20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Класна година з елементами тренінгу

Про матеріал

Дана розробка виховної години призначена для учнів 10 класу. Матеріал містить елементи тренінгу: психологічні тести, роботу з матеріалом притчі, уривком літературного твору, що дозволяє учням проаналізувати свої якості, сформувати думку про однокласників. Дружня атмосфера проведення (за круглим столом) сприяє згуртуванню учнівського колективу.

Перегляд файлу

Класна година у 10 класі

Тема:  Я -  неповторна особистість 

Задачі: підвести до усвідомлення поняття «особистість», довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати здібності аналізувати себе, виявляючи і позитивні, і негативні якості, формувати бажання пінавати себе, розвивати існуючі якості, розкривати нові, виховувати повагу до себе та інших. 
Форма проведення: класна година з елементами тренінгу.

Хід

І Організаційна частина

ІІ Мотивація навчальної діяльності

Епіграфи

«Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина, Очі твої – одні…»

(В. Симоненко)

«Ніяка зовнішня краса не може бути повною, якщо її не освітлює краса внутрішня». «В малих піщинках нам явлено світи». (Верхан)

 «Найдорогоцінніша перлина часто ховається у непоказній мушлі». (Японське прислів’я)

Слово вчителя. Кожна людина – особистість.  Але визначити критерії своєї неповторності вдається не кожному і не одразу. Тож спробуймо сьогодні на занятті збагнути себе, краще  зрозуміти однокласників.

Вправа «Я – кольоровий»

 Учням пропонується серед поданих кольорів обрати найбільш приємний:(білий, чорний , сірий, червоний, помаранчевий, жовтий,). Учні обирають колір, але не повідомлюють про зроблений вибір Після вправи учитель коментує значення кольорів.

 

Розкриття значень обраних кольорів.

Психологи стверджують, що колір може багато розповісти про людину.

 

Білий – це синтез усіх кольоів, колір мрії, ідеалу. Білий означає початок нового, адже недаремно говорять: «почати з чистого аркуша»(тобто білого). Білий колір обирають люди, спрямовані оптимістично.

Чорний – колір заперечення, невпевненості. Ли, що обирають цей колір, знаходяться в «мінорі». За іншим трактуванням,  чорний обирають люди цілеспрямовані, прихованих пристрастей, які не хочуть пускати у свій внутрішній світ сторонніх.

Сірий- колір розсудливих і недовірливих особистостей. Він дає два стани людини: спокій, урівноваженість- це позитивна сторона кольору. А з іншого – безрадісність. Сірий обирають ті, хто хоче залишитися в тіні.

Червоний колір життєвої енергії, пристрастей і сили. Ті, хто його обирають, мають вольовий характер, мають сміливість, наділені пристрастю. Люди цього типу – особистості яскраві, ексцентричні.

 Помаранчевий – обирають натури оптимістичні, життєлюбні, мрійливі, а також люди, наділені інтуїцією. Цей колір уособлює радість й задоволення.

Коричневий та його відтінки – кольори землі. Їх обирають ті, хто цінує традиції, берегині сімейного вогнища, а також ті, хто впевнено «стоїть на ногах». Інша сторона кольору –егоїзм.

Жовтий – символізує спокій. Ви готові йти на контакт з людьми, вирішувати проблеми, проявляти себе у творчому процесі. Вам притаманні допитливість, сміливість.

 

 

 

Вправа  «Знайомство»

1.Напиши своє ім’я, розташувавши кожне літеру імені з нового рядочка. А потім підбери відповідно до кожної літери якості, які ти маєш або які хотів би мати.

І - ніціативна

Р-  ішуча

И -

Н - наполеглива

А – активна

Вправа  «Прагну ідеалу»

Поруч із уже заявленими якостями вкажи ті, які хочеш у собі розвинути.

І - інтелігентна

Р-  адісна

И -

Н - …новаторство

А – …артистизм

Вправа  «Я і геометрія»

Призначення: можливість визначити домінуючі риси ха­рактеру та особливості поведінки.

Учасникам пропонується обрати фігуру.

Якщо ти вибрав фігуру:                       

 

 

 

Ти працелюбний і старанний, цінуєш порядок у всьому.(квадрат)

Ти цікавий і допитливий, тобі легко вчитися.(прямокутник)

Тобі подобається бути найкращим, бути командиром.(трикутник)

Ти добра людина, любиш допомагати іншим(коло)

Тобі подобається вигадувати, фантазувати.(зірочка)

Роз’яснення: квадрат – людина виконавець, акуратна  та педантична; прямокутник – людина наразі має велику психологічну травму; трикутник – людина лідер, керівник; коло – людина має добре розвинені комунікативні якості; зигзаг – людина творча.

 

Вправа «Мої найважливіші риси характеру»

Мета: навчитися визначати провідні риси характеру що є конструктивними для учасників.

Обладнання: аркуші паперу А1, фломастери

Написати 10 кращих рис характеру . Потім з них виділити три найважливіші риси, які допомагають їм у житті вирішувати різноманітні проблеми.

Робота над притчею


Одного разу учні прийшли до старця і запитали його: чому погані риси так міцно вкорінюються у людині, а добрі – залишаються бути хиткими і непостійними?

– Що буде, якщо здорове насіння залишити на сонці, а хворе зарити в землю? – Запитав старець.
– Добре насіння, що залишено без грунту, загине, а погане насіння проросте, дасть хворий паросток і плід, – відповіли учні.
– Так чинять люди: замість того, щоб потай творити добрі справи і глибоко в душі ростити добрі початки, вони виставляють їх напоказ і тим гублять. А свої недоліки і гріхи, щоб їх не побачили інші, люди ховають глибоко в душі. Там вони ростуть і гублять людину в самому її серці.

 

Похожее изображениеВправа «Баобаби»

“Інколи якусь свою роботу можна й відкласти, од того нічого не трапиться. Але з баобабами відкладати не можна – буде лихо. Я знав одну планету,на якій жив ледар. Він не звернув уваги на три кущики… Люди так мало знають , якої шкоди завдають баобаби, а небезпека від них така велика…”

- З якого твору ці слова?

- Що ховається за образом баобабів?(негативні людські якості)

- Як боровся з ними Маленький принц?

 

 

Тест  «Чи володієте ви позитивним мисленням?»

Мета: визначити наявність позитивного мислення в учнях.

Інструкція. Дайте відповіді на запитання. Варіанти відповідей: «так», «сумніваюсь», «ні».

1.Чи відчуваєте ви себе молодшим за свій вік?

2. Ви достатньо самовпевнена людина?

3. Вас пригнічує робота з примусу?

4. Вас надихає класична музика?

5. Ви проти ідеї усамітнення?

6. У вас немає комплексу неповноцінності?

7. Іноді вам здається, що все можливо зробити?

8. Часто вам притаманний ентузіазм?

9. Чи можете ви змінити невдалий хід подій?

10. Чи достатньо ви наполегливі у досягненні своєї мети?

11.Чи вважають вас люди енергійною людиною?

12. У вас рідко бувають депресивні думки?

13. Ви часто змінюєте свої захоплення?

14. Чи часто ви буваєте задоволені собою?

15. Чи легко ви сприймаєте черговий виклик долі?

Обробка результатів.

 

За кожну відповідь «так» поставте собі 2 бали, якщо ви сумніваєтесь-1 бал, за відповідь «ні»- 0 балів.

Якщо сума ваших відповідей становить більше 17 балів, то ви володієте позитивним мисленням. Це гарний результат, оскільки у вас є всі шанси бути щасливою людиною. Не забувайте, що доля посміхається тим людям. Які мають добрі наміри та наполегливо працюють над собою.

Якщо ви набрали менше 17 балів, вам варто переосмислити свої погляди на життя та оточуючий вас світ. Треба навчитися боротись зі своїми негативними емоціями. Тоді фортуна посміхнеться вам, ви станете справжнім оптимістом, впевненим у собі.

 

Підводячи підсумки тестування, можна сказати, що треба вірити в себе, свої  можливості. Треба викинути з голови негативні думки. Протистояти їм можна тільки позитивним ставленням до дійсності, до самого себе. Позитивне мислення характерне тим, що людина свідомо контролює свої думки, емоції. При цьому вірить у себе, в кінцевий успіх, залишається оптимістом.

 

 

 

 

Вручення пам’яток «Як бути щасливим щодня»

Ось лише кілька порад, які допоможуть розвинути силу вашого позитивного мислення:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керуючись запропонованими порадами, ви привчите свій розум думати позитивно і ігнорувати будь-який негатив.

Продовжуйте тренувати мозок на формування позитивного мислення. Це може зайняти деякий час, але в результаті у вас виробиться звичка мислити позитивно.

Висновки

Настанова вчителя з демонстрацією мушлі(повернення до епіграфу)

 

Тож нехай найдорогоцінніша перлина  не ховається у непоказній мушлі! Покажіть свої найкращі якості, адже ви – неповторна ОСОБИСТІСТЬ!.

 

Вправа  «Усмішка по колу» + Вправа «Чарівний клубок»

Учні розмотують нитку і по черзі продовжують фразу «Як добре, що я з вами зустрівся, бо ви…»

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку