Пошук інформації в Інтернеті

Про матеріал
Мета:  навчальна: сформувати вміння наводити приклади пошукових систем; удосконалювати вміння дотримуватися правил безпеки під час використання Інтернету; формувати вміння шукати дані в Інтернеті;  розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;  виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Урок 9

Тема: Пошук інформації в Інтернеті

Мета:

  •                     навчальна: сформувати вміння наводити приклади пошукових систем; удосконалювати вміння дотримуватися правил безпеки під час використання Інтернету; формувати вміння шукати дані в Інтернеті;
  •                   розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  •                   виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх

ІІ. Актуалізація опорних знань

Оцінити правильність твердження.

  1.                   Комп’ютерна мережа може складатися з одного комп’ютера
  2.                   Комп’ютерна мережа складається не лише з комп’ютерів, але й інших пристроїв
  3.                   Комп’ютери з’єднується між собою для обміну даними і спільного використання пристроїв
  4.                   Локальна мережа — це завжди маленька мережа, яка об’єднує невелику кількість комп’ютерів
  5.                   Глобальна мережа об’єднує весь світ
  6.                   Модем — це зовнішній пристрій, що приєднується до комп’ютера

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

— В наш час все більше людей стають активними користувачами мережі Інтернет. Сьогодні Інтернет — це сховище великої кількості інформації. Саме тому дуже важливо навчитися правильно формулювати запити для пошуку інформації та оцінити її.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Інтернет — це комп’ютерна мережа, що об’єднує комп’ютери по всьому світу.

Документи, що зберігаються в Інтернеті, пов'язані між собою гнучкою системою посилань, яку створюють їх автори.

Веб-сторінка — це документ в Інтернеті, який може містити текст, зображення, гіперпосилання, звук, відео, анімацію тощо.

Як правило, веб-сторінки об'єднують за темами або за призначенням у веб-сайти.

Веб-сайт — це група веб-сторінок, що пов’язані гіперпосиланнями, мають спільну тематику і належать певному власнику.

Всесвітнє павутиння — це сукупність пов'язаних між собою електронних документів, що містяться на комп’ютерах, розташованих у всьому світі.

У такий спосіб формується інформаційний простір ресурсів Інтернету — веб-простір.

WWW (World Wide Web) – служба Інтернету, що повязує веб-сторінки в усьому світі. Сторінки з’єднані через посилання одна на одну. Це схоже на гігантську павутину.

Для доступу до Інтернету потрібні програми, що встановлюються на комп'ютер. Однією з таких програм є браузер. Наприклад:

 Браузер — це програма, призначена для перегляду веб-сторінок і розміщених на них текстових, графічних та мультимедійних даних (відео, музики тощо).

Для перегляду веб-сторінки потрібно в адресний рядок ввести адресу ресурсу.

 

 

 Найпростіше знайти інформацію, якщо відома адреса потрібного ресурсу. Однак досить часто така адреса невідома. Тоді використовують спеціальні сайти — пошукові системи.

Пошукова система — це програми, призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.

Кожна веб-сторінка з пошуковою системою містить рядок для введення пошукової фрази.

У рядок пошуку вводять ключові слова — слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, обирають інструмент Пошук або натискають клавішу Enter.

Ключові слова — слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.

Алгоритм пошуку у мережі Інтернет

V. Фізкультхвилинка

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1.                   Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.                   Інструктаж учителя.
  3.                   Практична робота за комп’ютерами.

Завдання 1. Знайди у мережі Інтернет інформацію:

  • Прогноз погоди на завтра
  • Що таке фейк?
  • Яку назву мав перший український штучний супутник Землі?

Завдання 2. Визнач, чи є фейком інформація:

  •                   Вага Марсу приблизно вдесятеро менше Землі
  •                   Перший політ людини на Марс заплановано на березень 2020 року.
  1.                   Вправи для очей.

VІІ. Узагальнення та систематизація знань

Вибрати правильну відповідь

  1.                   Пошукові системи – програми, що:
    1.                 Призначені для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами
    2.                   Використовуються для пошуку лише зображень
    3.                  Використовуються лише для пошуку музики
  2.                   Слова, що відображають основний зміст пошуку і мають міститися на шуканих веб-сторінках, називають:
    1.                 Визначними
    2.                   визначальними
    3.                  Пошуковими
    4.                   Ключовими
  3.                   Для того шоб отримати відомості про видатного вченого в галузі інформатики В. Глушкова, у рядку пошуку слід ввести ключові слова:
    1.                 Відомості про видатного вченого
    2.                   В. Глушков
    3.                  Інформатика
  4.                   Загальновідомими є пошукові системи:
    1.                 Яндекс
    2.                   Твітер
    3.                  Фейсбук
    4.                   Google
    5.                  Instagram

VІІІ. Домашнє завдання

  1.                   Опрацюйте конспект уроку
  2.                   Обдумайте переваги і недоліки пошуку інформації в Інтернеті. Чи допомагають споживачеві відгуки про товари та послуги?

ІX. Підсумки уроку

Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.

1. Що сьогодні дізналися нового?

2. Чого навчилися?

3. Що сподобалось на уроці, а що ні?

4. Чи виникали труднощі?

X. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
946
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку