Комплекс вправ №1
Профілактика та корекція плоскостопості для дітей інтелектуальними порушеннями помірного ступеню ( 16 років)
1. Ходьба по орієнтирах руки на пояс; на носках; на пятках,; на зовнішніх склепіннях стопи та внутрішнім склепіннях стопи, (1-2хв) 2. Біг у повільному темпі . Правим , лівим боком приставним кроком (1хв 3. Переміщення з високим підніманням стегон по сенсорній доріжці, руки на поясі. Ходьба наступаючи на предмет і переступаючи через предмет (килимок, мішечок з піском).(1-2хв) 4.Вп сидячи на стільці. Подовжнє розтирання стоп, просуваючи їх вперед і назад уздовж килимка одночасно і по черзі. Повторити 20-25разів. 5. Вп сидячи на стільці . Поперечне розтирання стоп, просуваючи їх в сторони і до центру. Виконується одночасно обома ногами. Повторити 25-30 разів. 6. Стрибки на правій, лівій нозі , на двох ногах, по «купинам»( хустинки) (30с) 7 . Вп. лежачи на спині. Підошовне і тильне згинання стоп з утриманням в кожному положенні по 4-6 секунд. (30с) 8. Вп лежачи на спині, ноги зігнуті в КС. Кругові рухи ногами «велосипед» з акцентом на рухи стопами.(30с) 9. Одночасне стискання пальців рук і ніг в кулаки з подальшим розкриттям пальців. Повторити 25-30 разів. 10. Вп - учень сидить на підлозі із зігнутими ногами. П'ятки щільно притиснуті до підлоги і не відриваються від нього протягом всього часу виконання вправи. Рухами пальців ноги дитина старається підтягнуть по підлозі хустинку (або серветку) на якій лежить вантаж (камінь), спочатку однієї потім іншою ногою. ( 1-2хв) 11. В п - учень сидить на підлозі із зігнутими ногами. Збирає пальцями однієї ноги різні дрібні предмети, розкладені на підлозі, і складає їх в купку, однією ногою, потім іншою. Потрібно не допускати при перенесенні, щоб предмет впав. (1-2хв) 12. Пройти по прямій лінії , поставивши ногу біля ноги .(20-25разів) 13. Лазіння по гімнастичній стінці (спиратись на рейки серединою стопи). Повторити 10разів. 14.Напружити ступні ніг - вдих , а потім розслабити - видих. Повторити 15-20 разів.
Комплекс вправ №1
Профілактика та корекція плоскостопості для дітей інтелектуальними порушеннями легкого ступеню ( 16 років) 1. Спортивною ходьбою. (1хв) 2. Біг у повільному темпі. Приставним кроком: правим, лівим боком. (1 хв). 3. Ходьба з високим підніманням стегон по сенсорній доріжці, руки на поясі. Ходьба наступаючи на предмет , переступаючи через предмет («каремат», мішечок з піском).(1хв) 4. Вп – Стоячи двома ногами на палиці. Катати її вперед і назад.(1хв) 5. Вп – стоячи впоперек на палиці. Ходьба наступаючи на палицю середньою частиною стопи правою і лівою ногою.(1хв) 6. Вп сидячи на стільці. Подовжнє і поперечне розтирання стоп, просуваючи їх вперед і назад уздовж килимка одночасно і по черзі. Повторити 20-25разів. 5.Вп сидячи на стільці . Кругове розтирання стоп, просуваючи їх по кругу, переміщаючи навантаження від п'яти до пальців уздовж зовнішнього зведення одночасно і по черзі. Повторити 20-30разів) 6. Ходьба на біговій доріжці .(1 -2 хв) 7 . Вп. лежачи на спині. Підошвене і тильне згинання стоп з утриманням в кожному положенні по 4-6 секунд. 8. Вп лежачи на спині, ноги зігнуті в КС. Кругові рухи ногами «велосипед» з акцентом на рухи стопами. (30с) 9. Одночасне стискання пальців рук і ніг в кулаки з подальшим розкриттям пальців. Повторити 25-30 разів. 10. Стояти на дошці балансир .(1хв) 11.– Вп - учень сидить на підлозі із зігнутими ногами. П'ятки щільно притиснуті до підлоги і не відриваються від нього протягом всього часу виконання вправи. Рухами пальців ноги дитина старається підтягнуть по підлозі хустинку (або серветку) на якій лежить вантаж (камінь), спочатку однієї потім іншою ногою. ( 1-2хв) 12. В п - учень сидить на підлозі із зігнутими ногами. Збирає пальцями однієї ноги різні дрібні предмети, розкладені на підлозі, і складає їх в купку, однією ногою, потім іншою. Потрібно не допускати при перенесенні, щоб предмет впав. (1-2хв) 13. Накреслити на підлозі крейдою лінію. Нехай учень спробує пройти по цій лінії, втримавши рівновагу (руки розведені в сторони). Дитина може робити вигляд, що танцює на дроті. Одну ступню треба ставити впритул перед іншою, коліна згинати не можна. Ні в якому разі не можна ставити ногу поруч з лінією, а то «можна впасти вниз». (30с) 14. Грати в м'яч ногами. Дві дитини сідають на підлогу один навпроти іншого і, злегка відкинувшись назад, спираються на руки. Потім вони беруть ногами тенісні м'ячі і починають перекидати їх. Ловити м'яч руками не можна. 15. Стрибки на носках через скакалку , обертаючи її в перед і назад.(1 хв). 16. Лазіння по гімнастичній стінці (спиратись на рейки серединою стопи).10-15 разів 17.Напружити ступні ніг - вдих , а потім розслабити - видих. Повторити 15-20 разів.
Комплекс вправ №2
Профілактика та корекція плоскостопості для дітей інтелектуальними порушеннями помірного ступеню ( 16 років)
1. З мішечком на голові , руки на поясі: присісти, стати на коліна і повернутись у Вп. ( 1хв) 2.Ходьба з мішечком на голові : на носках; на зовнішньому склепінні стопи; на п'ятах, пальці ніг зігнуті; з високим підніманням стегна вперед та назад ( 1-2 хв ). 3. Біг у повільному темпі. Приставним кроком: правим, лівим боком. (1 хв). 4.В п - сидячи, зігнувши ноги нарізно, стопи паралельно, руки в упорі ззаду, палиця на підлозі під серединою стоп. 1-2 - підняти п'яти, спираючись пальцями ніг об підлогу ; 3-4- в п Повторити 20-25 разів. 5. В п - сидячи по-турецьки, палиця вертикально на підлозі між стопами, хватом двома руками притримувати її за верхній кінець. Рухами стоп вперед-назад обертати палицю навколо вертикальної осі. (30с) 6. В п - сидячи по-турецьки, палиця вертикально на підлозі між стопами, хватом двома руками притримувати її за верхній кінець. Намагаючись охопити палицю стопами, по черзі переміщати їх по палиці вгору і вниз. (30с) 7. В п - стоячи ноги разом на ціпку, що лежить на підлозі, руки на пояс. Ходьба по палиці приставним кроком вправо і вліво, палиця під серединою стоп; то ж, але п'яти на ціпку, а шкарпетки на підлозі. (30с) 8.Котіння м'ячика. Сід на підлозі і поставити ступню на тенісний м'ячик. Нехай учень качає м'ячик то носком, то п'ятою двома ногами поперемінно.(30с) 9. Гра в збір врожаю . Посадивши дитину на підлогу, розкласти перед ним в лінію десять мисок або відер . Перед мисками покласти по м’ячику або іграшки. Дитина опускає м’ячики по черзі: потім виймає м’ячики або іграшки руками . (1-2хв) 10. Скачує хустку. Посадити учня на підлогу або на гімнастичну лаву, розкласти перед ним хустку. Висунувши вперед одну ногу і розпрямивши пальці, учень повинен схопити ними хустку і підібрати частина його під ступню; потім знову розпрямити пальці і підібрати нову частину хустки. Так слід повторювати до тих пір, поки хустка не зникне під стопою повністю. Спочатку цю вправу робиться однією ногою, потім другою, а під кінець двома. (1-2хв) 11. Стрибки на правій, лівій нозі , на двох, по «купинам». (30с) 12.Вп – лежачи на спині,впертися руками в підлогу. Виконувати рухи ногами, як при їзді на велосипеді. (30с) 13.Вп – стоячи, руки вільно опущені вниз. На підлозі широка палиця або валик, стати на предмет обома ступнями. У такому положенні знаходитися (30с) 14.Лежачи на підлозі, зігнути всі пальці ніг у напрямку обличчя – вдих , розслабити – видих. Повторити 20 разів.
Комплекс вправ №2 Профілактика та корекція плоскостопості для дітей інтелектуальними порушеннями легкого ступеню ( 16 років)
1. З мішечком на голові : присісти, стати на коліна , сід на підлогу і повернутись у Вп. ( 1хв) 2. Ходьба з мішечком на голові : правим і лівим боком приставним кроком ; з високим підніманням стегон. (30 сек) 3.Біг у повільному темпі: з закиданням гомілки, з високим підніманням стегна. Спиною вперед, дивитись через ліве плече. (1 хв). 4.Вп сидячи на стільці Кругове розтирання стоп, просуваючи їх по кругу, переміщаючи навантаження від п'яти до пальців уздовж зовнішнього зведення одночасно і по черзі. (30с) 5.Вп сидячи на стільці. Захоплення ворсин килимка пальцями ніг з утриманням впродовж декількох секунд. (30с) 6. Лазіння по гімнастичній стінці з предметом на голові (спиратись на рейки серединою стопи). Повторити 10-15 разів 7 . В п - сидячи по-турецьки, палиця вертикально на підлозі між стопами, хватом двома руками притримувати її за верхній кінець. Рухами стоп вперед-назад обертати палицю навколо вертикальної осі. (30с) 8. В п - сидячи по-турецьки, палиця вертикально на підлозі між стопами, хватом двома руками притримувати її за верхній кінець. Намагаючись охопити палицю стопами, по черзі переміщати їх по палиці вгору і вниз. (30с)