Урок з географії у 6 класі
за технологією критичного мислення
з теми
«Клімат Землі, чинники його формування»
Біда Л. М.
вчитель географії
СЗШ № 54 м. Львова
Урок № 41. Тема уроку. Клімат Землі, чинники його формування.
Мета уроку. Допомогти учням усвідомити, що таке клімат, які чинники його формують,
самостійно визначати причинно- наслідкові зв’язки та робити узагальнення, як з
допомогою кліматичної карти навчитися аналізувати клімат окремих територій на
прикладі кліматичної карти України
Розвивати творчі здібності учнів, вчити їх творчо, критично мислити.
Удосконалювати вміння працювати в групах, аналізувати і робити висновки.
Зацікавити учнів новими підходами до навчання і як застосовувати знання, вміння і
навички отримані на уроці в практичному житті.
Обладнання: кліматична карта України, підручники (В. М. Бойко, С.В.Міхелі «Географія, 6 кл),
атласи
Тип уроку : вивчення нового матеріалу за технологією критичного мислення
ХІД УРОКУ
І. Мотивація навчальної діяльності
1. Розминка
«Навчання впродовж життя…»
( Ще один аргумент: «Піраміда навчання» Едгара Дейла
2. Висновок: змінюємо ставлення до навчання, вчимося критично мислити, аналізувати, думати, міркувати, робити висновки
ІІ. Актуалізація опорних знань (Діагностика знань)
ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу
(Відповіді учнів: від чого залежить температура повітря, атмосферний тиск, як вони змінюються, що таке вітер, типи вітрів, і т. д. )
Кліматотвірні чинники
а) З’ясовуємо з учнями, які кліматотвірні чинники формують клімат за мал. 165, стор. 150.
б) Учні діляться на три групи: сонце, повітря, поверхня і отримують завдання: 1) вибрати той чинник, який відповідає назві групи;
2) прочитати абзац параграфа 38 з розділу Як кліматотвірні чинники формують клімат»
3) записати у верхній частині схеми чинник, а у нижній наслідок)
4) Для настрою дітей, перед груповою формою роботи, пропоную учням закінчити одним словом речення: «Я бажаю тобі...»
Причини
Наслідки
(Після заповнення схеми, отримуємо такий результат)
Причини
Наслідки
(Вчитель доповнює пояснення учнів, допомагає з’ясувати всі наслідки, наводить приклади різних типів клімату)
(Пояснення «Туманний» є в підручнику у рубриці «Цікава географія». А чому країну називають «Альбіон»? Дізнайтеся з додаткових джерел інформації)
Довідка, одна із версій.
Замок Дувр, який збудоаний, як оборонна споруда, розташований на вершині однієї білосніжної скелі. Стародавні римляни, підпливаючи до Англії, бачили величезні білі скелі Дувру. Звідси з’явилася назва Англії Albus, що в перекладі з латині означає «білий». Ці скелі схожі на величезні айсберги, їх можна помітити з найдальшої відстані
( Вчитель підсумовує, учні роблять висновок: кліматична карта допомагає з’ясувати особливості клімату будь-якого куточка Землі, не читаючи додаткової інформації
Завдання учням.
(Учні з’ясовують за картою, що це місто Полтава)
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія
- Я навчився на уроці…
- Мені сподобалося найбільше… ( не сподобалось)
- Завдання, які викликали труднощі…
- Мені було цікаво дізнатися …
2. Сенкан зі словом «Клімат»
Клімат Клімат
континентальний, морський різноманітний, теплий
дошкуляє, змінюється, обігріває узагальнює, дивує, засмучує
підсоння настрій
V. Домашнє завдання
Виконати тести