Комплексного заняття для дітей старшого дошкільного віку з порушенням мовлення «Доброта повинна йти від серця»

Про матеріал
Конспект комплексного заняття ( розвиток мовлення, ознайомлення з соціумом) з використанням художнього слова
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                      

Конспект  комплексного заняття

(ознайомлення з соціумом та розвиток мовлення)

для дітей старшого дошкільного віку

 з загальним порушенням мовлення

«Доброта повинна йти від серця»

 

 

 

                                       Склала : Барсегян Олена Олександрівна,  

                                                       вихователь КДНЗ №91 «Лісова 

                                                        казка» Краматорської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  

                                                                      

                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  «Доброта повинна йти від серця»

Мета :

Корекційно - освітня: формувати вміння слухати і розуміти літературний і віршований текст, розширювати і збагачувати словниковий запас з теми«Домашні тварини», вчити дітей відповідати на запитання складним реченнями, вживати в мові дієслова, узгоджувати прикметники з іменниками в роді і відмінку.

Корекційно - розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес, формувати відповідальність за тварин, що живуть поруч з людиною, прищеплювати любов до тварин, розвивати асоціативне, логічне мислення, вміння слухати мову вихователя.

Корекційно - виховна: виховувати любов і дбайливе ставлення до тварин, вміння виявляти ініціативу і допитливість з метою отримання нових знань, формувати позитивний емоційний стан дитини, вміння працювати в команді.

Обладнання: розрізні картинки, мікрофон, сюжетні картинки про тварин, розповідь В.Осєєвої «Погано», В.Сухомлинського «Петя, собака і кошеня», вірш А.Дмитрієва «Бездомна кішка», кольорові олівці.

 

 

Хід заняття

1. Підготовчий етап

1.1 Хвилинка вітання

Зібралися всі діти в коло,

Ти мій друг і я твій друг.

Міцно за руки візьміться

І один одному посміхніться.

1.2 Бесіда вихователя з дітьми «Хто такі - брати наші менші?»

   (Розгляд картини, продовження фраз, відгадування загадки)   

2.Основний  етап.

2.1 Дидактична гра «Збери ціле з частин».

   (Зібрати картинку «Домашні тварини» з  частин,  визначитися чому тварин називають домашніми, розглянути будову тіла тварин (частини тіла), яку користь приносять людям? Як людина доглядає за тваринами?)

2.2 Розповідь вихователя: «Як тварини стали домашніми ?!»

     У давні - давні часи кішки були дикими тваринами. Людина полювала на них заради гарного хутра для одягу. А коли помітила, як кішка вправно ловить мишей, то взяла  її в своє житло. У кішки дуже хороший слух, її вушка як «супутникові» антени реагують на все шарудіння і звуки. Добре розвинений зір, тому вона може полювати вночі. Багато тисяч років тому люди приручили вовка. Так з'явилося нова домашня тварина - собака. Собаки виявилися дуже розумними і відданими тваринами. Вони охороняли житло людини, стали  її вірними друзями. У собак добре розвинений слух і нюх, тому людина полювала з допомогою собаки. А ще є собаки - поводирі, які допомагають людям з поганим зором і інвалідам.

- А які є домашні тварини у вас вдома?

- Як вони допомагають вам?

2.3 Дидактична вправа «Розкажи про свою домашню тваринку»

 (розповідь дітей про домашніх тварин з  використання опорних карток).

2.4.Словесная гра «Розкажи, які бувають кішки, собаки?»

   (узгодження прикметників з іменниками в роді, числі).

2.5 Гра - вправа з мікрофоном «Скажи якомога більше слів, хто що вміє робити?»

      (вживання дієслів за предметною картинкою).

2.6 Корекційна вправа для розвитку мови з рухом

«Спритна кішка»

          Кішка встала, потягнулася,

          Лапки витягнула вгору.

          Лапку вліво, лапку вправо,

          А тепер вперед-назад.

          Спинку погнула і присіла,

          Встала, потягнулася,

          І знову присіла.

  (Діти виконують рухи відповідно до  тексту)

2.7 Міні – бесіда

  • Діти, кожен з вас хоче мати домашню тваринку:
  • яка тваринка могла б оселитися у тебе в будинку?
  • як треба дбати про тварин?
  • чи можна ображати тварину чи дозволяти це робити іншим?
  • в якій сім'ї кішка і собака буде жити погано?

2.8. Дидактична гра «Що можна робити, а чого не можна робити з кішкою і собакою?»  (підібрати потрібні сюжетні малюнки)

2.9. Слухання розповіді В.Осєєвої «Погано»

     Бесіда з дітьми за змістом оповідання:

  • Що трапилося з кошеням?
  • Петрик злякався собаки? Як він допоміг кошеняті?
  • Що змусило Петрика побороти свій страх?
  • Як би ви вчинили на місці хлопчика?
  • Чи можна про Петрика сказати, що у нього сміливе і добре серце?
  • Тварини - це живі істоти, як і ми з вами. Їм буває боляче і страшно, вони плачуть, коли хворіють або їх ображають. А що потрібно робити, якщо тварина захворіла? Як називаються лікарні, де лікують тварин? А лікарів, які їх лікують? (Відповіді дітей)
  • Діти, зараз на вулиці багато безпритульних тварин. Чому вони так називаються? Як їм живеться на вулиці? (Відповіді дітей, розглядання сюжетних картинок).

2.10. Слухання вірша Олексія Дмитрієва «Бездомна кішка»

   Одного разу я зустрів бездомну кішку.

  • Як ваші справи?
  • Нічого, потроху!
  • Я чув, що ви тяжко захворіли?
  • Боліла.
  • Так, значить, лежали в ліжку?
  • Безпритульній, мені нікуди ставити ліжко!
  • Як дивно, я думав, що в світі величезному, немає місця собакам і кішкам бездомним.
  • Ви чуєте, кішка, ходімо зі мною! Темніє і значить, пора нам додому. Ми йшли з нею по вулиці гордо і сміливо. Я мовчки, а кішка тихесенько співала. Про що вона співала? Можливо про те, що кожному потрібен свій власний будинок.

Бесіда з дітьми за змістом вірша:

  • Діти, про кого цей вірш?
  • Чому кішку називали бездомною?
  • Що тепер зміниться в житті кішки?

3. Заключний етап

-  Бездомними тварини стають з вини людей, які спочатку взяли їх до себе, а потім викинули на вулицю. Цього робити не можна! Про тварин потрібно піклуватися! Завжди пам'ятайте, що це не іграшка, погравши з якої можна викинути, а повноцінний член сім'ї! Не у кожного з нас вдома може жити кішка або собака, але у кожної кішки або собаки повинен бути свій дім!

Діти, я закликаю вас, давайте будемо добрішими, милосерднішими! Запам'ятайте - ніколи не ображайте тварин!

  • Як ми з вами можемо допомогти бездомним тваринам? (Відповіді дітей)

3.1 Малювання «Сердечко доброти для тваринки».

 - Діти, пропоную вам на паперових сердечках намалювати своїх улюблених вихованців,  про яких ви піклуєтеся, а у кого їх немає, то намалюйте тих, кого б ви дуже хотіли завести.

  - У нас вийшли дуже симпатичні малюнки на сердечках, давайте розглянемо у кого, що вийшло? Молодці!

 - Доброта повинна йти від серця! Нехай ваші сердечка наповнюються любов'ю до тварин!

 - Діти, що  вам запам’яталося на сьогоднішньому занятті?

   -  Що нового для себе ви дізналися?

Запам'ятайте правило: людина не повинна зраджувати своїх маленьких друзів, залишати їх без даху і їжі. Ми відповідаємо за тих, кого приручили!

doc
Додав(-ла)
Барсегян Олена
Додано
12 березня 2020
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку