Класним керівникам: «Інноваційні підходи у вихованні учнів в умовах реформування виховного середовища НУШ»

Про матеріал
Світогляд людини закладається саме в школі. У школі формується особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Школа для дитини – це не просто дім знань із предметів, а дім, де дають освіту для життя. Цей матеріал допоможе класним керівникам налаштуватись на шлях впровадження НУШ у виховний процес.
Перегляд файлу

СОКОЛІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

ім. ГЕРОЯ РАДЯНСЬКОГО СОЮЗУ ОТАКАРА ЯРОША

 

кл. керівник 10 класу

Трофімова Оксана Миколаївна

 

Тема:                      «Інноваційні підходи у вихованні учнів в

                   умовах реформування виховного середовища НУШ»

 

     ХХІ століття висуває до освіти нові вимоги, які зумовлюють потреби в

радикальній модернізації і реформі освіти.

   Важливою ознакою інноваційного виховного середовища є використання перспективних педагогічних технологій для забезпечення якісної освіти школярів.

    В арсеналі нинішніх педагогів є безліч нових форм, методів, технологій виховання. До найбільш розповсюджених належать: розвивальне виховання, виховування успішної особистості, технологія підтримки та супроводу дитини, рефлексивне самовиховання, нові інформаційні технології, педагогіка партнерства та ін.

      В основу всіх НОВИХ сучасних технологій покладено особистісно-орієнтований та компетентнісний підходи, які зумовлюють в собі не лише знання, але найголовніше, для сучасної дитини – це уміння, навички, цінності, ставлення, які визначають здатність людини УСПІШНО вирішувати життєві проблеми та допоможуть впровадити їх в професійну й подальшу навчальну діяльність.

      Сучасна освіта повинна готувати людину, яка здатна жити в надзвичайно глобалізованому і динамічно змінному світі та сприймати його як суттєву складову власного способу життя.

  І тільки НОВА інноваційна за своєю сутністю освіта може виховати людину, яка керується в житті власними знаннями і переконаннями, є всебічно розвиненою, самостійною, самодостатньою, успішною особистістю.

       Допомогти дитині виявити і реалізувати дані природою здібності з великою користю для себе та навколишнього світу – першочергове завдання сучасної школи.

      На жаль, сьогодні молода людина часто виходить  зі школи з відчуттям невпевненості в тому, що вона здатна розв’язати життєві проблеми, досягти бажаного успіху  в професійній  та особистій сферах життя та діяльності.

     І саме концепція Нової школи позиціонує випустити в майбутньому –   успішного випускника, якому притаманні такі якості:

  • висока моральність;
  • духовне багатство;
  • усвідомлена громадянська позиція;
  • здатність до постійної самоосвіти та творчості;
  • цілеспрямованість та наполегливість;
  • висока культура мислення та спілкування;
  • володіння новими технологіями;
  • володіння рідною та іноземними мовами;
  • успішна адаптація до змін навколишнього світу;
  • готовність до самостійного розв’язання життєвих проблем та труднощів;
  • відповідальність за свої  дії. 

 

           А що ж таке успіх та успішний учень?

 

Успіх – це вдала діяльність, досягнення визначних результатів, суспільне визначення особистості.

    Наша з Вами задача – створити умови, завдяки яким створюється можливість досягти значних результатів у діяльності як окремої особистості, так і колективу взагалі.

    В організації навчально-виховного процесу необхідно пам’ятати, що  творчі можливості закладені у кожній дитині природньо, але мають бути розвинені й педагогічно скориговані.

   Школа, а саме вчитель, може закласти підґрунтя розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.

    Сьогодні для реалізації концепції сучасного виховання в Новій українській школі пропонується використовувати, наприклад, один з нових методів виховання  на засадах гуманізму і творчого підходу до розвитку особистості, який має назву - педагогіка партнерства.

     Автори і послідовники: В. О. Сухомлинський, Ш. А. Амонашвілі, І. П. Волков, І. П. Іванов, А. С. Макаренко, В. А. Караковський, С. М. Лисенкова, В. Ф. Шаталов та інші.

В основі педагогіки партнерства:

  • спілкування,
  • взаємодія,
  • співпраця між учителем та учнем,
  • співпраця між учителем та батьками, які є  рівнопр

 

Сутність педагогіки партнерства полягає:

  • в демократичному та гуманному ставленні до дитини;
  • у забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу;
  • права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель.

 

Домінуючі види навчального спілкування:

  • особистісний діалог;
  • спонукання до обміну думок, вражень;
  • моделювання життєвих ситуацій;
  • віра в успіх і спонукання до нього;
  • самоаналіз, самооцінка, самопізнання.

 

Педагогіка партнерства це навчання без примушування!!!

«Учитель має бути другом для учня - це аксіома». 

      Звісно, освітня  трансформація - це складний процес, який вимагає від педагога додаткової перекваліфікації, самоосвіти, творчої, науково-пошукової діяльності, тощо.

      Сучасний вчитель має зрозуміти, яким він є, вирішити, яким він хоче бути, та визначитись, якими педагогічними методами хоче виховувати своїх учнів.    

     Відповіді на ці запитання – це самовдосконалення вчителя як особистості та вдосконалення його діяльності.

   Успішність учителя проявляється в безпосередніх стосунках «учитель-учень», у вмінні створити освітнє комфортне середовище для ефективної взаємодії. Учитель, який ставить собі за мету навчити дітей бачити результати своєї праці та прагне постійно чогось досягати – це учитель, який працює на виникнення ситуації успіху в учнів.    

 

     Українська школа буде успішною, якщо в ній буде працювати успішний вчитель!

Бажаю творчих успіхів, шановні колеги!

docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
2241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку