Кома в складному реченні. Крапка з комою у складному реченні.

Про матеріал
Розробка уроку допоможе розвивати предметні компетентності мовця, який розуміє суть понять «складне речення», «пунктуаційна норма», «розділові знаки»; усвідомлює важливість пунктуаційної грамотності; визначає види складних речень та називає правила постановки розділових знаків у них; володіє компетентностями комунікативно доцільно й правильно користуватися синтаксичними нормами української мови.
Перегляд файлу

 

 

ДНЗ «Херсонське вище професійне комерційне училище»

C:\Users\Оксана\Desktop\загруженное (1).jpg

 

 

 

Методична розробка уроку

української мови

«Кома в складному реченні.

Крапка з комою у складному реченні».

  

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

викладач

української мови й літератури

вищої категорії

Ейсмонтович О.М.

 

 

 

 

 

 

Херсон-2022


Дата проведення _______ група ________

 

Тема: Кома в складному реченні. Крапка з комою у складному реченні.

 

Мета уроку (розвивати компетентності):

         знаннєва складова: розвивати предметні компетентності мовця, який розуміє суть понять «складне речення», «пунктуаційна норма», «розділові знаки»; усвідомлює важливість пунктуаційної грамотності; визначає види складних речень та називає правила постановки розділових знаків у них; володіє компетентностями комунікативно доцільно й правильно користуватися синтаксичними нормами української мови;

         діяльнісна складова: удосконалювати ключові компетентності мовця, який знаходить і коментує пунктуаційні помилки, помічає і виправляє їх; аналізує та пропонує варіанти розділових знаків;

         ціннісна  складова: усвідомлювати загальнокультурні компетентності мовця, який відчуває відповідальність за власний рівень мовленнєвої культури, готовність до навчання з метою покращення власної грамотності; розуміння зв'язку між пунктуацією й інтонацією; прагне вдосконалювати власне мовлення, демонструє здатність логічно мислити, готовність і потребу повсякчас спілкуватися державною мовою.

 Тип уроку: урок розвитку предметних компетентностей

Методи навчання, прийоми: робота з хмарою слів, експрес-опитування, розподільний диктант, заповнення ментальної карти пам’яті, мозковий штурм, робота з підручником, тренувальні інтерактивні вправи, фотоколаж, групова та індивідуальна робота, рубрика «Крок до ЗНО», вікторина, прийом «Маркер».

 

Форма організації навчальної діяльності учнів: мовознавчий тренажер

 

Основні терміни і поняття: складне речення, розділові знаки у складному реченні

  

Міжпредметні зв’язки: українська література

 

Наочність: підручник «Українська мова (рівень стандарту) для 11 класу/ Н.Б. Голуб, В.І. Новосьолова, - К.: Педагогічна думка, 2019», завдання в Google застосунках.

 

Технічні засоби навчання: смартфони


Перебіг уроку

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

ІІ.  МОТИВАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

       Розгляньте хмару слів і визначіть тему, яку ми будемо розглядати на сьогоднішньому уроці.

 

 

C:\Users\Оксана\Desktop\Показовий урок\Word Art.jpeg

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ,  МЕТИ УРОКУ.

Весь наш урок буде підпорядкований підготовці до ЗНО. На уроці ми будемо вести діалог, дискутувати, грати. Пам’ятайте про культуру поведінки і спілкування!

 

 

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ БАЗОВИХ ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ.

Експрес-опитування.   

https://view.genial.ly/61f2e125c494110011f20d5e/interactive-content-canvas-learning-ii

- За якими ознаками розрізняють складні речення?

- Які види складних речень ви знаєте?

- Які розділові знаки ставляться у складному реченні?

- Які є способи зв’язку між частинами складного речення?

 

Розподільний диктант

Розподіліть сполучники сурядності і  підрядності по групах.

Інтерактивна вправа https://view.genial.ly/61ebcc006b85b9001321dfe2/interactive-content-correct-concepts

 


 Заповнення ментальної карти пам’яті

 

ВИДИ СКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ

Вид речення

Вид та засоби зв’язку

Сполучники

 

Сполучникове

 

 

 

 

 

 

 

Безсполучникове

 

 

Складне речення з різними видами зв’язку

 

 

 

ВИДИ СКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ

Вид речення

Вид та засоби зв’язку

Сполучники

 

 

 

Сполучникове

Складносурядне

Сурядний зв'язок

(сурядні сполучники; інтонація)

і, й, та, а, але, проте, зате, однак, або, не то…, не то…

Складнопідрядне

Підрядний зв'язок (підрядні сполучники або сполучні слова; інтонація)

що, де, коли, як, стільки, доки, хоч, ніби, немов, якби, як, щоб, дарма що, який, так що….

Безсполучникове

Безсполучниковий зв'язок (інтонація).

інтонація

Складне речення з різними видами зв’язку

Сурядний, підрядний, безсполучниковий зв'язок

(сурядні, підрядні сполучники, інтонація)

 

 

V. УДОСКОНАЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ.

Мозковий штурм

       Хто ці люди і що їх об’єднує? Фотоколаж «Літературне шістдесятництво»

https://www.canva.com/design/DAE2KFF-qzk/qyEMasAonDl66yBckOxLsA/edit

 

C:\Users\Оксана\Desktop\Показовий урок\Дизайн без названия.png

 

C:\Users\Оксана\Desktop\Показовий урок\ЛІТЕРАТУРНЕ «ШІСТДЕСЯТНИЦТВО».png

Сьогодні ми звернемося до безсмертних поезій творців слова і форми, до поезій поетів-шістдесятників і не лише. І одночасно будемо удосконалювати свої предметні компетентності з теми.

 

       Визначити вид речення. Пояснити вживання розділових знаків. За потреби скористайтеся узагальненими таблицями у підручнику (ст. 134, 138)

Інтерактивна вправа.

https://wordwall.net/resource/28222702

 

Страшні слова, коли вони мовчать,C:\Users\Оксана\Desktop\для Ткаченко\Ейсмонтович О.М\Ліна Костенко\50018902_2154930077907723_2996804548791631872_n.jpg

коли вони зненацька причаїлись,

коли не знаєш, з чого їх почать,

бо всі слова були уже чиїмись.

                                 Ліна Костенко

 

 

Бо в кожного «Я» є своє ім'я,

На всіх не нагримаєш грізно,

Ми — це не безліч стандартних «я»,

А безліч всесвітів різних.

                                  Василь Симоненко

 

 

 «Соню, сходи до неї і скажи, що я послав їй три зозулі з поклоном, та не знаю, чи перелетять вони Сибір неісходиму, а чи впадуть од морозу...»

                                                                                                                          Григір Тютюнник

Я скучив по тобі, де небо молоде,
Два наших імені розлука вполювала
Й за руки їх, розлучених, веде,
Отак довіку б їх не розлучала.

                             Микола Вінграновський

 

Зорі сяють;

серед неба горить білолиций;

верба слуха соловейка,

дивиться в криницю...

                           Т. Шевченко

 

       Виконати синтаксичний розбір речення.

https://jamboard.google.com/d/1WEgKEQwbOAgVEzkx7vxxFXFexceN3dRx_dSADcuoTlg/edit?usp=sharing

 

Боявся я й боюсь щасливим бутиC:\Users\Оксана\Desktop\для Ткаченко\Інтератктивні аркуші. Мова\Картинки\im-22-2.jpg

На цій землі, де мій народ воскрес,

Воскрес, та не порвав

кайдани-скрути,

Скрипить його свобода, як протез.

                           Дмитро Павличко

Групова робота

       Поставити розділові знаки у поезії В. Стуса. Пояснити їх вживання.

Інтерактивна вправа.    https://wordwall.net/resource/28223600

 

Як добре те, що смерті не боюсь яC:\Users\Оксана\Desktop\Показовий урок\Василь Стус.jpg

І не питаю, чи тяжкий мій хрест,

Що перед вами, судді, не клонюся

В передчутті недовідомих верств,

Що жив, любив і не набрався скверни,

Ненависті, прокльону, каяття.

Народе мій, до тебе я ще верну,

Як в смерті обернуся до життя

Своїм стражденним і незлим обличчям.

Як син, тобі доземно уклонюсь

І чесно гляну в чесні твої вічі

І в смерті з рідним краєм поріднюсь.

 

 

Індивідуальна робота

Вправа 455. Інтерактивний аркуш.

https://www.liveworksheets.com/5-of130256tx

 

Групова робота. Вправа 466. Вкажіть на НЕПРАВИЛЬНЕ обґрунтування розділових знаків у рядку.

Інтерактивна вправа.

https://wordwall.net/resource/27838482 ( https://wordwall.net/play/27838/482/883 )

 

 

VІ. ПЕРЕВІРКА СФОРМОВАНОСТІ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ.

Крок до ЗНО. Самостійна робота.

Інтерактивна вправа.

https://wordwall.net/play/28225/318/436

 

 

VІІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ. 

Пісня «Два кольори» у виконанні Квітки Цісик

https://www.youtube.com/watch?v=7-ml3FQhFv0

 

Життя неоціненне. Це єдине, що дається кожному з нас лише один раз! Втративши, не повернеш. Бережіть його як скарб!

Складіть власне висловлення на тему «У чому полягає цінність життя?»

 

«Маркер»

         Сьогодні на уроці я дізнався (лася), що...

         Здобуті знання мені знадобляться, щоб...

         Цей урок навчив мене...

         На уроці я дізнався про...

VІІІ.  ІНФОРМАЦІЯ-ІНСТРУКТАЖ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

- § 39-40 (підручник «Українська мова (рівень стандарту) для 11 класу/ Н.Б. Голуб, В.І. Новосьолова, - К.: Педагогічна думка, 2019»

- Скласти власне висловлення на тему «У чому полягає цінність життя?»

-  Вправа 462, 472

- Пройти онлайн-тестування за посиланнями:

https://wordwall.net/play/28225/367/702

https://naurok.com.ua/test/koma-i-krapka-z-komoyu-u-skladnih-rechennyah-775883.html

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2023
Переглядів
461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку