Комплексна діагностична робота з української мови в 3 класі. «Прикметник»
1. Прочитай текст і виконай завдання 2-8.
Льонок
Росла в саду дуже красива яблунька. Весною вона вкривалась рожевим цвітом, а влітку на її гілках наливалися червонобокі яблука. Але цієї весни яблунька ні листя, ні квітів не випустила. Стояла якась сумна, невесела, аж похилилася, бідолашна.
- Ось я її поправлю, - сказала Катруся. - Нехай вона не хилиться, а стоїть рівненько-рівненько. Дівчинка підійшла до яблуньки і почала вирівнювати. Але деревце замість того, щоб стояти прямо, зовсім вилізло із землі. Катруся від несподіванки аж скрикнула. Тато і мама теж злякались, бо такого в них ще не траплялося. Оглянули вони деревце і побачили, що всі корені в нього погризені, сліди на них, як ото від мишачих зубів. Але, як потім з’ясували, шкоди наробили не миші, а водяний щур, звірина така, схожа на пацюка. Тоді вони втрьох почали шукати нору того щура. Де тільки її не шукали, та так і не знайшли. Пожурилися за яблунькою, але що вдієш, жалем біді не зарадиш - це ж ясно. Довелося миритися з утратою.
Невдовзі після того Катруся з татом ішли садком і раптом побачили, як маленький кошлатий звірок шмигнув біля сарайчика і за одну мить зник під колодками, що лежали вздовж стіни.
- Це ж, мабуть, отой щур сховався, - зашепотіла збуджено Катруся. - Татусю, давай спіймаємо його!
Він узяв під кущем винограду палицю і навшпиньки підійшов до колодок. Заглянув туди і бачить: сидить звірок, голову сховав, а спину свою кошлату назовні виставив. «Ну, не будемо ловити ґав», - подумав тато, підняв догори палицю. Замахнувся, а рука чомусь не опускається, ніби щось її стримує і підказує: не поспішай, краще роздивися, що воно таке! Колодок під стіною було три. Скинув тато верхню - звірок поворухнувся, але не втік, тільки щільніше припав до землі. Тоді Катрусин тато почав відсувати другу колодку. І лиш відсунув трохи — звірок повернув голову і так глянув на нього, що тато аж одхилився - такий несподіваний був той погляд. Очі у звірка, виявилось, зовсім голубі, великі і чисті-чисті.
Катруся теж побачила його очі, скам’яніла на мить, потім як закричить: - Та це ж кошеня! І вона не помилилася.
То справді було кошеня. Волохате, гарне - сибірської породи. Дощ, який ішов перед тим, намочив його, розкошлав, ото ж воно й здалося їм водяним щуром. Зрозуміло, що кошеня вони забрали собі й назвали його Льонком - за чисті голубі очі. Іван Сенченко (310 слів)
2. Встанови послідовність дій персонажів, позначивши відповідною цифрою.
____ Тато взяв під кущем винограду палицю.
___ Тато і мама теж злякались.
___ Росла в саду дуже красива яблунька.
___ Кошеня вони забрали собі.
___ Стояла якась сумна, невесела, аж похилилася, бідолашна.
___ Катруся від несподіванки аж скрикнула.
___ Довелося миритися з утратою.
3. Серед поданих тлумачень познач те, яке відповідає виразу «ловити ґав».
А) рахувати птахів.
Б) ловити птахів.
В) нічого не робити.
Г) махати руками.
4. З’ясуй, у частині слова є орфограма. Познач цю частину. З’єднай стрілкою з відповідною назвою орфограми.
Ро__кошлав * *буквосполучення ьо, йо
Л__онок * *ненаголошені голосні [е], [и] в коренях слів
Скам__яніла * *апостроф
Дер__вце * *префікси роз-, без-
5. Випиши з першого абзацу тексту прикметники, які є ознаками до слова яблунька.
Яблунька (яка?) ________________________________________________________
6. Випиши з тексту 3 словосполучення іменника з прикметником. Став між ними питання, визнач число, рід (де це можливо). _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
7. Добери антоніми до прикметників. Утворені словосполучення запиши.
Верхня колода - ______________________________
Стара яблунька - ______________________________
Великі очі - __________________________________
8. Як я оцінюю свою роботу? (зафарбуй відповідним кольором квадратик)
- мені все вдалося
- маю успіхи
- мені ще потрібно тренуватися
- мені ще варто попрацювати
Прізвище, ім’я _____________________________________
Дата _________________________
№ завд. |
індекс |
В |
Д |
С |
П |
2,3 |
МОВ 2 |
|
|
|
|
4 |
МОВ3.3 |
|
|
|
|
5 |
МОВ 4.1 |
|
|
|
|
6 |
МОВ 4.1 |
|
|
|
|
7 |
МОВ 3.4 |
|
|
|
|
Очікувані результати |
Індексація |
Сприймає, аналізує, інтерпретує та оцінює текст |
МОВ2 |
Знаходить і виправляє орфографічні помилки |
МОВ3.3 |
Аналізує та редагує власне письмове висловлювання |
МОВ3.4 |
Досліджує власне індивідуальне мовлення |
МОВ4 |