Комплексне заняття з розвитку мовлення ,ознайомлення з соціумом, рідної природи «Народне свято – стрітення»

Про матеріал
формувати уявлення дітей про давнє народне свято стрітення,народні традиції його святкування. Розвивати творчий потенціал дитини через придумування казок ,творчих розповідей . Систематизувати уявлення дітей про характерні ознаки зими та весни, встановлювати причинні зв`язки між живою і не живою природою. Запропонувати дітям скласти вірш про зиму або весну за мнемо таблицями. Розвивати зв`язне мовлення,вміння логічно і послідовно будувати розповідь – уяву,фантазія,творчість дітей. Виховувати інтерес до українських народних свят їх звичаїв та традицій,любов та бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

Комплексне заняття з розвитку мовлення ,ознайомлення з соціумом, рідної природи «Народне свято – стрітення»

Мета:формувати уявлення дітей про давнє народне свято стрітення,народні традиції його святкування. Розвивати творчий потенціал дитини через придумування казок ,творчих розповідей . Систематизувати уявлення дітей про  характерні ознаки зими та весни, встановлювати причинні зв`язки між живою і не живою природою. Запропонувати дітям скласти вірш про зиму або весну за мнемо таблицями. Розвивати зв`язне мовлення,вміння логічно і послідовно будувати розповідь – уяву,фантазія,творчість дітей. Виховувати інтерес до українських народних свят їх звичаїв та традицій,любов та бережне ставлення до природи.

Матеріал:вірш С.Черкасенко «Зима і весна»,мнемо таблиці «Зима,весна»,паперова сніжинка,паперова краплинка,картинки із зображенням живих і не живих об`єктів,загадки і приказки про зиму і весну.

Хід заняття

Вихователь: 15 лютого не звичайний день в народному календарі .

Зима і Весна

Наступлю я  брови ,-говорить Зима,-

І вітер з морозом повіє:

Усе скрізь загине – рятунку нема!

Під снігом замре,заніміє.

-А я засміюсь,-Весна одмовлює,-

І сонце пекуче засяє:

Прокинуться луки,ліси і поля,

Усе зацвіте,заспіває.

Вихователь:діти,а як ви думаєте ,як називається це давнє народне свято?

Стрітення – це свято зустрічі весни ,цього дня за народною уявою обов`язково мали зустрітися літо і зима. На стрітення літом була молода дівчина,голова її прикрашена вінком з лугових трав,в руках вона несе серп і сніп жита та пшениці .На зустріч їх виходить стара зима ,в полатаному кожусі,збитих чобітках .Хочь  і слабка зима, але не хоче поступатись місцем літу. Отож і сперечаються вони,кому йти,а кому вертатися. У народі кажуть,якщо до вечора стане тепліше – літо побороло зиму .

Вихователь: Малята,давайте придумаємо казку «Чари зими і весни»

Як зачаровувала нашу природу зима і як зачаровує нашу природу весна.

Вихователь виставляє мнемо картинки до  пори року весна та зима.

Діти складають казку.

А зараз давайте пограємося в гру «Компліменти»

Перша команда передає по колу сніжинку ,говорячи компліменти зимі,а друга команда передає краплину ,говорячи комплімент весні.

В групу залітає снігур .

Лексична гра «Передзвін»

Снігур нам говорить речення про зиму ,а ми йому про літо «Взимку на землі сніг,замети,кучугури,  а взимку трава,квіти»

А зараз ми з вами порозважаємося , гра «Зимові і весняні розваги» (Діти складають словосполучення :ігри у сніжки ,катання на санчатах,стрибати на скакалці,їздити на велосипеді)

А  зараз ми  з вами позмагаємося Гра «Хто найбільше скаже прислів`їв,приказок ,загадок про весну і зиму»

- Лютневий сніг весною пахне,в лютому зима вперше з весною зустрічається;

- Лютий воду відпускає, а березень підбирає

А зараз пограємося в гру «Де живуть весна і зима» (Діти складають речення – міркування)

Вихователь:А зараз я вас запрошую на конкурс складання вірша про зиму або весну ,і ці вірші ми з вами розповімо нашим батькам на святі – стрітення (діти за мнемо таблицями складають вірші).

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
10 лютого 2021
Переглядів
2692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку