Комплексне заняття зі старшими дошкільниками на тему:
«Драматизація української народної пісні
“Ходить гарбуз по городу”»
(художньо-мовленнєва діяльність та аплікація)
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей брати активну участь у підготовці до театральних ігор та виготовленні атрибутів; навчати драматизувати у супроводі музики; формувати інтонаційну виразність та образність мовлення; продовжувати розвивати у дітей впевненість та бажання виступати перед глядачами; підтримувати інтерес та бажання займатися театральною діяльністю, отримуючи від цього емоційне задоволення; продовжувати розвивати уяву, пам'ять, діалогічне мовлення, фантазію, творчі, артистичні та естетичні здібності дітей; закріплювати дружні стосунки, уміння діяти злагоджено в колективі; виховувати любов до народної творчості та театру.
Попередня робота: розглядання ілюстрацій, обговорення за змістом, розповідання тексту пісні, розігрування епізодів, розфарбовування розмальовок героїв – овочів, слухання пісні у виконанні митців.
Обладнання та матеріали: картки із зображенням овочів, медальйони та шаблони овочів відповідно до кількості дітей, ножиці, клейонки, пензлі, клей, серветки, фломастери, магнітофон та запис українських народних пісень.
Місце проведення: музична зала.
Хід заняття
І. Діти заходять до музичної зали і утворюють коло на килимочку.
– Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття і проведемо його не в групі, а в музичній залі, до якої ми прийшли гості. Перш, ніж розпочати наше заняття, давайте з вами пригадаємо нашу «хвилинку доброти»:
Ми візьмемось всі за руки –
Веселіше стане нам,
Бо у групі всі ми – друзі –
Усмішки даруєм Вам:
Вправо – вліво поверніться,
Своїм друзям усміхніться
Та запрошеним гостям.
Поверніться до гостей, подивіться на них і обов’язково посміхніться! Давайте з ними привітаємося: «Доброго ранку!»
ІІ. – Молодці, дітки! Сьогодні ми з вами пограємо в театр – будемо драматизувати українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу». Пригадайте, хто автор цієї пісні? Правильно, український народ. Отже, ми заспіваємо пісню в ролях. Всі діти будуть акторами, а гості – глядачами. Які ж ролі нам потрібні? Хто хоче бути огірком, динею, бобом? Чия роль головна? (автора та гарбуза). Давайте з вами разом виберемо автора та гарбуза! Оскільки акторів багато – то може бути 2 автора та 2 гарбуза. Згодні?
(Вибираємо авторів та гарбузів).
Отже, у нас вже є і автор, і гарбуз. Інші ролі ми не будемо ділити – нам допоможуть картки. Кожна дитина вибере собі картку, вона і скаже яку роль необхідно виконати. А от як же ми дізнаємося хто є хто? І глядачам незрозуміло буде хто бурячок, хто диня, хто бараболя… Для цього ми повинні виготовити медальйони (вихователь одягає на себе медальйон). Як ви гадаєте, яка у мене роль? Зараз кожен з вас знайде шаблон свого овоча, необхідно вирізати його та приклеїти на медальйон. А за допомогою фломастерів можна оживити свого героя: намалювати йому оченята, ніс, посмішку…Зрозуміло? Приступаємо до роботи.
Діти самостійно працюють під музичний супровід українських пісень.
Закінчивши, виходять на килимок.
– Як назвати одним словом огірки, буряки, бараболю… Де ростуть овочі? Уявіть, що килимок – це наш город. Ось тут ростуть буряки, тут дині, тут огірочки…
Виконується пісня «Ходить гарбуз по городу».
Ходить гарбуз по городу,
питається свого роду:
«А чи живі, чи здорові
всі родичі гарбузові?»
Обізвалась жовта диня,
гарбузова господиня:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвались огірочки,
гарбузові сини й дочки:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвалася морквиця,
гарбузовая сестриця:
"Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвались буряки,
гарбузові свояки:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвалась бараболя,
а за нею і квасоля:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвався старий біб:
« - Я піддержав увесь рід!
Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Ой, гарбузе, ти перистий,
із чим тебе будем їсти?
« - Миска пшона, шматок сала —
от до мене вся приправа!»
– Гарбуз зрадів, що всі його родичі живі та здорові та й запросив всіх на танок.
Танець дітей під веселу мелодію.
– Молодці, дітки! А зараз всі артисти вийдуть на край килимочка для поклону.
Вклоняються глядачам. Оплески.
ІІІ. Заключна частина.
– Що ми сьогодні робили на занятті?
– Чи було якесь завдання важким?
– Що найбільше запам’яталося?
– Що найбільше сподобалося?