Виховна година 2-й клас
ТЕМА. КОГО МОЖНА НАЗВАТИ ДРУГОМ.
Мета: Дати дітям загальне уявлення про поняття “друг”, допомогти усвідомити нескладний аспект товаришування у простих зв'язках і ситуаціях. Розширювати пізнавильний досвід, збагачувати словник новими словами. Розвивати почуття дружби і товаришування.
Обладнання: Біблія для дітей, ілюстрація “Справжні друзі”, картинки для ребуса, запис на дошці “Справжній товариш (який він?)” I. Організація класу.
II. Зустріч з Мудрецем.
Сьогодні у нас незвичайний гість – на наш урок завітав Мудрець. Дозвольте звернутися до нього.
- О наймудріший з мудріших, скажи нам, що найдорожче на землі?
(Шепоче вчителеві на вухо).
- Діти, Мудрець хоче знати вашу думку. (Діти відповідають. Знову шепоче на вухо).
- Мудрець говорить, що в нашому класі багато мудрих дітей. Якщо ви хочете знати його думку, відгадайте ребус.
(З перших букв кожного слова (картинки) складають відповідь, що на думку мудреця, найдорожче на Землі.) (Дружба).
(Запрошують Мудреця попрацювати разом з нами).
III. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми з вами з’ясуємо, що таке дружба, поговоримо про те, кого можна назвати другом. Розглянемо різні життєві ситуації. Вчитимемося самі бути справжніми друзями.
IV. Час розповіді.
- Звернемося до Священної історії, Біблії.
Існує Золоте правило Ісуса Христа “Любити ближнього свого як самого себе.”
Ісус розповів таке оповідання про одного чоловіка, який любив ближнього. Послухайте його.
(Розповідаю із “Біблії для дітей” стор. 333. Показую ілюстрацію).
- Котрий же із цих трьох, на вашу думку, був ближнім чоловіком пораненому розбійником?
Так. Страх стримав перших двох. Вони боялися розбійників, можливо, і третій боявся, але милосердя наповнило його серце.
- Чому Ісус розповів цю історію?
Нам потрібно любити інших людей, навіть тих, кого ми не знаємо. Ми повинні допомагати кожному, хто чекає на допомогу. І якщо ми будемо виконувати цю заповідь, то й світ, в якому ми живемо, буде набагато кращим. V. Фізкультхвилинка.
Стомилися? Послухайте ще одну історію. Жила собі маленька дівчина, яка дуже сумувала, а коли прийшли до неї друзі, то розвеселили її. Хто ж ця дівчина? (Подоляночка). (Гра-хоровод).
VI. Бесіда.
- У кого з вас є друг? Що означає дружити? (До друга треба уважно ставитися, не сваритися, намагатися зробити для нього щось хороше, ділитися з ним усім).
- Які моральні якості ви найбільше цінуєте в другові?
VII. Розв’яжи ситуацію (Інсценівка).
Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв у куточку один.
- Чому ти не снідаєш? – спитав його Микола.
- Сніданок загубив.
- Погано, - сказав Микола, відкусуючи великий шматок білого хліба. – До обіду ще далеко.
- А де ти його загубив? – спитав Мишко?
- Не знаю… - тихо промовив Вітя.
- Ти, мабуть, в кишені його ніс, а треба в портфель класти, - сказав Мишко Віті, відламав від свого бутерброда шматок і дав товаришеві.
- Бери їж!
Хто ж із трьох хлопців зробив правильно? Чому? Як ви зробили б у такій ситуації?
VII. Робота з прислів’ям (в групах).
- Чи знаєте ви прислів’я, приказки про дружбу? (Відповіді учнів)
- У вас на партах є конверти. У них прислів’я про дружбу. Їх треба скласти, пояснити і згадати, чи були ситуації у вашому житті, до яких підходили б дані прислів’я.
1. Нема друга – шукай, а знайшов – оберігай.
2. Матимеш щирого друга, то матимеш ще одну голову.
3. Щасливо там жити, де вміють дружити.
4. Одна бджола меду не наносить.
5. Людина без друзів, що дерево без коріння.
(Відповіді дітей).
IX. Бесіда – закріплення.
- Як ви думаєте, чи дружний наш клас?
- А щоб був дружнішим, що потрібно?
(Чуйність, ввічливість, взаємодопомога, повага один до одного).
- Взаємодопомога, чуйність, ввічливість- неодмінні ознаки дружнього класу. Недопустимі в колективі образливі прізвиська, непристойні жарти, грубість у стосунках, неповага до дівчат. Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допомагає у біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже про недоліки, запропонує їх виправити.
X. Складання пам’ятки ”Закони дружби”.
- Доповніть правила про дружбу і товаришування.
1. Радію за усіх товаришів, разом з ними переживаю невдачі.
2. Коли з ким посварюся, першим намагаюся примиритися…
(Зупиняю товариша, коли він щось погане, не залишаю друга в біді, тощо).
XI. Підсумок уроку.
А зараз я пропоную зробити “Похвальну картку” своїм товаришам. На дошці список якостей, які викликають у вас повагу.
(Зачитуємо)
Справжній товариш, який він?
Добрий Щедрий
Чесний Скромний
Чуйний Вміє прощати
Ввічливий Надійний
- Подумайте, якими якостями володіє ваш сусід. Скажіть йому про це.
- А я хочу поділитися з вами секретом.
Відгадайте його.
Секрет:
Що зробити,
Щоб удвічі торт здавався вам смачнішим?
Що зробити,
Щоб удвічі кожний день для вас побільшав?
Щоб і радості, і щастя, вам було – Аж ніде діти?
Тут – ніякого секрету!
Треба з другом все ділити!
На цьому наш урок закінчено. Дякую вам усім за хорошу роботу.
- О наймудріший з мудріших, скажи нам, чи сподіваєшся ти, що наші діти будуть справжніми товаришами, вірними друзями?
(Так сподіваємось).
XII. Домашне завдання: скласти розповідь “Мій друг”.