Конспект заняття на тему «Світ чарівних і добрих слів»

Про матеріал
Впроваджую в практику роботи ідеї видатного українського педагога В.О. Сухомлинського «Виховувати любов’ю». Обрала девіз роботи: «Виховувати серцем, через серце, для серця». Бажаю поділитися з колегами своїми доробками.
Перегляд файлу

Дошкільний підрозділ Хорлівської філії Опорного закладу «Горьківський заклад повної загальної середньої освіти Каланчацької селищної ради Херсонської області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття на тему «Світ чарівних і добрих  слів»

                              (для дітей старшого дошкільного віку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гаран Тамара Анатоліївна, вихователь


 

Мета: вчити культури спілкування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти); закріпити уявлення про доброту, чуйність, усвідомлення того, що місія людини в цьому світі – творити добро; виховувати у дітей доброту, уміння співчувати; вчити дітей усвідомлювати (за допомогою творів В.О. Сухомлинського), що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; виховувати тактовність, уміння прислухатися до порад старших, робити висновки.

 

Попередня робота:чи тання  оповідань В.О Сухомлинського «Добре слово», «Скажи людині «здраствуйте!»»

 

Методичні прийоми: бесіди з дітьми, читання оповідань, дидактичні вправи морально – етичного характеру.

 

Підготовка вихователя: робота з книгами В.О. Сухомлинського «Сердце віддаю дітям», «Сто порад вихователю»; робота з періодичними виданнями: «Дитячий садок», «Дошкіль невиховання», «Палітра педагога», «Джміль», виготовлення дидактичного матеріалу до вправ.

 

Матеріал: м’яч, скринька, вирізані сердечки

Хід заняття

Діти сьогодні ми з вами потрапимо у країну «чарівних і добрих» слів. Для цього нам потрібно заплющити очі і уявити

 

Вихователь пропонує дітям присісти на килим та уявити ранок.

̶  прокинулося сонечко, воно зазирає  до  вашої кімнати, а ви ще спите. До кімнати заходить мама. Що вона скаже вам зранку?

̶  Що ви їй відповісте?

̶  Що ви говорите зранку коли приходите до дитячого садка?

̶  Чому люди вітаються одне з одним під час зустрічі?

 

Гра «Привітаємось любі друзі»

Діти стають у коло парами. Вітаються за прикладом вихователя, називаючи і'мя  дитини і говорять вітання (за вибором дітей: добрий день, добрий ранок, вітаю, доброго здоров’ячка, привіт) дитині яка стоїть у парі. За сигналом вихователя, діти міняються парами.

 

  •                  Діти, ви віталися не простими словами, а чарівним. Хочете дізнатися, чому ці слова називають чарівними?

Слухання оповідання В.О. Сухомлинського «Скажи людині «здраствуйте!».

  •                  Існує багато чарівних слів, які ми кажемо одне одному, і навіть не помічаємо, які добрі справи вони роблять. Віктор Гюго  колись сказав: « У внутрішньому світі людини доброта – це сонце».
  •                  А як ви розумієте слово «добро» ? (усе позитивне в житті, добрі і корисні справи).
  •                  Що таке «доброта»? (чутливе, дружнє ставлення до людей; прихильність, ласка, привітність).

Доброту й милосердя люди витворювали століттями. Це робиться для того, щоб усім було легше жити, приємніше спілкуватися  одне з одним, щоб це спілкування приносило радість.

  •                  А коли вам приємно спілкуватися? ( коли людина посміхається, добре ставиться до нас).

Вихователь пропонує дітям стати в коло і подарувати посмішку одне  одному.

В коло зараз всі втавайте,

Посмішку передавайте,

На сусіда подивися

І ласкаво посміхніться.

Діти, а  яку казку  В.О.  Сухомлинського, ви ще знаєте про «добрі» слова? («Добре слово»). Правильно, а давайте з вами пригадаєм цю казку (читання казки «Добре слово»).

Вправа «Закінчи речення»

  •                 Якщо мій друг захворів я…
  •                 Бабуся дала мені цукерки я…
  •                 Мені подарували конструктор я…
  •                 Мені потрібна допомога я…

 

Гра « ввічливий – грубіян»

Діти сідають на килим. Вихователь по черзі котить м’яч і говорить слова – вчинки: вітається, б’ється, кричить, штовхається, допомагає, привітний, бережний, люб’язний, не слухається тощо. Діти повинні сказати, яка ця людина «ввічлива» чи «грубіян».

Обговорюють разом з вихователем наслідки неввічливості та ввічливості.

  •                  Яка людина подобається, яка ні?
  •                  Як вирішити цю проблему?
  •                  Хто в собі би щось змінити?

 

 

Вправа « Скринька з чарівними словами»

У скриньці багато маленьких сердечок. Вихователь пропонує наповнити скриньку чарівними словами в обмін на серця. Таким чином кожна дитина може сказати по 2-3 чарівних слова.

Усміхнемось всім навколо –

Небу, сонцю, квітам, людям, ̶

І тоді обов’язково

День для вас привітним буде!

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини,

А людське добро – з дитини!

      Будьте уважними до інших, умійте співчувати! «Серця дітей повинні бути відкриті для радощів і горя інших людей» ( В. Сухомлинський).

      Діти, дуже важливо допомагати, робити добро, не очікувати за це жодної винагороди. Тільки за такої умови добро, милосердя будуть істинними, справжніми.

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку