Календарно-тематичне планування з Хімії для 7 класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з хімії для 7 класу розроблено відповідно до затвердженої програми для учнів рівня стандарту.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки

Назва навчального закладу

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОГОДЖЕНО

Заступник директора з навчально-виховної роботи

 

______________ ______________

               (підпис)                (ПІП)

 

 

               

"____" ____________202_ р.

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

 

з предмету "Хімія"

7 клас

 

на 2020/2021 навчальний рік

 

вчителя хімії _________________________

                                                                                                  (ПІП)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчально-методичне забезпечення навчального плану

 

 

 

  1.     Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів хімія     7-9 класи рівень стандарту

 

2. Відповідно до програми на вивчення предмету "Хімія" виділено             51 година. Кількість годин на тиждень – 1,5 год.

 

Календарно-тематичне планування з предмету "Хімія" для учнів закладів загальної середньої освіти 7 клас

(51 година / 1,5 години на тиждень)

з/п

Тема уроку

Дата

Примітки

Вступ

  1.  

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі

 

Навчальні проекти

  1. 1. Хімічні речовини навколо нас.
  2. 2.Історичне значення вогню.
    Демонстрації :

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідроген карбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

 

  1.  

Короткі відомості з історії хімії. Навчальні проекти

 

 

  1.  

Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Лабораторний дослід  №1. Інструктаж з БЖД

 

Лабораторні досліди:

  1. Дослідження будови полум’я.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №1 . Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій

 

 

 

Тема 1. Початкові хімічні поняття

  1.  

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Лабораторний дослід №2. Інструктаж з БЖД

 

Навчальні проекти:

  1. Хімічні речовини навколо нас.
  2. Історичне значення вогню.
  3. Хімічні явища у природі.
  4. Хімічні явища у побуті.

Лабораторні досліди:

  1. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

 

  1.  

Атоми і молекули

 

 

  1.  

Фiзичні властивості речовин. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Лабораторний дослід  №3   Інструктаж з БЖД

 

Лабораторні досліди:

3.  Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

  1.  

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей

 

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Розділення сумішей

 

 

Тематичне оцінювання №1

  1.  

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі

 

Демонстрації:

  1. Періодична система хімічних елементів   Д. І. Менделєєва.
  1.  

Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва

 

 

  1.  

Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»

 

 

  1.  

Контрольна робота 1

 

 

  1.  

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів

 

 

  1.  

Хімічні формули речовин

 

 

  1.  

Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід  № 4. Інструктаж з БЖД

 

Лабораторні досліди:

  1. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.
  1.  

Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи

 

Демонстрації:

4. Зразки металів і неметалів.

  1.  

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів

 

 

  1.  

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

 

 

Тематичне оцінювання №2

  1.  

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою

 

 

  1.  

Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою

 

 

  1.  

Масова частка елемента в складній речовині. Обчислення масової частки елемента в складній речовині

 

 

  1.  

Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою

 

 

  1.  

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують

 

 

  1.  

Хімічні властивості речовин. Лабораторні досліди №5-9. Інструктаж з БЖД

 

Лабораторні досліди:

  1. 9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.
  1. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.
  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів

 

Домашній експеримент

  1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
  1.  

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

 

Демонстрація:

5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин.

  1.  

Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння

 

 

  1.  

Хімічні рівняння

 

 

  1.  

Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття». Навчальні проекти

 

 

  1.  

Контрольна робота 2

 

 

Тематичне оцінювання №3  

Тема 2. Кисень

  1.  

Повітря, його склад

 

Навчальні проекти :

7. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

8. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.

  1.  

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню

 

 

  1.  

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню

 

Демонстрації:

6.Добування кисню з гідроген пероксиду.

7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8.Доведення наявності кисню.

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Добування кисню з гідроген пероксиду з використання різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності

 

 

  1.  

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення

 

Демонстрація:

9. Спалювання простих і складних речовин.

  1.  

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання)

 

 

  1.  

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Умови виникнення та припинення горіння

 

Демонстрація:

9. Спалювання простих і складних речовин.

  1.  

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню

 

 

  1.  

Узагальнюючий урок з теми «Кисень». Навчальні проекти

 

 

  1.  

Контрольна робота 3

 

 

Тематичне оцінювання №4

Тема 3. Вода

  1.  

Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник

 

Навчальні проекти:

9.Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.

10.Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.

11.Дослідження якості води з різних джерел.

12.Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.

13.Способи очищення води в побуті.

  1.  

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина

 

 

  1.  

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину

 

Демонстрація:

10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої  речовини

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин

 

 

 

  1.  

Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині

 

 

  1.  

Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10. Інструктаж з БЖД

 

Демонстрації :

  1. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором
  2. Взаємодія карбон(IV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором
  1.  

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах

 

Домашній експеримент:

  1.               Очищення води кип’ятінням і за допомогою побутового фільтру.
  1.  

Узагальнюючий урок з теми «Вода». Навчальні проекти

 

 

  1.  

Контрольна робота 4

 

 

  1.  

Підсумковий урок

 

 

  1.  

 

 

 

Тематичне оцінювання №5

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Планування
Додано
24 вересня 2021
Переглядів
757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку