Комп’ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

Про матеріал

Матеріал допомагає закріпити вивчене на попередньому уроці, ознайомити учнів із складовими частинами комп'ютера, навчає користуватися маніпулятором «миша», розвиває логічне мислення , просторову уяву, пам'ять, спостережливість;

Перегляд файлу

 

Тема. Компютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

             Робота з тренажером миші, наведення вказівника, вибір об’єктів.

Мета:

  • закріпити вивчене на попередньому уроці;
  • ознайомити учнів із складовими частинами компютера;
  • вчити користуватися маніпулятором «миша»;
  • розвивати  логічне мислення , просторову уяву,  пам'ять, спостережливість;
  • виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.

Обладнання: картки із зображенням пристроїв комп’ютера (монітор, клавіатура, принтер, мишка, сканер, навушники, колонки)

Програмне забезпечення: програма «Сходинки до інформатики», навчальна презентація «Урок4»

Вимоги до учнів: уміти правильно поводитися на робочому місці (за комп'ютером); уміти розрізняти і називати основні пристрої комп'ютера; мати уявлення про призначення курсора; уміти користуватися мані­пулятором «миша».

Хід уроку

 

  1. Організація класу. (1 хв.)

Підготовка зошитів, ручок, олівців та фломастерів.

 

Ось прийшли ми знов у клас,

Де чекає компютер нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке ми пізнає.

Нумо сіли ми рівненько

І пацюємо дружненько.

  1. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

Повторення правил техніки безпеки:

Буратіно після прогулянки на подвір’ї під дощем швидко вбіг до комп’ютерного класу, всівся за комп’ютер, мокрими руками вмикнув комп’ютер, положив на клавіатуру книжку і почав її читати.  Які правила поведінки порушив?

Гра “Світлофор.

     У вас на столі лежить дві картки, як на світлофорі для пішоходів. Що означає зелене світло? А червоне? Так, зелене дозволяє, а червоне заперечує. Я називаю правило, а ви піднімаєте картку вітповідного кольру. Якщо можна так робити, то зелену, а якщо не можна – червону.

  • Можна їсти в кабінеті інформатики (червоне)
  • Біля компютеру треба сидіти рівно (зелене)
  • До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя (зелене)
  • Можна бігати біля компютерів та в кабінеті взагалі (червоне)
  • На монитор компютера не можна ставити квіти, класти книги тощо (зелене)
  • Не можна торкатися руками дротів під напругою (зелене)

 

  1. Повторення вивченого матеріалу (3 хв).

 

Гра «Давайте познайомимось».

(Прилади, які допомагають людині впоратись з інформацією)

Впізнайте прилад за його ознаками. (після відповідей дітей демонструються малюнки електронних приладів ).

Я можу передавати інформацію на відстань…..(мобільний телефон)

Я можу визначати шлях до будь-якого місця…..(навігатор)

Я можу показувати текст і картинки….(електронна книжка)

Я можу запам’ятовувати звуки…..(диктофон)

Я можу показувати фотографії …(електронна фото рамка)

Я можу з вами гратися….(ігрова приставка)

Я можу виконувати обчислення …..(калькулятор)

Я можу зберігати зображення …….(фотокамера)

Розминка

Презентація «Розминка»

 

  1. Розповідь про будову комп'ютера (9 хв).

Розповісти про периферійні пристрої. Зробити акцент на поняттях: «пристрої введення», «пристрої виведення».

 

Оповідання.

Якось друзі намалювали малюнок і вирішили подарувати його Компюшкові за гарну лекцію про комп’ютер:

- А давай цей малюнок подаруємо нашому  Компюшкові. – запропонувала Гусінь.

- А як ми цей малюнок витягнемо із комп’ютера? – запитав Горобчик.

- Давай запитаємо Данилка, чи можна витягти малюнок з комп’ютера.

-Данилку , ми з Горобчиком намалювали малюнок і хочемо його подарувати Компюшкові . Але не знаємо як малюнок витягти з комп’ютера.

- Це дуже просто! Для цього є такий пристрій – принтер. Принтер необхідний комп’ютеру, щоб надрукувати на аркуші. Іноді принтер називають пристороєм виведення інформації.

- Який гарний малюнок!

- Дивись – но! І листочки надруковані!

- Погляньте, який я намалювала гарний малюнок! – похвалилася Гусінь.

- Подумаєш, я теж можу такий намалювати. – похвалився Горобчик.

- А ви знаєте, можна отримати однакові малюнки за допомогою комп’ютера. Для цього використовують спеціальний пристрій, який називається сканером.

За допомогою сканера комп’ютер може роздивитись і запам’ятати будь-який малюнок . Іноді сканер називають пристороєм введення інформації.

- А цей сканер може запам’ятати наш портрет і роздрукувати? – запитав Горобчик.

- Знаєте, як я отримала ці картинки? У мене був справжній портрет Горобчика і Гусіні . За допомогою сканера наш комп’ютер уважно їх розглянув, запам’ятав, а потім надрукував на принтері. Подобається?

Робота з підручником.

 

Вчителю потрібно провести аналогію між людиною та комп'ютером.

 (Як людина сприймає інформацію?  А як комп'ютер отримує інформацію?

 Як людина обробляє інформацію? А як — комп'ютер? Як людина передає інформацію? За допомогою яких пристроїв виводить інформацію комп'ютер?)

 

Презентація «Робот»

 

Цікаво, а які органи чуття є у роботів?( Складаємо з пистроїв робота)

Системний блок – це серце робота

Монітор – це його обличчя

Телевізійні камери – це очі робота

Мікрофон – це вуха робота

Колонки – за їх  допомогою робот вміє говорити

Руки робота  - мишка і клавіатура

Диски – ноги робота

 

А як робот сприймає інформацію?

Ми, роботи, дуже схожі на людей але органів чуття ми не маємо

Роботи – це ж машини!

Але у нас є пристрої введення та виведення інформації

Ось наприклад: телевізійні камери – пристрій введення, мікрофон – пристрій виведення,  рупор – пристрій виведення, маніпулятори – пристрої введення.

  1. Робота із зошитом (3 хв.)

Підкресли пристрої, які належать до пристроїв уведення інформації.

 

 

  1. Поняття «курсор»- Демонстрація функцій курсора. Розповідь і демонстрація роботи з маніпулятором «миша» (3 хв).

 

  1.    Фізкультхвилинка (1 хв).

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати

Треба нам навшпиньки стати.

 

 

 

  1. Повторення правил техніки безпеки.(робота з картками)

Робота з комп'ютерною програмою »Лісова галявина».  (10 хв).

Розвязування завдань «Для розумників і розумниць»

 

IX. Релаксація (1 хв).

Заплющіть очі. Вправа «Метелик», вірш.

 

  1. Підсумок уроку.

Виконання тестів  «Урок №4» (5 хв).

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
20 лютого
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку