці.
Учасники: педагог, учні 5 класів - учасники заходу.
Хід заходу:
Добрий день!
Сьогодні ми з вами поговоримо про дуже цікаву професію - ПІДПРИЄМЕЦЬ.
Але спочатку згадаємо, які професії ви знаєте, і заповнимо кросворд.
До уваги учнів пропонується перше завдання кросворду.
1. Скажи, хто так смачно
Готує капустяні щі,
Пахучі котлети,
Салати, вінегрети? (Кухар)
Після того, як один з учнів дав відповідь, перевіряється правильність. Наступне - аналогічно.
2. Хто знімається в кіно або виступає на сцені? (Артист)
3. Хто будує нам житло? (Будівельник)
4. Встаємо ми дуже рано, адже наша турбота -
Всіх відвозити вранці на роботу. (Шофер)
5. Ми вчимо дітей читати і писати,Природу любити, поважати старих. (Вчитель)
6. Хто дарує нам казки, оповідання і байки,
Хто світ для читача робить прекрасніше? (Письменник)
7. Хто рано встає і корів виганяє,
Щоб ввечері ми напилися молока? (Пастух)
8. Хто знає дороги відмінно повітряні
І нас перевозить туди, куди треба? (Льотчик)
9. Хто нас одягає в красиві сукні,
Хто шиє нам вбрання, щоб було приємно? (Кравчиня)
-Молодці! Ви правильно відгадали кросворд. Яке слово вийшло? - Професії.
Що таке професія? - Робота.
Професія - це робота, якою займається людина.
II. Профорієнтаційна гра
Гра «Сама-Сама». А зараз ми з вами пограємо в таку гру. Гра називається «Сама-Сама». Потрібно назвати ті професії, які найбільшою мірою відповідають даній характеристиці. Наприклад, характеристика - найсолодша професія. Які професії є самими - самими солодкими? (кондитер, кулінар, конфеточница).
Характеристики:
- найзеленіша професія (квітникар, озеленювач, лісник, овочівник і ін);
- найволохатіша професія (перукар);
- сама дитяча професія (вихователь, учитель дитячий лікар - педіатр);
- найсмішніша професія (клоун, цирковий артист, актор і ін);
- сама чиста (прибиральниця, двірник...);
- сама грошова професія (банкір, касир, бухгалтер);
- сама товариська професія (журналіст, екскурсовод і ведучий на телебаченні та ін).
Граючи, ми освіжили свою пам'ять і згадали безліч різноманітних професій, затребуваних в країні і світі. Але є одна професія, яка є найбільш високооплачуваною, найбільш престижною і перспективною, яка в будь-які часи буде затребувана, - це професія ПІДПРИЄМЕЦЬ.
Напевно, кожен з вас мріє бути знаменитим, досягти успіху, залишити щось на згадку про себе. Підприємець - одна з тих професій, в якій сміливі, працездатні, заповзятливі люди домагаються успіху. Підприємець - людина, яка організовує власну справу та отримує прибуток.
Якщо вважати підприємцями всіх, хто отримує вигоду, то цей вид діяльності виник у давні часи. Торговці продавали заморським гостям все, що можна було продати. Спочатку продавали товари (худоба, зерно, оливкова олія), потім набули актуальності послуги - почистити взуття, зшити костюм, зробити зачіску.
III. Приклади підприємницької діяльності можна зустріти навіть у казках.
Увага на екран. Пригадайте твори і скажіть, у чому виражалася підприємницька діяльність героїв?
1) Буратіно - підприємець:
продав Абетку (особисте майно)з метою отримання прибутку
2) «Вершки і корінці»
Мужик - підприємець: виростив коренеплоди, щоб продати на ринку (товар)
і отримати прибуток.
3) «Теремок»
Мишка - підприємець: здавала житлові приміщення в оренд у з метою
отримання прибутку.
Дуже багато стають підприємцями тільки тому, що так склалися життєві обставини, тільки такий вихід вони побачили. Але є і інші. Є ті, у кого одного разу виникла ідея, яку вони захотіли втілити в життя просто тому, що їм це було цікаво. Хтось захотів шити найзручнішу, на його погляд, спецодяг, хтось захотів, щоб у нього був самий незвичайний ресторан. Ось і ви спробуйте зараз втілити свою ідею.
IV. Проведення гри «Пограємо у бізнесмена»
Розподіл учнів на робочі групи.
Ділова гра моделює діяльність фірми, що складається з декількох бізнесменів, які беруть участь у розвитку своєї фірми. Кожній фірмі буде виданий план роботи фірми:
- придумати назву фірми;
- описати діяльність фірми;
- розподілити посадові обов'язки;
- виготовити рекламу;
В якості прикладу пропонується ознайомитися з діяльністю фірми комп'ютерних послуг «ПАЛІТРА»
V. Підсумок заходу.
Виготовлення папки «Я - бізнесмен», яка включає в себе міні-проекти фірм.
У кожній робочій групі вибирається Керівник фірми (підприємства). «Керівник» виходить і вибирає картку з назвою сфери своєї фірми.
На допомогу учням на екрані висвічуються області застосування професійних знань у відкритті фірми:
· сфера торгівлі (компанії по оптовому і роздрібному продажу);
· сфера будівництва (агентства з продажу будинків, земельних ділянок, нерухомості);
· транспортна сфера (компанії по автодоставкам та автоперевезень);
· сфера медицини й охорони здоров'я;
· готельний і ресторанний бізнес.
На сьогоднішній день мале підприємництво в нашому місті є однією з важливих основ економічного розвитку. Позитивні тенденції у розвитку малого бізнесу очевидні і говорять про те, що вироблена ними продукція, виконані роботи та надані послуги затребувані на споживчому ринку і стають все більш якісними та конкурентоспроможними. (Назвати підприємців нашого міста і їх сферу діяльності).
По закінченні заходу підводяться підсумки створення фірм.