Презентація з теми "Формування історичного мислення в учнів" містить в собі зміст історичної освіти; етапи розвитку; підхід до класифікації історичних понять.
Проблема формування історичного мислення в учнів Виконала студентка Групи Зім-15 Постоян Валерія Ельдарівна
Номер слайду 2
Зміст історичної освіти знання уміння і навички досвід творчої діяльності цінності уявлення історичні закономірності поняття
Номер слайду 3
Етапи розвитку мислення людини: Наочно-дійове мислення Наочно-образне Словесно-логічне (характеризується мисленням у поняттях) Поняття – це логічна форма мислення, найвищий рівень узагальнення, характерний для словесно-логічного мислення.
Номер слайду 4
Поняття виникають внаслідок узагальнення. Узагальнення скорочує обсяг інформації. Формування понятійного узагальнення: Конкретне і одиничне Абстрактне та загальне
Номер слайду 5
Підходи до класифікації історичних понять Класифікація запропонована М. Зинов'євим: Історичні поняття поділяв на чотири групи: Поняття про поодинокі факти політичного, економічного і культурного характеру; Поняття про історичні процеси; Широкі історичні узагальнення; Загальнонаукові терміни і поняття, що вживаються при висвітленні історичних явищ.
Номер слайду 6
Способи формування історичних понять «класичний» опис явища перерахування явищ, що охоплюються певним поняттям приклад стисле пояснення уведення історичних понять із поступовим уточненням і закріпленням терміном
Номер слайду 7
Умови формування понять Особливості особистості й мотивація Наявність відповідний знань і вмінь Спрямованість Попередній аналіз суті розумової задачі й оцінка можливих шляхів її розв'язання Скеровані зусилля, пошуки і багаторазові спроби, що супроводжуються перевіркою результатів.
Номер слайду 8
Теоретичні поняття Виникають на основі аналізу ролі та функцій певного відношення речей усередині розчленованої системи. Відображають внутрішні відношення і зв'язки. Емпіричні поняття Створюються під час порівняння предметів і уявлень про них. Відображають лише зовнішні властивості предметів
Номер слайду 9
Для керування процесом формування правильних понять вчителю необхідно Разом з учнями відзначити відповідні суттєві властивості об'єктів. Розкрити їх значення для розв'язання певних задач.