Ця презентація містить завдання, які допоможуть дітям познайомитися із звертанням, розставляти правильно розділові знаки при звертанні та рзпізнавати звертання в усному і писемному мовленні.
Двадцяте березня. Класна робота. Розділові знаки при звертанні
Номер слайду 4
Мета уроку:навчитися виділяти звертання в контексті, правильно інтонувати речення зі звертаннями, розставляти розділові знаки; розвивати мислення, увагу, творчі вміння трансформувати прості речення на речення зі звертаннями; виховувати почуття поваги до людей та сприяти розвитку культури спілкування.
Номер слайду 5
ЯННАТРЕВЗ
Номер слайду 6
Робота з підручником
Номер слайду 7
ПЕРША ЗУПИНКАДослідження-аналіз мовленнєвих явищ. Спи, засни, моя дитинко, спи, моє маля. Ніч іде в гаї, в долини, трави нахиля. Хай тобі ця ніч насниться, що в огнях сія. Будеш завтра в світ дивиться, зіронько моя!Перша ніч твоя почата в співах солов’я. Дай же мамі рученята, зіронько моя. Посміхнись до мене, сину, і зрадію я. Не хвилину і не днину – я навік твоя. Сплять ліси, поля, криниці, шепіт ручая. Ти відкрий, відкрий очиці, юносте моя. Підеш ти по Україні, де життя буя. Виростай, моя дитино, зіронько моя! А. Малишко.
Номер слайду 8
ДРУГА ЗУПИНКАВізуальний диктантІ варіант. Книжка, калина, козак, чоловік, дуб.ІІ варіант. Вовк, бабуся, річка, весна, Україна.ІІІ варіант. Квітка, Тарас, святий Миколай, сестра, синок.
Номер слайду 9
«П», - а. А: «П». ТРЕТЯ ЗУПИНКАРобота в парах. Виділені слова замінити звертаннями. Поставити розділові знаки. Нехай Надія Віталіївна не хвилюється, ми приберемо в класі. Дівчатка вимиють підлогу. Хлопці допоможуть їм прикрасити клас. Ігор і Тарас намалюють газету. Спробує написати вірш Тетянка.2. За поданими схемами скласти речення. Зв., …. .…, зв, … .…. , зв. .3. Записати текст, поставити пропущені розділові знаки. Прокоментуйте. Пунктограми. Школа – це твоя друга родина. Кожного ранку ти дитино вливаєшся в учнівську сім’ю. У школі ти пережив усе перемоги й сподівання невдачі й розчарування. Тут навчають бути патріотами громадянами.
Номер слайду 10
ЧЕТВЕРТА ЗУПИНКАУМІЛЬЦІПрочитайте речення правильно їх інтонуючи.2. Визначте в реченнях звертання, зверніть увагу на його місце в реченні. 3. Поясніть розділові знаки при звертаннях.4. Якою частиною мови виражене звертання?Березо, чом ти така журлива?Мир і любов, Україно, неси, сяй для планети, як сонце краси. Прекрасні квіти пести, охороняй, юначе!
Номер слайду 11
П’ЯТА ЗУПИНКАГра «Комплімент»Запишіть речення-комплімент своємусусідові по парті. Прочитайте його з відповідною інтонацією.
Номер слайду 12
Рефлексія. На уроці ми повторили…дізналися…навчилися…
Номер слайду 13
Домашнє завдання. Прочитати параграф 57, сторінка 167. Написати листа поету, використовуючи звертання. Або виконати вправу, сторінка. Повторити параграф 35 с.110.
Номер слайду 14
Сміхова терапія * * *- Алло! Швидка? Моя дитина проковтнула авторучку!- Зараз виїжджаємо.- Лікарю, а що мені робити до вашого прибуття?- Пишіть, жіночко, поки олівцем…* * *Догадлива дитина. Мамо! Чи Ви знаєте, яка в нас оказія була? У діжку з квасом миша впала. Ох, Боже мій! Чи ж ти її витяг?Еге! Буду я витягати! Щоб вона мене вкусила? Я піймав кота і вкинув у діжку, щоб він мишу з’їв!* * *
Номер слайду 15
По щиростіБатько дає своєму синові бублика та й каже: На, Васильку, та поділися з Івасиком по щирості. Як це по щирості? – питає Василько. А так, синку, - каже батько, - як переломиш бублика, то й дай більшу частину Івасикові, а собі залиш меншу. Ото й зветься - «по щирості дати». Е- е – е! – каже Василько, - то дайте, тату, бублика Івасеві: нехай він ділить «по щирості». Вчитель:- В якому стилі вживаються подані звертання?- Як називається така форма розмови?