Компетентнісний підхід до освітнього процесу з мистецтва в початковій школі В КОНТЕКСТІ НУШПідготувала: Сєрих Лариса Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри ТМЗО КЗ СОІППО
Номер слайду 2
«Освіта – для життя» Основне гасло сьогодні у освітніх галузях прогресивних країн світу Система освіти має працювати на потребу дитини2 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 3
різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, якаусвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору,готова до самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності. Метою повної загальної середньої освіти є: 3 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 4
Місією початкової школи є: розвиток діяльної компетентної особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних особливостей, формування в неї загальнокультурних і морально-етичних цінностей, ключових і предметних компетентностей, необхідних життєвих і соціальних навичок, забезпечення готовності особистості до продовження навчання в основній школі, життя у демократичному суспільстві.4 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 5
Модель випускника початкової школи. ОСОБИСТІСТЬУМІЄ ПРАЦЮВАТИ В ГРУПІШУКАЧ НОВОГОВСЕЗНАЙКОПРАЦЮЄ З ІНФОРМАЦІЄЮДОСЛІДНИККРИТИЧНО МИСЛИТЬСТАВИТЬ ЗАПИТАННЯ5 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 6
Компетентнісний підхід. Критичність мислення. Гнучкістьметоду. Мобільність знань. К О М П Е Т Е Н Т Н І С Т Ь«Знаю ЩО…» змінюється на «Знаю ЯК»НАКОПИЧУВАННЯ нормативно визначених знань, умінь, навичок. ФОРМУВАННЯ Й РОЗВИТОК ЗДАТНОСТІ ПРАКТИЧНО діяти, застосовувати досвід успішних дій у конкретних ситуаціях. НАЗміщення акцентів З6 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 7
Компетентнісний підхідспрямованість освітнього процесу на формування та розвиток ключових і предметних компетентностейвизначається вченими як результатом такого процесу має бути формування ЗАГАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ, що є інтегрованою характеристикою досягнень учня 7 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 8
Продовжить свої асоціаціїК…О…М…П…Е…Т…Е…Н…Т…Н…І…С…Т…Ь 8 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 9
Компетентність. К - креативність... О - організованість… М - модернізація… П - планування… Е - ерудованість… Т - толерантність… Е - ефективність… Н - новизна… Т - творчість… Н - науковість… І - інноваційність… С - співробітництво… Т - толерантність…Ь - особистість 9 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 10
Компетентність - інтегрована здатність особистості, набута в процесі навчання, що охоплює знання, уміння, навички, досвід, цінності, ставлення, які можуть цілісно реалізуватися на практиці 10 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 11
11 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 12
Система компетентностей Ключові - поєднують певний комплекс знань, умінь та ставлень, який набувається протягом засвоєння всього змісту освіти, не пов’язані з конкретним предметом. Загальнопредметні – їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета у всіх класах загальноосвітньої школи. Предметні – ті, що набуває учень при вивченні певного предмета протягом конкретного навчального року12 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 13
Предметні компетентностіце сукупність знань, умінь і характерних якостей, що дають змогу учневі автономно виконувати певні дії в межах конкретного предмета для розв’язання навчальної проблеми ( завдання, ситуації)13 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 14
Ключові компетентності єнаскрізними інтегрованими утвореннями, які формуються засобами всіх предметів, у взаємозв’язку урочної та позаурочної роботи, у взаємодії з соціумом14 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 15
Ключові компетентності: вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність. 15 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 16
Компетентності доцільно формувати через16 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 17
Модель компетентнісного підходу в освітньому процесі17 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 18
Інструменти впровадження компетентнісного підходу. ЗМІЩЕННЯ ЦЕНТРУ ВАГИ ВІД НАГРОМАДЖЕННЯ ФАКТІВ ДО РОЗВИТКУ ВМІНЬ ЗМЕНШЕННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ ТА ІНТЕГРОВАНІСТЬ ЗМІСТУ18 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 19
Форми, методи, прийоми і засоби навчаннявільний вибір розширення діапазону організаційних форм, методів навчання, способів навчальної взаємодіїзалучення учнів до практичної діяльностізасвоєння навчального матеріалу у процесі екскурсій, квестів, організації і проведення конкурсів, зустрічей, практикумів, проєктів19 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 20
Компетентнісний підхід забезпечує системне осучаснення всіх складових освітнього процесу, починаючи з його мети й змістусприяє мотивації дітей до навчання, реалізації результативної складової, підвищує можливості для практично орієнтованої освіти20 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО
Номер слайду 21
ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!))Бажаю здоров'я )))21 Сєрих Л. В., к.п.н., доцент КЗСОІППО