Про матеріал
Комплексне заняття « Екскурсія до бібліотеки «
Програмовий зміст: Поглибити знання дітей про бібліотеку, правила користування нею,роботу бібліотекаря. Збагачувати лексичний запас дітей словами: «стелаж», «формуляр», «книгосховище»; активізувати словник дієсловами. Виховувати інтерес до книжок, дбайливе ставлення до них, повагу до праці бібліотекаря. Розвивати естетичні почуття під час перегляду книг.
Обладнання:демонстраційне-книжки з ілюстраціями до знайомих казок,вірші С.Жупанина «Я-бібліотекар», В.Багірової «Полікую книжечку», загадка Г.Чубача «Книга»; роздавальний - книжки з ілюстраціями.
Хід заняття
(Заняття проходить у шкільній дитячій бібліотеці з участю бібліотекаря. Вихователь звертає увагу дітей на стелажі з книжками. )
Вихователь:діти,ми сьогодні здійснимо цікаву екскурсію до шкільної дитячої бібліотеки.
Психогімнастика:
Треба всім нам привітатись:
«Добрий день!» Всім, хто є всміхніться:
«Добрий день!» У долоні плесніть:
«Добрий день!»
Загадка Г.Чубача «Книга»
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
Вступна бесіда
- - Для чого потрібні книги?
- -Які є книги?
- -Які є книги у вас вдома?
- -Хто їх вам читає?
- -Діти,ви думали де живуть книги?
- -А де живе дуже багато книг?
- -Що таке бібліотека?
- Розповідь вихователя
- Слово «Бібліотека» складається з двох частин – бібліо і тека. Бібліо – означає книга,а тека – сховище. Це означає книгосховище. Бібліотеки є в містах і селах. Книжок у бібліотеці є дуже багато. Є вірші та казки, книги про тварин,природу та цікаві пригоди. Є дуже корисні книги-словники,довідники та енциклопедії. Є старовинні книги, написані дуже давно. І всі ці книги зберігаються у бібліотеці. Їх можна прочитати в читальному залі бібліотеки а можна взяти додому, прочитати і повернути назад.
- Згадайте свою улюблену книгу.
- -Про кого (що) вона?
- -З якими казками познайомили вас книги?
- -Які оповідання ми читали?
- -Як називається професія людини,яка працює у бібліотеці?
- Читання вірша С. Жупанина «Я- бібліотекар»
- За моїм вікном ростуть
- Кедри та смереки,
- Гарне місце влітку тут
- Для бібліотеки.
- Я по лиці змайстрував
- Для книжок,журналів,
- Щоб читали їх усі
- Діти в зелен-залі.
- І тепер у ранній час
- Чи в обідню спеку
- Йдуть до мене читачі
- У бібліотеку.
- Закріплення правил поведінки в бібліотеці
- -Що потрібно зробити,прийшовши до бібліотеки?
- -Як треба поводитися в бібліотеці?
- -Чому в бібліотеці не можна голосно розмовляти?
- -Як треба поводитися виходячи з бібліотеки?
- -Діти,зверніть увагу на полиці з книгами. Вони називаються «стелажі».
- -Подивіться як акуратно розставлені книги на стелажах,як вони стоять рівними рядами. В них дуже акуратний вигляд.
- Фізкультхвилинка:
- Руки вгору, руки вниз
І легенько прогнись - Покрутились,повертілись
- Раз-присіли, другий-встали
- Вдих глибокий – раз,два,три…
- Працювати почали.
- Правила користування книгою
- -Брати книгу чистими руками.
- -Книги потрібно читати акуратно гортаючи сторінки,не слинити пальців.
- -Користуватися закладками.
- -Не читати книгу під час їжі, не малювати в ній.
- -Любити книгу та берегти її.
- Розповідь бібліотекаря:
- У кожної книги є свій номер,що складається з букв та цифр. Це – шифр книжки. За цим шифром можна дізнатися адресу книжки:поверх і поличку, де вона зберігається. В ящиках- каталогах зберігаються картки з назвами та шифрами всіх книжок.
- Бібліотекар заводить на кожного читача формуляр у якому записує назву книги.
- Бібліотекар знайомить дітей з своєю працею,допомагає дітям вибрати книги та розглянути їх, а найцікавіші пропонує взяти до дитячого садка для читання їх вихователем.
- Після повернення з бібліотеки
- Читання вірша В, Багірової «Полікую книжечку»
- Плаче книжка нишком-
- Захворіла книжка.
- Нерозумні малюки
- Їй обшарпали боки
- Потерпіть, будь ласка, книжко
- Полікую я вас трішки –
- Попідклеюю вам рани,
- Хай боліти перестане
- Ось обгорточка готова
- Буде книжечка здорова.
- Вихователь:
- Щоб краще запам'ятали про все, що ми побачили і почули пограємо в гру «Полікуй книжку».
- (Діти з допомогою вихователя підклеюють книжечки)
- Підсумок заняття
- -Де ми сьогодні були?
- -Що вас найбільше вразило під час екскурсії?
- -Що цікавого ви дізналися у бібліотеці?
Вихователь:
Я сподіваюсь ,що ви будете відвідувати бібліотеку і там для вас знайдуться найцікавіші книги.