різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, якаусвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору,готова до самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Метою повної загальної середньої освіти є: 3 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Місією початкової школи є: розвиток діяльної компетентної особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей, необхідних життєвих і соціальних навичок, забезпечення готовності особистості до продовження навчання в основній школі, життя у демократичному суспільстві.4 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Компетентнісний підхід. Критичність мислення. Гнучкістьметоду. Мобільність знань. К О М П Е Т Е Н Т Н І С Т Ь«Знаю ЩО…» змінюється на «Знаю ЯК»НАКОПИЧУВАННЯ нормативно визначених знань, умінь, навичок. ФОРМУВАННЯ Й РОЗВИТОК ЗДАТНОСТІ ПРАКТИЧНО діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях. НАЗміщення акцентів З6 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Компетентнісний підхідспрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностейвизначається вченими як результатом такого процесу має бути формування ЗАГАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ, що є інтегрованою характеристикою досягнень учня 7 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Компетентність. К - креативність... О - організованість… М - модернізація… П - планування… Е - ерудованість… Т - толерантність… Е - ефективність… Н - новизна… Т - творчість… Н - науковість… І - інноваційність… С - співробітництво… Т - толерантність…Ь - особистість 9 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Система компетентностей Ключові - поєднують певний комплекс знань, умінь та ставлень, який набувається протягом засвоєння всього змісту освіти, не пов’язані з конкретним предметом. Загальнопредметні – їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета у всіх класах загальноосвітньої школи. Предметні – ті, що набуває учень при вивченні певного предмета протягом конкретного навчального року12 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність. 15 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Форми, методи, прийоми і засоби навчаннявільний вибір розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодіїзалучення учнів до практичної діяльностізасвоєння навчального матеріалу у процесі екскурсій, квестів, організації і проведення конкурсів, зустрічей, практикумів, проєктів19 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Компетентнісний підхід забезпечує системне осучаснення всіх складових освітнього процесу, починаючи з його мети й змістусприяє мотивації дітей до навчання, реалізації результативної складової, підвищує можливості для практично орієнтованої освіти20 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО