Комплексне музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку «Музичні візерунки»

Про матеріал

Можливості інтернет - ресурсів дають змогу збагатити заняття сюрпризними моментами, використовуючи різні методи та прийоми.

Продуктивно було задіяти в своїй роботі такі методи як «Візуалізація музики» та « Піксель». За допомогою яких цікаво подається слухання музики, що створює підґрунтя музичної культури.

Що таке піксель? Маленька частинка великого, наче цеглинка будинку. У практичному використанні беремо аркуш 10Х10см і сприяємо розвитку уяви і фантазії під музичний супровід. Також цікаво вирізати деталі, даючи можливість вибирати фон. Метод Піксель у поєднанні з візуалізацією музики сприяє прояву фонтануючої творчості. Діти відчувають себе творцями дива.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Уляна МИСЛОВСЬКА

Музичний керівник Хмельницького закладу

дошкільної освіти № 57 « Перлинка»

Хмельницької міської ради

 

 

 

 

 

Інформаційний світ довкола нас збільшує можливості та варіативність у подачі будь-якого матеріалу. Це ж стосується і  музичних занять. Можливості інтернет - ресурсів дають змогу збагатити заняття сюрпризними моментами, використовуючи різні методи та прийоми.

Продуктивно було задіяти в своїй роботі такі методи як «Візуалізація музики» та « Піксель». За допомогою яких цікаво подається слухання музики, що створює підґрунтя музичної культури.

Що таке піксель? Маленька частинка великого, наче цеглинка будинку. У практичному використанні  беремо аркуш 10Х10см і сприяємо розвитку уяви і фантазії під музичний супровід. Також цікаво вирізати деталі, даючи можливість вибирати фон. Метод Піксель у поєднанні з візуалізацією музики сприяє прояву фонтануючої творчості. Діти відчувають себе творцями дива.

 

Комплексне музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку

«Музичні візерунки»

Мета: Розширити уявлення про музичне довкілля, взаємозв’язок явищ і предметів, різних видів оркестру; розвивати образне та креативне мислення, активізувати дітей до творчого прояву, створювати атмосферу для емоційного розвантаження дітей через новітні методи неординарного слухання музики.

 

Обладнання: іграшка Пес Патрон, 3 конверти, кольорові фломастери, фольга, вода із розпилювачем, витинанки (сніжинки), блакитний папір А4, сухий клей, блискітки, музичний супровід (за QR-кодом).

Хід заняття

Музичний керівник.  Доброго ранку, приємного дня вам бажаю

Чи бажаєте ви мандрувати і нове пізнавати?

Тоді прошу ставайте і веселу руханку починайте! (Вмикаємо руханку).

Усі енергії набрали, рівномірно її розподіляли (самомасаж постукуванням частин тіла).

Очки наші поморгали,

уважно за усім спостерігали,

роздивіться, подивіться,

чи щось у залі змінилось,

чи щось цікаве з’явилось? (відповіді дітей).

Музичний керівник. Чудна листівка тут кружляє,

від кого цікаво? Хто знає?

На конверті відбитки, наче сліди.

Хто залишає такі?

Пташки, тварини?

Адресовано: «Допитливим і розумним діткам –  Справжнім дослідникам!»

(голос за кадром).

У вас є нове відеоповідомлення! (відкриваємо, звернення пса Патрона).

Пес Патрон. Добрий день!

Допоможіть загадку відгадати,

бо довго з Томом ми сперечались і відповіді не дізнались.

У морозилці тверде і хрумкеньке,

у теплі рідке і швиденьке,

у желе буде дрижати і всіх дивувати.

Допоможіть розгадати і підказку, прошу, нам прислати!

Музичний керівник. Які у кого ідеї?

Що це може бути? (діти висловлюють свої варіанти).

Музичний керівник. Які ви спостережливі!

Саме так, це вода у різних станах!

Твердий стан – лід, крига, бурульки.

Рідкий – вода

Желеподібний – желе

Пар – якщо довести до високої температури нагріву.

Ось відгадка у нас готова.

А листа псу Патрону як відправимо?

Вода у конверті розмокне, лід розстане, пар не зловимо (діти пропонують варіанти.

Музичний керівник. Давайте поглянемо, що у нашій творчій скрині є?

(фольга, фломастери, блискітки, диск з музикою).

Давайте послухаємо, що за музика на диску.

(під час слухання музики, розставляються аркуші паперу, під ними сніжинки-витинанки).

Слухання музики А. Вівальді «Зима»

М. Леонтович «Щедрик»

Вам відомі композитори, які за допомогою музики зображують природу, передають настрій природніх явищ.

Музичний керівник. Прошу всіх встати, у оркестрі паперовому зіграти.

Паперовий оркестр. За допомогою аркуша паперу діти відображають динаміку та зміну темпу завчасно вивченими рухами.

Piano - руки під аркушем, легко постукують усіма пальцями.

mf – ритмічно тріпочимо аркушем, піднятим вгору.

f – поперемінно струшуємо аркушем правою і лівою рукою, кружляємо.

ff – довільно тріпочуть, сильно струшують.

Легко опускаємо папір на завершення музики.

Музичний керівник. Під вашими аркушами заховались сніжинки-витинанки.

Давайте покладемо  її собі на долоньку і уявимо, що ця сніжинка має голос, а ви перетворюєтесь на справжніх художників.

Які кольори хоче добавити сніжинка, щоб стати  яскравішою?

(заздалегідь підготовлені місця для творчості - покладена фольга).

Музичний керівник.  Біля кожної фольги ставайте, місце займайте.

І свою сніжинку кольорами звеселяйте.

     На фользі ви формуєте кольори і візерунки фломастерами, які вам до вподоби.

     Наступним дивом буде вода – бризкаємо на фольгу.

     Прикладаємо свою сніжинку-витинанку, ніжно притискаємо пальчиками її до фольги.

     Знімаємо сніжинку і ось наше диво – різнокольорова, незвичайна сніжинка!

Уважно роздивіться, як змінилась ваша сніжинка. Які ви талановиті художники!

Сніжинки візьміть і з ними кружляйте, на диво столик їх відправляйте. (Потрібен час, щоб кольорові сніжинки набрали розмаїття кольорів).

Музичний керівник.

Полюбляють у гру цю всі грати.

Потрібно сніг в долоні набрати і у кульки його формувати.

Як цю гру назвати?

(гра «Сніжки», дві команди: перша «Пес Патрон», друга «Котик Том». Між командами є поділ, межа).

Правила гри: діти беруть аркуш паперу і його стискають у сніжки зі словами:

який настрій зараз маю, я у сніжку загортаю.

Покручу, поверчу, а потім кидаю.

Музичний керівник.

До  диво-столика підходьте, і сніжинки свої знаходьте!

Ми сьогодні були музикантами, спробували себе як художники. А ще пропоную вам спробувати зробити дизайн своїм сніжинкам.

Дизайнери нам одяг прикрашають і багато моделей на показах представляють.

У сьогоднішньому дизайні будемо користуватися клеєм та блискітками.

(діти прикрашають блискітками свої сніжинки під музику)

Чи всі дизайнери завершили роботу?

А зараз оголошуємо: вперше на нашій сцені творчі дизайнери, які представляють свої моделі блискучих, незвичайних, казкових, фантастичних сніжинок. (діти мають вигадати ім’я своїй сніжинці і представити її).

Гра «Сніжинка-танцівниця»

Правила гри. Діти парами підходять до столу і кладуть свої чарівні сніжинки поруч. Виконують дихальну вправу «Сильний вітер», дмухаючи на сніжинку, так щоб вони впали зі столу, ніби танцюючи.

Музичний керівник. А тепер свої сніжинки візьміть у долоньки і пошепки розкажіть їм, поділіться з ними своїми думками, своїм настроєм, мріями, побажаннями. А тепер ці сніжинки, сповнені любові, позитивом гарним настроєм  покладіть у конверти, хто хоче поділиться з Томом, а хто хоче з псом Патроном. І обов’язково вони отримують всі ваші побажання.

Музичний керівник. Вам сподобалося сьогодні себе спробувати у ролі художників, дизайнерів, музикантів?( відповіді дітей).

- І мені було радісно і цікаво з вами!

- А ось вам лист від мене. Тільки є одна умова: ви прочитаєте його в групі. (лист – рефлексія)

«Милі діти, я щаслива вирушати з вами у мандри безкраєм океаном музики, який нас оточує всюди. Подумайте, якого героя ви хочете запросити до нас у гості на наступне музичне заняття. Чекаю ваших побажань. До зустрічі»

Ваш музичний керівник.

 

Музичний репертуар до комплексного заняття «Музичні візерунки»

 

Список використаних джерел:

  1. Білан О.І. Програма розвитку дитини дошкільного віку “Українське дошкілля”. – Тернопіль: Мандрівець, 2022.
  2. Метод «Піксель» та метод «Візуалізація музики» | ОНЛАЙН-КУРС БЕРИ Й РОБИ. URL: https://www.youtube.com/watch?v=X4qMGBEthtY

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку