Дошкільний підрозділ Хорлівської філії Опорного закладу «Горьківський заклад повної загальної середньої освіти Каланчацької селищної ради Херсонської області»
Заняття на тему «Світ чарівних і добрих слів»
(для дітей старшого дошкільного віку)
Гаран Тамара Анатоліївна, вихователь
Мета: вчити культури спілкування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти); закріпити уявлення про доброту, чуйність, усвідомлення того, що місія людини в цьому світі – творити добро; виховувати у дітей доброту, уміння співчувати; вчити дітей усвідомлювати (за допомогою творів В.О. Сухомлинського), що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; виховувати тактовність, уміння прислухатися до порад старших, робити висновки.
Попередня робота:чи тання оповідань В.О Сухомлинського «Добре слово», «Скажи людині «здраствуйте!»»
Методичні прийоми: бесіди з дітьми, читання оповідань, дидактичні вправи морально – етичного характеру.
Підготовка вихователя: робота з книгами В.О. Сухомлинського «Сердце віддаю дітям», «Сто порад вихователю»; робота з періодичними виданнями: «Дитячий садок», «Дошкіль невиховання», «Палітра педагога», «Джміль», виготовлення дидактичного матеріалу до вправ.
Матеріал: м’яч, скринька, вирізані сердечки
Хід заняття
Діти сьогодні ми з вами потрапимо у країну «чарівних і добрих» слів. Для цього нам потрібно заплющити очі і уявити
Вихователь пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок.
̶ прокинулося сонечко, воно зазирає до вашої кімнати, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?
̶ Що ви їй відповісте?
̶ Що ви говорите зранку коли приходите до дитячого садка?
̶ Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?
Гра «Привітаємось любі друзі»
Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вихователя, називаючи і'мя дитини і говорять вітання (за вибором дітей: добрий день, добрий ранок, вітаю, доброго здоров’ячка, привіт) дитині яка стоїть у парі. За сигналом вихователя, діти міняються парами.
Слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «здраствуйте!».
Доброту й милосердя люди витворювали століттями. Це робиться для того, щоб усім було легше жити, приємніше спілкуватися одне з одним, щоб це спілкування приносило радість.
Вихователь пропонує дітям стати в коло і подарувати посмішку одне одному.
В коло зараз всі втавайте,
Посмішку передавайте,
На сусіда подивися
І ласкаво посміхніться.
Діти, а яку казку В.О. Сухомлинського, ви ще знаєте про «добрі» слова? («Добре слово»). Правильно, а давайте з вами пригадаєм цю казку (читання казки «Добре слово»).
Вправа «Закінчи речення»
Гра « ввічливий – грубіян»
Діти сідають на килим. Вихователь по черзі котить м’яч і говорить слова – вчинки: вітається, б’ється, кричить, штовхається, допомагає, привітний, бережний, люб’язний, не слухається тощо. Діти повинні сказати, яка ця людина «ввічлива» чи «грубіян».
Обговорюють разом з вихователем наслідки неввічливості та ввічливості.
Вправа « Скринька з чарівними словами»
У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.
Усміхнемось всім навколо –
Небу, сонцю, квітам, людям, ̶
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде!
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб – з маленької зернини,
Дощ – із чистої краплини,
А людське добро – з дитини!
Будьте уважними до інших, умійте співчувати! «Серця дітей повинні бути відкриті для радощів і горя інших людей» ( В. Сухомлинський).
Діти, дуже важливо допомагати, робити добро, не очікувати за це жодної винагороди. Тільки за такої умови добро, милосердя будуть істинними, справжніми.