28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Коментар до презентації "Екологічний проект на тему: "Ти - саме життя"

Про матеріал
Коментар до презентації "Екологічний проект на тему: "Ти - саме життя" пропонується для звукового супроводу слайдів під час їх демонстрації. Доцільно використати на уроках природознавства ( 5 клас ) та географії ( 6 клас, тема "Гідросфера" ). Презентація розміщена на сайті «На Урок» : географія, 6 клас, матеріали до уроків від 21. 07. 2018 .
Перегляд файлу

Екологічний проект на тему: « Ти – саме життя..»

 

Коментар до презентації «Екологічний проект на тему: «Ти – саме життя»

( презентація розміщена на сайті «На Урок» : географія, 6 клас, матеріали до уроків від 21. 07. 2018 )

 

  Слайд 1. Екологічний проект на тему: « Ти – саме життя..»

 

  Слайд 2. "Вода! В тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуєшся, не знаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти потрібна для життя: ти саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями, з тобою повертаються до нас сили, з якими ми вже розпрощалися... Ти найбільше багатство на світі..."

  Вода є основним середовищем, у якому відбувається процес обміну речовин та перетворення енергії.

Вміст води в більшості живих організмів становить 60-70% , і вона утворює основу їх внутрішнього середовища. Для багатьох вода є середовищем їхнього життя. У воді зароджується життя. Без неї неможливе існування рослин і тварин. Життя є лише там, де є вода і, навпаки, де знаходиться вода, там є життя.

  Слайд 3. Тому, з метою формування екологічної культури, я вирішила, виявити основні забруднювачі водойм України.

  Слайд 4. Перед собою поставила завдання:

  1. Опрацювати інформацію Інтернет – ресурсу та друкованих джерел інформації.
  2.  Провести власні дослідження:

        а) обстежити територію заплави р. Стохід поблизу с. Гулівки;

        б) виявити потрапляння бруду у воду за один день побуту.

  1. Обстежити територію прилеглу до заплави   

р. Стохід в районі с. Гулівки.

  1. Виробити правила поведінки з метою збереження води.

  Слайд 5.У багатьох виникає питання: "Хіба мало води на Землі? Запаси води на Землі величезні ( 0,025% усієї маси Землі).

  Слайд 6. Проте, більшість цієї колосальної маси –  гірко-солона морська вода, непридатна для пиття.

  Слайд 7. Але, як писав один з мандрівників: "Серед океану, відкритого для Європи Колумбом, тепер не можна занурити руку в воду, щоб не вимазатись брудом". А звідки ж він потрапляє у Океан? Переважно з водами суходолу. І ось у мене виникло бажання побачити, яку ж воду я повертаю в довкілля після одного дня повсякденного життя.

  Слайд 8. Для цього провела невелике дослідження. Вранці, чистою водою вмилася та почистила зуби, отриману воду злила у велику прозору посудину. Згодом, вимила посуд, випрала деякі речі у новій чистій воді і долила у першу посудину. Ввечері після роботи з фарбами я прибрала своє робоче місце та отриману воду знову злила у першу посудину. У результаті - багато брудної води.

  Слайд 9. Такою водою можна напоїти рослини і тварини? Вони зрадіють? Звичайно, ні!  Повернена нами брудна вода може стати причиною їх неблагополуччя. Захворіють риби, захворіють птиці, зів'януть рослини.

  Слайд 10. Я ж лише краплинка серед великого океану щоденних забруднювачів води. Що ж людство повертає у воду після того, як вгамувало чистою водою свої потреби? 

  Слайд 11. Вода потерпає від фізичних, біологічних, хімічних, теплових, радіаційних тіл та речовин.

  Слайд 12. Хімічне забруднення води відбувається  за рахунок надходження у водойми зі стічними водами різних шкідливих домішок неорганічного (кислоти, луги, солі) та органічного походження ( нафта, нафтопродукти, миючі засоби, пестициди тощо). Наслідком його є отруєння організмів різними хімічними елементами, концентрація яких нерідко зростає і у десятки разів перевищує норми ГДК.

  Слайд 13. Біологічне забруднення водойм полягає у надходженні в них різних мікроорганізмів, багато з яких є хвороботворними для людей, тварин і рослин. Серед біологічних забруднювачів перше місце посідають комунально-побутові стоки, сміттєзвалища.

  Слайд 14. Теплове забруднення води спричиняється у водоймах підігрітих вод від електростанцій та підприємств. Тепла вода змінює термічний і біологічний режими водойм та шкідливо впливає на їх мешканців.

  Слайд 15. Фізичне забруднення виникає внаслідок збільшення у воді нерозчинних домішок за рахунок змиву та надходження суспензій з підприємств. Тверді частки пригнічують розвиток організмів, роблять воду не придатною для споживання.

 Слайд 16. Основним джерелом для водопостачання населення є річковий стік. Близько 90% населених пунктів розташовані саме в долинах малих річок і користуються їхньою водою. Яка ж вода тече річками Ковельщини?

  Слайд 17. За хімічним складом тутешні води – гідрокарбонатно - кальцієві, середньої мінералізації.  За результатом минулорічного моніторингу, якісний склад води річки Турії залишався відносно стабільний. Спостерігалося незначне збільшення вмісту сульфатів і заліза в осінній період, але норми ГДК не перевищувалися.

  Слайд 18. Для збереження та оздоровлення річки проводяться екологічні акції. Місцеві дайвери взялися очистити від підводного мотлоху дно річки Турії

   Слайд 19. Підвищений вміст міді та заліза спостерігали у річці Стохід. У березні та грудні було відзначено збільшення вмісту іонів хрому, а навесні – підвищення вмісту марганцю.   

Щоб виявити джерела потрапляння цих речовин у р. Стохід я вирішила провести власні дослідження.

  Слайд 20. Ось такі краєвиди супроводжують річку в районі с. Гулівки.

 Це ж скільки сили потрібно, щоб нейтралізувати загрозу видовому біорозмаїттю. І вода самоочищається, але ці можливості небезмежні. Тому людство, якщо хоче мати майбутнє, повино вдаватися до дорогих і трудомістких заходів для очищення забруднених вод:

  Слайд 21. 

- очищувати стічні води;

- впроваджувати замкнуті технології водозабезпечення;

-  використовувати стічні води для зрошення;

- нормувати якості води;

- дбати про чистоту довкілля;

- використовувати біологічні методи боротьби з шкідниками та бур’янами;

- скорочувати обсяги скидів у водойми.

 

  Слайд 22. Щоб не стояти осторонь:

  • повсякденно економ воду;
  • очищай джерела;
  • сміття викидай у баки, або вивозь на сміттєзвалища;
  • користуйся природним пакувальним матеріалом;
  • скажи «НІ!» пластику;
  • стань одним із засновників або учасником екологічних акцій;
  • не накопичуй вдома надлишків хімічних речовин та препаратів;
  • -не використовуй для прання екологічно шкідливі миючі засоби;
  • не мий техніку у водоймі чи на березі;

  Слайд 23. Наслідки забруднення води не спонтанні або миттєві. Вчені "придумують" шокуючі відкриття, які покращують наше життя, але шкодять довкіллю. На планеті накопичується безліч речовин та тіл неприродного походження. Техногенне навантаження стрімко зростає. Потерпає від нього і вода. Життя опиняється під загрозою. Втручаючись у природу ми часто отримуємо неочікувані результати. Кожен наш крок повинен бути виваженим та обдуманим, дії – прогнозованими. І перш ніж очищати що-небудь за допомогою води, потрібно очистити саму воду.

  Слайд 24. Хоча найбільшими забруднювачами водойм є промислові підприємства, сільське і комунальне господарство – та навіть незначний внесок кожного з нас в збереження того, що дала нам природа, здатний, з невеличкої краплинки перетворитися у величезний океан позитивної енергії, яка допоможе воді самоочищатися. І вдячність природи проявиться багатством органічного світу.

  Слайд 25. Дякую за увагу!

docx
Додано
1 березня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку