СОКОЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС
ім. ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ ОТАКАРА ЯРОША
кл. керівник 10 класу
Трофімова Оксана Миколаївна
Тема: «Інноваційні підходи у вихованні учнів в
умовах реформування виховного середовища НУШ»
ХХІ століття висуває до освіти нові вимоги, які зумовлюють потреби в
радикальній модернізації і реформі освіти.
Важливою ознакою інноваційного виховного середовища є використання перспективних педагогічних технологій для забезпечення якісної освіти школярів.
В арсеналі нинішніх педагогів є безліч нових форм, методів, технологій виховання. До найбільш розповсюджених належать: розвивальне виховання, виховування успішної особистості, технологія підтримки та супроводу дитини, рефлексивне самовиховання, нові інформаційні технології, педагогіка партнерства та ін.
В основу всіх НОВИХ сучасних технологій покладено особистісно-орієнтований та компетентнісний підходи, які зумовлюють в собі не лише знання, але найголовніше, для сучасної дитини – це уміння, навички, цінності, ставлення, які визначають здатність людини УСПІШНО вирішувати життєві проблеми та допоможуть впровадити їх в професійну й подальшу навчальну діяльність.
Сучасна освіта повинна готувати людину, яка здатна жити в надзвичайно глобалізованому і динамічно змінному світі та сприймати його як суттєву складову власного способу життя.
І тільки НОВА інноваційна за своєю сутністю освіта може виховати людину, яка керується в житті власними знаннями і переконаннями, є всебічно розвиненою, самостійною, самодостатньою, успішною особистістю.
Допомогти дитині виявити і реалізувати дані природою здібності з великою користю для себе та навколишнього світу – першочергове завдання сучасної школи.
На жаль, сьогодні молода людина часто виходить зі школи з відчуттям невпевненості в тому, що вона здатна розв’язати життєві проблеми, досягти бажаного успіху в професійній та особистій сферах життя та діяльності.
І саме концепція Нової школи позиціонує випустити в майбутньому – успішного випускника, якому притаманні такі якості:
А що ж таке успіх та успішний учень?
Успіх – це вдала діяльність, досягнення визначних результатів, суспільне визначення особистості.
Наша з Вами задача – створити умови, завдяки яким створюється можливість досягти значних результатів у діяльності як окремої особистості, так і колективу взагалі.
В організації навчально-виховного процесу необхідно пам’ятати, що творчі можливості закладені у кожній дитині природньо, але мають бути розвинені й педагогічно скориговані.
Школа, а саме вчитель, може закласти підґрунтя розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.
Сьогодні для реалізації концепції сучасного виховання в Новій українській школі пропонується використовувати, наприклад, один з нових методів виховання на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, який має назву - педагогіка партнерства.
Автори і послідовники: В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі, І. П. Волков, І. П. Іванов, А. С. Макаренко, В. А. Караковський, С. М. Лисенкова, В. Ф. Шаталов та інші.
В основі педагогіки партнерства:
Сутність педагогіки партнерства полягає:
Домінуючі види навчального спілкування:
Педагогіка партнерства це навчання без примушування!!!
«Учитель має бути другом для учня - це аксіома».
Звісно, освітня трансформація - це складний процес, який вимагає від педагога додаткової перекваліфікації, самоосвіти, творчої, науково-пошукової діяльності, тощо.
Сучасний вчитель має зрозуміти, яким він є, вирішити, яким він хоче бути, та визначитись, якими педагогічними методами хоче виховувати своїх учнів.
Відповіді на ці запитання – це самовдосконалення вчителя як особистості та вдосконалення його діяльності.
Успішність учителя проявляється в безпосередніх стосунках «учитель-учень», у вмінні створити освітнє комфортне середовище для ефективної взаємодії. Учитель, який ставить собі за мету навчити дітей бачити результати своєї праці та прагне постійно чогось досягати – це учитель, який працює на виникнення ситуації успіху в учнів.
Українська школа буде успішною, якщо в ній буде працювати успішний вчитель!
Бажаю творчих успіхів, шановні колеги!