Компетентнісний підхід у вивченні історії. Тест

Про матеріал
Самостійна робота містить терміни до теми, з теми тестова перевірка та урок формування життєвих компетентностей.
Перегляд файлу

Самостійна робота

з теми 2.

«Компетентнісний підхід у сучасної  шкільної історичної освіті»

Терміни

Компетентність – це володіння людиною відповідною компетентністю, що містить особисте ставлення до предмета діяльності.

Освітня компетентність – це здатність учня здійснювати складні культурно провідні види діяльності.

Життєва компетентність  - це знання, вміння, життєвий досвід особистості, її життєтворчі здібності, необхідні для розв'язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя, як індивідуального життєвого проекту.

Предметна компетентність – це сукупність знань, умінь та навичок у межах предмета, що дозволяє особистості розв'язувати певні завдання через власне ставлення.

Тести

  1. Що таке компетентність?

А) це структура, яка організовує професійне навчання;

Б) це володіння людиною відповідною компетентністю, що містить особисте ставлення до предмета діяльності;

В) це вид диференційованого навчання, який передбачає врахування життєвих потреб.

2. Що називають життєвою компетентністю?

А) Забезпечення наукових можливостей учнів;

Б) вид диференційованого навчання, який не передбачає врахування освітніх потреб , нахилів і здібностей учнів;

В) це знання, вміння, життєвий досвід особистості, її життєтворчі здібності, необхідні для розв'язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя, як індивідуального життєвого проекту.

3. Що таке інновації?

А) це сукупність послідовних, цілеспрямованих дій, спрямованих на її оновлення;

Б) це нові форми організації діяльності і управління;

В) це методика навчання.

4. Інноваційний потенціал педагога – це…

А) сукупність соціокультурних і творчих характеристик особистості педагога, який виявляє готовність вдосконалювати педагогічну діяльність;

Б) сукупність набутого досвіду педагога та наявність інноваційних вмінь;

В) вміння і навички педагога .

5.В чому  допомагає використання інноваційних технологій на уроці?

А) активізувати роботу учнів, дає можливість обговорити її, висловити свої погляди на форумах, сайтах, блогах;

Б) спрямувати розвитку комунікативних вмінь, необхідних для самоствердження особистості , формування громадянських якостей;

В) у виявленні можливостей учнів.

6. Що таке предметна компетентність?

А) сукупність знань, умінь та навичок у межах предмета, що дозволяє особистості розв'язувати певні завдання через власне ставлення;

Б) досвід який приходить в процесі навчання;

В) базова характеристика діяльності спеціаліста, вона включає як змістовний, так і професійний компоненти і має головні суттєві ознаки, а саме: мобільність знань, гнучкість методів.

7. Яка є система компетентностей в освіті?

А) ключові компетентності, предметні, між предметні;

Б) загальногалузеві компетентності, ключові, освітні;

В) надпредметні, загально предметні, спеціально-предметні компетентності.

8. Що таке історична предметна компетентність?

А) це здатність учня до ґрунтовного осмислення історії як науки;

Б) це здатність учня до самостійного осмислення історії ;

В) це здатність учня до самостійного осмислення історії і культури України в контексті світового історичного процесу та адекватної оцінки соціального та морального досвіду минулих поколінь.

Відповіді: 1.б) 2.в) 3.б) 4.а) 5.б) 6.а) 7.в) 8.в)

 

Урок з формування життєвих компетентностей учнів

у процесі виховної роботи

   З розвитком та модернізацією системи освіти в Україні основним результатом діяльності загальноосвітніх навчальних закладів має стати не тільки система знань, умінь та навичок дитини сама по собі, а її життєва компетентність, здатність жити в гармонії зі світом та власним серцем. Випускник має не тільки володіти академічними знаннями, а й бути гармонійною, творчою, успішною особистістю, соціально активною та мобільною, уміти діяти в будь-якій  життєвій ситуації. Ефективний  розвиток життєвої компетентності учня можливий саме на засадах спів діяльності та співтворчості дітей , їхніх батьків та вихователів. Отож, виховна діяльність класного керівника має бути спрямована на спів діяльність дітей, їх сімей та дорослих із формування таких життєвих компетентностей, які нададуть кожному вихованцеві можливість обрати свій шлях в житті. Творча співпраця, спів діяльність батьків, дітей і вчителів позитивно впливає на розвиток класного колективу , виховання в учнів людяності, поваги до старших, доброзичливого ставлення до товаришів тощо. Завдяки цьому в дітей формується громадська позиція, усвідомлення себе як особистість.  Тому у своїй роботі керуюсь одним із пріоритетних принципів сучасного виховання – родинно-сімейним.

   Отже, поставивши за мету виховної діяльності класу розвиток гармонійної, творчої та успішної особистості , її життєвої компетентності, спрямовую свої зусилля на виховання учня – високодуховної особистості, здорової , інтелектуальної, сім’янина .

Виховання успішної особистості

Учень – високодуховна Учень – здорова особистість

особистість

життєва компетентність учня


                                                                                           Учень – громадянин

Учень - професіонал

 

                                                      Учень – сім’янин

                                                  

Розвиток предметних компетентностей в учнів на практичних заняттях з історії України у 8 класі

Вступ

Одним з провідних принципів сучасної історичної освіти є компетентнісний підхід, суть якого полягає у таму , що проміжним та кінцевим результатами навчання визнається формування певних здібностей особистості (компетентностей) , які знаходять прояв у комплексі знань , заснованих на знаннях, цілісних орієнтирах та досвіді діяльності.

Розвиток предметних компетентностей

 учнів 8 класу на уроках історії

Хронологічна – передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному часі;

Просторова -  передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі: співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними  умовами;

Інформаційна – передбачає вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації;

Аксіологічна - передбачає вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного руху розвитку;

Мовленнєва - передбачає вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії.

Практичне заняття №5

Богдан Хмельницький як людина

 та історичний діяч

Мета:

Навчальна: розкрити місце гетьмана Б. Хмельницького в українській історії та проаналізувати відображення його діяльності в українській літературі. Поглибити знання учнів з історії козацтва.

Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати, систематизувати історичний матеріал, працювати з історичними джерелами.

Виховна: виховувати а учнів почуття гордості за героїчне  минуле свого народу та повагу до борців за незалежність України.

Тип уроку: поглиблення і засвоєння знань умінь і навичок.

Форма уроку:  урок – конференція

Метод уроку: презентація групового проекту.

Хід уроку

І. Організація уроку.

Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив:

«Якщо ви хочете, щоб життя посміхалось вам, подаруйте йому свій хороший настрій». Дуже хочеться , щоб кожен з вас через знання та дії на уроці зумів поліпшити собі настрій. Отож,  запрошую вас до співпраці.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель :

Гори високі, широкі поля.

 Під чиєю владою рідна земля?

Праворуч – пан, ліворуч – шляхтич,

Під поляком Україна плаче.

Багатостраждальна Україна…

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу:

Швидко пробігають дні за днем, і кожен прожитий день стає історією. Хто не творить історію? Сьогодні поведемо мову про одну з таких історичних осіб, діяльність якої вплинула не лише на долю українського народу, а й не перебіг подій в Європі – Богдан Хмельницький.

Його батьком називали море України,

Поважали і боялись народи чужинські.

Він був генієм військовим, будівник держави,

Був освідчений , знав мови.

   Але для того щоб розпочати урок, потрібно розв’язати творчо-пошукове завдання :

Про кого йдеться?

  • Народився 1595 року у сім.ї чигиринського сотника, навчався в Київській братській школі, а потім у єзуїтському колегіумі у Львові;
  • Був наділений природнім розумом, мов гарну освіту, знав сім мов;
  • Вступив до козацького війська, брав участь у військових походах проти турок і татар;
  • Після полону став реєстровим козаком, потім обіймав посаду писаря.
  • У 1647 р. його заарештовано польською владою. Звільнившись, втікає до Запорожжя, де у 1648 р. його обрали гетьманом.

Відповідь: Богдан Хмельницький

Сьогодні настає час представити вашу спільну роботу «Богдан Хмельницький – людина, делегат, політик»

Проблемне питання: Чи був  Богдан Хмельницький дипломатом і політиком?

ІV. Презентація проектів.

Сьогодні наші - учні дослідники будуть намагатися дати відповідь на прославлене проблемне питання, це будуть:

  1. Історики;
  2. Військові;
  3. Дипломати;
  4. Літератори;
  5. Духовенство;
  6. Журналісти;

(Відповідно така форма роботи дає можливість опрацювати матеріал залежно від нахилів, здібностей та уподобань учнів)

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Історія України, Інші матеріали
Інкл
Додано
28 серпня 2020
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку