Можливості інтернет - ресурсів дають змогу збагатити заняття сюрпризними моментами, використовуючи різні методи та прийоми.
Продуктивно було задіяти в своїй роботі такі методи як «Візуалізація музики» та « Піксель». За допомогою яких цікаво подається слухання музики, що створює підґрунтя музичної культури.
Що таке піксель? Маленька частинка великого, наче цеглинка будинку. У практичному використанні беремо аркуш 10Х10см і сприяємо розвитку уяви і фантазії під музичний супровід. Також цікаво вирізати деталі, даючи можливість вибирати фон. Метод Піксель у поєднанні з візуалізацією музики сприяє прояву фонтануючої творчості. Діти відчувають себе творцями дива.
Уляна МИСЛОВСЬКА
Музичний керівник Хмельницького закладу
дошкільної освіти № 57 « Перлинка»
Хмельницької міської ради
Інформаційний світ довкола нас збільшує можливості та варіативність у подачі будь-якого матеріалу. Це ж стосується і музичних занять. Можливості інтернет - ресурсів дають змогу збагатити заняття сюрпризними моментами, використовуючи різні методи та прийоми.
Продуктивно було задіяти в своїй роботі такі методи як «Візуалізація музики» та « Піксель». За допомогою яких цікаво подається слухання музики, що створює підґрунтя музичної культури.
Що таке піксель? Маленька частинка великого, наче цеглинка будинку. У практичному використанні беремо аркуш 10Х10см і сприяємо розвитку уяви і фантазії під музичний супровід. Також цікаво вирізати деталі, даючи можливість вибирати фон. Метод Піксель у поєднанні з візуалізацією музики сприяє прояву фонтануючої творчості. Діти відчувають себе творцями дива.
Комплексне музичне заняття для дітей старшого дошкільного віку
«Музичні візерунки»
Мета: Розширити уявлення про музичне довкілля, взаємозв’язок явищ і предметів, різних видів оркестру; розвивати образне та креативне мислення, активізувати дітей до творчого прояву, створювати атмосферу для емоційного розвантаження дітей через новітні методи неординарного слухання музики.
Обладнання: іграшка Пес Патрон, 3 конверти, кольорові фломастери, фольга, вода із розпилювачем, витинанки (сніжинки), блакитний папір А4, сухий клей, блискітки, музичний супровід (за QR-кодом).
Хід заняття
Музичний керівник. Доброго ранку, приємного дня вам бажаю
Чи бажаєте ви мандрувати і нове пізнавати?
Тоді прошу ставайте і веселу руханку починайте! (Вмикаємо руханку).
Усі енергії набрали, рівномірно її розподіляли (самомасаж постукуванням частин тіла).
Очки наші поморгали,
уважно за усім спостерігали,
роздивіться, подивіться,
чи щось у залі змінилось,
чи щось цікаве з’явилось? (відповіді дітей).
Музичний керівник. Чудна листівка тут кружляє,
від кого цікаво? Хто знає?
На конверті відбитки, наче сліди.
Хто залишає такі?
Пташки, тварини?
Адресовано: «Допитливим і розумним діткам – Справжнім дослідникам!»
(голос за кадром).
У вас є нове відеоповідомлення! (відкриваємо, звернення пса Патрона).
Пес Патрон. Добрий день!
Допоможіть загадку відгадати,
бо довго з Томом ми сперечались і відповіді не дізнались.
У морозилці тверде і хрумкеньке,
у теплі рідке і швиденьке,
у желе буде дрижати і всіх дивувати.
Допоможіть розгадати і підказку, прошу, нам прислати!
Музичний керівник. Які у кого ідеї?
Що це може бути? (діти висловлюють свої варіанти).
Музичний керівник. Які ви спостережливі!
Саме так, це вода у різних станах!
Твердий стан – лід, крига, бурульки.
Рідкий – вода
Желеподібний – желе
Пар – якщо довести до високої температури нагріву.
Ось відгадка у нас готова.
А листа псу Патрону як відправимо?
Вода у конверті розмокне, лід розстане, пар не зловимо (діти пропонують варіанти.
Музичний керівник. Давайте поглянемо, що у нашій творчій скрині є?
(фольга, фломастери, блискітки, диск з музикою).
Давайте послухаємо, що за музика на диску.
(під час слухання музики, розставляються аркуші паперу, під ними сніжинки-витинанки).
Слухання музики А. Вівальді «Зима»
М. Леонтович «Щедрик»
Вам відомі композитори, які за допомогою музики зображують природу, передають настрій природніх явищ.
Музичний керівник. Прошу всіх встати, у оркестрі паперовому зіграти.
Паперовий оркестр. За допомогою аркуша паперу діти відображають динаміку та зміну темпу завчасно вивченими рухами.
Piano - руки під аркушем, легко постукують усіма пальцями.
mf – ритмічно тріпочимо аркушем, піднятим вгору.
f – поперемінно струшуємо аркушем правою і лівою рукою, кружляємо.
ff – довільно тріпочуть, сильно струшують.
Легко опускаємо папір на завершення музики.
Музичний керівник. Під вашими аркушами заховались сніжинки-витинанки.
Давайте покладемо її собі на долоньку і уявимо, що ця сніжинка має голос, а ви перетворюєтесь на справжніх художників.
Які кольори хоче добавити сніжинка, щоб стати яскравішою?
(заздалегідь підготовлені місця для творчості - покладена фольга).
Музичний керівник. Біля кожної фольги ставайте, місце займайте.
І свою сніжинку кольорами звеселяйте.
На фользі ви формуєте кольори і візерунки фломастерами, які вам до вподоби.
Наступним дивом буде вода – бризкаємо на фольгу.
Прикладаємо свою сніжинку-витинанку, ніжно притискаємо пальчиками її до фольги.
Знімаємо сніжинку і ось наше диво – різнокольорова, незвичайна сніжинка!
Уважно роздивіться, як змінилась ваша сніжинка. Які ви талановиті художники!
Сніжинки візьміть і з ними кружляйте, на диво столик їх відправляйте. (Потрібен час, щоб кольорові сніжинки набрали розмаїття кольорів).
Музичний керівник.
Полюбляють у гру цю всі грати.
Потрібно сніг в долоні набрати і у кульки його формувати.
Як цю гру назвати?
(гра «Сніжки», дві команди: перша «Пес Патрон», друга «Котик Том». Між командами є поділ, межа).
Правила гри: діти беруть аркуш паперу і його стискають у сніжки зі словами:
який настрій зараз маю, я у сніжку загортаю.
Покручу, поверчу, а потім кидаю.
Музичний керівник.
До диво-столика підходьте, і сніжинки свої знаходьте!
Ми сьогодні були музикантами, спробували себе як художники. А ще пропоную вам спробувати зробити дизайн своїм сніжинкам.
Дизайнери нам одяг прикрашають і багато моделей на показах представляють.
У сьогоднішньому дизайні будемо користуватися клеєм та блискітками.
(діти прикрашають блискітками свої сніжинки під музику)
Чи всі дизайнери завершили роботу?
А зараз оголошуємо: вперше на нашій сцені творчі дизайнери, які представляють свої моделі блискучих, незвичайних, казкових, фантастичних сніжинок. (діти мають вигадати ім’я своїй сніжинці і представити її).
Гра «Сніжинка-танцівниця»
Правила гри. Діти парами підходять до столу і кладуть свої чарівні сніжинки поруч. Виконують дихальну вправу «Сильний вітер», дмухаючи на сніжинку, так щоб вони впали зі столу, ніби танцюючи.
Музичний керівник. А тепер свої сніжинки візьміть у долоньки і пошепки розкажіть їм, поділіться з ними своїми думками, своїм настроєм, мріями, побажаннями. А тепер ці сніжинки, сповнені любові, позитивом гарним настроєм покладіть у конверти, хто хоче поділиться з Томом, а хто хоче з псом Патроном. І обов’язково вони отримують всі ваші побажання.
Музичний керівник. Вам сподобалося сьогодні себе спробувати у ролі художників, дизайнерів, музикантів?( відповіді дітей).
- І мені було радісно і цікаво з вами!
- А ось вам лист від мене. Тільки є одна умова: ви прочитаєте його в групі. (лист – рефлексія)
«Милі діти, я щаслива вирушати з вами у мандри безкраєм океаном музики, який нас оточує всюди. Подумайте, якого героя ви хочете запросити до нас у гості на наступне музичне заняття. Чекаю ваших побажань. До зустрічі»
Ваш музичний керівник.
Музичний репертуар до комплексного заняття «Музичні візерунки»
Список використаних джерел: