КОМПЛЕКТ навчально-ігрових матеріалів для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку «Тварини куточку живої природи»: Папужка Кеша; Черепаха Тортила та друзі

Про матеріал

У посібнику наданий комплект навчально-ігрових матеріалів для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку «Тварини куточку живої природи»:

Папужка Кеша;

Черепаха Тортила;

Равлик Павлик;

Кролик Степашко;

Хом'ячок Фомка.

Зібрані матеріали можуть бути використані для самостійного виготовлення лепбуків різної форми та змісту як педагогами, так і батьками та вихованцями.

До посібника додаються готові лепбуки, як приклад використання зібраних матеріалів.

Перегляд файлу

Донецька обласна державна адміністрація

Департамент освіти і науки

Донецький обласний

 еколого-натуралістичний центр

 

 

Всеукраїнський конкурс програм,  навчально-методичних матеріалів  та віртуальних ресурсів 

з еколого-натуралістичного напряму  позашкільної освіти

 

Номінація «Навчальні посібники та розробки для молоді  щодо ефективної організації самостійної роботи учнів»

 

 

КОМПЛЕКТ 

навчально-ігрових матеріалів  для дітей дошкільного  та молодшого шкільного віку  «Тварини куточку живої природи»:

                                                                                                                                 Папужка Кеша;

Черепаха Тортила;

Равлик Павлик; 

Кролик Степашко;

Хом’ячок Фомка

 

Автор: Щепіхіна Ірина Геннадіївна,  керівник гуртка ««Творче об'єднання 

Дитяче природниче об'єднання 

«Розвивайко» Донецького обласного  еколого-натуралістичного центру

 

 

 

Краматорськ – 2019

ПЕРЕДМОВА

 

Сьогодні дитині необхідно не стільки багато знати, скільки доказово і послідовно мислити, проявляючи розумову активність. Зміст і методи навчання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку спрямовані на розвиток пам'яті, уваги, творчої уяви, на вироблення вміння порівнювати, виділяти характерні властивості предметів, узагальнювати їх за певною ознакою та отримувати задоволення від знайденого рішення. Коли дитина сама оперує об'єктами, вона краще пізнає навколишній світ, саме тому пріоритет в роботі з дітьми слід віддавати саме практичним методам навчання.

Одним з перспективних методів, які сприяють вирішенню проблеми продуктивного навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей здобувачів освіти дошкільного та молодшого шкільного віку та формування у них інтересу до творчої діяльності, є лепбук.

Лепбук у переводі з грецької означає «lap» – коліна, «book» – книга, тобто, дослівно: лепбук – це книжка на колінах. Його називають по-різному: тематична папка, інтерактивна папка, папка проектів. Але суть одна: лепбук – це саморобна інтерактивна папка з кишеньками, міні-книжками, віконцями, рухливими деталями, вставками, які дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд, у якій збирається матеріал з якоїсь певної теми.

Лепбук – це потужний довідковий інструмент, особлива форма організації навчального матеріалу, основа партнерської проектної діяльності дорослого з дітьми (педагога з вихованцями, батька з дитиною). Основа лепбука створюється педагогом і доповнюється, вдосконалюється разом з дітьми і їх батьками. В результаті такої роботи у вас виходить відмінно пророблений дослідний проект.

Лепбуки допомагають швидко і ефективно засвоїти нову інформацію і закріпити вивчене в цікаво-ігровій формі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з його рівнем знань.

Отже, лепбук – це книга або папка будь-якої форми та з будьякої теми, з вкладеними у неї оформленими у оригінальний спосіб різноманітними міні книжками, віконечками, малюнками, іграми. Рекомендований вік занять по лепбукам – 5 років і вище. Діти 7-8 років вже можуть цілком самостійно придумувати і робити свої власні лепбуки.

У посібнику наданий комплект навчально-ігрових матеріалів для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку «Тварини куточку живої природи»:

 Папужка Кеша;

 Черепаха Тортила;  Равлик Павлик; 

 Кролик Степашко;  Хом’ячок Фомка.

Зібрані матеріали можуть бути використані для самостійного виготовлення лепбуків різної форми та змісту як педагогами, так і батьками та вихованцями.

До посібника додаються готові лепбуки, як приклад використання зібраних матеріалів. Матеріали для використання можна скачати за посиланням:

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1o4VCO3c9QTu49XTL00sv6 uG9gnaF0nmm  

Папужка Кеша

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

Що любить поїсти папужка? 

Вибери необхідні продукти та склади в корзинку.

 

 

 

 

 

Завдання 2. Розгадай ребус 

 

 

 

 

 

Завдання 3. Прочитай віршик та відгадай загадки.

Поясни свої відгадки.

 

Це Це ––  папуга. Всі це знають,папуга. Всі це знають,  ДивоДиво-птахом називають.-птахом називають.  Тим папуга знаменитий,Тим папуга знаменитий,  Що уміє говорити.Що уміє говорити. 

    

Як веселка кольоровий, Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить.

В мене клітка – рідна хата, В клітці все у мене є. Навіть зернятка граната Увійшли в меню моє.

 

Пташка в клітці сидить

І з тобою говорить,

Їй секрети не довіряють, Бо розбовкає все цей

Пір’я він яскраве має.

Як людина, розмовляє.

 

Як веселка кольорова, Має здібності до мови.

Слово пташці цій скажіть – Повторить вона його вмить.

 

 

Не літак, а літає,

Не співак, а співає, Не людина, а розмовляє. Балакучий, і дуже яскравий З джунглів нам подарунок.

Скаже все, лише допомагай!

Щоб спілкувався …

 

У клітці він один сидить

Сам з собою говорить Ти загадку відгадай Що це за птах? Хто на жердині сидить, Сам з собою говорить?

Що це за птаха вгадай?

Здогадався?

 

 

 

Завдання 4. Склади картинку-пазл

 

 

 

Завдання 5. Розмалюй папужок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Равлик Павлик

 

 

 

 

Завдання 1.

Що любить поїсти равлик? 

Вибери необхідні продукти та склади в корзинку.

 

 

 

Завдання 2. Розгадай ребус

 

 

 

 

Завдання 3. Прочитай віршик та відгадай загадки. Поясни свої відгадки.

 

 

                                     РАВЛИКОВА ХАТКА    

  

 

                                   Зажурилось равленя:  

                       – Я росту й росту щодня,      

 

Стану більшим на біду        Й завтра в хатку не ввійду!   Та спокійно ніч пройшла –  Хатка також підросла....

    

    

 

ЗРУЧНА ПОКУПКА

Заліз раз равлик в Інтернет Купити хатку в ХАТКИ.NET. Домівку там собі знайшов, Надів на себе, та й пішов!

Що це за будинок  

Ходить без доріжки,   Схожий він на колобок,   А під дахом ріжки?

 

Равлика бачу я біля доріжки, 

Високо він підняв свої ріжки  Тяжко, бо на ньому не пушинка  Це його мала хатинка.

 

Ця малесенька тваринка

На спині несе хатинку, Як її торкаєшся - В мушельці ховається.

Зовні схожий на камінчик, Кожне очко, як промінчик, На спині несе хатинку.

Як назвали б ви тваринку?

 

Ця малесенька тваринка

На спині несе хатинку, Як її торкаєшся – В хатинку ховається.

 

Господар по стежці повзе, На собі хатинку везе.

Друзі кличуть його Павлик,

Звісно, це рогатий …

 

Це хто, розсунувши ріжки Проповзає по доріжці?

Дві антени на маківці,

А сам сидить у хатинці,

На собі її везе, Дуже повільно повзе.

 

Хто вийде у відкрите поле, Не покидаючи свого дому?

 

 

Завдання 4. Склади картинку-пазл

 

 

Завдання 5. Розмалюй равликів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кролик Степашко

 

 

 

 

Завдання 1.

Що любить поїсти кролик? 

Вибери необхідні продукти та склади в корзинку.

 

 

 

Завдання 2. Розгадай ребус

 

 

 

Завдання 3. Прочитай віршик та відгадай загадки.

Поясни свої відгадки.

 

 

                     Через поле, через ліс,    

З пагорбка в долинку   Подарунки зайчик віз  

 

                                    Діткам на ялинку    .

                 

 

 

Хто ж, як їсти хоче, То недовго дума: У город заскоче

І капусту хрума.?

Біжить він хутко по долині У сіренькій кожушині.

Влітку сіренький,

А взимку біленький, Довгі вуха має, Швидко стрибає.

 

В полі, в лісі, навкруги, Скрізь у мене вороги.

Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах.

 

Довгі вуха, куций хвіст,  Невеликий сам на зріст.  На городі побував, 

Нам капусту попсував. 

Довгі ноги – скік та скік... 

Ми погнались, він утік... 

Довговухий пострибайчик.

Відгадайте, хто це? Зимою в білому, як сніг, А влітку в сірому гуляє. Вловить його ніхто не зміг, Тому що ноги довгі має. Великі вуха, косий зір, Як називається цей звір?

 

Не ходжу я, а стрибаю, Бо я спритні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би і коня. Я страшенний боягуз, Дуже я усіх боюсь.

 

Пара довгих вушок,  сіренький кожушок,  скорий побігайчик,  як він зветься?... 

Що за дивний звірок –  Скік та скок, скік та скок! Він стоїть серед трави –  Вуха більше голови. 

 

Я — вухастий ваш дружок, В мене сірий кожушок, Куций хвостик, довгі вуса.

Я усіх-усіх боюся. 

 

Я маленький, я вухатий, Сірий, білий, волохатий. Я стрибаю, я тікаю,

Дуже куций хвостик маю.

 

 

 

 

Завдання 4. Склади картинку-пазл

 

 

 

 

Завдання 5. Розмалюй кроликів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 1.

Що любить поїсти черепаха?  Вибери необхідні продукти та склади в корзинку.

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Розгадай ребус 

 

 

 

 

Завдання 3. Прочитай віршик та відгадай загадки.

Поясни свої відгадки.

 

 

                    ЩОБ НЕ ЗАПІЗНИТИСЬ    

 

                                               Мама черепаха          

                     В серпні, в перший раз,    

 

Проводжала сина         В школу, в пер ший клас.

 

          А чому це в серпні?

 

     Ясно нам чому –   Щоб не запізнитись

 

               На урок йому.

      

 

На грядці, де росте редиска, сидить якийсь незнаний звір:  на спині в нього чорна миска  і ніжки висунулись з дір.

 

Дивний крихітний автобус  По піску кудись поліз.  А він ходить так повільно,  Через те, що без коліс. 

 

У воді плаває, по землі ходить,  А з хатини не виходить. 

Живе спокійно, не спішить, 

Вона ніколи не біжить, 

Під панциром без страху 

Гуляє… 

 

У хаті зачинилася, 

Тихенько причаїлася, 

Та сидить німа від страху. 

Ви впізнали _ _ _ _ _ _ _ _?

Кістяну сорочку маю 

І ніколи не знімаю, –   У сорочку-костомаху 

Я ховаюся від страху.

 

Завдання 4. Склади картинку-пазл

 

 

 

 

 

Завдання 5. Розмалюй черепах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хом’як Фомка

 

 

 

 

Завдання 1.

Що любить поїсти хом’як? 

Вибери необхідні продукти та склади в корзинку.

 


 

 

Завдання 2. Розгадай ребус 

 

 

 

Завдання 3. Прочитай віршик та відгадай загадки.

Поясни свої відгадки.

 

 

Розкажу вам по  секрету: Хом`ячок жує   газету. За щоку її складає      , Певно, потім   і читає. Треба буде ручку  дати - Може, спробує  писати.

 

 І портфелика. Авжеж…  В щоки всього не запхнеш!

 

     …Отакий він дивачок,  Мій маленький хом`ячок!

 

                                                                                         Світлана47  Костюк

                

 

 

             Хом'ячок-лежибочок

 

 Горошин знайшов стручок.

 Не малий стручок — стручище,

 

Не горох, а горошище.  

     Як не брався хом'ячок —     Не підніме той стручок.

 

 Хоч покликав ховрашка,  Все ж та ноша заважка.  «Ох, великий цей стручище —

 

          Не горох, а горошище!

 Хоч би швидше за ту гору

 

Та втягти його в комору,

 

 Там сховаєм здобич ми,  Хай лежить аж до зими...»

 

            Так сусіди міркували

 І стручок до двору пхали.      А упхалися в комору —

 

          Все забули на ту пору:

         Сіли й з'їли той стручок

      

      

 

 

Хто ж це в нас поснідав рано  Та й турбот не знає: У міщечках за щоками Їжу він складає.

 

Народилось їх багато, Є в них мама, є в них тато. Менші, ніж заморські свинки, Ці пухкі, малі тваринки.

 

Рудий  хлопчина у осінню пору Трудився справно, аж потів. Трави в нору й зерна в комору Напхати встиг до холодів. Вгорнувшись у постелю з моху,  Уклався спати до весни. Згори Зима йому потроху Сніжить казкові теплі сни.

 

На грядці виросла морквина Величиною як ялина. – За щоку не запхну ніяк! – Журився в сні рудий ….

 

 

З дупла наперекір негоді Несуться Білки, теж руді:

    Агов, хлоп’яче, спати годі!

Гайда під дуб по жолуді!

А він крізь теплий сон бурчить:

    Комора в мене й так тріщить….

 

Непроглядної пори Бродить сон в кутку нори. Ох, непроханий цей гість,  Ще зерно в коморі з’їсть! Сни достали хитруваті… Час добро порахувати!

 

ЛІЧИЛОЧКА З КОМІРЧИНИ

РАЗ – Одна ячменю жменька, 

ДВА – морквина немаленька, 

ТРИ – горіхи й шкаралупка, 

На ЧОТИРИ – глоду купка

П’ЯТЬ – насіння дрібнувате…

Мабуть, досить рахувати,  Спати час за дня чи ночі, 

Бо заплющуються очі…

 

 

Завдання 4. Склади картинку-пазл

 

 

 

 

 

Завдання 5. Розмалюй хом’яків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дидактичний матеріал для 3 завдання. Що люблять їсти тварини куточку живої природи?

 

pdf
Додав(-ла)
Щепіхіна Ірина
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку