Комплексна підсумкова робота за І семестр
Варіант 1
І. Досліджує природу
1. Учні виконували дослідницький проєкт «Які природні тіла тонуть у воді, а які-ні?». Учень повідомив, що камінь, слива, крилатка клена потонуть у воді, а жолудь, шишка сосни та ягоди калини – спливуть. Учениця сказала, що спливе крилатка клена та шишка сосни, а все інше – потоне. Хто з них правий? (3 б)
А учень Б учениця В обоє праві Г обоє не праві.
2. За малюнком визначте яке тіло важче, а яке – легше. (3 б)
А кавун легший за яблуко В кавун та яблуко важать однаково
Б яблуко важче за кавун Г кавун важчий за яблуко.
3. Об’єм металевого кубика визначили двома способами: (3 б)
- перемножили значення довжини, ширини, висоти;
- виміряли об’єм кубика витісненням води.
Чи однакові результати отримали?
А так Б ні.
4. Учні досліджували способи розділення сумішей: вода й харчова сода. Учень запропонував розділити суміш випарюванням, а учениця - фільтруванням. Хто з них правий? (3 б)
А учениця Б учень В обоє праві Г обоє не праві.
ІІ. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію
5. Було досліджено гніздування жайворонка польового. Щороку дослідники і дослідниці фіксували кількість відкладених яєць. За результатами дослідження склали таблицю.
Роки
|
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Кількість відкладених яєць |
3 |
5 |
3 |
4 |
6 |
3 |
5.1. Визначте, скільки років тривало дослідження.
5.2. Який метод використаний у дослідженні?
5.3. В якому році кількість відкладених яєць була найбільшою?
5.4. В якому році кількість відкладених яєць була найменшою?
ІІІ. Усвідомлює закономірності природи
6. Яким способом можна розділити суміш води і піску?
А Відстоювання Б Фільтрування В Випарювання Г Притягуванням.
7. Сила, що уповільнює рух
А) Сила тяжіння Б) Сила пружності В) Сила тертя
8. Оберіть із переліченого три речовини:
а) скло б) цвях
в) глечик г) глина д) вода.
9. Лінійні розміри тіла вимірюють за допомогою:
А) Б) В) Г) Д)
10. У мірний стакан налили 450 мл води й занурили у воду картоплину. Рівень води в стакані піднявся до поділки 600 мл. Чому дорівнює об'єм тіла?
А) 150мл Б) 250мл В) 450 мл Г) 600мл.
11. Установіть відповідність між характеристикою механічного руху та її визначенням.
1. Шлях А шлях, який тіло долає за одиницю часу
2. Час Б відстань, яку долає тіло, перебуваючи в русі
3. Швидкість В тривалість руху.
Комплексна підсумкова робота за І семестр
Варіант 2
І. Досліджує природу
1. Учні досліджували об’єм тіл правильної та неправильної форми. У досліді була коробка та картоплина. Учень запропонував визначити об’єм двох тіл вимірявши довжину, ширину й висоту. Учениця для визначення об’ємів тіл використала мірну склянку з водою. Хто з них правий? (3 б)
А учень Б учениця В обоє праві Г обоє не праві.
2. За малюнком визначте яке тіло важче, а яке – легше. (3 б)
А лимон легший за яблуко В лимон та яблуко важать однаково
Б яблуко важче за лимон Г так зважити не можна.
3. Розглянь на колажі листки з трьох різних дерев.(3 б)
За допомогою яких методів дослідження природи можна визначити колір, розміри, масу та форму листків?
А спостереження та вимірювання В моделювання та вимірювання
Б експеримент та спостереження Г вимірювання та зважування.
4. Учні досліджували теплові явища. Для досліду використали стакан з холодною та теплою водою. В якій посудині з водою дифузія частинок акварельної фарби відбуватиметься швидше?
(3 б)
А у холодній воді Б у теплій воді В у обох стаканах однакова.
ІІ. Здійснює пошук та опрацьовує інформацію
5. Багато тварин оточують нас. Гепард - найшвидша наземна тварина на планеті. Його кігті на ногах забезпечують необхідне зчеплення із землею. За 2 секунди він розганяється до 75 км/год. Швидкість складає 110-115 км/год. Звичайно, такий біг на короткі дистанції вимагає напруження всіх сил, тому після бігу їм завжди необхідно до півгодини, щоб відпочити.
Серед птахів найшвидше летить сапсан. Цей хижий птах розміром з сіру ворону, здатен розвинути швидкість понад 320 км/год!
Згідно даних журналу Natural History наведемо приклади швидкостей, яку вимірювали на відстані 500 метрів для деяких тварин. Антилопа Гну розвинула швидкість до 80 км/год; лев – 80 км/год; американський верховий кінь – 76 км/год; сіра лисиця – 67 км/год; зебра, страус – 64 км/год; кролик – 56 км/год; жирафа, північний олень – 51 км/год; кіт, кенгуру – 48 км/год; слон – 40 км/год; білка – 19 км/год; свиня – 18 км/год; курка – 15 кг/год; миша – 13 км/год. Найповільнішими тваринами планети вважаються гігантська черепаха (0,28 км/год), лінивець (0,25 км/год). Рекордсменом повільності став равлик (0,05 км/год)! За результатами дослідження склали таблицю.
Тварини |
Антилопа Гну |
Гепард |
Сапсан |
Равлик |
Слон |
Швидкість тварин, км/год |
80 |
115 |
320 |
0,05 |
40 |
5.1. Визначте, скільки тварин брало участь у дослідженні, згідно даних журналу.
5.2. Який метод використаний у дослідженні?
5.3. Яка тварина є найшвидшою у світі серед птахів та ссавців?
5.4. Яка тварина є найповільнішою?
ІІІ. Усвідомлює закономірності природи
6. Механічний рух описується такими величинами:
А) Температура, тиск, вологість. Б) Швидкість, шлях, час.
В) Відстань, вологість, температура. Г) Час, шлях, день тижня.
7. До вимірювальних приладів НЕ належить:
а) б) в) г)
8. Оберіть збільшувальні прилади:
а) лупа б) ваги
в) телескоп г) годинник.
9. Який простий механізм застосований на фото?
А) Блок Б) Клин В) Похила площина Г) Важіль.
10. Вибери з переліку природні суміші:
а) чай б) молока
в) кава г) граніт
д) нафта е) йогурт
є) зубна паста
11. Встановіть відповідність між явищами та малюнками, які для них характерні:
1) Теплові 2) Звукові 3) Механічні 4) Світлові
А) Північне сяйво Б) Чашка з гарячим чаєм
В) хлопчик грає та співає на гітарі Г) Птахи літають