Комп’ютерні мережі. Локальна мережа

Про матеріал
Мета:  навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;  розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;  виховна: виховувати інтерес до теми та предмета.
Перегляд файлу

Урок 8

Тема: Комп’ютерні мережі. Локальна мережа 

Мета:

  •                   навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж;
  •                   розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  •                   виховна: виховувати інтерес до теми та предмета.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: інтерактивна дошка з проектором, комп’ютери, навчальна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Привітання з класом

2. Перевірка присутності учнів

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Уявіть ситуацію: вам потрібно завантажити на свій комп’ютер інформацію, яка знаходиться на комп’ютері вашого однокласника. Ваші дії?

(Учні пропонують свої варіанти, зокрема перенести файли за допомогою знімних носіїв інформації (флешки, диски, карти пам’яті).

— А якщо комп’ютери знаходяться не в одній кімнаті, а, наприклад, у сусідніх? на різних поверхах? в різних містах чи країнах?

Відповіді на ці та інші запитання ви дізнаєтесь під час вивчення нової теми «Комп’ютерні мережі»

Вступна бесіда за темою «Цифрові мережеві технології»

Як ви вже зрозуміли, сьогодні ми починаємо  вивчати тему «Комп’ютерні мережі». Дана тема розрахована на 4 години. Під час її вивчення вам потрібно буде виконати практичну роботу «Пошук інформації в мережі Інтернет», навчитись здійснювати пошук необхідної інформації в мережі Інтернет, навчитись користуватись спеціальним програмним забезпеченням та дотримуватись правил безпечного користування мережею Інтернет.

І перш ніж ми перейдемо до вивчення теми уроку я хочу побачити наскільки ви обізнані в термінах пов’язаних з комп’ютерними мережами.

Гра «Сигнальні картки»

Завдання: у вас у конверті є дві картки червоного і зеленого кольору, візьміть їх у руки. Слухайте уважно поняття, яке я називаю і піднімайте зелену картку, якщо поняття вам знайоме, червону – якщо не знаєте що це за слово.

Модем

Комп’ютерна мережа

Сервер

Клієнт

Протокол

Інтернет

Локальна мережа

Глобальна мережа

Веб-сайт

Веб-сторінка

Веб-браузер

Гіперпосилання

ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Зараз вже неможливо уявити собі будь-яку галузь науки та техніки без використання комп’ютерів. Для того, щоб користувачі могли використовувати весь потенціал інформаційного поля світу, комп’ютери об’єднують у мережі. При фізичному з’єднанні двох або більше комп’ютерів утвориться комп’ютерна мережа.

-  Але чи достатньо цього?

 Можливо, для створення мережі потрібне ще якесь додаткове обладнання та програмне забезпечення? (відповіді учнів)

 У загальному випадку для створення комп’ютерних мереж необхідно мати  спеціальне апаратне забезпечення (мережне устаткування) це кабелі, мережну плату і спеціальне програмне забезпечення (мережні програмні засоби).  Найпростіше з’єднання двох комп’ютерів для обміну даними називається прямим з’єднанням.

Комп’ютерна мережа – сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, з'єднаних між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв.

Розрізняють наступні комп’ютерні мережі:

1.Персональну (будується навколо однієї людини для  об’єднання таких пристроїв, як  телефон, ноутбук, комп’ютер )

2.Локальну (охоплює невелику територію, кімнату, клас)

3.Регіональну (працює в кількох районах міста)

4.Глобальну (об’єднує десятки і сотні тисяч комп’ютерів , що можуть бути розташовані в різних містах і країнах)

5.Всесвітню (пов’язує величезну кількість наявних малих і великих мереж)

Комп’ютери в мережі можуть відрізнятися за функціями, які виконують.

Ті комп’ютери, які надають доступ до власних ресурсів іншим комп’ютерам і керують розподілом ресурсів мережі, називають серверами, а ті що користуються ресурсами серверів, - «клієнтами».

Мережі  в яких є один або декілька серверів називаються з виділеним сервером або багаторанговими.

А в яких немає сервера – однорангові.

E:\5 клас\5 кл. урок 8\Побудова мережі.jpg

ІV. Формування вмінь та навичок

  1.                   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                   Інструктаж учителя.
  3.                   Практична робота за комп’ютерами.

Практична робота

Завдання 1

  1.                   Запусти програму Paint.
  2.                   Розглянь комп’ютерний клас.
  3.                   Накресли схему комп’ютерної мережі для класу.
  4.                   Збережи малюнок у папці з власним прізвищем на робочому столі.
  5.                   Запусти програму Word.
  6.                   Перелічи переваги, які отримують учні та вчитель після об’єднання комп’ютерів у мережу.
  1.                   Вправи для очей.

V. Узагальнення та систематизація знань

Бесіда з елементами опитування

— Що таке комп’ютерна мережа.

— Які існують комп’ютерні мережі?

— Що таке сервер?

— Для чого потрібні комп’ютерні мережі?

— Назвати основні типи комп’ютерних мереж.

— Чим вони відрізняються?

— Що таке лінія зв’язку?

— Чим відрізняються локальні комп’ютерні мережі від глобальних?

VI. Домашнє завдання

  1.                   Опрацювати конспект уроку
  2.                   Опрацювати в підручнику с. 56-60.
  3.                   Творче завдання: Створити кросворд з термінів, що стосуються теми.

VIІ. Підсумки уроку

Рефлексія

— Чи задоволені ви своєю роботою?

— З яким настроєм ви працювали на уроці?

— Де вам стануть в пригоді здобуті знання?

VIІІ. Оцінювання роботи учнів

 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку