Конспект комплексного заняття
(ознайомлення з соціумом та розвиток мовлення)
для дітей старшого дошкільного віку
з загальним порушенням мовлення
«Доброта повинна йти від серця»
Склала : Барсегян Олена Олександрівна,
вихователь КДНЗ №91 «Лісова
казка» Краматорської міської ради
Тема: «Доброта повинна йти від серця»
Мета :
Корекційно - освітня: формувати вміння слухати і розуміти літературний і віршований текст, розширювати і збагачувати словниковий запас з теми«Домашні тварини», вчити дітей відповідати на запитання складним реченнями, вживати в мові дієслова, узгоджувати прикметники з іменниками в роді і відмінку.
Корекційно - розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, формувати відповідальність за тварин, що живуть поруч з людиною, прищеплювати любов до тварин, розвивати асоціативне, логічне мислення, вміння слухати мову вихователя.
Корекційно - виховна: виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин, вміння виявляти ініціативу і допитливість з метою отримання нових знань, формувати позитивний емоційний стан дитини, вміння працювати в команді.
Обладнання: розрізні картинки, мікрофон, сюжетні картинки про тварин, розповідь В.Осєєвої «Погано», В.Сухомлинського «Петя, собака і кошеня», вірш А.Дмитрієва «Бездомна кішка», кольорові олівці.
Хід заняття
1. Підготовчий етап
1.1 Хвилинка вітання
Зібралися всі діти в коло,
Ти мій друг і я твій друг.
Міцно за руки візьміться
І один одному посміхніться.
1.2 Бесіда вихователя з дітьми «Хто такі - брати наші менші?»
(Розгляд картини, продовження фраз, відгадування загадки)
2.Основний етап.
2.1 Дидактична гра «Збери ціле з частин».
(Зібрати картинку «Домашні тварини» з частин, визначитися чому тварин називають домашніми, розглянути будову тіла тварин (частини тіла), яку користь приносять людям? Як людина доглядає за тваринами?)
2.2 Розповідь вихователя: «Як тварини стали домашніми ?!»
У давні - давні часи кішки були дикими тваринами. Людина полювала на них заради гарного хутра для одягу. А коли помітила, як кішка вправно ловить мишей, то взяла її в своє житло. У кішки дуже хороший слух, її вушка як «супутникові» антени реагують на все шарудіння і звуки. Добре розвинений зір, тому вона може полювати вночі. Багато тисяч років тому люди приручили вовка. Так з'явилося нова домашня тварина - собака. Собаки виявилися дуже розумними і відданими тваринами. Вони охороняли житло людини, стали її вірними друзями. У собак добре розвинений слух і нюх, тому людина полювала з допомогою собаки. А ще є собаки - поводирі, які допомагають людям з поганим зором і інвалідам.
- А які є домашні тварини у вас вдома?
- Як вони допомагають вам?
2.3 Дидактична вправа «Розкажи про свою домашню тваринку»
(розповідь дітей про домашніх тварин з використання опорних карток).
2.4.Словесная гра «Розкажи, які бувають кішки, собаки?»
(узгодження прикметників з іменниками в роді, числі).
2.5 Гра - вправа з мікрофоном «Скажи якомога більше слів, хто що вміє робити?»
(вживання дієслів за предметною картинкою).
2.6 Корекційна вправа для розвитку мови з рухом
«Спритна кішка»
Кішка встала, потягнулася,
Лапки витягнула вгору.
Лапку вліво, лапку вправо,
А тепер вперед-назад.
Спинку погнула і присіла,
Встала, потягнулася,
І знову присіла.
(Діти виконують рухи відповідно до тексту)
2.7 Міні – бесіда
2.8. Дидактична гра «Що можна робити, а чого не можна робити з кішкою і собакою?» (підібрати потрібні сюжетні малюнки)
2.9. Слухання розповіді В.Осєєвої «Погано»
Бесіда з дітьми за змістом оповідання:
2.10. Слухання вірша Олексія Дмитрієва «Бездомна кішка»
Одного разу я зустрів бездомну кішку.
Бесіда з дітьми за змістом вірша:
3. Заключний етап
- Бездомними тварини стають з вини людей, які спочатку взяли їх до себе, а потім викинули на вулицю. Цього робити не можна! Про тварин потрібно піклуватися! Завжди пам'ятайте, що це не іграшка, погравши з якої можна викинути, а повноцінний член сім'ї! Не у кожного з нас вдома може жити кішка або собака, але у кожної кішки або собаки повинен бути свій дім!
Діти, я закликаю вас, давайте будемо добрішими, милосерднішими! Запам'ятайте - ніколи не ображайте тварин!
3.1 Малювання «Сердечко доброти для тваринки».
- Діти, пропоную вам на паперових сердечках намалювати своїх улюблених вихованців, про яких ви піклуєтеся, а у кого їх немає, то намалюйте тих, кого б ви дуже хотіли завести.
- У нас вийшли дуже симпатичні малюнки на сердечках, давайте розглянемо у кого, що вийшло? Молодці!
- Доброта повинна йти від серця! Нехай ваші сердечка наповнюються любов'ю до тварин!
- Діти, що вам запам’яталося на сьогоднішньому занятті?
- Що нового для себе ви дізналися?
Запам'ятайте правило: людина не повинна зраджувати своїх маленьких друзів, залишати їх без даху і їжі. Ми відповідаємо за тих, кого приручили!