Кольорова подорож
Форма проведення: подорож.
Мета: коригувати знання про основні кольори та їх відтінки; розвивати рухливість, тактильні відчуття, творчу уяву та фантазію, образне та асоціативне мислення; продовжувати формувати комунікативні навички; тренувати дрібну моторику рук, сприяти створенню позитивного настрою; формувати культуру праці.
Обладнання: малюнок веселки, кольорові кульки та стрічки, презентація «Кольорова подорож», флеш - гра «Зимові загадки», роздавальні картки, мнемотаблиці, аудіозапис пісні Наталії Май «Веселка», відео «Якщо ти щасливий», заготовки веселки, кольоровий пластилін.
Хід заняття:
1.Організація класу.
Психогімнастика.
Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня!
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Знайомство.
- Сьогодні до нас на заняття прийшли гості. Вони хочуть із вами познайомитися. Ми пограємо гру «Снігова куля».
Мета гри: знайомство і запам'ятовування імен всіх учасників гри.
Правила: Перший учасник називає своє ім’я. Наступний – спочатку це
це ім’я, а потім своє. Третій називає два попередніх, а потім своє.
2. Ігровий момент. Робота із мнемотаблицею.
- Ви сьогодні подібні до маленьких яскравих метеликів, які злетілися у цей клас, бо він схожий на барвисту галявину. Сьогодні на занятті я пропоную вам незвичайну подорож. Дивіться на екран та слухайте мене уважно (Слайд 1)
Веселкова лічилка
В лузі дощик із квіток кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки, простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, - колір стиглої сунички.
Друга – наче мандаринки, що оранжеві в них спинки.
Третя – жовта, наче сонце зазирає у віконце.
А четверта – то зелена, як листок берізки, клена.
(Слайд 2)
П’ята - блакитна, барвінкова, наче квіточка святкова.
Шоста – синя, як ті сливи, що дощі вмивали й зливи.
Сьома – вкрили ліс та балки фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих утворилася веселка.
3.Оголошення теми та мети заняття.
- Отже, діти, куди ми будемо подорожувати?
- На веселку (показ малюнка веселки).
(Слайд 3) Ми вирушаємо у кольорову подорож на різнобарвну веселку. По дорозі завдання розв’яжемо, стрічки кольорові на веселку пов’яжемо.
Основна частина.
4.Гра «Вгадай героїв казки» .
(Слайд 4) - Червоний колір пропонує вам відвідати казкову країну . Ви маєте відгадати героїв казок .
Отже, дивіться на екран та слухайте запитання:
1). Назвіть колір капелюшка дівчинки, яка несла бабусі пиріжки та зустрілася із злим вовком? (слайд 5)
2). Назвіть колір ключика, яким Буратіно відкрив чарівні двері? (слайд 6)
3). Якого кольору волосся у дівчинки Мальвіни з казки «Пригоди Буратіно»? ( слайд 7)
4). Якого кольору шкіра казкового велетня Шрека? (слайд 8)
5). Назвіть колір одягу Снігової королеви, яка викрала Кая? (слайд 9)
6). Якого кольору казкове ведмежатко Вінні – Пух? (слайд 10)
7). Якого кольору хутро лисички – сестрички з казки «Лисичка –сестричка та вовк – панібрат»? (слайд 11)
- Вдячна вам, дітлахи, червону стрічку ми знайшли (чіпляю червону стрічку на веселку).
5.Завдання «Віднови веселку» (робота із пластиліном). (слайд 12)
Далі ми потрапляємо на сторінку «Талановиті пальчики». А щоб помаранчеву стрічку нам відшукати, потрібно веселку домалювати.
У вас на столах лежать шаблони райдуги та тарілки із пластиліновими кульками. Ви маєте вибрати кульку відповідного кольору та поставити на малюнок пластилінову заплатку. Працювати будете в парах (слайд 13 ). Діти виконують завдання під музичний супровід – пісню Наталії Май «Подивись на небо»).
Робота в парах.
Перевірка та показ робіт ( Діти чіпляють роботи на дошку).
- Молодці, ви гарно виконали завдання. Ось і стрічка помаранчева є. (Прикріплюю оранжеву стрічку на веселку).
6.Гра «Впіймай колір».
- Продовжуємо нашу подорож та потрапляємо у жовту казку (слайд 14). По жовту стрічку ми тепер крокуємо і жовту казочку почуємо. Ви маєте уважно слухати казку та плескати в долоні, коли чуєте слово «жовтий» . Почали!
Жовта казка
Сонце, як яєчний жовток, висіло над землею. А по променях на землю йшли курчата, і всі вони були, звичайно, жовті. Жовта бджола підлетіла до курчати, почала запрошувати в свій жовтий вулик. Але курчаті у вулик не залізти, дірочка маленька. «Гаразд, — подумав він. — Он жовті метелики літають, політаю з ними».
Курча підстрибнуло, але тут же пригадало, що у нього крил немає, смужки якісь замість крил. «Стану куркою, — мріяло курча. —літатиму високо». А сонце сяяло на небі, як жовтий млинець з такими смачними хрусткими краєчками.
Бджоли летіли від кульбаби до кульбаби і поверталися в свій жовтий вулик. Він виглядав як величезна жовта бібліотека. Рамки для сотів ніби полиці до стелі, і всі наповнено сотами. А соти схожі на жовті шестикутні телевізори, тільки замість екранів блищить жовтий мед.
До самого горизонту жовтіли луги — це квітували жовті примули та кульбаби. Всі горби сяяли кульбабами.
І здавалося б, що сонце тільки що, на вершині горба лежало в кульбабах. Тут я і сам не утримався, узяв та і повалився в кульбаби. Запилився весь, обліпився, обсипався жовтим пилком.
- І це завдання вам під силу, сонечко ми розвеселили. І у вінку тепер промінчик жовтий сяє, лише зеленого не вистачає (прикріплюю жовту стрічку).
7. Музична фізкультхвилинка «Якщо ти щасливий».
- Продовжуємо нашу подорож та потрапляємо на музичну галявину (слайд 15) (Слайд 16) Разом із зеленим кольором нам потрібно потанцювати, а потім і зелену стрічку на веселку пов’язати . (Діти танцюють).
- Молодці! Гарно вмієте ви танцювати. Веселка отримує зелену стрічку (прикріплюю зелену стрічку) .
8.Гра «Зимові загадки» ( перегляд флеш - гри).
- Тепер помандруємо у загадковий ліс (слайд 17 ). (Згорнути слайди відкритого, зменшити звук та перейти на презентацію «Зимові загадки»).
- Щоб блакитну та синю стрічку нам дістати, необхідно зимові загадки відгадати .(Діти переглядають відео та відгадують загадки).
- Молодці, діти! Ви прикрасили веселку стрічками. (Прикріплюю блакитну та синю стрічки).
(Згорнути презентацію «Зимові загадки» та відкрити презентацію «Слайди відкритого»). (Показ слайдов , с текущего слайда).
9.Гра «Кольорові слова».
А зараз ми потрапляємо на фіолетову сторінку (слайд 18). Пограємо в гру «Кольорові слова». Підійдіть до столу. Ви отримуєте краплини певного кольору і маєте підібрати кольорові слова, які відповідають кольору краплин (Індивідуальна робота: діти працюють із картками). – - Назвіть слова, які ви підібрали (діти називають слова).
- Молодці, діти!
Ось, нарешті, у віночку всі кольори зійшлися у таночку! (прикріплюю фіолетову стрічку).
А тому за вашу гарну роботу отримайте винагороду!
(Діти отримують солодкі заохочувальні призи – кольорові цукерки).
10.Підсумок заняття.
А зараз час підсумок підбити:
- Яке завдання вам найбільше сподобалося, діти? (Діти розповідають про свої враження).
Прощання.
Всі ви, діти, молодці, гарно працювали.
Але дзвоник пролунав, він мені і вам сказав,
що заняття час кінчати, треба йти відпочивати.