Комплексне заняття зі старшими дошкільниками на тему: «Драматизація української народної пісні “Ходить гарбуз по городу”» (художньо-мовленнєва діяльність та аплікація)

Про матеріал
Заняття вчить дітей брати активну участь у підготовці до театральних ігор та виготовленні атрибутів, розвиває у дітей впевненість та бажання виступати перед глядачами; підтримує інтерес та бажання займатися театральною діяльністю, отримуючи від цього емоційне задоволення
Перегляд файлу

Комплексне заняття зі старшими дошкільниками на тему:

«Драматизація української народної пісні

“Ходить гарбуз по городу”»

(художньо-мовленнєва діяльність та аплікація)

 

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей брати активну участь у підготовці до театральних ігор та виготовленні атрибутів; навчати драматизувати у супроводі музики; формувати інтонаційну виразність та образність мовлення; продовжувати розвивати у дітей впевненість та бажання виступати перед глядачами; підтримувати інтерес та бажання займатися театральною діяльністю, отримуючи від цього емоційне задоволення; продовжувати розвивати уяву, пам'ять, діалогічне мовлення, фантазію, творчі, артистичні та естетичні здібності дітей; закріплювати дружні стосунки, уміння діяти злагоджено в колективі; виховувати любов до народної творчості та театру.

Попередня робота: розглядання ілюстрацій, обговорення за змістом, розповідання тексту пісні, розігрування епізодів, розфарбовування розмальовок героїв – овочів, слухання пісні у виконанні митців.

Обладнання та матеріали: картки із зображенням овочів, медальйони та шаблони овочів відповідно до кількості дітей, ножиці, клейонки, пензлі, клей, серветки, фломастери, магнітофон та запис українських народних пісень.

Місце проведення: музична зала.

 

Хід заняття

І. Діти заходять до музичної зали і утворюють коло на килимочку.

– Сьогодні, діти, у нас незвичайне заняття і проведемо його не в групі, а в музичній залі, до якої ми прийшли гості. Перш, ніж розпочати наше заняття, давайте з вами пригадаємо нашу «хвилинку доброти»:

Ми візьмемось всі за руки –

Веселіше стане нам,

Бо у групі всі ми – друзі –

Усмішки даруєм Вам:

Вправо – вліво поверніться,

Своїм друзям усміхніться

Та запрошеним гостям.

Поверніться до гостей, подивіться на них і обов’язково посміхніться! Давайте з ними привітаємося: «Доброго ранку!»

ІІ. – Молодці, дітки! Сьогодні ми з вами пограємо в театр – будемо драматизувати українську народну пісню «Ходить гарбуз по городу». Пригадайте, хто автор цієї пісні? Правильно, український народ. Отже, ми заспіваємо пісню в ролях. Всі діти будуть акторами, а гості – глядачами. Які ж ролі нам потрібні? Хто хоче бути огірком, динею, бобом? Чия роль головна? (автора та гарбуза). Давайте з вами разом виберемо автора та гарбуза! Оскільки акторів багато – то може бути 2 автора та 2 гарбуза. Згодні?

(Вибираємо авторів та гарбузів).

Отже, у нас вже є і автор, і гарбуз. Інші ролі ми не будемо ділити – нам допоможуть картки. Кожна дитина вибере собі картку, вона і скаже яку роль необхідно виконати. А от як же ми дізнаємося хто є хто? І глядачам незрозуміло буде хто бурячок, хто диня, хто бараболя… Для цього ми повинні виготовити медальйони (вихователь одягає на себе медальйон). Як  ви гадаєте, яка у мене роль? Зараз кожен з вас знайде шаблон свого овоча, необхідно вирізати його та приклеїти на медальйон. А за допомогою фломастерів можна оживити свого героя: намалювати йому оченята, ніс, посмішку…Зрозуміло? Приступаємо до роботи.

Діти самостійно працюють під музичний супровід українських пісень.

Закінчивши, виходять на килимок.

Як назвати одним словом огірки, буряки, бараболю… Де ростуть овочі? Уявіть, що килимок – це наш город. Ось тут ростуть буряки, тут дині, тут огірочки…

Виконується пісня «Ходить гарбуз по городу».
Ходить гарбуз по городу,
питається свого роду:
«А чи живі, чи здорові
всі родичі гарбузові?»
Обізвалась жовта диня,
гарбузова господиня:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвались огірочки,
гарбузові сини й дочки:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»

Обізвалася морквиця,

гарбузовая сестриця:

"Іще живі, ще здорові

всі родичі гарбузові!»
Обізвались буряки,
гарбузові свояки:
«Іще живі, ще здорові
всі родичі гарбузові!»
Обізвалась бараболя, 
а за нею і квасоля:
 «Іще живі, ще здорові 
всі родичі гарбузові!»
Обізвався старий біб:
« - Я піддержав увесь рід! 
Іще живі, ще здорові 
всі родичі гарбузові!»
Ой, гарбузе, ти перистий,
 із чим тебе будем їсти?
« - Миска пшона, шматок сала — 
от до мене вся приправа!»

– Гарбуз зрадів, що всі його родичі живі та здорові та й запросив всіх на танок.

Танець дітей під веселу мелодію.

– Молодці, дітки! А зараз всі артисти вийдуть на край килимочка для поклону.

Вклоняються глядачам. Оплески.

ІІІ. Заключна частина.

– Що ми сьогодні робили на занятті?

– Чи було якесь завдання важким?

– Що найбільше запам’яталося?

– Що найбільше сподобалося?

 

docx
Додано
9 серпня 2019
Переглядів
4934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку