Кольорові враження. Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (веселий, сумний, ніжний). Передання почуття радості і суму фарбами. Ви

Про матеріал
Поглибити знання учнів про колір і його виражальні можливості. Вчити компонувати споріднені кольори, створювати засобами кольору певний за характером виразний образ. Формувати емоційно-естетичний досвід учнів, культуру почуттів через сприйняття кольору; розвивати чуттєво-емоційну сферу, художньо-образне мислення, творчу уяву. Виховувати любов до мистецтва.
Перегляд файлу

Образотворче мистецтво

Тема: Кольорові враження. Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (веселий, сумний, ніжний). Передання почуття радості і суму фарбами. Виконання композиції «Килими доброго і злого чаклунів».

Мета : Поглибити знання учнів про колір і його виражальні можливості. Вчити компонувати споріднені кольори, створювати засобами кольору певний за характером виразний образ. Формувати емоційно-естетичний досвід учнів, культуру почуттів через сприйняття кольору; розвивати чуттєво-емоційну сферу, художньо-образне мислення, творчу уяву. Виховувати любов до мистецтва.

Обладнання:презентація «Виражальні можливості кольору»,комп’ютер, проектор, набори кольорових фішок для кожного учня.

Хід уроку

  1. Організаційна частина. Оголошення теми і мети уроку

- Тема нашого уроку «Виражальні можливості кольору». На уроці ми більше дізнаємося про різноманітність кольорів у природі, про їх значення у нашому житті, їх вплив на наше самопочуття, емоції, настрій. Як завжди на уроці образотворчого мистецтва на сторінках підручника нас зустрічає чарівниця Гармонія, яка знову поведе нас стежинами живопису у світ краси і мистецтва. Сьогодні вона пропонує нам побувати у Королівстві кольорових снів. А чи доводилося вам бачити кольорові сни? Сни бувають приємні, щасливі, веселі. А бувають сумні і навіть страшні. А приходять вони до нас саме з королівства кольорових снів. Їх посилають нам добрий і злий чаклуни. А щоб зрозуміти, чому так буває, ми й вирушаємо у мандрівку у Королівство кольорових снів.

2. Актуалізація опорних знань

а) «Мозковий штурм»

Сдайд 1 Спектральне коло

Але, як ви бачите, ворота до королівства зачинені. А щоб їх відчинити, потрібно продемонструвати певні знання з образотворчого мистецтва. Ми влаштуємо «Мозковий штурм». Я буду задавати питання, а ви швидко на них відповідати. Кожна правильна відповідь – це влучне попадання ось таким сніжком у нашу фортецю.

 

-    За допомогою яких матеріалів створюються художні образи? (Папір,
глина, дерево, камінь, метал).

-     Якими інструментами користуються художники? (Олівець,кісточка, мольберт, палітра)

  •       Назвіть основні кольори (Червоний, жовтий, синій).
  •       Назвіть теплі кольори. (Червоний, жовтий, оранжевий, рожевий).
  •       Назвіть холодні кольори. (Синій, фіолетовий, голубий).

Підсумок вчителя. Під натиском наших знань брама не втрималась і відчинилася. Давайте підведемо підсумок.Отже існують 3 основних кольори, 3 похідних і їх відтінки. Ці знання нам знадобляться в королівстві кольорових снів.

Пересуватися тут ми будемо по кольорових доріжках. У кожного з вас є свій улюблений колір. Візьміть кольорову фішку і покажіть якою доріжкою ви хочете йти.

3. Робота над темою уроку

а) Значення кольорів

А чи відомо вам, що кожний колір має своє значення?

Червоний - колір вогню, енергії, боротьби. Його обирають впевнені в собі енергійні люди, він виражає готовність до дії.

Синій - колір води, має заспокійливу дію.

Оранжевий - сприяє гарному настрою, його обирають активні відкриті, щирі люди, колір покращує самопочуття.

Жовтий  -  колір  сонця,  радості.  Його  обирають  рухливі,  життєрадісні, товариські.

Зелений - колір життя, росту, гармонії з природою. Його обирають правдиві, справедливі, надійні.

Фіолетовий - пов'язаний з артистизмом.

Рожевий - романтизм, дружелюбність, доброта. Викликає розслаблення.

Чорний - недостатність в житті чогось важливого, почуття незахищеності.

Сірий - сум, похмурість

Коричневий - колір землі, трудолюбиві, надійні.

 

Хоча кожний з нас йшов своєю доріжкою, але вони привели всіх нас в одне місце. Це сховище кольорів. Тут зберігаються запаси всіх кольорів, які є у природі.

б) «Асоціативний кущ»

Кожний колір викликає в нас певні асоціації, тобто пов'язаний з якимись предметами і явищами. Давайте пограємо у гру «Асоціативний кущ». У нас є три основних кольори, я пропоную вам прочитати записані на листочках слова і подумати, з яким кольором вони у вас асоціюються.

(Банан, сонце, лимон, курча, пісок. Вода, слива, холод, зима. Помідор, жар, кров, ягода, увага).

Кожний колір у нас викликає якісь емоції. Давайте подумаємо, якими кольорами можна зобразити наші почуття. Я буду називати почуття, а ви показуватимете який колір йому відповідає.

Радість, сум, цікавість, злість, любов, ласка, страх, ніжність, погане самопочуття, ласка.

Висновок вчителя. Отже ми можемо зробити висновок, що кольори можуть впливати на наші почуття. Світлі, яскраві – створювати радісний настрій, темні, холодні - передавати сум.

в) Робота з підручником. С. 88-91.

Розгляньте картини і розкажіть про свої враження від них. Порівняйте картини за кольорами і настроями.

г) Зупинка «Картинна галерея»

Наступна наша зупинка у Королівстві кольорових снів «Картинна галерея». Я пропоную розглянути репродукції картин всесвітньовідомих художників і порівняти як змінюється настрій і емоції які вони в нас викликають залежно від кольорової гамми, яку використали художники.

А зараз розгляньте полотна сучасних художників і скажіть, які з них міг зобразити добрий художник, а які злий ?

д) Замок доброго і злого чарівника

Прогулюючись картинною ми непомітно дібралися до житла чарівників. Ви бачите два замки. Подумайте і скажіть, в якому з них може жити добрий чарівник, а в якому злий?

Ці чарівники щоночі літають від будинку до будинку і розносять кольорові сни. Хорошим людям вони приносять щасливі, веселі сни, а людям, які здійснили якісь погані вчинки - похмурі, сумні. А роблять вони це на чарівних килимах-літаках. Пригадайте, які ще казкові герої літали на килимах-літаках (Іван-Царевича, Аладін).

Репродукція І. Рєпіна «Килим - літак»

Розгляньте різні варіанти килимів і скажіть, який з них може належати доброму чарівнику, а який злому.

Фізкультхвилинка

4. Практична робота. Малювання килима доброго і злого чарівника. Пояснення вчителя. Інструктаж з техніки безпеки. Зразок вчителя

Сьогодні на уроці образотворчого мистецтва ми з вами спробуємо зобразити килим злого і доброго чарівників.

Зразок учителя. Порядок виконання роботи.

  •      Які кольори знадобляться для килима доброго чарівника, а злого?
  •      Малювати можна як рослинний так і геометричний орнамент.

Під час практичної роботи діти прослуховують музичні твори і казку. Слухання музичних творів. Чайковський «Баба Яга», Мусоргський «Гном».

Слухання казки

Жив-був у казковій країні добрий казкар-чарівник. З ранку до вечора він складав дитячі казки, а горобчики розносили їх по усьому світу. І про що чарівник не писав, те обов'язково збувалося.

То дитячу казку напише про те, як один хлопчик слухняним і ввічливим став. І кому горобчики цю казку принесуть, той обов'язково таким ставав.

То напише про те, як комусь кошенятко чи песика подарували. І кому горобчики цю казку принесуть, тому на наступний день дарували чотирилапого друга.

Бажання за допомогою дитячих казок збувалися,  і відусюди світилися дитячі посмішки, завдяки яким чарівник завжди залишався молодим.

Але одного разу злий чарівник, що живився заздрощами і злістю, розвідав про горобчиків казкаря. І вирішив виловити птахів, щоб діти без казок виросли злими і неслухняними. Поставив сіті, заманив пташок, виловив їх і посадив у клітки.

Нещасний казкар в очікуванні своїх улюблених птахів почав старіти. Ніхто його добрі казки не розносив, ніхто у світі не сміявся, ніхто своїми щирими посмішками не продовжував життя старця.

Але одного не врахував злий чарівник. Діти, які вже свої казки отримали, ніколи злими і неслухняними не стануть. І зрозуміли діти, що щось недобре навколо відбувається. Зібралися вони всі разом і вирішили написати добру казку, в якій немає злого чарівника, і кліток для птахів не існує.

Сім довгих днів писали діти казку, а потім один хлопчик, у якого завдяки чарівнику з'явилася собака, прив'язав цю казку своєму песику до ошийника і попросив донести її доброму чарівникові. Ще сім днів був собака в путі і. нарешті, приніс її уже немічному казкарю

Той відразу ж прочитав казку, яку склали діти, і в ту ж мить зник і злий чарівник і його клітки. Горобчики звільнилися від чар і полетіли до свого господаря-чарівника. А сам казкар на очах помолодів, дітям щиро подякував. А потім відразу прийнявся за роботу, нові казки писати. Щоб усіх діток порадувати.

Ось і до вас казочка від доброго чарівника дійшла, значить і ви стали добрими, усміхненими, і всі ваші бажання збудуться.

  1. Виставка і аналіз робіт. Вербальне оцінювання.
  2. Підсумок уроку.
  •      Що нового ви дізналися на уроці?
  •      Як кольори можуть впливати на наш настрій і почуття?
  •      Що найбільше сподобалося на уроці?

 

docx
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1462
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку