Комплексне методичне забезпечення з певної професії Комплексне методичне забезпечення навчального предмета Комплексне методичне забезпечення освітнього закладу це розробка та створення оптимальної системи навчально-методичної документації й засобів навчання, необхідних для повного та якісного навчання з професій в межах програми та відведеного навчальним планом часу. покликане давати повну уяву про забезпеченість навчально-методичними засобами для підготовки певної кількості кваліфікованих робітників з даної професії при одночасному навчанні за визначеними навчальним планом і програмою, щоб не допускалося зайвого дублювання окремих навчальних засобів та літератури. це розробка і створення оптимальної системи навчально-методичної документації і засобів навчання з предметів
- системоутворююча; - ; Основна функція комплексного методичного забезпечення – керівництво процесом засвоєння здобувачами освіти змісту навчального матеріалу. - інтерактивна; - розвивально-виховну; - самоосвіти; - функція закріплення й самоконтролю - координаційна; - оцінювальну. - інформаційна; ;
- робочий навчальний план; - освітня програма; - ; - тематичні та поурочно-тематичні плани; - плани уроків; - критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів; 1) навчальна документаціїя - план роботи кабінету (майстерні, лабораторії); - комплект завдань для проведення тематичної атестацій - паспорт КМЗ викладання предмета (професії)
- підручники, в тому числі електронні; - конспекти лекцій, підготовлені викладачами; - ; - довідники; - матеріали для організації контролю знань: варіанти контрольних робіт, тести з предмета; - збірники задач і вправ, самостійних робіт; - комплект лабораторно-практичних робіт; - навчально-тренувальні тести, словники; - робочі зошити; 2) навчальні засоби для здобувачів освіти - навчальні проекти; комплекти інструкційно- технологічної документації тощо;
- програмне забезпечення для комп’ютерної техніки (диски з демонстраційним матеріалом); - дидактичні матеріали (електронні та наочні) для роботи учнів та контролю їх знань і вмінь; - - Електронні освітні ресурси; - комп’ютерна мережа Інтернет; 3) дидактичні засоби на урок -посібники: електронні та натуральні;
Ресурси для дистанційного навчання Електронна бібліотека – lib.imzo.gov.ua Навчання учнів на платформі Всеукраїнська школа онлайн https://mon.gov.ua/ua/vseukrayinskij-rozklad Також всі уроки доступні на ТВ-платформах Megogo, 1+1 video, Київстар ТБ. Доступ до навчальних матеріалів 1-11 класів безкоштовно: від дистанційної школи «Центр освіти «Оптіма» (https://optima.school/free-education). Потрібно зареєструватися, вказати свою електронну пошту, і на неї приходить посилання та пароль для входу. - Підручники та навчальні посібники для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти - https://lib.imzo.gov.ua/pdruchniki-ta-navchaln-posbniki-dlya-zdobuvachv-profesyno-profesyno-tekhnchno-osvti/ - Загальноосвітня підготовка - http://surl.li/fsjyz - Електронні версії підручників для 10 класу – https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/ - Електронні версії підручників для 11 класу – https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/11-klas/ - Професійна підготовка - http://surl.li/fsjyh - Електрозварник ручного зварювання - http://surl.li/fsjyq - Електрогазозварник - http://surl.li/fsjzj - Кухар - http://surl.li/fskao - Маляр - http://surl.li/fskbk - Штукатур - http://surl.li/fskce
Підручники та навчальні посібники для здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти – http://surl.li/cfotd 2. Загальноосвітня підготовка - http://surl.li/fsjyz 3. Професійна підготовка - http://surl.li/fsjyh Програми для перевірки знань (тестування): студія онлайн-освіти для школярів – https://www.ed-era.com/; гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – https://ilearn.org.ua/; безкоштовна підготовка до ЗНО – https://besmart.study/; онлайн-курси для школярів – https://prometheus.org.ua/. Хмарні сервіси. Створення тестів за допомогою Google Forms. У закладах освіти пропонується проведення онлайн-уроків за допомогою онлайн-сервісів. Йтиметься про алгоритми та комунікацію вчителів і учнів на період дистанційного навчання, а також набір сервісів і специфіку їх використання для вчителів, зокрема: Google Classroom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Zoom, Class Dojo, Classtime, Viber, та інші.
Основу комплексного методичного забезпечення складають засоби навчання, що виконують загальні дидактичні функції, а саме: підвищують ступінь наочності з метою посилення доступності для учнів навчального матеріалу; допомагають задовольнити й розвинути пізнавальні інтереси учнів; виконують роль джерела інформації; виконують роль засобів управління пізнавальною діяльністю учнів з боку викладачів, майстрів виробничого навчання.
Під час розробки комплексного методичного забезпечення педагоги мають враховувати наступні вимоги : 1) здійснення аналізу методичного апарату; 2) уточнення професійної термінології; 3) усунення несуттєвого матеріалу та повторів; 4) аналіз міжпредметних зв’язків; 5) уточнення об’єкта та мети вивчення даного предмета; 6) чітке структурування змісту навчального матеріалу; 7) логічність викладу навчальної інформації;
8) добір ілюстрації до тексту; 9) відповідність тексту змісту програми; 10) науковість, достовірність і доступність інформації; 11) активізуюча й розвивальна спрямованість навчального матеріалу; 12) наявність навчальних завдань, спрямованих на закріплення й повторення знань; 13) відповідність матеріально-технічній базі; 14) естетика оформлення тощо.