Комп’ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

Про матеріал

Матеріал допомагає закріпити вивчене на попередньому уроці, ознайомити учнів із складовими частинами комп'ютера, навчає користуватися маніпулятором «миша», розвиває логічне мислення , просторову уяву, пам'ять, спостережливість;

Перегляд файлу

 

Тема. Компютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

             Робота з тренажером миші, наведення вказівника, вибір об’єктів.

Мета:

  • закріпити вивчене на попередньому уроці;
  • ознайомити учнів із складовими частинами компютера;
  • вчити користуватися маніпулятором «миша»;
  • розвивати  логічне мислення , просторову уяву,  пам'ять, спостережливість;
  • виховувати дбайливе ставлення до комп'ютерної техніки.

Обладнання: картки із зображенням пристроїв комп’ютера (монітор, клавіатура, принтер, мишка, сканер, навушники, колонки)

Програмне забезпечення: програма «Сходинки до інформатики», навчальна презентація «Урок4»

Вимоги до учнів: уміти правильно поводитися на робочому місці (за комп'ютером); уміти розрізняти і називати основні пристрої комп'ютера; мати уявлення про призначення курсора; уміти користуватися мані­пулятором «миша».

Хід уроку

 

  1. Організація класу. (1 хв.)

Підготовка зошитів, ручок, олівців та фломастерів.

 

Ось прийшли ми знов у клас,

Де чекає компютер нас.

Правила ми пригадаєм

Щось новеньке ми пізнає.

Нумо сіли ми рівненько

І пацюємо дружненько.

  1. Актуалізація опорних знань (3 хв.)

Повторення правил техніки безпеки:

Буратіно після прогулянки на подвір’ї під дощем швидко вбіг до комп’ютерного класу, всівся за комп’ютер, мокрими руками вмикнув комп’ютер, положив на клавіатуру книжку і почав її читати.  Які правила поведінки порушив?

Гра “Світлофор.

     У вас на столі лежить дві картки, як на світлофорі для пішоходів. Що означає зелене світло? А червоне? Так, зелене дозволяє, а червоне заперечує. Я називаю правило, а ви піднімаєте картку вітповідного кольру. Якщо можна так робити, то зелену, а якщо не можна – червону.

  • Можна їсти в кабінеті інформатики (червоне)
  • Біля компютеру треба сидіти рівно (зелене)
  • До кабінету інформатики треба заходити лише за дозволом вчителя (зелене)
  • Можна бігати біля компютерів та в кабінеті взагалі (червоне)
  • На монитор компютера не можна ставити квіти, класти книги тощо (зелене)
  • Не можна торкатися руками дротів під напругою (зелене)

 

  1. Повторення вивченого матеріалу (3 хв).

 

Гра «Давайте познайомимось».

(Прилади, які допомагають людині впоратись з інформацією)

Впізнайте прилад за його ознаками. (після відповідей дітей демонструються малюнки електронних приладів ).

Я можу передавати інформацію на відстань…..(мобільний телефон)

Я можу визначати шлях до будь-якого місця…..(навігатор)

Я можу показувати текст і картинки….(електронна книжка)

Я можу запам’ятовувати звуки…..(диктофон)

Я можу показувати фотографії …(електронна фото рамка)

Я можу з вами гратися….(ігрова приставка)

Я можу виконувати обчислення …..(калькулятор)

Я можу зберігати зображення …….(фотокамера)

Розминка

Презентація «Розминка»

 

  1. Розповідь про будову комп'ютера (9 хв).

Розповісти про периферійні пристрої. Зробити акцент на поняттях: «пристрої введення», «пристрої виведення».

 

Оповідання.

Якось друзі намалювали малюнок і вирішили подарувати його Компюшкові за гарну лекцію про комп’ютер:

- А давай цей малюнок подаруємо нашому  Компюшкові. – запропонувала Гусінь.

- А як ми цей малюнок витягнемо із комп’ютера? – запитав Горобчик.

- Давай запитаємо Данилка, чи можна витягти малюнок з комп’ютера.

-Данилку , ми з Горобчиком намалювали малюнок і хочемо його подарувати Компюшкові . Але не знаємо як малюнок витягти з комп’ютера.

- Це дуже просто! Для цього є такий пристрій – принтер. Принтер необхідний комп’ютеру, щоб надрукувати на аркуші. Іноді принтер називають пристороєм виведення інформації.

- Який гарний малюнок!

- Дивись – но! І листочки надруковані!

- Погляньте, який я намалювала гарний малюнок! – похвалилася Гусінь.

- Подумаєш, я теж можу такий намалювати. – похвалився Горобчик.

- А ви знаєте, можна отримати однакові малюнки за допомогою комп’ютера. Для цього використовують спеціальний пристрій, який називається сканером.

За допомогою сканера комп’ютер може роздивитись і запам’ятати будь-який малюнок . Іноді сканер називають пристороєм введення інформації.

- А цей сканер може запам’ятати наш портрет і роздрукувати? – запитав Горобчик.

- Знаєте, як я отримала ці картинки? У мене був справжній портрет Горобчика і Гусіні . За допомогою сканера наш комп’ютер уважно їх розглянув, запам’ятав, а потім надрукував на принтері. Подобається?

Робота з підручником.

 

Вчителю потрібно провести аналогію між людиною та комп'ютером.

 (Як людина сприймає інформацію?  А як комп'ютер отримує інформацію?

 Як людина обробляє інформацію? А як — комп'ютер? Як людина передає інформацію? За допомогою яких пристроїв виводить інформацію комп'ютер?)

 

Презентація «Робот»

 

Цікаво, а які органи чуття є у роботів?( Складаємо з пистроїв робота)

Системний блок – це серце робота

Монітор – це його обличчя

Телевізійні камери – це очі робота

Мікрофон – це вуха робота

Колонки – за їх  допомогою робот вміє говорити

Руки робота  - мишка і клавіатура

Диски – ноги робота

 

А як робот сприймає інформацію?

Ми, роботи, дуже схожі на людей але органів чуття ми не маємо

Роботи – це ж машини!

Але у нас є пристрої введення та виведення інформації

Ось наприклад: телевізійні камери – пристрій введення, мікрофон – пристрій виведення,  рупор – пристрій виведення, маніпулятори – пристрої введення.

  1. Робота із зошитом (3 хв.)

Підкресли пристрої, які належать до пристроїв уведення інформації.

 

 

  1. Поняття «курсор»- Демонстрація функцій курсора. Розповідь і демонстрація роботи з маніпулятором «миша» (3 хв).

 

  1.    Фізкультхвилинка (1 хв).

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив.

А щоб ключик відшукати

Треба нам навшпиньки стати.

 

 

 

  1. Повторення правил техніки безпеки.(робота з картками)

Робота з комп'ютерною програмою »Лісова галявина».  (10 хв).

Розвязування завдань «Для розумників і розумниць»

 

IX. Релаксація (1 хв).

Заплющіть очі. Вправа «Метелик», вірш.

 

  1. Підсумок уроку.

Виконання тестів  «Урок №4» (5 хв).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Медовник Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
3497
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку