Комплексна підсумкова робота з української мови. 6 клас. Тема"Прикметник"

Про матеріал
Завдання для оцінювання навичок, вмінь, розвитку за групами результатів дібрані так, щоб можна було отримати об’єктивну інформацію про рівень досягнень учнями обов’язкових результатів навчання певної групи результатів. Комплексне оцінювання має на меті оцінити досягнення очікуваних результатів навчання.
Перегляд файлу

Завдання для оцінювання навичок, вмінь, розвитку за групами результатів  дібрані так, щоб можна було отримати об’єктивну інформацію про рівень досягнень учнями обов’язкових результатів навчання певної групи результатів.

Комплексне оцінювання має на меті оцінити досягнення очікуваних результатів навчання.

 

Комплексна підсумкова  робота з української мови

6 клас

Прикметник

І. Усно взаємодіє (УВ ГР 1)

Аудіювання художнього тексту

Настав Святий вечір.

В Якимовій хаті кипіла робота. В печі тріщав вогонь та сичав борщ. Олена, мати Василькова, крутила голубці на вечерю. Василько сидів долі та м'яв мак до куті. Василькові було літ дванадцять. Він був найстарший у сім ‘ї. Василько м'яв мак і все поглядав то на двох сестричок, що гралися з котом, то на батька, що сидів на полу, схиливши голову.

«Чого батько журяться? - думав він. — Чи того, що нездужають, чи того, що нема грошей викупити від шевця мамині чоботи?» Рипнули двері. В хату увійшов якийсь чоловік.

- Добридень вам, - звернувся він до Якима. - Чи не продали б ви, чоловіче, тієї ялинки, що росте у вашім садочку? Пани послали мене знайти дітям ялинку на Святий вечір; я вже другий день шукаю і не можу знайти гарної...

Яким помовчав...

  •   А що б ви дали? — спитав він перегодом.
  •   Та вже не будемо торгуватись... Кажіть ціну...
  •   Три карбованці дасте, - відповів Яким.
  •   Тату, - обізвався Василько тремтячим голосом, - та ж то моя ялинка, ви її подарували мені ще тоді, як мене похвалив учитель.

На блакитні очі білявого Василька набігли сльози. Йому жаль стало зеленої стрункої ялинки, що одна звеселяла зимою садок. Батько глянув на сина. Василько замовк, прочитавши в тому погляді невимовний смуток.

- Добре, я дам вам три карбованці, - обізвався чоловік, - але мусите
приставити ялинку сьогодні, бо пани ще хочуть прибирати її на вечір.

- А як її приставити, коли я слабий, а хлопець малий ще, - сказав Яким.
Чоловік глянув на Василька.

- Не так-то вже й малий ваш хлопець... Та й недалечко їхати - годину...
Завидна завезе, завидна й поверне...

Яким подумав і махнув рукою.

- Якось воно буде... містечко не за горами.

Чоловік дав завдаток, розказав, куди завезти ялинку, і пішов. Яким трохи повеселішав: за три карбованці можна було викупити від шевця жінчині чоботи. Хвалить Бога, Олена не ходитиме на свята в подраних чоботях.

Він одягся, узяв сокиру й подався в садок. За батьком побіг і Василько.

В садку лежав глибокий сніг. Якимові ноги, узуті в здорові чоботи, глибоко поринали в сніг і лишали за собою цілу низку ямок. Василько то стрибав у ті ямки, то розгортав ногами білий пухкий сніг. Чорні, голі дерева стояли в садку, настовбурчившись замерзлими гілочками, і, наче мертві, не ворушилися од вітру.

(М.Коцюбинський, 363 слова)

ТЕСТИ

1.Про яке свято говориться в тексті :

А. Святий вечір

Б. Свято Івана Купала

В. Великдень

2. Як звали батька ?

А. Іван

Б. Яким

В. Петро

3. Як звали матір ?

А. Тетяна

Б. Олена

В. Маруся

4. Як звали хлопчика ?

А. Дмитрик

Б. Сашко

В. Василько

5. Скільки років було хлопчику ?

А. 12

Б.   11

В.  15

6. Скільки у хлопчика було сестричок ?

А. З

Б.  4

В.  2

7.Чим займалась  мати хлопчика?

А. Крутила голубці на вечерю.

Б. Ліпила вареники

В. Пекла пироги.

 

8. Містечко, у яке треба було відвезти ялинку:

А. Було далеко

Б. Було не за горами

В. Було за річкою.

9. Чого журився батько ?

А. Не було грошей викупити мамині чоботи

Б.  Не було настрою

В.  Не хотілося нічого робити

10. З якою метою завітав чужий чоловік ?

А. У гості

Б. Купити ялинку

В. Завітав познайомитися

11. За яку ціну сторгувалися за ялинку ?

А. За 4 карбованці

Б.  За 3 карбованці

В.  За 5 карбованців

 

ІІ. Працює з текстом (ПТ ГР 2)

 Завдання:

  1. Дібрати заголовок до тексту (1 бал)
  2. До якого типу мовлення належить текст?

 А) роздуму; Б) опису; В) розповіді. (1 бал)

  1. До якого стилю мовлення належить текст? (1 бал)
  2. Що означає фразеологізм «містечко не за горами»? (1 бал)
  3. У реченні: В печі тріщав вогонь та сичав борщ

підкреслити головні та другорядні члени речення. (3  бали)

  1. Виписати 4 словосполучення (прикметник + іменник), визначити головне слово. (2 бали)
  2. Написати кінцівку оповідання, вживаючи прикметники. (3 речення). (3 бали)

 

 

 Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3) .

  1. До наведених словосполучень доберіть синонімічні  «прикметник + іменник». Виділіть суфікси і закінчення у прикметниках. (2,5 бали. 1 слово =0,25 б.)

Книжка Ольги, прізвище Галі, пісня синички, слово матері, пісня бабусі, казка дідуся, лапки качки, сміх дитини, сукня дівчини, слід лисиці.

  1. Утворити вищий та найвищий ступені порівняння прикметників (обидві форми): (1,5 бали)

Високий, широкий, солодкий, великий, дрібний, веселий.

  1. Утворіть відносні прикметники від власних назв за допомогою суфікса –СЬК. (3 бали)

Рига, Париж, Запоріжжя, Буг, Харків, Острог, Золотоноша, Херсон, Львів, Кривий Ріг, Овруч, Дніпро.

  1. До наведених словосполучень  доберіть синонімічні з прикметниками:

Зразок: Сік берези-березовий сік.(2 бали)

Сік сливи. Цвіт яблуні. Варення з вишень. Повидло з айви. Напій з калини. Гілка верби. Голос Софії. Рюкзак Микити.

  1. Установіть відповідність між умовою творення прикметників та їхніми компонентами.( 2 бали)

Умова:

  1. Прикметник + іменник
  2. Прикметник + прикметник
  3. Числівник + іменник
  4. Іменник + дієслово.

Компоненти:

А. Три поверхи, п’ять зірок

Б. Яскравий і зелений, західний і південний

В. Часто вживати, сам закоханий

Г. Чорні брови, висока якість

Д. Хліб пекти, зерно сіяти.

 

ІV. Досліджує мовлення (ДМ ГР 4)

1-7 завдання по 1 балу

1. Знайдіть рядок, у якому всі слова – прикметники.

  А. росяний, широкий, далекий, калиновий.

  Б. голосний, кмітливий, радісний, радість.

  В. великий, цегляний, жорстокість, колючий.

  Г. прив’ялений, місто, міський, березовий.

2. Прикметник – це самостійна частина мови, що вказує на…

А. ознаку предмета.

Б. предмет чи особу.

В. кількість або порядок при лічбі.

Г. особу, предмет, ознаку, але не називає їх.

3. Розряди прикметників за значенням указано в рядку:

А. пряме, переносне значення.

Б. вищий, найвищий ступінь порівняння.

В. прості, складні, складені.

Г. якісні, відносні, присвійні.

4. Відносними є всі прикметники в рядку:

А. солом’яний бриль, солодка каша, твердий характер.

Б. ведмежа лапа, ведмежий барліг, ведмежа послуга.

В. батьківські збори, дерев’яний стіл, рідна мова.

Г. український звичай, тепла осінь, гарячий чай.

5. Прикметник виділено в реченні:

А. ОДИН у полі не воїн.

Б. Немає на світі зброї, СИЛЬНІШОЇ за слово.

В. Тільки ЩИРО висловлюючись, ви можете навчитися думати.

Г. ТВОЮ красу ні з чим я не зрівняю.

6. Позначте рядок, у якому в усіх прикметниках пишуться  НН:

А. машин..ий, старан..ий, гречан..ий.

Б. рослин..ий, залізн..ий, височен..ий.

В. солов’їн..ий, повітрян..ий, полотнян..ий.

Г. глибин..ий, сон..ий, невблаган..ий.

7. Укажіть рядок, у якому в усіх словосполученнях НЕ з прикметниками пишеться разом:

А. (не) забутній день, (не)величка річка, (не) складний, а легкий.

Б. (не) високий), (не) брудний, зовсім (не) складний тест.

В. (не) стерпний біль, (не) зрівнянна краса, (не) втомний трудівник.

Г. (не) вгамовний світ, голос (не) чужий, а рідний, (не) весела усмішка.

 

8. Установіть відповідність між словами в рядку і групою, до якої вони належать (1,5 б):

1. Якісні

2. Відносні.

3. Присвійні.

А. Батьків, бабусин, Галинчин.

Б. Тихий, денний, спокійний.

В. Червоний, мудрий, теплий.

Г. Сталевий, український, вишневий.

9. Установіть відповідність між словами-іменниками та суфіксами, які слід писати при додаванні суфікса – ськ- у прикметниках  (1,5 б.)

1. Суми, Львів

2. Чернівці, Вінниця

3. Запоріжжя, Острог

4. Бахмут, Словаччина

А. – ЗЬК-;    Б. – СЬК-,   В. – ЦЬК

10.  Запишіть подані слова, знявши риску. (2 бали)

Праце/здатний, темно/синій, жовто/блакитний, південно/західний, вишнево/яблучний, українсько/польський, західно/український, військово/зобов’язаний.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 січня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку