Заняття для гуртківців дошкільників "Комашки"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення для дітей 4-5ти років, у гуртку закладу позашкільної освіти.
Перегляд файлу

КЗ ТМР «Центр творчості дітей та юнацтва»

 

 

 

 

Розробка заняття з розвитку мовлення для гуртка

«За крок до школи» на тему:

« Маленькі комашки»

                  ( для групи 1 року навчання 4-5 років)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала методист, керівник гуртка

«За крок до школи» ШРЕР «Зернятко»

Кватира І. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема : « Маленькі комашки»

Мета: Формувати мовленнєві компетентності засобами усного мовлення, розвивати інтелектуальні здібності, логічне мислення, увагу, уяву, спостережливість, аналітичні навички. Формувати ціннісні орієнтації особистості, навички соціалізації.

Методичні прийоми: пізнавальна бесіда , запитання до дітей, розглядання  наочності,  слухання віршів, загадок, дидактичні ігри, самостійна робота в розмальовках, тощо.

Обладнання: текстові матеріали з римівками, скоромовками, тощо, олівці і розмальовки. Відео про комах, мультик «День народження у мушки»

Хід заняття: Організаційна частина.

Основна частина.

Самостійна робота.

Організаційна частина:Розміщення дітей за робочими місцями, підготовка матеріалів  до заняття ( олівці.).Привітання.

Основна частина:

Педагог. Доброго дня, діти.

Сьгодні у нас дуже цікаве заняття. Ми познайомимось з дуже маленькими створіннями, які живуть поряд з нами, але щоб їх побачити нам потрібно добре придивитися.

Давайте спочатку послухаємо їх голоси: ( звукова доріжка зі звуками комах).

Педагог: Ну, що? Ви здогадались про кого ми будем сьогодні говорити?

Так  - це різні комашки.

Оотже розглянемо малюнки і фотографіїї і познайомимось з комахами.

Їх можна зустріти у полі, у лісі, в саду, і вдомівці. Комахи є корисні і шкідливі.

Послухайте віршики про різних комах:

Під листком сидить мурашка

І зітхає важко-важко:

- Я несла, несла стеблинку,

А на мене кап- росинка!..

Ох!..  (Лідія Повх)

 

Бачиш люди роблять в полі .

Мед несуть у вулик бджоли.

Навіть крихітка-мурашка

Соломинку тягне важко.  (Михайло Стельмах)

 

Сіра муха цокотуха

Сіла Грицеві на вухо. Грицик чує- щось дзичить,

Та як крикне :»Звір гарчить!» -

І сміються всі з тих пір,

Що для Гриця муха -  звір. (Платон Воронько)

Діти бігають стрибають,

Далі весело гукають:

  • Ах метелик!.. подивіться!.

Ось він, ось він метушиться!

Та який же гарний, гожий!

Наче квітка, прехороший! (Олена Пчілка)

 

Бджілка весело літає,

Квітам вічка розтуляє.

Каже: - Квіти, годі спати,

Я прийшла медок збирати. (Анатолій Камінчук)

Педагог: А зараз промовимо скоромовку :

Взяли оси гострі коси,

Косять сіно на покоси

А за ними йдуть осиці,

Кладуть сіно у копиці.

Навіть мале осенятко,

І те несе травенятко.

Поспішають дружні оси,

Бо уже надходить осінь.

Знають дощики осінні

Геть намочать осам сіно. (Анатолій Камінчук)

 

Педагог:  Послухайте розповідь про джмеля:

Заліз вкабіну джміль:

  • Ось мій автомобіль!

У лапках руль затис:

- Дзизз-дзиз...

Сам, як мротор, гуде-

Автомобіль не йде.

Вгорі метелик в’ється.

Над ким це він сміється ?

Мабуть, над цим джмелем,

 Що всівся за рулем.. (Василь Швець)

 Педагог: А зароз повторимо віршик про коника кілька разів, щоб розповісти його вдома батькам.

Об пшеничний колосок

Точить коник голосок,

 Щоб як слід співати

 Жниварям на свято. (Петро Король)

 

Педагог:А зараз відгадайте загадку:

Чорне тіло, чорний вус,

Ніби справжній сажотрус,

Летить, повзе, звук не подає. (жук)

Педагог: Давайте пригадаємо які бувають на вигляд жуки? Де ви їх зустрічали?

Пригадайте примовлянку про жучка сонечко.

Дзвени- брени, сонечко,

В золотії дзвонички,

Покажу дорогу

До мого порогу –

Де б хотіло, там і сіло,

З ким хотіло – говорило.

Прилетіло сонечко

на мою долонечку,

Крильця червоненькі,

Цяточки чорненькі,

по всіх пальчиках ходило,

З мізинчика полетіло.

Лети лети сонечко,

До свого віконечка,

За гаї пташинії,

Затумани синії,

Через поле , через тік,

Поветайся через рік. (Борис Списаренко)

Педагог: А зараз ми переглянемо мультик про комашок, дивіться уважно, слухайте і разом з комашками  відтворюйте їх звуки .

(Мультик «День народження у мушки» Із збірки «Злюбов’ю до дітей». Під час перегляду діти виконують звукові вправи  - відтворення звуків [з], [ж], [дз], [дж])

Самостійна робота:

Педагог: А зараз ми попрацюємо з розмальовками про комах, вибирайте заготовки і працюємо. Підбираємо відповідні кольори, намагаємось не виходити за лініх контурів, розмальовуємо ретельно, аккуратно, щоб наші комашки змогли «літати», «рухатися».

Діти працюють з розмальовками.

Педагог:Пограємо у ланцюжок. Кожен з вас по черзі розповість про свою комашку і якими кольорами ви їх розфарбовуєте.

Діти відповідають по черзі (ланцюжком).

Педагог:Які ж ви всі молодці! Гарні і яскраві комашки у вас вишли.

Підсумок заняття.

Педагог: Отож, давайте пригадаємо комашок з якими ми сьогодні познайомились, промовимо віршик про коника.

 Наше заняття завершується,  всі складаємо свої олівці, розмальовки у папку.

До побачення.

 

Використані джерела:

  1. Дитина. Програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років./  (Наук. кер. Проскура О. В., Кочина Л. П., Кузьменко В. У., Кудикіна Н. В.) Київ: НПУ ім. М. П. Драгоманова,2010. 288с.
  2. Орієнтовні навчальні програми та методичні рекомендації для роботи студій раннього естетичного виховання дітей віком 3-6 років. – Львів: Край, 2007. – 280 с.
  3. Комашки і павучки. Вірші для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.Літературно-художнє видання./ Укл. Оксана Боярська. – Тернопіль:Підручники і посібники, 2011. – 32 с.
  4. Пісенька - мультик «День народження у мушки» В. Лисенко, Л. Лисенко /«З любов’ю до дітей» Збірка дитячих пісень українською мовою

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 лютого 2021
Переглядів
439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку