Українська мова
5 клас
Підсумкова контрольна робота
ГР1 (Усна взаємодія) Лексикологія. Будова слова. Звуки і букви
Скласти діалог на тему “Для чого потрібно планувати свій день” (5- 6 реплік) (12 б)
ГР2 (Працює з текстом) Повторення вивченого . Текст. Слово
Нещодавно зелена трава припала до землі. Високо в небі роблять своє останнє прощальне коло запізнілі журавлі. Вони ще раз нагадують нам, що прийшла осіння пора. Журавлі відлітають у вирій і сумно курличуть.
У такі дні на якусь мить душу покриває світлий смуток. Ми поринаємо в роздуми про сенс людського існування. Усе це є ознаками того, що настала найкрасивіша пора року, яку оспівували художники, композитори, поети. Настала золота осінь.
1. Доберіть до тексту заголовок. (1б.)
2.З’ясуйте лексичне та граматичне значення виділеного в тексті слова . (2 б)
3.Випишіть із тексту 2 іменники, 2 прикметники, 2 дієслова ,2 займенники (2 б)
4.У першому реченні підкреслити головні та другорядні члени речення (2 б)
5.Складіть і запишіть 3 запитання до тексту. (3б.)
6. Доберіть до іменника земля 2 форми слова та 2 спільнокореневі слова (2 б)
ГР 3 (Письмово взаємодіє .Диктант або інші види робіт)
Повторення вивченого з орфоепії, фонетики, графіки, орфографії
1.Перепишіть .Вставте пропущені букви 4 б.
Подивіт ... ся на наші степи, долини, пер ... ліски. Скіл ... ки тут краси, яка вона різноманітна! Яке багатство барв, кольорів і відтінків! Правий б ... рег
(Д,д )ніпра горбистий. Горби йдуть немов хвилями. І чим далі хвиля, тим тонші, ніжніші барви накладає на неї сонце.
2.Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова -1 б.
А)ліжко, джерельний
Б) олень, читання
В)ясність, щедрість,
3.Розібрати слова за будовою2 б.
Морквяний ,прикраси, ніженька ,читати 4.Запишіть фонетичною транскрипцією слова-2 б:
Пʼять, щічка.
5. Підібрати 2 спільнокореневих слова до поданих, виділити корінь.1б Мороз –
6.Виконайте фонетичний розбір слова—2 б:
Хліб
ГР 4 (Дослідження мовлення) Будова слова. Орфографія
1. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі: 1б
а) лікувати, лікар, лікоть, лікарня;
б) вітер, вітровий, вітрина, вітрила;
в) квітка, квітник, заквітчати, квітковий.
2. Знайти слово без закінчення:1б
а) низький; б) малювати; в) переробка.
3. Виділити рядок, у якому в усіх словах наявні префікси:1б
а) захід, підбігти, торкнутися, зайти;
б) написати, дочитати, влетіти, прийти;
в) дорости, прогуркотіти, говорити, зробити.
4. Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:1б
а) тінь, ватра, дощ, ведмідь;
б) ліс, луг, жолудь, урок;
в) лінь, кролик, доля, віз.
5. Знайти слово із суфіксом:1б
а) мороз; б) розмова; в) дощик.
6. Відшукати слово, де є префікс, корінь, суфікс, закінчення:1б
а) прикладний; б) сільський; в) зварено. 7. Указати рядок, де усі слова – незмінні:1б
а) родина, ліс, високо;
б) повільно, ріг, рагу ;
в) вночі, писати, таксі.
8. Префікс – це … 1б
9. Записати два слова із різними префіксами 1б
10.Наведіть по 3 приклади правопису слів з префіксами пре-, при-,прі. 3б