Конспект заняття з художньої літератури для старшої групи на тему "Читання вірша Г.Бойка "Здоровим будь!""
Конспект заняття
з художньої літератури
у старшій групі на тему
«Читання вірша Г. Бойка
“Здоровим будь! ”»
Мета: учити дітей емоційно відгукуватися на зміст вірша; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом прочитаного; спонукати висловлювати своє ставлення до прослуханих творів, вчинків героїв; розвивати мовлення, уяву, фантазію, мислення; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Матеріал: картинки із зображенням предметів гігієни, картинки із зображенням тварин.
Хід
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Добрий ранок»
Добрий ранок! Добрий час!
Рада бачити всіх вас
Щиросердно вас вітаю
І здоров’я всім бажаю.
ІІ. Основна частина
- Діти, мені дуже приємно, що ви завжди приходите до дитячого садка охайними і чистими.
- Як ви думаєте, чи потрібно про чистоту та охайність дбати?
- Чи знаєте ви, хто дбав про вашу чистоту та охайність, коли ви були немовлятами? (Мама, тато)
- Інша справа зараз. Ви вже підросли, багато чого навчилися. Хто ж тепер, в першу чергу, дбає про вашу охайність? (Ми самі)
- Що ви робите для того, щоб бути чистими та охайними? (Вмиваємося, чистимо зуби, стараємося не бруднити одяг, користуємося серветками)
- А чому чистим та охайним бути краще, ніж брудним і неохайним? (Хто чистий, той виглядає акуратно. З акуратними дітьми приємніше спілкуватися.)
- А зараз я загадаю вам загадки про наших помічників…
Кожен день, аж цілий рік
Він веде волоссю лік,
Причепурює, голубить
І розчісувати любить.
(Гребінець)
Мию, мию, без жалю,
Мию там, де брудно
А купатись не люблю
Бо від цього худну…
(Мило)
Кожен, хто вмивається,
Із ним привітається.
(Рушник)
З металевої хатинки
Наче дощ, летять краплинки.
Можуть зовсім не спішити,
Можуть, наче злива, лити.
(Душ)
Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна…
(Щітка)
Будуть зубки здоровенькі-
Я почищу їх гарненько,
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки?
Ще й і зубну …
(Пасту)
- Що таке здоров’я?
- Що необхідно робити, щоб бути здоровим?
- Як ви ставитесь до свого здоров’я?
Здоров’я – це основа усього на світі
Здоровими бути бажають всі діти
Для цього потрібно щоденно вмиватись
Робити зарядку і не лінуватись.
Фізкультхвилинка
Читання вірша Г. Бойка «Здоровим будь!»
- Я прочитаю вам вірш про те, як різні тварини та птахи ставляться до свого здоров’я.
Здоровим будь!
Вийшла курочка на грядку,
Кличе діток на зарядку:
— Куд-куди? На доріжку!
Починаємо пробіжку!
З фізкультурою ми дружим,
Різні вправи любим дуже.
— Раз, два, три, чотири! —
Чути з нашої квартири.
Глянь: без мила і водиці
Умиваються дві киці,
Язичком вмиваються,
Лапками втираються.
Я до крана сам дістану,
Умиваюсь біля крана.
Милю милом щоки, шию
І водою добре мию.
Кроленята — глянуть любо:
Об морквинки чистять зуби.
І тому в них зубки цілі —
Гострі-гострі, білі-білі.
В мене щіточка зубна,
Подивіться: ось вона!
Зверху вниз і навпаки
Чищу зуби залюбки.
Носить півник-співунець
На голівці гребінець.
Гребінцем тим, знає кожний,
Причесатися не можна.
А у мене, а у мене
Є гребіночка зелена.
Я нікого не прошу,—
Сам голівку причешу.
Поросяткам у корито
Їжі свіжої налито.
Нечепури лізуть прямо
У корито із ногами.
Я коли кінчаю їсти,
На столі у мене чисто.
Скатертину не заллю,
Бо порядок я люблю.
Ось горобчик сів на стовпчик.
Чистить пір'ячко горобчик.
Потім пурхнув на плетінь:
— Я чистенький! Цвір-цвірінь!
Крем узяв я із полички,
Сам почистив черевички,
Ще й помив калошки
Для сестри Явдошки.
Наш Рябко у двір забіг,
А на лапках — мокрий сніг
Походив він, походив,
На підлозі наслідив.
Як не сором буть таким —
Неохайним і брудним! —
Я завжди біля порога
Витираю добре ноги.
Ведмежатко косолапе
У барлозі смокче лапу.
Ой, яка принадна,
Наче шоколадна!
Не ведмідь же я, малята,
Щоб до рота пальці брати.
Це мені не звично:
Не гі-гі-є-ніч-но!
Йдуть купатись каченята,
А назустріч гусенята,
Гелготять, вклоняються —
Ніби всі вітаються.
Я знайомих як зустріну
Привітаюсь неодмінно.
А прийду в дитячий сад,
То вітаюсь до малят.
Золотий бджолиний рій
Носить мед у вулик свій.
Працювать бджілки охочі
Зранку трудяться до ночі.
Я старанно теж труджуся,
Помагаю вже бабусі.
А як виросту, тоді
Буду першим у труді!
Бесіда за змістом прочитаного
- Про яких тварин ідеться у вірші? Що вони робили? Хто вам сподобався? Чому? Хто не сподобався? Чому?
Повторне читання вірша
ІІІ. Підсумок заняття