Комбінована контрольна робота з української літератури в 11 класі (профіль "Українська філологія")

Про матеріал

Комбінована контрольна робота №2 з української літератури з теми "УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ПРОЗА ТА ДРАМАТУРГІЯ". Передбачені завдання націлені на перевірку знань теми.

Перегляд файлу

 

Тема уроку. КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 1920-1930 рр. ПРОЗА ТА  ДРАМАТУРГІЯ

Мета уроку:  оцінити навчальні досягнення учнів з поданої теми; розвивати вміння школярів аналізувати порівнювати образи героїв, писати твори-судження у форматі ЗНО; виховувати самостійність та наполегливість у роботі.

Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь, навичок.

Обладнання: різнорівневі завдання.

 

ПЕРЕБІГУРОКУ

 

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми й мети уроку
  2. Пояснення вчителем методики виконання завдань контрольної роботи

Виконання завдання початкового рівня передбачає максимальну оцінку 0, 5 б.,

середнього рівня — 1 б.,  завдання достатнього по 2 бали, творчого  — 4 6али.

 

III.   Проведення тестової контрольної роботи

 

Варіант 1

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала

  1. Жанр твору "Місто" Валер'яна Підмогильного.

 А пригодницька повість                        Б пригодницький роман    

 В  соціально-побутовий роман            Г урбаністичний роман

 

  1. Степан Радченко не працював

 А редактором у видавництві                               Б секретарем у журналі

 В  викладачем на курсах української мови        Г у культкомісії місцевком

 

3.  Кого (що) герой називає «новий синедріон»?

А Біблію                                Б палац розстріляного шляхтича

В чорний трибунал комуни    В монархічний лад                               Г монахинь

 

4. «Вірним вартовим на чатах» герой називає

А мужчину в пенсне         Б Андрюшу          В дегенерата          Г себе            Д доктора Тагабата

5.  Укажіть проблему, яку не порушує автор у творі "Тигролови".

А співвідношення добра і зла

Б моральний вибір

В збереження людяності, справедливості

Г батьків і дітей

 

6. Укажіть, що характерне Мині Мазайлу (декілька).

А хоче змінити своє українське прізвище на російське

Б розкриває значення слів та фраз, перекладає російські фрази

В вважає, що прізвище не дає отримати підвищення на службі

Г звільнений з посади "за регулярний опір українізації"

 

 

Середній рівень

Кожна правильна відповідь 1 бал

7. Події у п'єсі "Мина Мазайло" розгортаються у такій послідовності

А  пропозиція закохати Мокія - телеграма для тьоті Моті - урок з Миною - приїзд тьоті Моті - голосування щодо зміни прізвища - замітка про звільнення Мини

 

Б  телеграма для тьоті Моті - пропозиція закохати Мокія - урок з Миною - голосування щодо зміни прізвища - приїзд тьоті Моті - замітка про звільнення Мини

 

В урок з Миною - пропозиція закохати Мокія - телеграма для тьоті Моті - приїзд тьоті Моті - голосування щодо зміни прізвища - замітка про звільнення Мини

 

Г  пропозиція закохати Мокія - телеграма для тьоті Моті - голосування щодо зміни прізвища - урок з Миною - приїзд тьоті Моті - замітка про звільнення Мини.

 

8. Укажіть неправильну відповідність: персонаж - характеристика.

А майор Медвин - "гордий нащадок першого каторжанина Сибіру"

Б Григорій Многогрішний - "гордий сокіл, безумний сміливець", "русявий, атлет, авіатор"

В Наталка - "гнучка, як пантера. І така ж метка, мабуть, а строга, як царівна"

Г Денис Сірко - "не дід, а вусатий дідуган, дебелий, високий, червоновидий"

Д Грицько Сірко - "дебелий красень", "на ньому військовий, старенький френч

9. Прочитайте уривок із повісті О. Довженка «Зачарована Десна».

«Вона [баба Марусина] була малесенька й така прудка, і очі мала такі видющі, що сховатись од неї не могло ніщо у світі. Їй можна було по три дні не давати їсти. Але без прокльонів вона не могла прижити й дня. Вони були її духовною їжею. Вони лились з її вуст потокам, як вірші з натхненного поета, з найменшого приводу. У неї тоді світлішали очі й червоніли щоки. Це була творчість її палкої, темної, престарілої душі..»

В авторських інтонаціях цього уривка звучить:

A тепло, жаль і співчуття до багатостраждальної селянки;

Б неприйняття лихої вдачі героїні;

B здивування від поведінки баби Марусини:

Г захоплення поетичною емоційністю звичайної селянки;

Д іронічне ставлення до героїні.

 

Достатній рівень

Кожна правильна, розгорнута відповідь 2 бали

  1. Які два світи змальовує І. Багряний у романі «Тигролови»? Через які образи-символи? Хто є представником кожного з них?
  2. Дати визначення поняття пригодницького роману. Які він має особливості?
  3. Схарактеризуйте образ Медвина.

 

Творчий рівень (4 бали)

  1. Написати відгук на твір, який сподобався, вкажіть такі дані:

Автор, назва художнього твору.

Мотивація вибору конкретного твору для відгуку.

Власна оцінка тематики, проблематики твору.

Характеристика персонажів твору.

Визначення мовних особливостей твору.

  1. Напишіть у форматі ЗНО судження з теми «У чому духовна велич людини?»

Варіант 2

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала

1 . «Я (Романтика)» за жанром – це

А новела  Б оповідання  В повість  Г роман

 

2. «Я (Романтика)» має присвяту

А «загірній комуні»

Б «Кононівським полям»

В «Цвітові яблуні»

Г «Михайлові Коцюбинському»

 

3.Роман "Місто" закінчується словами

А ... розчинив вікна в темну безодню міста.       Б Воно покірно лежало внизу хвилястими брилами   

                                                                          скель.

В ... писав свою повість про людей.                   Г... зронив униз зачудований поцілунок

 

4. Більшість п'єс Миколи Куліша були поставлені в

А Руському театрі                                       Б "Молодому театрі"  

В театрі Української Бесіди                         Г  театрі "Березіль"

 

5. Тема твору "Тигролови":

А зображення трагічної долі людини в радянському тоталітарному режимі.

Б зображення любові до рідної землі.

В зображення подій встановлення українізації.

Г уміння людини боротися за життя.

 

6. Укажіть неправильні твердження (декілька).

 А Мина Мазайло - харківський службовець

 Б Рина (Мокрина) Мазайло - дружина Мини Мазайла

 В Мокій - син Мазайла

 Г тьотя Мотя з Курська - сестра Мини

 

 Середній рівень

Кожна правильна відповідь 1 бал

 

7. Укажіть правильну послідовність подій у романі "Місто".

А проживання у Гнідого - переїзд до квартири - розрив стосунків із Зоською - вихід збірки оповідань

Б проживання в Гнідого - освідчення Риті - на пароплаві - знайомство із Світозаровим

В на літературній вечірці - друк першого оповідання - знайомство з Вигорським - написання повісті про людей

Г гонорар 350 карбованців - лист від Вигорського - бажання розшукати Надійку - самогубство Зоськи.

8. Укажіть неправильну відповідність: персонаж - цитата.

А тьотя Мотя - "Та в "Днях Турбіних" Альоша, ти знаєш, як про українізацію сказав: все це туман, чорний туман, каже, і все минеться..."

Б  Тарас - "Їхня українізація - це спосіб виявити всіх нас, українців, а тоді знищити разом, щоб і духу не було..."

В  Мокій - "Хто стане нищити 20 мільйонів лише селян-українців? Хто?"

Г Губа - "Серцем передчуваю, що українізація - це спосіб робити з мене провінціала, другосортного службовця і не давати мені ходу на вищі посади".

 

9. Укажіть правильні відповідності: персонаж - цитата.

А. Денис Сірко - "Щастя, як трясця, як нападе, не скоро покине"

Б. Сірчиха - "У сміливих щастя завжди є..."

В. Григорій Многогрішний - "Судив і присуд виконав я... А за що - цей пес сам знає"

Г. Медвин - "Жили ми тут ліпше, як дома. Це була наша друга Україна..."

 

Достатній рівень

Кожна правильна розгорнута відповідь 2 бали

  1. Порівняйте образи Грицька й Григорія з роману «Тигролови» І. Багряного.
  2. Що таке кіноповість? Які вона має особливості?
  3. Схарактеризуйте образ героя Я.

Творчий рівень

  1. Написати відгук на твір, який сподобався, вкажіть такі дані:

Автор, назва художнього твору.

Мотивація вибору конкретного твору для відгуку.

Власна оцінка тематики, проблематики твору.

Характеристика персонажів твору.

Визначення мовних особливостей твору.

  1. Напишіть у форматі ЗНО судження з теми «Що робить з нас Людину?» (за вивченими творами).

IV.   Підсумок уроку

V.  Домашнє завдання

Виконати творчу роботу (кросворд до вивчених творів, гру «Так чи ні», написати рекламу чи створити буктрейлер тощо).

 

 

 

 

 

 

 

 

Укажіть персонажа, якого немає у творі "Тигролови".

Денис Сірко  Григорій Многогрішний  майор Медвин  Наталка  Дмитро

 

Життєвий принцип Григорія Многогрішного –

жити на Україні

помститися ворогові

один в полі не воїн

ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи

 

Події у творі "Тигролови" розгортаються у такій послідовності:

пограбування борундучка - зупинка дракона - на пантуванні - святкування Різдва - полювання на тигрів - вбивство Медвина

зупинка дракона - пограбування борундучка - святкування Різдва - полювання на тигрів - на пантуванні - вбивство Медвина

зупинка дракона - пограбування борундучка - на пантуванні - полювання на тигрів - святкування Різдва - вбивство Медвина

зупинка дракона - пограбування борундучка - на пантуванні - святкування Різдва - полювання на тигрів - вбивство Медвина

 

 

 

Укажіть, що характерне Мокію (декілька).

змінює свою позицію під час голосування

захоплений багатством української мови

для нього українське прізвище - показник низького походження

"Мазайло-Квач" звучить для нього як музика

 

Укажіть, що характерне дядькові Тарасу (декілька).

прихильник старовини, козаччини

змінює свою позицію під час голосування

для нього головне, аби залишився корінь "маз" як показник його роду

впертий у своїх погляда

9. У кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» є всі події, крім:

A) баба проклинає малого Сашка за вирвану моркву;

Б) батько впволить Сашка до школи.

B) в уяві Сашка з'являється лев:

Г) піп і дияконом під час повені освячують ласки;

Д) Сашкова мати саджає біля хати калину.

10. 

11. Хто з персонажів «Зачарованої Десни» О. Довженка любив іарку бесіду й добре слово і. прощаючись із випадковим. зовсім незнайомим подорожнім, довго гукав йому вели: «Прямо, та й прямо, та й нікуди не звертайте!... Добра людина поїхала, дай їй бог здоров я»:

A) прадід Тарас:

Б) батько Сашка:

B) дід Семен;

Г) дядько Самій до.

docx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку