Повторити формули знаходження площі круга,
прямокутника, квадрата, довжини кола; розв'язати задачі прикладного
характеру на знаходження площі фігур; формувати вміння розв'язувати
проблеми у сфері навчальної діяльності.
Розвивати логічне та креативне мислення, уміння
раціонально розподіляти свої кошти, здатність успішно діяти в
технологічному швидкозмінному середовищі.
Виховувати фінансову грамотність та освіченість.
Тема. Розв’язування прикладних задач (Steаm-урок із математики, 6 клас)
Мета. Навчальна: повторити формули знаходження площі круга, прямокутника, квадрата, довжини кола; розв’язати задачі прикладного характеру на знаходження площі фігур; формувати вміння розв’язувати проблеми у сфері навчальної діяльності.
Розвивальна: розвивати логічне та креативне мислення, уміння раціонально розподіляти свої кошти, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
Виховна: виховувати фінансову грамотність та освіченість.
Тип уроку: інтегрований
Форма проведення: очна або дистанційна
Наскрізна лінія: підприємливість та фінансова грамотність
Використані платформи: Padlet, Zoom, Viber
Цільова аудиторія: учні 6 класу
Додаткові матеріали до уроку: презентації вчителя та учнів.
Підготовка учнів до уроку. Учні об’єдналися у три групи, у яких хлопчиків і дівчаток було порівну. Кожна група отримала завдання. (При дистанційній формі навчання завдання можна відправити у вайбер групу або повідомити під час онлайн уроку). Створюють презентацію з теми завдання на 2-3 хвилинки.
І група «Ландшафтні дизайнери» готують проект патріотичної клумби для подвір’я школи.
ІІ група «Кухарі» готують проект про традиції приготування українських млинців.
ІІІ група «Краєзнавці» готують проект про дивовижні криниці України.
Хід уроку:
1.Організація навчальної діяльності.
-Дуже часто від вас чую запитання «Де в житті нам знадобляться знання з математики?» Ось сьогодні у нас буде нагода практично застосувати знання про довжину кола та площу круга. Напередодні ви об’єдналися в групи і отримали цікаві завдання.
2.Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
Фронтальна бесіда:
1)З якими геометричними фігурами ви працювали, виконуючи своє творче завдання?
2)Як обчислити довжину кола; площу круга?
3) Що таке число Пі?
4)У яких одиницях вимірюється площа? Як перевести сантиметри у метри; міліметри у метри?
3.Розв’язування прикладних задач.
Групи презентують свої напрацювання.
І група «Ландшафтні дизайнери» отримують задачу «Ми маємо 6,28 м перебрика для обгородження клумби. Якої форми треба надати клумбі, щоб обгородити їм якомога більшу територію?(Кругла чи квадратна форма має бути?)»
ІІ група «Кухарі» отримують задачу «Українські млинці – це справжні ласощі. Що краще обрати: два млинці діаметром по 15 см чи один діаметром 20 см. Доведіть свої міркування математично.»
ІІІ група «Краєзнавці» отримують задачу «Криницю замку «Паланок» визнано найглибшою криницею Закарпаття у 2009р. Її видовбали зі скелі у 1300 р. Її глибина 85 м. Якого діаметру вал краще зробити для витягування відра: 30 см чи 40 см? Доведіть свої міркування математично.»
Групи презентують свої розв’язки задач та отримують нові додаткові задачі.
І група «Ландшафтні дизайнери»
Скільки штук поребрика необхідно придбати, щоб огородити вашу клумбу? Число π округліть до одиниць. Яку суму грошей необхідно заплатити за придбаний поребрик, якщо вибрати найбільш економний варіант покупки? Свідомий вибір за вами.
магазин |
матеріал |
Довжина мм |
Ціна грн |
доставка |
№1 |
Поребрик бетонний сірий |
500 |
35 грн за 1 шт |
600 грн |
№2 |
Поребрик бетонний сірий |
500 |
40 грн за 1 шт |
500 грн |
№3 |
Поребрик бетонний сірий |
500 |
42 грн за 1 шт |
безкоштовно |
ІІ група «Кухарі»
До свята масляної потрібно приготувати 20 млинців. Яку пательню ліпше придбати для приготування страви? Яку суму грошей необхідно заплатити, якщо обрати найбільш економний варіант покупки ? Свідомий вибір за вами.
Розміри пательні, d см |
характеристики |
Ціна, грн |
16 |
Мармурове покриття |
170 |
18 |
Тефлонове покриття |
300 |
14 |
кераміка |
119 |
20 |
кераміка |
389 |
12 |
Тефлонове покриття |
399 |
ІІІ група «Краєзнавці»
Для огородження криниці потрібні залізобетонні кільця. Глибина майбутньої криниці 20 м. Скільки потрібно таких кілець? Яку суму грошей потрібно заплатити, якщо обрати найбільш економний варіант покупки ? Свідомий вибір за вами.
типозамір |
Висота кільця |
Ціна, грн |
КС-7 |
2,5 м |
650 |
КС-10 |
2,5 |
900 |
КС-15 |
2,5 |
1100 |
КС-20 |
2,5 |
1200 |
КС-30 |
2,5 |
1350 |
4.Захист розв’язань.
Учасники груп доводять свої міркування математичними розрахунками.
5.Підсумок уроку:
-Чи був корисним для тебе даний урок? Поясни?
-Які знання з цього уроку ти зможеш використати в подальшому житті?
6.Домашнє завдання.
Список використаних джерел:
1.Васильєва Д.В. Я дослідник. 6 клас: Робочий зошит учня/ Д.В, Васильєва. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 80 с.
2.Найглибша криниця Закарпаття знаходиться у замку «Паланок»
3. Посилання на презентацію до уроку
https://docs.google.com/presentation/d/1iymI1TxAVla1HsRIvRzZw4Bt3QzNlfs3/edit#slide=id.p1