Ключові освітні компетентності

Про матеріал
Компетентність у перекладі з латинської «competentia» означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обгрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ключові освітні компетентності

Номер слайду 2

Компетентність у перекладі з латинської «competentia» означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентна в певній сфері людина має відповідні знання та здібності, що дозволяють їй обгрунтовано судити про цю сферу й ефективно діяти в ній.

Номер слайду 3

Симпозіум Ради Європи «Ключові компетентності для Європи» визначив орієнтовний перелік ключових компетентностей

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Трирівнева ієрархія компетентностей

Номер слайду 6

Слово міністра освіти і науки України Лілії Гриневич

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Десять ключових компетентностей

Номер слайду 9

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовою. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

Номер слайду 10

Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

Номер слайду 11

Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

Номер слайду 14

Які ж властивості повинна мати рідина біля поверхні?

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Лапка комах, ящірок василісків, що рухаються по поверхні води вкрита соскоподібним нальотом, який не змочується водою, поверхневий шар води прогинається під тиском лапки, утворюючи невелику заглибину.

Номер слайду 17

Пір’я і пух водо плаваючих птахів завжди щільно змащені жиром, який виділяється особливими залозами, що пояснює їхню незмочуваність.

Номер слайду 18

Інформаційно-цифрова компетентність Передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Уміння навчатися впродовж життя (формування життєвих компетентностей). Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Номер слайду 21

Усе тіло людини пронизане кровоносними судинами. Крізь стінки капілярів речовини, розчинені в плазмі крові проходять у тканинну рідину, а з неї потрапляють у клітини. Продукти життєдіяльності клітин проникають крізь стінки капілярів із тканинної рідини в кров. Якщо всі капіляри організму людини розмістити в одну лінію, то нею можна оперезати земну кулю два з половиною рази.

Номер слайду 22

Від дії ферментів залежить якість продуктів. Вони можуть впливати позитивно( при засолюванні оселедця смак і запах покращується, при квашенні овочів також), негативний вплив: потемніння яблук, картоплі.

Номер слайду 23

Деякі гриби необхідно замочувати в воді– лисички, сироїжки, опеньки, печериці. Це роблять тому, що ці гриби не змочувані. Але є види грибів, які ні в якому разі неможна замочувати на довгий час, до таких відносяться – губчасті білий, бабка, маслята.

Номер слайду 24

Рибу та морепродукти розморожують у воді, щоб не втратили вологи. М'ясо навпаки не розморожують у воді, тому що в результаті явища капілярності до води переходять вітаміни і мінеральні речовини.

Номер слайду 25

Під час відбивання дошку необхідно змочувати холодною водою, для того щоб дерево не поглинало м’ясний сік. Січену натуральну і котлетну масу обов’язково вибивають з метою збагачення її повітрям, при цьому вироби стають пухкими.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

Номер слайду 28

Ініціативність і підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

Номер слайду 29

Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розрозмаїття культурного вираження інших.

Номер слайду 30

Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Поверхневий натяг залежить від температури і домішок до рідин. Речовини, які послаблюють поверхневий натяг рідин, називають поверхнево-активними. Вони полегшують миття посуду і прання білизни.

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мірзоян Арміне
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
18 січня 2020
Переглядів
4937
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку