Комплекс вправ 9 клас. Карпюк. Endangered species.

Про матеріал
До Вашої уваги надається комплекс вправ, що був розробрений у ході написання власної магістерської роботи. Студетнтки 2 курсу магістратури НПУ ім.Драгоманова Ковтун Віталії Василівни.
Перегляд файлу

2.2. Вправи з використанням ІТ для формування мовленнєвої компетенції в говорінні та методичні рекомендації щодо їх застосування

 Комплекс вправ, що доповнює систему, розроблену для дев’ятих класів за підручником Карп’юк О. Д. Англійська мова (9-й рік навчання) (English (the 9th year of studies)) : підручник для 9-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. — Тернопіль : „Видавництво Астон”, 2017. — 288 с. 

Обрана тема - “Environmental Protection. Endangered Species”.

На початку вивчення теми учням надається доступ до інтерактивного плакату, що оформлений відповідно до теми та поєднує у собі посилання на всі вправи. Напр. URL https://www.thinglink.com/scene/1450609655502864386/editor 

https://lh5.googleusercontent.com/Tq7zIzj98e9qgwnzj07dU4LcDOLzYa0oh7tWIStlDU5FQ10d9Cl3gkly0PjZ_UE7dWm6wdLLvEFZr3Zb8KR5ja4fT8dMFMLu2skWjgeqkS0SkkjRdxtpXhnMnkp7O0iget2RI9gh

Рис. 2.2- Ілюстрація інтерактивного плакату.

Навчання діалогічного мовлення відбувається у комплексі, що передбачає собою вправи для кожного етапу формування вмінь і навичок ведення діалогу. 

Етап 1. Вправи для навчання «реплікування».

На першому етапі використовуються умовно-мовленнєві, рецептивно-репродуктивні вправи. Вправи можуть бути імітативні, підстановчі, трансформаційні, запитання-відповіді тощо. На цьому етапі використовуються всі види опор: вербальні і невербальні, підстановчі таблиці, зорові опори та слухові опори [50].

Вправа 1. “How green are you” (умовно-комунікативна, рецептивно-продуктивна)

Етап: навчання реплікування

Мета: реагувати на подану вчителем репліку

Завдання: Before starting a new topic, let's take a little quiz and find out how green are you. Follow the link.

Учитель пропонує учням скористатися сервісом створення тестів та пройти тест, у якому до кожного питання є 3 варіанти відповіді. (напр. URL:  https://konstruktortestov.ru/test-30033 ). Це є усна вправа є рецептивно-продуктивною та умовно-комунікативною, з мінімальним керуванням учителя, самостійна, одномовна, з нерольовим ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою.

Вправа 2. “What if? Remember about Dora and answer the questions with               the words in brackets” (умовно-комунікативна, рецептивно-продуктивна)

Етап: адекватно реагувати на подану вчителем репліку

Мета: навчити учнів відповідати на запитання, використовуючи граматичну конструкцію First Conditional.

Завдання: Follow the link. Read the question on one side of the card and then use the answer on the back of the card to give a full answer.

Ця вправа є рецептивно-продуктивною, умовно-комунікативною, усною, одномовною, з мінімальним керуванням учителя, самостійна, з нерольовим ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою. Виконується на етапі   автоматизації навичок оперування   з минулого уроку. Учитель пропонує використати картки сервісу quizlet.com. На одній стороні картки запитання, на другій відповідь. Необхідно з'єднати в повне речення, використовуючи First Conditional. (напр. URL:  https://quizlet.com/574427447/endangered-species-flash-cards/?new  ).


Етап 2. На другому етапі використовуються вправи на розвиток умінь складати мікродіалоги та вдосконалення навичок оволодіння діалогічними єдностями.На цьому етапі учням пропонуються вербальні слухові опори (фонограма діалогу-зразку),зорові вербальні опори (мікродіалог-підстановча таблиця,мікродіалог-схема).

Вправа 3: «Discuss in groups» (комунікативна, продуктивна, вмотивована, з інтерактивною опорою) 

Етап: відпрацювання вживання різних діалогічних єдностей для ведення діалогу-розпитування.

Мета: покращувати уміння говоріння із використанням спеціально створеної опори.

Завдання: Discuss one species that is on the endangered list with a mate. At least four questions about animal size, habitat, population, and other information should be asked.

Ця вправа є продуктивною, комунікативною, усною, одномовною, парною із частковим рівнем контролю учителем, з рольовим ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою.  Учитель пропонує скласти діалог між двома друзями, які обговорюють обрану тварину та факти про неї (із списку, що знаходяться на грані вимирання, напр. URL:  https://www.worldwildlife.org/species/directory?direction=desc&sort=extinction_statu).

 

 Етап 3. Вправи третього етапу мовленнєві, продуктивні.Усі опори зняті (або є природними) і вправи мають самостійний характер.Метою вправ даного етапу є навчити учнів складати власні діалоги згідно з навчально-мовленнєвими ситуаціями.

Вправа 4 . “Make up your own dialogue”

Етап: створення власних діалогів різних функціональних типів.

Мета: покращувати уміння говоріння без використання опори.

Завдання: Think about the situation and work out a dialogue with person who:

  1. has a lion as a pet;
  2. who is trying to get out an animal from the  natural habitat;
  3. who is getting out his/her pet being fed up with it, etc.

Ця вправа є продуктивною, комунікативною, усною, одномовною, із   частковим рівнем контролю учителем, рольовим ігровим компонентом, з природною опорою. Учитель пропонує учням скористатися сервісом https://www.makebeliefscomix.com/Comix/ для складання діалогів, використовуючи лексику за темою, та презентувати діалоги в класі. Учні самостійно обирають функціональний тип діалогу (діалог-розпитування, діалог-обмін враженнями, діалог-домовленість). Цей додаток є унікальним засобом креативного моделювання діалогічного мовлення. Тому його можливостями не варто нехтувати на етапі відпрацювання навичок побудови як мікро-, так і макробудови.

Вправа 5.  “Find the animal” (умовно-комунікативна, продуктивна, вмотивована,  з ігровим компонентом, з інтерактивною опорою)

Етап: об’єднання речень у понадфразову єдність 

Мета: навчити учнів правильно обговорювати проблеми, що пов'язані із вимираючими видами.

Завдання: Look at the picture and say which are endangered. 

Учитель пропонує перейти за посиланням на дошку lucid.app (https://lucid.app/ ), де розташована картинка з різними тваринами, учням потрібно сказати які з них є під загрозою вимирання. Це вправа репродуктивна, вмотивована, умовно-комунікативна, з ігровим компонентом, з частковим керуванням учителя, одномовна, індивідуальна, з інтерактивною опорою, напр. URL: https://lucid.app/lucidspark/8b5fad77-feaf-42d7-a553-e807b513d316/edit?beaconFlowId=56D1E8CDF590B63B# .

 

Вправа 6.  “Guess  the problems and make sentences”

(комунікативна, продуктивна вправа І рівня,  вмотивована, з ігровим компонентом, з частковою інтерактивною вербальною опорою)

Етап: об’єднання речень у понадфразову єдність 

Мета: навчити учнів правильно будувати висловлювання понадфразового рівня.

Завдання: Go to the link you need to select the correct option. 

Це усне завдання з ігровим компонентом, де учні за допомогою мобільних пристроїв та додатку learningapps.org  мають обрати правильний варіант відповіді із списку, щоб зрозуміти яка саме проблема викликає вимирання певного виду. У вправі використовується підстановча таблиця закритого типу. За критерієм спрямованості ця вправа є продуктивною та комунікативною, індивідуальна, одномовна, з мінімальним керуванням учителя, з ігровим компонентом та спеціально створеною опорою. 

(напр. URL: https://learningapps.org/display?v=ppiuncnuj21)

 

Вправа 6: “Save the endangerous species” (комунікативна, продуктивна вправа ІІ рівня, )

Етап: створення монологічних висловлювань

Мета: розвивати навички побудови монологу-міркування

Завдання: Assume you're participating in a team tasked with saving the eight endangered species mentioned below. Examine the list closely before numbering the species in the order to which you  would try to save them, from 1 (the most important species save) to 8 (the least important).

Далі учитель пропонує класу перейти за посиланням на дошку , та розстравити тварин в порядку пріоритету від 1 до 8, називаючи тварин та обгрунтовуючи власний вибір. Це репродуктивна комунікативна вправа, яка виконується із спеціально створеною опорою, з частковим керування вчителя, індивідуальна, одномовна, з рольовим ігровим компонентом. Вона сприяє розвитку монологічного мовлення, напр. URL https://miro.com/app/board/o9J_lHHSWT0=/.

Вправа 7. “Explain the meanings of these statements” (продуктивна, комунікативна)

Етап: створення монологічних висловлювань.

Мета: розвивати навички ММ, зокрема будувати монолог-повідомлення, спонукати до мовленнєвої активності

Завдання: you are going to become a member of the scientific conference. You have been asked to express your ideas for the statements  in Stories first.

Це усна комунікативна продуктивна вправа, зі спеціально створеною опорою, одномовна, самостійна та з частковим рівнем керування учителя. Вправа надається у якості домашнього завдання. Учень повинен висловити власну думку, щодо значення запропонованих висловів. Необхідно записати коротке відео тривалістю до 60 секунд та викласти запис у Stories соціальної мережі Instagram. На виконання завдання надається обмежений час, оскільки Stories зникають через 24 години. Теми:

  1. “The greatness of a nation can be judged by the way its animals are treated.” Mahatma Gandhi
  2. “The earth does not belong to man; man belongs to the earth.” Chief Seattle
  3. “To take care of the planet is to take care of our own house.” The Dalai Lama.


Оновлення програми в 2016 р. дозволяє, крім публікацій, які зберігаються в стрічці, публікувати так звані «сторіз» (stories) – короткі 15-секундні відеозаписи, кількість яких не обмежена, але кожен з них доступний користувачам тільки протягом 24 годин. У формі «сторіз» можна давати завдання на наступне заняття, ставити проблемні питання, звертати увагу учнів на зміну в розкладі. «Stories (Сторіз)» - відмінна можливість нагадати учням про найближчі поточні та контрольні заходи. Ми «сторіз» використали з метою тестування учнів.

Отже, запропоновані вправи значно оптимізують процес формуванн ІКК у говорінні і модернізують запропоновані види роботи підручника його авторкою Карп’юк І.  Усі вони також можуть використовуватися окремо як комплекс інтерактивних вправ з формування ІКК у говорінні з теми “Environmental protection. Endangered species”.

2.3.   Вправи з використанням ІТ для формування мовленнєвої компетенції у письмі та методичні рекомендації щодо їх застосування

Вправа 7. “Mindmap” (рецептивно-продуктивна, умовно-комунікативна)

Етап: Формування лексичних навичок письма

Мета: активізація загального словникового запасу, підготовка до письма з теми.

Завдання: Follow the link, add appropriate words or categories.

Учитель створює назву Mindmap, учні доповнюють категорії, підкатегорії та слова, розширюючи карту (див. URL: https://www.mindmeister.com/1882832500?e=turtle#).

 

Вправа 8. “The Environment” (умовно-комунікативна, рецептивно-репродуктивна)

Етап: формування лексичних навичок письма відповідно до теми.

Мета: закріплення лексичних одиниць відповідно до теми.

Завдання: follow the link do a quiz. After the end of the test you will see your number of points. 

Учні проходять тестування на знання лексики за відповідною тематикою. https://forms.gle/pRARnroTSQMVhRRv8 . Тест дає змогу моментально оцінити рівень знань учнів. Вправа є умовно-комунікативна, рецептивно-репродуктивна, з  мінімальним керуванням вчителя, з ігровим компонентом, з інтерактивною опорою, письмова, одномовна, індивідуальна.

 

Вправа 9. “Fill the gaps” (умовно-комунікативна, рецептивно-репродуктивна)

Етап: формування граматичних навичок письма. 

Мета:  відпрацювати на письмі правила вживання граматичної конструкції First Conditional.

Завдання: follow the link and fill in the gaps with the right tenses of the verbs in brackets.

Вправа є умовно-комунікативна, рецептивно-репродуктивна, з  мінімальним керуванням вчителя, з ігровим компонентом, з інтерактивною опорою, письмова, одномовна, індивідуальна.

(див. URL https://learningapps.org/display?v=pxnhx7pm221 )

 

Вправа 10. “Save the beauty of your place” (комунікативна,  продуктивна )  

Етап: розвиток вмінь написання повідомлення.

Мета: навчити коротко висловлювати думку у письмовій формі, використовуючи задані лексичні одиниці.

Завдання: Use your FaceBook profile. Describe how you believe anyone should demonstrate their respect for the cleanliness and beauty of the environment in which they live. Write your comment under the post. You may use of the following:

  •  plant greenery;
  •  protect trees in parks and yards;
  •  take care of;
  •  preserve a healthy and
  •  clean environment;
  •  keep the greenery fresh;
  •  not to pollute with;
  •  keep clean; 
  • collect rubbish.

Учитель розміщує пост із запитаннями у соціальній мережі FaceBook. Учні повинні відповісти на поставлені запитання у коментарях.  Тип письма повідомлення. Вправа є комунікативна, продуктивна, з частковим керуванням вчителя, з ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою, письмова, одномовна, індивідуальна.

( див. URL English Speaking Club | Facebook )

 

Вправа 11. “The Rubbish” (комунікативна, продуктивна)

Етап: формування навичок розуміння і використання ЗМЗ

Мета: навчити формувати думку у письмовій формі.

Завдання: Use your Twitter  profile. Answer the questions under the post. 

Учитель розміщує пост із запитаннями у соціальній мережі Twitter. Учні повинні відповісти на поставлені запитання у коментарях.  Тип письма повідомлення. Вправа є комунікативна, продуктивна, з частковим керуванням вчителя, з ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою, письмова, одномовна, індивідуальна.

Вправа 12. “Endangered species in Ukraine” (продуктивна, комунікативна)

Етап: продуктивний

Мета: розвивати навички письма в учнів.

Завдання: Follow the link. Read the beginning of the article and the first message about white stork. Continue the blog with any other endangered animal in Ukraine. Write the reason why it is on the verge of extinction.

Учитель формує пост у власному блозі. Кожен із учнів доповнює блог розповіддю про тварину, що є на грані вимирання в Україні, та описує причини вимирання.  Вправа є комунікативна, продуктивна, з повним керуванням вчителя, з ігровим компонентом, зі спеціально створеною опорою, письмова, одномовна, індивідуальна. Тип письма міркування. Наприклад, див. URL https://vitaliiakovtunenglish.blogspot.com/2021/05/do-you-know.html.

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
18 січня 2022
Переглядів
1458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку