Контрольна робота з української мови в 11 класі за темою "Пунктуаційна норма" (Просте речення)

Про матеріал
Контрольна робота з української мови в 11 класі за темою "Пунктуаційна норма" (Просте речення) допоможе вчителю якісно перевірити знання учнів. Контрольна робота складається з 2-х варіантів рівнозначної складності.
Перегляд файлу

             

        Контрольна робота за темою «Пунктуаційна норма»           Варіант 1

1. Знайдіть речення з відокремленим означенням, що не відокремлюється комами

А Село зачароване зоряним небом синіє розкиданими хатками.
Б Земля скована морозом покрилась білим снігом.
В Тільки обмиті лихою годиною напівзруйновані димарі стояли як німі свідки нещастя.
Г Хліба змиті дощем яскраво зеленіли.
Д Одним запалені вогнем ми перешкоди всі долали.

2. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А У кімнаті не було нікого, крім господині та її подруги.
Б Гострі силуети гір, ніби вирізьблювалися на тлі голубого неба.
В Лише наступного дня вони нарешті дісталися до табору.
Г Завдяки рішучим діям командира бій було виграно.
Д Хлопці успішно склали всі іспити, в тому числі з математики.

3. Знайдіть речення, у якому перед ЯК потрібно ставити кому (розділові знаки пропущено):

А Дівчинка була гарна як квітка.
Б Метан життєво необхідний людству як невичерпне джерело енергії.
В І раптом він як засміється.
Г Софійський собор був збудований як головний храм давньоруської держави.
Д Головченка всі знали як прекрасного фахівця.

4. Знайдіть речення, у якому немає звертання (розділові знаки пропущено):

А О дівчино моря звідки й куди лежить твій шлях?
Б Люблю цю тишу мрійну вечорову коли виходить місяць у діброву.
В Будь славен день багатого врожаю прозоре небо підіймайся вище.
Г Ой чого ти земле молодіти стала.
Д Запалай мій вогнику крилатий полум’ям привітним і незлим.

5. Знайдіть речення, у якому є вставне слово:

А Видно шляхи полтавськії і славну Полтаву.                     Г Старі люди по дідовому кашлю вгадували навіть погоду.
Б І справді інше слово часом дорогоцінніше самої речі.    Д Всяке трапитись може на довгім віку.

В Високо в небі майже над головою стояло палюче сонце.

6. Поширеним є речення

А Три верби схилилися.                                        Г Час минає.

Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.                      Д Хлопці накивали п’ятами.

В Сонце трудиться в поті чола.

7. Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні

А Більшість учасників конференції прибули пізніше.

Б Василь з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю.

В На галявині росло дванадцять молодих берізок.

Г ООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.

Д Ніхто з учасників конференції не залишився байдужим.

8. Знайдіть речення, у якому допущено пунктуаційну помилку:

А Пісня, здавалось, бриніла в ньому.
Б Золоті бані й хрести ніби жевріли, як погасаючий жар, горіли без проміння.
В Сонце неначе впало десь у бір.
Г Ніч обгорнула біленькі хати немов маленьких діточок мати.
Д З гори почали з’їжджати дві повозки, запряжені добрими кіньми.

9. Визначте, який розділовий знак вжито неправильно:

І море, (А) і озеро, (Б) і синій, (В) високий його берег, (Г) і широкий степ — (Д) усе було залите гарячим маревом.

10. Знайдіть речення, у якому потрібно ставити кому між однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):

А У моєму серці розвіялось важке тривожне чуття.
Б Коло хат зеленіють густі старі садки.
В Довгими осінніми вечорами велись безконечні розмови та суперечки.
Г Гіллястий волоський горіх розкинув густу тінь.
Д Понад дорогою за тином в огороді займався пишний січневий ранок.

11. Прочитайте речення з пропущеними словами.

         Журі ... результати, але багато хто не ... з вердиктом, тож гала-концерт, зокрема виступи призерів, ... невдоволенням публіки.   Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А оголосило, погодився, був затьмарений

Б оголосили, погодився, був затьмарений

В оголосило, погодилися, був затьмарений

Г оголосило, погодився, були затьмарені

Д оголосили, погодилися, були затьмарені

12. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

 

13. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А Ще великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

Б Кінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

В На оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Г Женеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

Д Дівчина ступає на палубу, і літній слуга виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

14. Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини «Люблю я теплі травневі вечори…» додати рядок

А… але не терплю холодних листопадових.               Г… напоєні пахощами яблуневого цвіту.

Б… зі щебетанням птахів у нашому саду.                   Д… хоча й червневі мають свої принади.

В… тоді так мріється про щось небуденне.

15. Речення з простим присудком у рядку

А Небо було чисте.                                   В Я не можу не виконати це завдання. 

Б Буду я навчатись мови золотої.            Г Тут було тихо й безлюдно.                              Д Сніг зробився білим.

16. Граматично правильно побудовано речення

А Виходячи  з  приміщення, світло вимикається.

Б Купуючи костюм прямо на фабриці, він вам обійдеться набагато дешевше, ніж у магазині.

В Готуючи альманах «Вітрила», ми звернули увагу на оповідання прозаїка В.Кезлі.

Г Повернувшись додому, мені захотілося відпочити.

Д Перебуваючи в різних куточках планети, співробітництво між ними продовжувалося.

17. Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.

1 підмети

2 присудки

3 додатки

4 означення

 

А Поміж замком і ставом розкинулося передмістя.

Б Чулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.

В Згори видно скошені жита й залитий водою луг.

Г У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

Д Наймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова.

18. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 обставина

А Я лиш син народу.

Б Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В Писати вірші — жить непросто.

Г І гнеться дерево від плоду.

Д Русявий день гаптує сни світанню.

19. Установіть відповідність між реченням і відокремленим другорядним членом речення.

1 означення

2 прикладка

3 обставина

4 додаток

 

А Сам Лисенко, бездоганний лицар української пісні, прекрасний композитор і піаніст, зостався в моїй пам'яті як найчарівніша людина.

Б Он хмарки бредуть повільно одна за одною над самим обрієм, схожі на білих лебедів.

В Не чути ніякого голосу, крім вівчарської трембіти, десь на далекій полонині.

Г Ви щасливі, високії зорі, все на світі вам видно звисока.

Д Троянди, гріючись на сонці нескупім, нам серце радують відродженням своїм.

20. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

1 тире при відокремленій прикладці

2 тире в реченні з однорідними членами

3 тире між підметом і присудком

4 тире в неповному реченні

А Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість

Б Дівчина внесла оберемок квітів – до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.

Г Класична пластика і контур строгий – це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.

21. Установіть відповідність між реченням і відокремленим другорядним членом речення.

1 Спить вітер на колінах у беріз окутаних у молоко туману.

2 Лев упав і лежачи довго стогнав.

3 Тут під кронами білих каштанів причаїлися наші повні щастя літа.

4 Не маю іншого тепла окрім отчого краю.

А Відокремлений уточнювальний член

Б Відокремлений додаток

В Відокремлене означення

Г Відокремлена обставина

Д Відокремлена прикладка

22. Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

1 Катрі мимоволі стає сумно.

2 Будь високий, як верба, а багатий, як земля.

3 Калиновий лист, калинова сопілка, калинова колиска.

4 Стукають у двері.

А Неозначено-особове

Б Безособове

В Узагальнено-особове

Г Називне

Д Означено-особове

23 .З'ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.

1 підмет

2 присудок

3 додаток

4 означення

 

А Забування вичищає авгієві стайні пам'яті.

Б Хвилина – це наче й мало.

В Глечики з глини прикрашали невеликий мисник.

Г Андрій раптом зупинився подумати.

Д Вибиватися в люди – справа зовсім не проста.

24. Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

1 Мене везуть у царство трав, річок і таємничих озер.

2 Послухаймо!

3 Хлюпіт хвиль, рівне дихання моря.

4 У класі ніби посвітлішало.

А Неозначено-особове

Б Безособове

В Узагальнено-особове

Г Називне

Д Означено-особове

 

                      Контрольна робота за темою «Пунктуаційна норма»           Варіант 2

1. Поширеним є речення

А Дід був ковалем.                                           Г Осінь буде ясніти.

Б Минула тривожна ніч.                                  Д Дві верби говорили-балакали.

В Хай він чекає.

2. Складений присудок вжито в реченні:

A А вже на відпочилім небокраї прекрасний розгоряється пожар.

Б Семена викликали до князя в палац і наказали зачекати в челядницькій.

B Ні, любий тату, я буду слухатись.

Г Тече вода в синє море, та й не витікає.

Д Я вірші став писать під вечір золотий.

3. Виділене слово є вставним у реченні (розділові знаки пропущено)

А Я принаймні знаю правила поведінки в громадських місцях.

Б Хлопці про наші плани на це літо навіть не здогадувалися.

В Бали хризантем проводять традиційно наприкінці листопада.

Г Інколи найщиріша правда здається такою неправдоподібною.

Д Ви зараз звичайно можете передумати їхати в це відрядження.

4. Поширене означення НЕ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

А Приголомшений велемудрою наукою я підводжуся з охололої стерні.

Б Шепіт пальмових гаїв і сузір’я схожі на тяжкі виноградні грона п’янять серце морехода.

В Двічі тяжко поранений раз майже вбитий Устим аж тоді в степу повірив, що вцілів.

Г Нагрітий за літо яр дихав Сашкові в обличчя перецвілими будяками.

Д Стомлені дорогою ми майже не розмовляли ледве тримаючись на ногах.

5. Неправильно побудовано речення

А Побачивши в магазині нову енциклопедію, я захотів її переглянути.

Б Допомагаючи  один  одному, у  класі  нема  відстаючих.

В Слухаючи доповідь однокласниці, ми робили деякі нотатки.

Г Створюючи виставу, режисер суттєво осучаснив текст класичної п’єси.

Д Втративши мову, дівчина присіла на землю.

6. Кому перед ЯК треба поставити в реченні

А Пам’ятаю ці події як сьогодні.                             Г Дощ полив як із відра.

Б Затримався не більше як на годину.                    Д Роса посипалась як дощ.

В Вивчаємо звук як одиницю мовлення.

7. Простий дієслівний присудок виражений дієсловом БУТИ в реченні

А Вечір був чарівний, зоряний, пісенний.                            Г Толя був сином хазяїна.

Б Цього разу він був одягнений аж надто пишно.               Д Біля мосту й справді було стовпотворіння. 

В Вечір був м’який, теплий, густо настояний на степових пахощах.

8. У якому реченні означення відокремлюється комою (розділові знаки пропущено)?

А Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади. 

Б І тиха осінь мрійна яснолиста несла в серця надію і тривогу. 

В У снігу по коліно стоїть з хати винесена ялинка. 

Г Побите дощем поле ще й град поб’є. 

Д Здобутий працею сухар м’якший від дарованого бублика.

9. Прочитайте речення з пропущеними словами.

        Лише частина студентів ... опанувати правила вимови ..., хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, ... цій темі чимало часу. Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

А змогли, важкими французькими звуками, приділила

Б змогла, важкими французькими звуками, приділив

В змогли, важких французьких звуків, приділив

Г змогли, важкими французькими звуками, приділила

Д змогла, важких французьких звуків, приділила

10. Визначте, який розділовий знак вжито неправильно:

І море, (А) і озеро, (Б) і синій, (В) високий його берег, (Г) і широкий степ — (Д) усе було залите гарячим маревом.

11. Кому (коми) треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

А А тим часом місяць пливе оглядать небо й зорі та землю й море.

Б У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою.

В Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити.

Г Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіли з гнізда та ще не змогло.

Д Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина.

12. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

А нас вражала неповторна краса степової природи.           Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.                       Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

13. Однорідними додатками ускладнено речення

А Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменинника.

Б Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому безмежжі.

В Ярослав мав давню мрію – потанцювати й поговорити з однокласницею.

Г Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.

Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

14. Вставним словом ускладнено речення (розділові знаки пропущено)

А Наш тренер може перепливти Дніпро.                         Г Чи може орел здійнятись над хмари?

Б Час для роботи вже може й настав?                              Д Хтось може мені це пояснити?

В Мріяти про велике може кожен.

15. Речення з однорідними членами можна утворити, якщо серед варіантів продовження речення «Двори були прикрашені розмаїтими клумбами …» вибрати

А … і химерно розмальованими лавками.

Б … де розрослися невідомі екзотичні квіти.

В … ніби там попрацював ландшафтний дизайнер.

Г … адже ми змагалися за звання найкращого садівника.

Д … а під’їзди – дзеркалами та квітами у вазонах.

16. Простим є речення

А Не доля вирішує – людина творить свою долю.

Б Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.

В Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.

Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.

Д Здалось на мить: пливе у небі срібний човен.

17. З’ясуйте вид відокремленого члена речення.

1 означення

2 обставина

3 прикладка

4 додаток

 

А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.

Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.

В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.

Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?

18. Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

1 Наш виступ покажуть по телевізору.

2 Послухаймо!

3 Хлюпіт хвиль, рівне дихання моря.

4 У класі ніби посвітлішало.

А Неозначено-особове

Б Безособове

В Узагальнено-особове

Г Називне

Д Означено-особове

19. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

1 тире при відокремленій прикладці

2 тире в реченні з однорідними членами

3 тире між підметом і присудком

4 тире в неповному реченні

А Найбільше у світі любив він багрянолисту осінь – природи солодку зрілість

Б Дівчина внесла оберемок квітів – до цього похмура кімната враз ожила.

В Зацвіла біла конвалія в гаю, а сонячно-тремтливі кульбабки – біля ставу.

Г Класична пластика і контур строгий – це справжньої поезії дороги.

Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.

20.З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова.

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 обставина

А Я лиш син народу.

Б Весна захлиналася буйним цвітом вишень.

В Писати вірші — жить непросто.

Г І гнеться дерево від плоду.

Д Русявий день гаптує сни світанню.

21.Установіть відповідність між видом односкладного речення та прикладом.

Вид речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

 

Приклад

А Танцюють, співають, веселяться на вулиці.

Б Лінивим не находишся — ледачим не наробишся.

В Мило мені та спокійно серед тої лісової тиші.

Г Усоте прославляю буйноту життя.

Д З неба, як розтоплене золото, ллється світ сонця.

22.Визначте синтаксичну роль виділеного дієслова в реченнях

1 підмет

2 компонент складеного дієслівного присудка

3 обставина

4 додаток

А Звичай робити писанки виник в Україні ще з дохристиянських часів.

Б Поет не міг написати рядка без вогненного перевтілення в образи.

В Він мені казав вивчити напам’ять про Каїна та Авеля.

Г На колишній Гетьманщині на Водохреще парубоцтво сходилося на лід помірятися силами.

Д Співати – це обов’язково, як дихати.

23. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова

1 підмет

2 присудок

3 означення

4 обставина

 

А Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.

Б Як розбещує людину сама можливість принижувати інших!

В Не дивиться їм грізно в очі «завтра».

Г А він стоїть наперекір усім напастям.

Д Народ шукає в геніях себе.

24. Доберіть приклад до кожного виду однорідних членів речення.

1 підмети

2 присудки

3 додатки

4 означення

 

А Поміж замком і ставом розкинулося передмістя.

Б Чулося гудіння медоносних бджіл, волохатих джмелів.

В Згори видно скошені жита й залитий водою луг.

Г У траві палали степові маки й жовті ліхтарики тюльпанів.

Д Наймилішою й найдорожчою для людини є її рідна мова.

 

docx
Додано
31 січня 2021
Переглядів
4637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку