Комплексне заняття з пізнавального розвитку та художньої літератури за творами В.О. Сухомлинського для дітей старшого дошкільного віку «З чого починається гарний день»

Про матеріал
Впроваджую в практику роботи ідеї видатного українського педагога В.О. Сухомлинського «Виховувати любов’ю». Обрала девіз роботи: «Виховувати серцем, через серце, для серця». Бажаю поділитися з колегами своїми доробками.
Перегляд файлу

Дошкільний підрозділ Хорлівської філії Опорного закладу «Горьківський заклад повної загальної середньої освіти Каланчацької селищної ради Херсонської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«З чого починається гарний день»

 

(Комплексне заняття з пізнавального розвитку та художньої літератури за творами В.О. Сухомлинського для дітей старшого дошкільного віку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гаран Тамара Анатоліївна, вихователь


Мета: вчити дітей культурі спіл­кування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти, пропонува­ти, заперечувати). Продовжувати ознайомлювати з казками та оповіданнями В.О.Сухомлинського, розуміти зміст прочитаного, оцінювати поведінку героїв.

Розвивати монологічне та діалогічне мовлення, фантазійне та творче мислення, уяву,  міміку, жести. Спонукати до рухової активності, ініціювання своїх дій.

Вихо­вувати позитивне само - та світосприйняття, чемність, слухняність.

 

Попередня робота: читання дітям оповідань та казок В.О.Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні», «Черствість, байдужість», «Пробачте тату».

 

Матеріал та обладнання: ароматичне масло, обруч, прикрашений гірляндами, м’які іграшки, ілюстрація до оповідання «Скажи людині «Здрастуйте!», кольорові камінчики, тематичні ілюстрації до творчого завдання «Привітай людей», квіти до етюду «Сонечко і квіти»

 

Хід заняття

- Діти, сьогодні ми здійснимо подорож у чарівний світ казок В.О. Сухомлинського. А ввійдемо в казку ми «Чарівним коридором». 

 

  1. «Входження в казку» (пролізання в обруч, прикрашений гірляндами).

Використання ароматичної олії (за згодою батьків) 

- Відчуйте аромат казки. Як пахне казка?

- Так, дітки, казка сьогодні пахне свіжістю, хвойним лісом…

- Діти, сьогодні я прокинулася, подивилася на сонечко та й замислилась: цікаво, а з чого починається новий день? Діти, як ви думаєте: з чого починається новий день?

Все це вірно: із сонечка, умивання, сніданку… Але давайте подумаємо, якими словами ми визначаємо прихід нового дня?

Так, ми бажаємо всім, кого ми зустрічаємо «доброго ранку!»

Давайте пригадаємо, якими словами зустрічає вас зранку матуся, бабуся, тато. Коли приходите до ясла - садка, що ви кажете друзям, вихователеві? (Доброго ранку! Добридень! Доброго здоров’я! Вітаю вас! Привіт!).
2. Мовленнєва гра «Привітаймося»

Діти стають парами в коло, попередньо вибравши собі будь-яку іграшку. Від імені іграшки потрібно привітатися один з одним. Необхідно сказати слова привітання та щось приємне. За сигналом вихователя діти міняються парами. «Доброго дня, Зайчику! Я радий тебе бачити!», - «Доброго здоров’я, Ведмедику! Гарно виглядаєш!».

Правило: не можна повторюватися, кожного разу необхідно при­думати якісь інші слова. Виграє той, хто знайде більше нових слів і чиє привітання буде найоригінальнішим.

- Діти, ви вітали одне одного не простими словами, а «чарівними».
Чому ці слова в народі називають «чарівними»? Хочете дізнатися? Послу­хайте уважно оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «Здрастуйте!».

3.Читання оповідання.

Лісовою стежечкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як далеко десь стукає дятел та лісовий струмочок дзюрчить у лісовій гущині. Аж тут син побачив: на зустріч їм іде бабуся з ціпком.

  • Тату, куди вона йде? – питає син.
  • Зустрічати або проводжати, -  кажебатько й усміхається.

Ось як ми зустрінемося з нею, ти скажи їй одне-однісіньке слово: - «Здрастуйте!».

  • Навіщо їй казати це слово? – дивується син. Вона ж зовсім не знайома.
  • А ось зустрінемося, скажемо їй це слово, тоді побачиш навіщо. Побачиш, що станеться. Ось і бабуся.
  • Здрастуйте! - каже син.
  • Здрастуйте! – каже батько.
  • Здрастуйте! - каже бабуся й усміхається. І хлопчик тоді здиву­вався: усе довкола змінилося. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легкий вітерець, і листя заграло, затремтіло. В кущах зас­півали пташки -  раніше їх не чути було. На душі хлопчика легко-легко стало.
  • Чому це воно так? – питається син.
  • Бо ми сказали людині «Здрастуйте!»

 

4.Обговорення за змістом оповідання.

  • Сподобалось оповідання?
  • Як воно називається?
  • Про кого йдеться в оповіданні?
  • Що сказав батько?
  • Чи послухався його син?
  • Як змінилося все навколо подорожніх?
  • Як можна назвати людей, які при зустрічі вітаються? (ввічливими, чемними…).
  • Діти, скажітьмені будь ласка, які слова ви вважаєте ввічливи­ми?

5.Мовленнєва гра «Камінчики ввічливості»

Тепер пограємося в гру «Камінчики ввічливості»

  • Ви берете із вази камінчик, беручи, розповідаєте про ситуацію, в якій ви вчинили ввічливо, чемно, як вихована дитина.
  • Згадайте будь-який випадок зі свого життя, коли вам допомогла ввічливість.

-  Як ви вчините, коли хтось грубо розмовлятиме з вами або з вашими друзями?

6. Вправа «Придумай приказку!»

Ми прочитали казку В.О. Сухомлинського. Чого вона нас навчає? Давайте за її змістом придумаємо приказку (Чемним будь, - привітатись не забудь! Той, хто вітається чемним називається тощо).

7. Психологічний етюд «Сонечко та квіточки»

- Діти, я буду сонечком, а ви — гарними, різнокольоровими прекрасними квіточками.

Я буду привітлива з вами, а ви повинні віддячити мені своїми лич­ками, оченятами, щічками, усмішкою. (Розвиток міміки, жестів).

 

8.Творче завдання «Привітай людей!»  (Метод проектування на узагальнення етичних уявлень).

- Уважно послухайте прислів’я: «У чужому домі не будь
примітливий, а будь привітливий». Як ви його розумієте?

Я пропоную вам погратися в гру «Привітай людей!». Для цього вам потрібно розділитися на пари. Я роздам вам картинки із завданнями, а ви, уважно розглянете їх та розіграєте за їх змістом сценку. (творче проектування ситуацій. Діалоги між привітним вихователем і вихованцем, продавцем та покупцем, водієм та пасажиром, лікарем та хворим, бабусею та онуком тощо).

9. Підсумок заняття.

От і дійшла кінця наша подорож у дивовижну країну казок.

Сподобалось вам? Що сподобалось найбільше?

Як, на вашу думку, що допомагає у житті: вихованість чи невихованість?

Чому ви так вважаєте?

А ви – ввічливі діти, чи ні?

Молодці, дітки, ви звичайно, ввічливі, чемні дітки!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хіврич Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
3296
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку