Заняття "Закривай міцніше кран, щоб не витік океан"

Про матеріал

Конспект-заняття для дітей старшого дошкільного віку "Закривай міцніше кран, щоб не витік океан".

Мета:Поглиблювати уявлення дітей про одну з найважливіших речовин у природі – воду. Закріплювати знання про те, де є вода, та про її користь. Формувати вміння емоційно реагувати на природні об'єкти. Формувати екологічну компетентність, розуміння та значення води для всього живого на Землі. Навчати дітей навичками проведення лабораторних дослідів: вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки. Ознайомлювати дітей з властивостями води: без кольору, прозора, без запаху, без смаку. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами по темі заняття. Розвивати спостережливість. Прищеплювати дбайливе ставлення до води. Виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Матеріал: мультимедійний комплект, дошка, демонстраційні матеріали, аудіозаписи, матеріал для дослідів.

Перегляд файлу

Тема: Закривай міцніше кран, щоб не витік океан..

Мета:  Поглиблювати уявлення дітей про одну з найважливіших речовин у природі – воду. Закріплювати знання про те, де є вода, та про її користь. Формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти. Формувати екологічну компетентність, розуміння та значення води для всього живого на Землі. Навчати дітей навичками проведення лабораторних дослідів: вміння працювати з посудом, дотримуватися необхідних заходів безпеки. Ознайомлювати дітей з властивостями води: без кольору, прозора, без запаху, без смаку. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками, дієсловами по темі заняття. Розвивати спостережливість. Прищеплювати дбайливе ставлення до води. Виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.

Матеріал: мультимедійний комплект, дошка, демонстраційні матеріали, аудіозаписи, матеріал для дослідів.

Хід заняття:

Привітання: Станемо разом ми у коло,

                        Скільки друзів! Глянь навколо.

                        Руку дружбу простягну,

                        З другом сварку не почну.

                        Будемо всі дружно грати,

                        Правил гри не забувати.

                        Вліво-вправо,

                        Вліво-вправо.

                        Оберніться-подивіться,

                        Одне одному всміхніться.

- Дітки, вам подобається, коли у вас гарний настрій? ( Так. )

- Гарний настрій допомагає будь-яку справу виконати легко.

 ( Стук у двері )Доброго дня! Проходьте, будь ласка.

Журналіст: Доброго дня, діти! Я журналіст. Мені повідомили, що в цій групі живуть дуже допитливі дітки. Я хочу побачити, що ви вмієте і написати про вас. А ще, для вас передали конверт. Бажаю успіхів.

- Дякуємо Вам, залишайтеся у нас.

 - Як ви вважаєте від кого прийшов лист? ( Від Капітошки.)

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010025.JPGДіти, відгадайте, будь ласка, загадку.

Загадка .  Відома нам всім        рідина,

Усі її вживають,

Буває хмаркою вона,

сніжинкою буває.

Бува як скло, бува тверда,

Звичайна, підскажіть… (Вода).

- Як ви вже здогадалися,ми сьогодні будемо говорити про воду.

Краплинки водички,

маленькі сестрички

Світом гуляють, усіх напувають,

А де живуть – не знають

- Просить нас знайти його сестричок краплинок ?Допоможемо Капітошці?

.

- А що це?  ( Слайд 1). (Це маленьке зображення нашої планети Земля,ось такою нашу планету видно з космосу.)

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010027.JPG- Чому нашу планету називають блакитною ?

- Який іще колір можна побачити на Землі з космосу?

- Що вони означають?( Сушу, землю, де нема води.)

- Подивіться уважно, чого більше - води чи суші?

- А чи знаєте в, де живе вода.(У   річках, морях, озерах, струмках, колодязі.(Слайды 2-9).

- Як називається наше море ? ( Чорне море .)А затока?

 ( Джарилгацька )

- Яка вода в Чорному морі ?

- Я запрошую вас  коло…

Гра « Веселий м’ячик »

( - Яка взагалі буває вода? ( Тепла, гаряча, холодна, прісна, прозора, газована…)

- Що вода робить? ( Тече, ллється, дзюрчить, розтікається, капає, замерзає, тане…)

- Діти, поміркуйте, щоб було на Землі, якби зникла вода?( Відповіді дітей. )

- Так.  Вода- це джерело життя.

- Діти, подумайте – кому для життя потрібна вода, а кому - ні?

Гра « Кому потрібна вода, а кому – ні?»

(діти взяли картку на вибір і на магнітну дошку повісили.)

- Для чого вода потрібна людині? ( Пити, митися,купатися, готувати їжу, прати, поливати рослини, мити посуд…)           ( Слайд10).

 

- Вода у природі може бути прісною й солоною.

- Як ви розумієте слово «прісна»? (Це вода без смаку і запаху.)

- А яку воду можна назвати живою? (Чисту,джерельну,мінеральну,освячену

- Як ви розумієте  «мертва вода» ? Чому її так називають? (Від неї гине все живе).  ( Слайд 11-12 ).

- Що повинні робити люди, щоб вода була прозорою, чистою, а головне «живою»? (Розчищати ріки,не засмічувати джерела,не забруднювати воду)

Дитина:  Жива вода дає життя

               Всьому живому в світі.

              Якщо живе жива вода,

       Тоді земля у квітах.

 

Етюд « Хвилі на воді ».

( У супроводі релаксаційної музики, діти стають у коло, беруться за руки. Як річечка, потім –море. Не розриваючи руки, рухають ними, імітуючи перекочування хвиль.)

- Нам для життя потрібна прісна вода. А її на нашій планеті значно менше. Тому воду треба берегти.

- Чи помічали ви, як у вас дома або в інших місцях вода крапає з крана або й взагалі тече без нагляду? ( Відповіді дітей. )  (Слайд 14).

- Навіть якщо вода крапає з крана по краплинці, за місяць її витікає аж 400 літрів! Це дуже-дуже багато! Уявіть, в нашому місті, усі люди не будуть закручувати добре  кран,  за місяць в каналізацію зливається цілісіньке озеро! Тому в народі кажуть: « Закривай міцніше кран, щоб не витік океан! »

( Слайд 15 ).

- Подумайте і скажіть, як ви в садочку і вдома бережете воду?

- Вода за недбале ставлення до неї могла покарати, а тим , хто був із нею щирим, добрим – дарувала здоров’я.  

- А які прислів’я про воду ви знаєте? Зараз я почну, а ви закінчуєте.

1.Будь здоровим ,як вода, а багатим, як земля.

2. Без води і борщу не звариш.

3. Без води і не туди, і не сюди.

4. Від дощів земля квітне.

5. Де водиця тече, там травиця росте.

6. Закрути тугіше кран, щоб не витік океан.

7. Чиста вода – хворобі біда.

8. Не брудни криниці – захочеш напитись водиці.

9. Хто водичку попиває, той міцне здоров’я має.

10. Де вода, там і життя.

 

-  Багато віршів було написано про воду…Розкажіть, будь ласка.

1. А вода це справжнє диво!

   Як прожити без води?

   З нею ми завжди щасливі,

   З нею в нас нема біди.

 

2. Є вода — ростуть рослини:

    Ліс, сади, рясні поля.

    Це чудово для людини

    І радіє вся Земля.

 

3.  Плавають в водичці діти,

     Риби у воді живуть.

     Розцвітають в лузі квіти.

     І рясні дощі ідуть.

 

4.  Кругообіг повсякчасно

    На Землі вода веде.

    Тож з водою всім прекрасно

    І біди нема ніде!

Через проектор на екран виводиться ілюстрація «Кругообіг води в природі».                           ( Слайд 16) .           

- Ось і знайшлися крапельки. Подивіться уважно, як вони подорожують в природі. Діаночка допоможете нам і розкаже...

Жили були в океані крапельки: кругленькі, веселі, які дуже любили гратися. Забажалося їм світу подивитися: який він? Піднялись вони на краєчок хвилі і відчули, що їх тягне вгору до яскравого сонечка. Не встигли отямитися, як опинилися у хмарці. Та раптом, сильний вітер підняв хмарку вище, стало холодно, вони затремтіли, заплакали і полились на землю дощем. Одні крапельки впали в море, інші – в річку. Сонце припікає і краплі випаровуються - стають невидимими. Нагорі пар знову перетворюється на крапельки води. І знову з хмари проливаються дощем на землю.

- Дякую тобі, за таку чудову розповідь. Так відбувається багато разів: крапельки подорожують в природі по колу завжди!

Психогімнастика « Ми – краплинки ».( Слайд 17 )

- Уявимо себе краплинками дощу. Ми лежимо на білій хмаринці, мов на пухнастій перинці. Хмаринка повільно пливе по небу, нас заколисує. Раптом хмаринці набридло мандрувати. Вирішала вона розсипатися дощем. ( Слайд 18 )Зраділи краплинки і полетіли до землі: одні впали на травичку, інші на квіточки, решта – на землю… Краплинки напоїли землю, вмили квіти й травичку. Духмяний аромат квітів і трави наповнив повітря.( Дякую…Підійдіть до мене…)

- А знаєте, воду називають ще чарівницею, тому що вона таїть у собі багато невідомого.

- Я запрошую вас до нашої лабораторії , пропоную ближче познайомитися з водою. (Діти сідають за столи).

 Але спочатку згадаємо правила поведінки під час дослідів.

1. Не шуміти.

2. Нікого не штовхати.

3. Давати можливість висловитися своїм товаришам.

4. Слухати вихователя і уважно стежити за результатами досвіду.

- Що відбуватиметься з водою, якщо стаканчик випадково впаде?(Вода розтікається.) Ось чому воду називають рідиною.

- Чи має вода форму?

Дослід 1:   Я налила водичку

                  В пляшку, чашку і сільнічку

                  Хто із вас відповідає

                 Яку форму вода набуває?

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010031.JPG(Вода набуває форми того посуду, у який її наливають. )

 

Дослід 2:  Візміть стаканчик     під номером 1

Взяли? Добре діти.

Слід понюхати її

                  Запах в неї є чи ні?

- Зробіть ковток. Вона має смак? Висновок: вода не має смаку і запаху.

 

Дослід 3:  А тепер поставим ложку,

                 Дітки, поміркуймо трошки

                 Чи побачимо її?

                 Дайте відповідь мені.

- Візміть стаканчик  з молоком  і покладіть ложку. Ви її бачите?

- Який висновок можемо зробити? Яка вода? ( Вода прозора ).

Дослід 4 : Киньте в стаканчик дрібку солі,

                  Воду сколотіть поволі.

                  То який в нас вийде смак?

                  Чом у нас все вийшло так?

- Куди поділася сіль ?(Розчинилась). Скуштуйте пальчиком воду, яка вона?

                       Якщо цукор додати,

                    Смачно буде вам малята?

 - А тепер  в стаканчик під номером 2 покладіть цукор, перемішайте. Ми бачимо, що вона теж розчинилась.  Візміть трубочку та скуштуйте, яка вона?

( Вода набуває смаку тієї речовини, що в неї додали.)

Дослід 5:

А тепер в стаканчик під номером 3 насипте піску і ретельно розмішайте.Чи розчинився пісок? Як ви про це дізналися?(Пісок не розчинився у воді, вода стала каламутною, а потім піщинки сіли на дно.)

Дослід 6: Цікаве ,що ще вміє робити водиця?

                Відкриють нам досліди цю таємницю.

- Як може водичка набувати якогось кольору?

В стаканчик під номером 4 додайте фарбу, яка у вас на столі, одну на вибір.

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010038.JPG- Що трапилося з водичкою? Який колір набула?(По імені)

- Опустіть охайно у воду листочок паперу, що вийшло?

Зверніть увагу на мій дослід.(різнокольорове колесо…)Чому в мене так вийшло?

( Навели порядок на столі…)

- Молодці, діти! Ось така чарівниця водичка.

 - Яку ще радість приносить людям вода? (Відпочинок-купатися, кататися на  водних лижах, плавати на човнах).

Якщо на ніс сіли плями,

Хто тоді нам перший друг?

Зніме бруд з обличчя і рук?

Без чого не може мама

Ні  готувати, ні прати?

Без чого ми, скажемо прямо,

Людині помирати?

Щоб росли колосся хліба,

Щоб пливли кораблі,

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010043.JPGЩоб варилися киселі.

Щоб не було біди –

Жити не можна нам без…. ВОДИ.

Підсумок заняття.

 Журналіст:

- Діти, ви сьогодні були справжніми науковцями, я хочу взяти у вас інтерв’ю.

- Що сьогодні вам найбільше сподобалося?

- А що було важко робити?

- То як повинні люди ставитися до водички? ( Не засмічувати, економити, берегти. Набирати стільки води, скільки потрібно. Щільно закривати крани.)

1. Без води життя немає -

    Переконані ми в тім.

    І тому водичку, діти,

   Берегти потрібно всім.

 2. Хай в річечці чистій купаються діти,

  І будуть від цього вони радіти.

 Хай риба гуляє в ставку

 І буде вода звірку.

 Хай дощик іде рясний,

C:\Users\Оксана\Desktop\опыты\100OLYMP\P1010053.JPGЗростить він лісок запашний.

Шумить нехай море завжди,

Хай буде багато води!

Журналіст: Дякуємо, за таке гарне заняття. Я побачила, які гарні знання ви маєте, то обов’язково напишу статтю про вас , пропоную на згадку сфотографуватися.

 

 

Завантаження...
docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
3471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку