Контрольна робота складена на основі діючої програми ЗНО з української мови. Контрольна різнорівнева, має чотири варіанти.
Контрольна робота
І варіант
І рівень
А плюс..нути, контрас..ний, безчес..ність, артис..ці
Б шіс..надцять, хворос..няк, балас..ний, студен..ці
В кріпос..ний, с..кляний, свис..нути, невіс..ці
Г капос..ний, гіган..ський, безвиїз..ний, зап’яс..ний.
А проїз..ний, невіс..чин, тріс..нути, балас..ний
Б безжаліс..но, цініс..ний, капос..ний, хрес..ний
В гіган..ський, захис..ник, улес..ливий, пропагандис..ський
Г ряс..ний, студен..ський, бряз..нути, блис..нути
Д доблес..ний, жаліс..ний, перс..ня, президен..ський.
А (м)іжнародна (а)строномічна (с)пілка, (ф)ранкове (с)лово,
(б)алканський (п)івострів, (а)ндріївська (ц)ерква
Б (с)узір’я (з)олота (р)иба, (г)рупа „(р)анетки”, (г)ордіїв (в)узол,
(б)арон (м)юнхгаузен
В (б)іла (ц)ерква, (г)раф (м)онте-(к)рісто, (ш)евченківський (с)тиль,
(н)ародний (а)ртист (у)країни
Г (м)іністр (о)світи (у)країни, (п)осол (р)еспубліки (п)ольща,
(п)резидент (а)кадемії (н)аук (у)країни, (б)ілий (н)алив
Д (с)узір’я (в)еликий (в)із, (к)омета (г)аллея, (д)алекий (с)хід, (к)раїни (з)аходу.
ІІ рівень
1.Чергування у–в без зміни значення слова можливе в усіх словах рядка
А увечері, увесь, управа
Б уголос, увічливий, уступ
В Україна, усередині, учитель
Г уклад, Угорщина, уживати
Д удача, уночі, уродливий.
2.У всіх словах наголос припадає на перший склад:
А мабуть, весняний, помилка, завжди
Б тигровий, тулуб, фольга, форзац, шипці
В ознака, отаман, обруч, новий, нести
Г металургія, магістерський, листопад, кулінарія, кропива
Д лате, ярмарковий, чорнослив, чотирнадцять, український.
3. У формі орудного відмінка буде відбуватися подвоєння літер в обох іменниках рядка
А печаль, скатерть
Б височінь, жовч
В мідь, пригорщ
Г матір, блакить
Д заполоч, віддаль.
4.Установіть відповідність:
Фразеологізм |
Тлумачення |
1 танталові муки 2 пташине молоко 3 ворона в павиних пірях 4 верства келебердянська
|
А дуже високий, витягнутий Б лицемір, який під машкарою доброзичливості приховує злі наміри В нестерпні страждання Г людина, яка даремно намагається здаватися значимішою, освіченішою, ніж вона є насправді Д межа, вершина всіх бажань |
ІІІ рівень
Текст і завдання до нього.
1. У степу пильнували козаки татарських нападників, які ходили на Україну по людей, перепинали їм шляхи, билися з ними і не давали захоплювати живу силу в неволю. 2. Під час же нападу великої орди, коли зупинити бусурманів козакам було не під силу, вони все таки дбали про те, щоб зберегти міста й села застерігали населення про наближення ворога. 3. І тоді весь хрещений люд залишав свої оселі й ховався у лісах або шукав собі захисту в замках та по великих містах. 4. На степових пагорбах були споруджені “бекети”, звідки подавали вісті про татар гаслом. 5. На далекій од Дніпра могилі запалювали вогонь, а чатівники з подальших місць, сприйнявши той знак, розводили й собі багаття. 6. І так те гасло за одну ніч поширювалося по всіх степах і доходило до України.
1.Яке слово написано неправильно?
А під час Б зупинити В неволю
Г великої орди Д все таки.
2. В якому реченні допущено пунктуаційну помилку
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5.
3. В якому реченні допущено помилку за чергування у з в
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5.
IV рівень
У життєвих ситуаціях, коли людина змушена приймати доленосні для себе рішення, їй радять: «Ти лише повір у себе – і з усім упораєшся!» Найчастіше, підбадьорена добрими словами, вона сміливо кидається в життєвий вир, навіть не усвідомлюючи, що переоцінила свої можливості або ж недооцінила обставини. Викладіть Ваш погляд на проблему: Що краще в житті: вірити у власні сили й ризикувати чи поводитися обачно й не намагатися стрибати вище голови?
Контрольна робота
ІІ варіант
І рівень
А цілісний, кістлявий, затиснути, вискнути
Б доблесний, ад’ютантський, совісний, брязнути
В роз’їздний, власний, пискнути, почесний
Г корисливий, провісник, жалісний, персня.
А плюс..нути, контрас..ний, безчес..ність, артис..ці
Б шіс..надцять, хворос..няк, балас..ний, студен..ці
В кріпос..ний, с..кляний, свис..нути, невіс..ці
Г капос..ний, гіган..ський, безвиїз..ний, зап’яс..ний.
А (к)оралові (р)ифи, (п)еревал (с)ен-(б)ернар, (п)алац (с)порту,
(п)ланетарна (т)уманність
Б (п)івнічна (а)мерика, (с)ейм (п)ольської (р)еспубліки, (с)татут ООН,
(д)ень (п)еремоги
В(т)ургенєвські (г)ерої, (б)роварський (р)айон, (з)олоті (в)орота,
(д)ев’ята (с)имфонія (б)етховена
Г (с)вітовий (о)кеан, (г)енеральний (с)екретар ООН, (п)резидент (у)країни,
(г)олова (в)ерховної (р)ади (у)країни
Д (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (н)ародний (а)ртист (у)країни,
(п)резидент (с)получених (ш)татів (а)мерики, (п)рем’єр-(м)іністр (к)анади
ІІ рівень
А була в Італії, плавав в озері
Б жила в Одесі, служив в армії
В сидіти в атобусі, працювати в аптеці
Г погляд в майбутнє, відніс у хату
Д була у своєму домі, читала в газеті.
2.У всіх словах наголос припадає на другий склад:
А мабуть, весняний, помилка, завжди
Б тигровий, тулуб, фольга, форзац, шипці
В ознака, отаман, обруч, новий, нести
Г металургія, магістерський, листопад, кулінарія, кропива
Д лате, ярмарковий, чорнослив, чотирнадцять, український.
3. Прочитайте фрагмент поезії (цифри в дужках позначають наступне слово).
Не всі на світі радощі (1)свяще(н/нн)і – Є радощі, (2)народже(н/нн)і з (3)прокля(т/тт)ь, коли, метнувши громи, (4)навіже(н/нн)і, Став Єву Бог із раю (5)прога(н/нн)ять.
Подвоєні літери треба писати в слові, позначеному цифрою
А 2 Б 3 В 5 Г1 Д4
4.Установіть відповідність:
Фразеологізм |
Тлумачення |
1 архімедів важіль 2 бочка Данаїд 3 скринька Пандори 4 як у Христа за пазухою |
А вмістилище зла, лиховісний дар Б бути надійно захищеним В бути в повному достатку Г рушійна сила Д добровільна ізоляція від зовнішнього світу |
ІІІ рівень
Текст і завдання до нього
Усе довге життя тополя тягнеться до сонця. 2. Вона простягає гілля на схід, щоб зустріти світило в найпершу мить, як тільки воно з’явиться над обрієм. 3. Навіть на заході тополя не пропускає моменту, щоб скористатися останнім теплом і світлом. 4. Та й північна сторона теж у всеозброєнні. 5. Щороку дерево старанно розташовує своє лисття так, щоб жоден промінь упавши на нього не провалився у яку-небудь дірку в її кроні. 6. Тополі ще багато десятиліть тримали на собі своє велике піднебесне царство.
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5 E 6.
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5 E 6
А 3, 5 Б 1, 2 В 2, 3 Г 2, 4 Д 5, 6
IV рівень
У життєвих ситуаціях, коли людина змушена приймати доленосні для себе рішення, їй радять: «Ти лише повір у себе – і з усім упораєшся!» Найчастіше, підбадьорена добрими словами, вона сміливо кидається в життєвий вир, навіть не усвідомлюючи, що переоцінила свої можливості або ж недооцінила обставини. Викладіть Ваш погляд на проблему: Що краще в житті: вірити у власні сили й ризикувати чи поводитися обачно й не намагатися стрибати вище голови?
Контрольна робота
ІІІ варіант
І рівень
А компостний, форпостний, шістсот, шістнадцять
Б хвастливий, хворостняк, аванпостний, невістці
В баластний, фашистський, чесний, президентський
Г контрастний, хвастнути, ад’ютантський, курсантський
Д піаністці, аспірантці, дебютантці, пестливий.
А кіс..лявий, очис..ний, піз..ній, зміс..ний
Б бандурис..ці, перехрес..ний, пристрас..ний, заздріс..ний
В безвиїз..ний, свис..нути, зап’яс..ний, щас..ливий
Г кореспонден..ський, вис..нути, доблес..ний, чес..ний
Д корис..ний, провіс..ник, капос..ний, наміс..ник.
А (п)ротока (к)арські (в)орота, (к)рабоподібна (т)уманність, (в)еликий (п)іст,
(к)арл (с)міливий
Б (р)ентгенівські (п)ромені, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (т)юркські (п)лемена,
(н)арцис (в)узьколистий
В (с)пасівка, (к)иївський (т)еатр (о)перети, (т)рапеція (о)ріона,
(к)авказький (х)ребет
Г (н)ароди (п)івночі, (п)івденне (п)олісся, (п)івнічнокримський (к)анал,
(з)елений (м)ис
Д (с)хідноєвропейська (р)івнина, (б)улонський (л)іс, (н)ова (г)вінея, (я)сна (п)оляна
ІІ рівень
1.Чергування у–в розрізняє значення слів у рядку
А усякий, вміння, увійти, усередині
Б взимку, урожай, увесь, уже
В вправа, уклад, вдача, вправляти
Г умова, ударяти, вживатися, учорашній
Д уперед, уголос, удень, учитель.
2.У всіх словах якого рядка не подвоюються і не подовжуються приголосні?
А плем..я, трет..є, от..ой, скошен..ий
Б обмін..ик, чест..ю, незбагнен..ий, навман..я
В л..ється, морквян..ий, доблест..ю, юн..ат
Г від..звеніти, від..аний, від..кусити, від..ректися
Д сушен..ий, олов’ян..ий, студен..ий, священ..ий.
3.У всіх словах наголос припадає на третій склад:
А мабуть, весняний, помилка, завжди
Б тигровий, тулуб, фольга, форзац, шипці
В ознака, отаман, обруч, новий, нести
Г металургія, магістерський, листопад, кулінарія, кропива
Д лате, ярмарковий, чорнослив, чотирнадцять, український.
4. Установіть відповідність:
Фразеологізм |
Тлумачення |
1 вавилонська вежа 2 Сцилла і Харибда 3 баба Палажка 4 гірка пілюля |
А справа, яка ніколи не буде завершена до кінця Б язиката людина В що-небудь неприємне, образливе Г дві великі небезпеки Д обставини, що швидко змінюються |
ІІІ рівень
(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
1.Пунктуаційну помилку допущено в реченні:
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5.
2.З подвоєним нн у тексті треба писати слово
А розбавлен..і Б бетон..і В обплетен..і Г запален..і.
3.Простим є речення:
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5.
IV рівень
У життєвих ситуаціях, коли людина змушена приймати доленосні для себе рішення, їй радять: «Ти лише повір у себе – і з усім упораєшся!» Найчастіше, підбадьорена добрими словами, вона сміливо кидається в життєвий вир, навіть не усвідомлюючи, що переоцінила свої можливості або ж недооцінила обставини. Викладіть Ваш погляд на проблему: Що краще в житті: вірити у власні сили й ризикувати чи поводитися обачно й не намагатися стрибати вище голови?
4 варіант
І рівень
А обласний, ненависний, змісний, совісний
Б щасливий, наїзник, двомісний, капосний
В чесний, буревісник, масний, персневий
Г радісний, навмисний, заздрісний, тиснути
Д пристрасний, кістлявий, прихвостні, первісний.
А захисний, звісно, багатство, перепускний
Б проїздний, пристрастний, срібний, росла
В гусне, участник, пізній, гончар
Г вискнути, мастний, первісний, пестливий.
А Нестор Літописець, автомобіль „Таврія”, Грінченків словник, Михайлівський Золотоверхий собор
Б палата мір і вимірювальних приладів, День незалежності, станція метро „Контрактова Площа”, Авгієві стайні
В Петрів батіг, Великий народний хурал республіки Монголія, Перше Вересня,
море достатку на місяці
Г Мала магеланова хмара, республіканське виробниче об’єднання „Поліграфкнига”, течія Гольфстрім, Південно-Західна залізниця
Д проспект Дружби народів, Військово-Грузинська дорога, вулиця Ярославів вал, Балканський півострів.
ІІ рівень
А Укриється багрянцем клен.
Б Вівса, пшениці, ячмені – все це зіллялось в одну могутню хвилю.
В На річці, у лісі, на полі – усюди німо, тихо.
Г У лісі не було нічого: ані ягід, ані грибів.
Д Не спитавши броду, не лізь у воду.
2.У якому рядку допущено орфографічну помилку в написанні слова?
А суцвіття, благословенний, нововведення, буквений
Б білопінний, вінничанин, статей, життєпис
В нетлінний, вічливий, бовваніти, військкор
Г гілляччя, вівсяний, бездонний, обітований
Д заввишки, трясся, розмочений, віддзьобати.
3.Подвійний наголос мають слова:
А мабуть, весняний, помилка, завжди
Б тигровий, тулуб, фольга, форзац, шипці
В ознака, отаман, обруч, новий, нести
Г металургія, магістерський, листопад, кулінарія, кропива
Д лате, ярмарковий, чорнослив, чотирнадцять, український.
4.Установіть відповідність:
Фразеологізм |
Антонім |
1 заварити халепу 2 зуби з’їсти 3 з горем пополам 4 сміятися на кутні
|
А як по маслу Б скалити зуби В пташеня жовтороте Г розсьорбувати кашу Д підливати масла у вогонь |
ІІІ рівень
Текст і завдання до нього.
1. Немов двощоглий ковчег серед розбурханої білої піни яблуневих садів, гойдається на обрії, аж у піднебессі, здалеку крихітний, та величний у своїй архітектурній досконалості Одеський замок. 2. Від нього – так здається, коли стояти на пагорбі біля початку дороги, що, відгалужуючись від бродівського шляху, йде на Білий Камінь, – розпочинає свій стрімкий біг густосиній Вороняцький хребет, лорослий сосною, дібровою і бучиною. 3. Вигинаючись, мов молода лошиця в галопі, він мчить на південь і, здибившись на мить Білою горою над рівнинами, круто звертає на подільські землі, щоб там і загубитися. 4. А Біла гора залишається сама, мов сторож, над полями, замаєна внизу білоцвітним калиновим чагарником, обплетена колючим батожинням дикої ружі. 5. Здається Маркіянові, що не був тут цілий вік; багато доріг пройшов, щоб віднайти свою, а вона привела його знову до Білої гори, звідки вийшов. 6. Дивився з пагорба довкіл, наче вагався, куди податися: все тут було дороге, рідне й миле серцю, все тут озивалося до нього солодким болем, йому бажалося обійти разом рівнинний і гірський простори, всюди відразу побувати, а розірватися не міг.
1.Географічну назву, у якій означуване слово і загальна назва не виражають родове поняття, ужито в реченні:
А 2 Б 3 В 4 Г 5 Д 6.
2.Орфографічну помилку допущено в реченні:
А 1 Б 2 В 3 Г 5 Д 6.
3.Слово з орфограмою „спрощення груп приголосних” ужито в реченні
А 1 Б 2 В 4 Г 5 Д 6.
4.Вставлена конструкція наявна в реченні:
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 5.
5.Однорідні відокремлені означення, виражені дієприкметниковими зворотами, ужито в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д 6.
IV рівень
У життєвих ситуаціях, коли людина змушена приймати доленосні для себе рішення, їй радять: «Ти лише повір у себе – і з усім упораєшся!» Найчастіше, підбадьорена добрими словами, вона сміливо кидається в життєвий вир, навіть не усвідомлюючи, що переоцінила свої можливості або ж недооцінила обставини. Викладіть Ваш погляд на проблему: Що краще в житті: вірити у власні сили й ризикувати чи поводитися обачно й не намагатися стрибати вище голови?