Вклад предмета фізична культура у формування ключових компетентностей.
Спілкування державною мовою.
Основна мета предмета «Фізична культура» – набуття учнями досвіду діяльності:
№ з/п |
Компетентності |
Уміння |
Ставлення |
Навчальні ресурст |
1 |
Вільне володіння державною мовою |
Правильно використовувати термінологічний апарат, спілкуватися в різних ситуаціях під час занять фізичною культурою і спортом, за допомогою спілкування розв’язувати конфлікти, популяризувати ідеї фізичної культури і спорту мовними засобами.
|
Усвідомлення ролі фізичної культури для гармонійного розвитку особистості, пошанування національних традицій у фізичному вихованні, українському спортивному русі.
|
Інформація про історію спортивного руху в Україні та українську спортивну термінологію.
|
2 |
Спілкування іноземними мовами
|
За допомогою іноземної мови спілкуватися про фізичну культуру, її значення для самореалізації людини, писати тексти іноземною мовою про власні спортивні захоплення, шукати інформацію в іноземних джерелах про ефективні оздоровчі програми, спортивні новини.
|
Усвідомлення ролі іноземної мови як мови міжнародного спілкування у спорті
|
Спортивні новини іноземною мовою, спортивна термінологія.
|
3 |
Математична компетентність
|
Використовувати математичні методи під час занять фізичною культурою, для створення індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм, здійснення самооцінювання власного фізичного стану, вести рахунок при проведенні змагань у різних видах спорту, здійснювати підрахунок та аналізувати частоту серцевих скорочень у стані спокою та під час фізичних навантажень, розраховувати зусилля для досягнення мети, аналізуючи швидкість, відстань тощо.
|
Усвідомлення важливості математичного мислення для фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
|
Завдання на подолання відстані, створення меню раціонального харчування.
|
4 |
Компетентності у природничих науках і технологіях
|
Організовувати та здійснювати туристичні мандрівки; застосовувати інноваційні технології для покращення здоров’я; виконувати різні фізичні вправи в умовах природного середовища, використовувати сили природи в процесі занять із фізичної культури.
|
Розуміння гармонійної взаємодії людини і природи, сприймання екологічного довкілля як ідеального простору для реалізації фізичної активності людини, ціннісне ставлення до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, усвідомлення важливості бережливого природокористування.
|
Туристичні мандрівки, фізичні вправи на свіжому повітрі, засоби загартовування, сучасні фітнес-технології.
|
5 |
Інформаційно-цифрова компетентність
|
Використовувати цифрові пристрої для навчання техніки рухових навичок, фізичних вправ, оцінювання власного фізичного стану, моніторингу рухової активності.
|
Усвідомлення впливу інформаційних та комунікаційних технологій і пристроїв на здоров’я людини, переваг та ризиків їх застосування; розуміння проблем та наслідків комп'ютерної залежності.
|
Комп’ютерні програми для корекції фізичного стану, майстер-класи з різних видів спорту, відеоуроки та відеоролики про проведення різних форм фізкультурно-оздоровчих занять.
|
6 |
Уміння вчитися впродовж життя
|
Розв’язувати проблемні завдання у сфері фізичної культури і спорту; досягати конкретних цілей у фізичному самовдосконаленні; розробляти індивідуальні оздоровчі програми з урахуванням власних можливостей, мотивів та потреб; шукати, аналізувати та систематизувати інформацію у сфері фізичної культури та спорту.
|
Розуміння потреби постійного фізичного вдосконалення. |
Приклади індивідуальних фізкультурно-оздоровчих програм.
|
7 |
Ініціативність і підприємливість
|
Боротися, перемагати і програвати, контролювати свої емоції, організовувати свій час і мобілізувати ресурси, оцінювати власні можливості в процесі рухової діяльності, реалізовувати різні ролі в ігрових ситуаціях, відповідати за власні рішення, користати з власних переваг і визнавати недоліки у тактичних діях у різних видах спорту, планувати та реалізовувати спортивні проекти (турніри, змагання тощо).
|
Ініціативність, активність у фізкультурній діяльності, відповідальність, відвага, усвідомлення важливості співпраці під час ігрових ситуацій.
|
Спортивні змагання з різних видів спорту.
|
8 |
Соціальна та громадська компетентності
|
Організовувати гру чи інший вид командної рухової діяльності; спілкуватися в різних ситуаціях, нівелювати конфлікти, вигравати і програвати, дотримуватися правил чесної гри, дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог та правил безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ, контролювати свій стан у процесі занять фізичною культурою.
|
Поцінування підтримки, альтернативних думок і поглядів; толерантність; розуміння зв’язку між руховою активністю та здоров’ям, свідоме ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших.
|
Командні види спорту.
|
9 |
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
виражати свій культурний потенціал через рухову діяльність; удосконалювати культуру рухів.
|
усвідомлення можливостей самовираження та самореалізації через фізичну культуру та спорт; дотримання мовленнєвого етикету.
|
форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі перерви, фізкультпаузи.
|
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Свідомо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших; організувати гру чи інший вид рухової діяльності, спілкуватися в різних ситуаціях фізкультурно-спортивної діяльності.
|
Усвідомлення важливості дотримання санітарно-гігієнічних вимог при виконанні фізичних вправ, значення рухової активності в житті людини для покращення здоров’я, самоконтролю в процесі занять фізичною культурою, дотриматися правил безпечної поведінки під час уроків, змагань та інших форм фізичного виховання.
|
Форми фізичного виховання: спортивні свята, змагання, рухливі ігри.
|