Календарно-тематичне планування з хімії для 7 класу розроблено відповідно до затвердженої програми для учнів рівня стандарту.
Міністерство освіти і науки
Назва навчального закладу
|
|
ПОГОДЖЕНО Заступник директора з навчально-виховної роботи
______________ ______________ (підпис) (ПІП)
"____" ____________202_ р. |
Календарно-тематичне планування
з предмету "Хімія"
7 клас
на 2020/2021 навчальний рік
вчителя хімії _________________________
(ПІП)
Навчально-методичне забезпечення навчального плану
2. Відповідно до програми на вивчення предмету "Хімія" виділено 51 година. Кількість годин на тиждень – 1,5 год.
Календарно-тематичне планування з предмету "Хімія" для учнів закладів загальної середньої освіти 7 клас
(51 година / 1,5 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Вступ |
|||
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі |
|
Навчальні проекти
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідроген карбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.
|
|
Короткі відомості з історії хімії. Навчальні проекти |
|
|
|
Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторний дослід №1. Інструктаж з БЖД |
|
Лабораторні досліди:
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
|||
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Лабораторний дослід №2. Інструктаж з БЖД |
|
Навчальні проекти:
Лабораторні досліди:
|
|
Атоми і молекули |
|
|
|
Фiзичні властивості речовин. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Лабораторний дослід №3 Інструктаж з БЖД |
|
Лабораторні досліди: 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків. |
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Розділення сумішей |
|
|
Тематичне оцінювання №1 |
|||
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі |
|
Демонстрації:
|
|
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
|
|
|
Контрольна робота 1 |
|
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів |
|
|
|
Хімічні формули речовин |
|
|
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід № 4. Інструктаж з БЖД |
|
Лабораторні досліди:
|
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи |
|
Демонстрації: 4. Зразки металів і неметалів. |
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів |
|
|
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук |
|
|
Тематичне оцінювання №2 |
|||
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
|
|
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою |
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. Обчислення масової частки елемента в складній речовині |
|
|
|
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою |
|
|
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують |
|
|
|
Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди №5-9. Інструктаж з БЖД |
|
Лабораторні досліди:
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів |
|
Домашній експеримент
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
Демонстрація: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. |
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння |
|
|
|
Хімічні рівняння |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття». Навчальні проекти |
|
|
|
Контрольна робота 2 |
|
|
Тематичне оцінювання №3 |
|||
Тема 2. Кисень |
|||
|
Повітря, його склад |
|
Навчальні проекти : 7. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 8. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню |
|
|
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню |
|
Демонстрації: 6.Добування кисню з гідроген пероксиду. 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8.Доведення наявності кисню. |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використання різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності |
|
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення |
|
Демонстрація: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання) |
|
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Умови виникнення та припинення горіння |
|
Демонстрація: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Кисень». Навчальні проекти |
|
|
|
Контрольна робота 3 |
|
|
Тематичне оцінювання №4 |
|||
Тема 3. Вода |
|||
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник |
|
Навчальні проекти: 9.Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 10.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. 11.Дослідження якості води з різних джерел. 12.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 13.Способи очищення води в побуті. |
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина |
|
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину |
|
Демонстрація: 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин
|
|
|
|
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині |
|
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10. Інструктаж з БЖД |
|
Демонстрації :
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах |
|
Домашній експеримент:
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Вода». Навчальні проекти |
|
|
|
Контрольна робота 4 |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання №5 |