Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування : складання описової розповіді за схемою – моделлю «Хто,як зимує?»

Про матеріал
Заняття для дітей про життя диких тварин взимку; виховування дбайливого ставлення до природи, причетності й співпереживання до всього живого й прекрасного, що оточує.
Перегляд файлу

 

 

 

Комплексне заняття з мовленнєвого спілкування : складання описової розповіді за схемою – моделлю

«Хто,як зимує?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь

ІІ-молодшої «В»групи

Кулачок Т.М.

 

 

 

 

Мета : розвивати зв’язне монологічне мовлення у дітей, вміння будувати самостійні описові розповіді про тварин використовуючи схеми – моделі;сприяти розвитку мовленнєвого слуху та моторику артикуляційного апарату. Поглиблювати знання дітей про життя диких тварин взимку; виховувати дбайливе ставлення до природи, причетності й співпереживання до всього живого й прекрасного, що нас оточує.

Обладнання :іграшки їжак, вовк, лисиця,ведмідь,зайчик, білки; наочно-методичний матеріал до ігор: «Екологічні знаки», «Чиї сліди», «Збери у кошик», «Добре сердечко», «Чарівні мішечки»; грамзапис повільної музики.

 

Хід:

Гра : «Привітання»

Промінчик сонечка упав

                                              І тепло мені віддав

                                              Я тепло те бережу

                                              І в душі його несу

          І тепло своїх сердець малята,

              Подаруйте всім гостям завзято.

Вихователь:  Діти я вас  запрошую в подорож, щоб дізнатися  хто, як живе в зимовому лісі. Але перш ніж вирушити  нам потрібно нагадати правила поводження в лісі.

Вправа : «Екологічні Знаки»

Мета : закріпити знання дітей про дотримання правил поведінки у природному довкіллі.

Вихователь:  Ось ми з вами і пригадали, як потрібно поводити себе у лісі. Можна тепер вирушати , а допоможе нам в цьому психогімнастика.

Психологічна гімнастика:

          - Давайте станемо в коло, заплющимо очі і уявимо, що ми з вами потрапили у ліс. Повіває легенький вітерець, ми піднімаємо до нього голівки,глибоко вдихаємо лісове  повітря. Від легенького вітерцю захиталися гілочки дерев, а разом з ним  закружляли в легенькому таночку ми. Вітерець стих і ми опустилися на сніжок.

    Вихователь:  І ось ми з вами і в зимовому  лісі. А хто це нас зустрічає?

Лиш торкнись до колючок –

Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк?

Підказати Вам? (Їжак)

(Вихователь описує їжака використовуючи схеми - моделі)

Уранці біля хати

Малесенькі сліди

Звірятко вухате

Приходило сюди

Стояло біля хати

Ставало на поріг

Хотіло нам сказати

Що випав білий  сніг!

Вихователь:  Погляньте, чиїсь сліди. Чиї ж вони можуть бути? І куди вони нас ведуть?

Дидактична гра «Чиї сліди»

Мета: вправляти дітей у вмінні порівнювати сліди різних тварин;

розвивати зорову увагу та спостережливість, робити логічні висновки.

   Вихователь:  Так це Зайчикові сліди і вони привели нас до його будиночка. Давайте покличемо його! Зайчику!(вихователь виставляє іграшку зайчика)

Вихователь:  Хто це? (зайчик). Який зайчик?(білий, маленький)А де зайчик зимує? (під кущиком) А чим він харчується? (корою дерев)

Зайчик в мене є маленький,

Такий гарний і сіренький.

Довгі вушка дуже має,

По лісочку він стрибає.

                                            Любить завжди він  поїсти,

Й біля кущика присісти.

                                             А, якщо знайде морквину,

То з'їсть її за хвилину.

Дидактична гра:  «Збери у кошик»

Мета : закріпити вміння у дітей  групувати предмети за величиною (великий-маленький); спонукати дітей до допомоги та бажання піклуватися про інших.

 

Це красуня непроста,

Вона хитра та руда,

 Має хутро золотаве,

І розумна, і лукава.

(Лисиця)

Вихователь:  Так, це лисиця. Покличмо її! Лисичко! (вихователь виставляє іграшку лисичку) Хто це? (Лисичка)Яка лисичка? (руда, хитра, пухнаста)Де живе лисиця? (у норі) А чим вона Харчується? (мишками )Діти лисичка хоче з вами пограти у цікаву гру з язичком.

Артикуляційні вправи з язичком : «Голочка», «Маятник», «Чистим зубки», «Неслухняний ротик»

Лисичка – сестричка

Язичком своїм грається і забавляється.

Язичок нам показала і сховала (3рази)

Вліво – вправо погойдала (3рази)

Підняла вгору, опустила вниз (3рази)

Покарала неслухняний свій язик (3рази)

Знов його сховала.

Вихователь:  Дякуємо лисичко за таку гарну вправу,але поки ми ходили по лісу, то змерзли трішки. Давайте зігріємо наші ручки та щічки.

Самомасаж «Щоб не змерзнути в лісочку»

Щоб не змерзнути в лісочку

Давайте зігріємось на горбочку

Ручки добре розітремо,

Щоб були слухняними.

Розітремо наші щічки,

Щоб були рум’яними

А тепер потремо вуха,

Бо уважно треба слухать.

Носик розітремо тоже

Забувать його не гоже.

1,2,3,4,5

Люблять діточки гулять,

Розім’ялися малята

Будем далі працювати.

Вихователь: 

                                                  Хоч у нього шуба є,

Та як холод настає,

І не ходить, не гуляє

А у лігво спать лягає  (ведмідь)

Вихователь:  Хто це? (Ведмідь). Який ведмідь? (великий, клишоногий, сильний) А де зимує ведмідь? (у барлозі) Діти, як ви думаєте, ми можемо ведмедя розбудити?(Ні, не треба, взимку ведмеді впадають в сплячку і турбувати їх не треба)Добре, не будемо, а давайте ми для ведмедика зробимо яскраві картинки, а він подарує їх своїм друзям. Як же він  зрадіє нашому сюрпризу.

Дидактична гра:  «У зимовому лісі»(моделювання ситуації)

- Погляньте, що у вас є на тарілочках. (ялинки,ведмедики, шишки, сонечко, хмарки)

 - Покажіть мені найбільшу ялинку( показують, викладають).

-  А тепер – найменшу ( показують, викладають). Залишилась ще ялинка, давайте викладемо і її.

 А що може рости на наших ялинках? (шишечки)

 Погляньте, у нас є шишки. Якого вони кольору? (коричневого)

 Як ви думаєте, куди ми викладемо маленькі шишки? (На ялинку) – викладають.

 А великі? (Під ялинку) – викладають.

 А як ви думаєте, на нашій картинці гарна погода? (Так)

 А що нам потрібно викласти вверху, щоб стало тепло, сонячно? (Сонечко) – викладають

 А сонечко у нас якого кольору? (жовтого, помаранчевого, жовтогарячого).

 А що пливе поряд із сонечком? (хмаринки)

 Вони у нас які? (сині, пухнасті, кучеряві) – викладають.

 Що ще ми не виклали на нашому малюнку? (ведмедиків)

 А скільки ведмедиків? (три)

 Вони всі однакові? (Ні. Один ведмедик великий, один менший і один найменший)

 Великий ведмедик це, мабуть, тато, а найменший  – це (синочок). А з бантиком хто? (мама). Викладають ведмедиків поряд з ялинками.

 Гарна у нас вийшла картина. Я думаю, що ведмедику і його друзям дуже сподобається.

Вихователь:                           Ходить злий,голодний,

Сіру шубку має,

Зайців полюбляє.

(Вовк)

Вихователь:  Покличемо його! Вовчику! (Вихователь виставляє іграшку вовка) Хто це? (Вовк) Який вовк? (сірий, лахматий, сердитий, злий) А де зимує вовк?( в лігві) А що їсть вовк взимку?(маленьких  тваринин)Дітки а ми ж знаємо добрі та лагідні слова, які допоможуть вовчику стати чемним і слухняним.

В коло всі вставайте

Чарівне сердечко передавайте

Для Вовчика лагідне слово називайте.

Дидактична вправа : «Добре сердечко»

Мета :поповнити словник дітей лагідними і пестливими словами.

Вихователь: Це чарівне сердечко ми подаруємо вовчику, щоб він завжди був добрим, чемним, ввічливим.

Вихователь:                           Пухнаста, маленька,

Руденька, жвавенька.

Прудкі стрибають ніжки,

Гриби їсть та горішки?

(Білка)

Вихователь:  Так це білка. Яка білка? (руда, пухнаста,, прудка, маленька) Де живе білка? (в дуплі).Що вона їсть взимку? ( гриби, горіхи). Білочка приготувала нам чарівні мішечки, пограємось з ними!

Дидактична  гра «Чарівні мішечки» (на тактильні відчуття).

Мета : закріплювати вміння дітей впізнавати на дотик предмети; називати їх.

 Ви пам’ятаєте, що зазирати в мішечки не можна, ваша ручка шукає сама, що вона там знайде ви нам розкажете.

(діти занурюють руку у мішечок і відгадують , що там знаходиться, називаючи хто цим харчується: зайчик – корою, їжачок – яблуком, білка - горішками)

Вихователь:  Чи  сподобалася вам  подорож.? А що найбільше сподобалося?

Дидактична права : «Мої враження»

Мета : вчити дітей передавати свої враження від побаченого.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Helkova Svetlana
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
1414
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку