Матеріал допомагає закріпити вивчене на попередньому уроці, ознайомити учнів із складовими частинами комп'ютера, навчає користуватися маніпулятором «миша», розвиває логічне мислення , просторову уяву, пам'ять, спостережливість;
Тема. Комп’ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.
Робота з тренажером миші, наведення вказівника, вибір об’єктів.
Мета:
Обладнання: картки із зображенням пристроїв комп’ютера (монітор, клавіатура, принтер, мишка, сканер, навушники, колонки)
Програмне забезпечення: програма «Сходинки до інформатики», навчальна презентація «Урок4»
Вимоги до учнів: уміти правильно поводитися на робочому місці (за комп'ютером); уміти розрізняти і називати основні пристрої комп'ютера; мати уявлення про призначення курсора; уміти користуватися маніпулятором «миша».
Хід уроку
Підготовка зошитів, ручок, олівців та фломастерів.
Ось прийшли ми знов у клас,
Де чекає комп’ютер нас.
Правила ми пригадаєм
Щось новеньке ми пізнає.
Нумо сіли ми рівненько
І пацюємо дружненько.
Повторення правил техніки безпеки:
Буратіно після прогулянки на подвір’ї під дощем швидко вбіг до комп’ютерного класу, всівся за комп’ютер, мокрими руками вмикнув комп’ютер, положив на клавіатуру книжку і почав її читати. Які правила поведінки порушив?
Гра “Світлофор”.
У вас на столі лежить дві картки, як на світлофорі для пішоходів. Що означає зелене світло? А червоне? Так, зелене дозволяє, а червоне заперечує. Я називаю правило, а ви піднімаєте картку вітповідного кольру. Якщо можна так робити, то зелену, а якщо не можна – червону.
Гра «Давайте познайомимось».
(Прилади, які допомагають людині впоратись з інформацією)
Впізнайте прилад за його ознаками. (після відповідей дітей демонструються малюнки електронних приладів ).
Я можу передавати інформацію на відстань…..(мобільний телефон)
Я можу визначати шлях до будь-якого місця…..(навігатор)
Я можу показувати текст і картинки….(електронна книжка)
Я можу запам’ятовувати звуки…..(диктофон)
Я можу показувати фотографії …(електронна фото рамка)
Я можу з вами гратися….(ігрова приставка)
Я можу виконувати обчислення …..(калькулятор)
Я можу зберігати зображення …….(фотокамера)
Розминка
Презентація «Розминка»
Розповісти про периферійні пристрої. Зробити акцент на поняттях: «пристрої введення», «пристрої виведення».
Оповідання.
Якось друзі намалювали малюнок і вирішили подарувати його Комп’юшкові за гарну лекцію про комп’ютер:
- А давай цей малюнок подаруємо нашому Комп’юшкові. – запропонувала Гусінь.
- А як ми цей малюнок витягнемо із комп’ютера? – запитав Горобчик.
- Давай запитаємо Данилка, чи можна витягти малюнок з комп’ютера.
-Данилку , ми з Горобчиком намалювали малюнок і хочемо його подарувати Комп’юшкові . Але не знаємо як малюнок витягти з комп’ютера.
- Це дуже просто! Для цього є такий пристрій – принтер. Принтер необхідний комп’ютеру, щоб надрукувати на аркуші. Іноді принтер називають пристороєм виведення інформації.
- Який гарний малюнок!
- Дивись – но! І листочки надруковані!
- Погляньте, який я намалювала гарний малюнок! – похвалилася Гусінь.
- Подумаєш, я теж можу такий намалювати. – похвалився Горобчик.
- А ви знаєте, можна отримати однакові малюнки за допомогою комп’ютера. Для цього використовують спеціальний пристрій, який називається сканером.
За допомогою сканера комп’ютер може роздивитись і запам’ятати будь-який малюнок . Іноді сканер називають пристороєм введення інформації.
- А цей сканер може запам’ятати наш портрет і роздрукувати? – запитав Горобчик.
- Знаєте, як я отримала ці картинки? У мене був справжній портрет Горобчика і Гусіні . За допомогою сканера наш комп’ютер уважно їх розглянув, запам’ятав, а потім надрукував на принтері. Подобається?
Робота з підручником.
Вчителю потрібно провести аналогію між людиною та комп'ютером.
(Як людина сприймає інформацію? А як комп'ютер отримує інформацію?
Як людина обробляє інформацію? А як — комп'ютер? Як людина передає інформацію? За допомогою яких пристроїв виводить інформацію комп'ютер?)
Презентація «Робот»
Цікаво, а які органи чуття є у роботів?( Складаємо з пистроїв робота)
Системний блок – це серце робота
Монітор – це його обличчя
Телевізійні камери – це очі робота
Мікрофон – це вуха робота
Колонки – за їх допомогою робот вміє говорити
Руки робота - мишка і клавіатура
Диски – ноги робота
А як робот сприймає інформацію?
Ми, роботи, дуже схожі на людей але органів чуття ми не маємо
Роботи – це ж машини!
Але у нас є пристрої введення та виведення інформації
Ось наприклад: телевізійні камери – пристрій введення, мікрофон – пристрій виведення, рупор – пристрій виведення, маніпулятори – пристрої введення.
Підкресли пристрої, які належать до пристроїв уведення інформації.
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів –
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик відшукати
Треба нам навшпиньки стати.
Робота з комп'ютерною програмою »Лісова галявина». (10 хв).
Розвязування завдань «Для розумників і розумниць»
IX. Релаксація (1 хв).
Заплющіть очі. Вправа «Метелик», вірш.
Виконання тестів «Урок №4» (5 хв).