Класна година "Я люблю тебе, Україно..."

Про матеріал
Розробка класної години "Я люблю тебе, Україно..." допоможе класному керівнику збагатити свої матеріали для класних годин за темою "Патріотичне виховання молоді". Розробка може допомогти і вчителю-предметнику - зробити урок більш цікавим і динамічним.
Перегляд файлу

Класна година «Я люблю тебе, Україно…»

для 6-7 класів

Форма проведення: урок-змагання

Виховні завдання: формувати в учнях національно-патріотичні почуття, любов до свого народу, рідної мови, традицій, поглибити знання історії України.

Обладнання: картки з текстами українських легенд, вірш «Сонячний дім» розрізаний по рядках, фонограма пісні (мінус) «Грицю, Грицю, до роботи», стікери на дошку, картки з окремими буквами висловлення В. Чорновіла, презентація «Відомі люди України» для змагання №6.

Вступне слово вчителя:

 Доброго дня, діти! Нашу зустріч я б хотіла сьогодні  почати словами видатного українського письменника, поета-лірика В. Сосюри:"Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її вічно живу і нову і мову її солов’їну."

Діти, ми говоримо про Україну в школі часто на різних уроках: на уроці історії ви вивчаєте історію України, на уроках природи ви знайомитеся з флорою і фауною України, на уроках мови і літератури ви вивчаєте творчість великих українських письменників і поетів, на уроках музики ви виконуєте українські народні пісні...
І наша сьогоднішня класна година присвячена нашій батьківщині - Україні. Ми тут живемо, це наш будинок. Кожен куточок в нашому будинку має бути затишним, чистим, знайомим і кожен куточок в нашому будинку дуже ми дуже цінуємо...

Давайте сьогодні позмагаємося і хай в кожному конкурсі виявляться ваші кмітливість, фантазія, творчість і навіть сила!

Вчитель об`єднає  клас у дві команди. Команди визначаються зі своїми назвами.

1 конкурс: хто найкраще покаже легенду. У кожній команді вибираються артисти. Вчитель читає легенду, а артисти її мовчки змальовують за допомогою міміки і жестів.

Легенда про дівчину - Україну

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність і красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну і порядок, діти Росії - владність, Польщі - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики...

Обдарувавши всіх, підвівся Господь зі святого трону і раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, а на голові мала вінок із червоної калини.

- Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.

- Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині працюють, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.

- Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?

Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її:

- Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.

Узяла дівчина-Україна дарунок і міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому і з ясним обличчям і вірою понесла пісню в народ.

Легенда про горду дівчину, яка перетворилася на калину

В давні часи дівчат називали не так, як тепер. Одну дівчину звали Калина. Йшла вона мимо городів, левад, лугів. А ось і криниця. Задивилася Калинка на свою красу, а була дуже гарна. А тут чує голос з криниці:

— Не дивись довго у воду, бо калиною станеш.

Не послухалась дівчина та й зачерпнула водички. І перетворилася в калину, гарний, густий кущ. Зашуміла листям, всіма своїми стеблами-суглобами потяглася до людей, до сонця, вітру, хмар:

— Верніть мені дівочу вроду.

Але ніхто її не хотів слухати, всім було байдуже.

Минав час. Якось пролітав мимо журавель, задивився він на калину, зажурену та одиноку. Накинув він на неї червоне намисто і стала вона краща, як була. Так і залишився він з нею до цих пір. Напував її водою і беріг від всього злого. А в народі криниця, журавель і калина — символи краси, добра, вічності природи і кохання.

  2 конкурс: це вірно чи невірно? Ви згодні з цим твердженням чи ні?

1. Слово "козак” походить з тюркських мов і означає вільна, озброєна людина. (вірно)

2. До середини 18  століття козацтво не представляло собою окремої організованої  соціальної групи, але вже в першій половині цього ж століття почали з’являтися перші ватажки та організатори українського козацтва, нерідко ними виступали державні урядовці, старости. (невірно – до 16 століття).

3. Серед  козаків  були  стельмахи, теслі,  ковалі,   зброярі ,  кожум'яки,  шевці,  бондарі,  тощо.  Кожен  козак  був  зазвичай  і  торговцем,  бо  продавав  чи  міняв  не  лише  здобуте  в  походах,  але  й зроблене  власними  руками. (вірно)

 4. Займалися козаки хто чим міг, по різному здобували засоби для життя, а саме, мали власне господарство, займалися землеробством, скотарством, різними промислами, ремеслами, торгівлею, або тільки військовою справою, також наймалися, займалися здобичництвом та іншим. (вірно)

 

5. У 16-17 століттях було багато старих козаків. ( невірно:  мало хто доживав до старості – всі гинули в боях або походах). 

6. Здебільшого похилі козаки ховалися десь в печери, викопували криниці і жили там до смерті. (вірно)

7. Козак мав не тільки бути неперевершеним воїном, а й так само добре знати грамоту, основи астрономії, медицини. (вірно)

8. Мати і батько залишалися «іконами», без дозволу яких діти не сміли навіть приступити до роботи.  (вірно - неповага до батьків була ледве чи не гріхом смертним, а про весілля без батьківської згоди молоді люди навіть подумати не могли).

9. Не важливо, хто перед козаком – старий жебрак або старий отаман, повага до прожитого життя залишалась однаково низькою. (невірно)

10. Цікаво, що мінімум три дні козаки не цікавилися у гостя ані ім’ям, ані місцем, звідки він прибув – це вважалося непристойним. Гості були настільки культовими особистостями, що їм місцем поступалися навіть старі. (вірно)

11. Одяг – друга шкіра козака. Він носив тільки свій одяг і тримав його в чистоті. Прийти на застілля брудним – за це можна було легко стати об’єктом загальних насмішок. (вірно)

12. Козаки любили прикрашати свої бойові заслуги під час застіль, але вони не брехали в побуті, і особливо – в справах. Страшна ганьба для козака бути спійманим на брехні. (вірно)

13. Козаки не любили подарунки та гостинці.  (невірно - звідки б козак не їхав, він обов’язково щось везе з собою, навіть йдучи в гості).

14. Перед від’їздом на війну, жінка кланялась в ноги тварині, «щоб повернув козака додому», і тільки потім – батьків чоловіка, щоб не переставали читати молитви за його здоров’я. Коли козак повертався, дружина також кланялась спочатку коневі – дякувала. (вірно)

15. Подібною козацькою розвагою ще можна назвати перетягування канату двома групами козаків. Нерідко, задля веселощів канат перетягували над багнюкою, калюжею чи струмком, куди потрапляли переможені під загальний регіт товариства. (вірно)

16. Заходячи в будинок, козаки обов’язково хрестилися, дивлячись на образи святих, а чоловіки обов’язково при цьому знімали шапку. При виході з хати або куреня вони робили те ж саме. (вірно).

3 конкурс: у кожній команді по 6 чоловік тому, що у вірші 6 строчок. Діти повинні розподілити між собою рядки вірша і постаратися запам'ятати саме свій рядок. Команда виходить і розповідає весь вірш "напам'ять". Перемагає та команда, яка прочитає вірш без пауз і виразно.

СОНЯЧНИЙ ДІМ


Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім — це моя Україна!»
А. Німенко

4 конкурс: найкраще виконання пісні. Виконується українська народна пісня «Грицю, Грицю, до роботи». Вчитель заздалегідь готує тексти і фонограму для команд.

 

Грицю, Грицю, до роботи

Грицю, Грицю, до роботи,
В Гриця порвані чоботи.
Грицю, Грицю, до телят,
В Гриця ніженьки болять.

Грицю, Грицю молотити,
Гриць не здужає робити.
Грицю, Грицю, врубай дров,
Кахи-кахи нездоров.


Грицю, Грицю, вроби хліб,
Кахи-кахи! Щось захрип.
Грицю, Грицю, іди їсти
Ой, чекайте, де б тут сісти?!

 

5 конкурс: це змагання в армрестлінгу. З команди вибираються найсильніші хлопчики, останні члени команди підтримують своїх представників. Вчитель акцентує увагу дітей на важливості для хлопців бути сильними захисниками своєї Вітчизни. У конкурсі можуть брати участь і дівчата.

 

C:\Users\Администратор\Desktop\загружено.jpg

 

6 конкурс: відомі люди України – хто вони?

1. Він, чинній чемпіон світу з боксу у важкій вазі за версією WBC, володіє найвищим відсотком (95%) здобутих перемог нокаутом. Його молодший брат Володимир Кличко володіє титулом чемпіона світу з боксу у важкій вазі за версією IBF, WBO, IBO і журналу Ring Magazine. (Віталій та Володимир Кличко).

 

2. Футболіст, який виступає за «Динамо Київ» і національну збірну в якості бомбардира. Він займає третє місце в списку кращих бомбардирів (63 голоти) в історії європейських турнірів після Філіппо Індзагі і Рауля. Серед найпрестижніших нагород Андрія — «Золотий м'яч» 2004 року (крім нього, цього призу удостоїлися українці Олег Блохін та Ігор Бєланов) і перемога в Лізі чемпіонів УЄФА (2003 р) у складі «Мілана». (Андрій Шевченко)

 

3. Найвідомішій український актор. Зіграв прежде 100 ролей у фільмах и более 50 в театрі.(Богдан Ступка)

 

4. Український музикант, вокаліст, композитор, лідер гурту «Воплі Відоплясова», художній керівник етнофестивалю «Країна мрій».(Олег Скрипка)

 

5. Поет, прозаїк і художник. Його творчість вважається основою сучасної української літературної мови. Народився кріпаком і завдяки своїм талантам був викуплений у свого поміщика провідними представниками російського мистецтва та літератури. За сатиру на імператора й імператрицю був заарештований і засланий в Азію солдатом зі строгою забороною писати й малювати, де пробув 10 років. Більшість жителів України назвуть саме його найвидатнішим українцем. Похований у Каневі, там же знаходиться його музей. (Тарас Шевченко)

 

 

6. Поетеса та письменниця. Вільно розмовляла українською, російською, польською, болгарською, німецькою, французькою та італійською мовами, добре знала латинь, перекладала з давньогрецької, німецької, англійської, французької, італійської та польської мов, хоч і не вчилась в школі. ЇЇ навчала мати (Олена Пчілка) і приватні вчителі. Своєю творчістю привнесла в українську літературу нові на той час теми та мотиви та повністю змінила українську поезію. (Леся Українка)

 

7 конкурс: на дошці приклеєні картки з окремими буквами вислову так, щоб букви не були видні учасникам. Команди називають по букви по черзі. Неправильна відповідь дає право слова іншій команді. Вчитель поступово відкриває букви. Та команда, яка першою здогадається що, це за вислів і буде переможцем. Вислів такий: Україна починається з тебе… (В. Чорновіл). Один із лідерів національно-визвольного руху на Україні.

 

Заключна частина:

І дійсно, кожен з нас вносить свою частину, свою роботу в наш загальний будинок під назвою Україна. На класній годині зазвичай не задають домашнє завдання, а я хотіла б зробити виключення. Розкажіть сьогодні своїм близьким і друзям про те, що ви сьогодні взнали нового для себе, що вам сподобалося і запам'яталося після нашої зустрічі! Всім дякую! Сьогодні ви молодці!

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку