Комплект розробок уроків на тему "Австралія"

Про матеріал
Кілька ррозробок уроків на тему "Австралія", які можна використати для підготовки до уроків з даної теми
Перегляд файлу

Тема Австралія.

Урок 1

Тема: Географічне положення та історія відкриття і дослідження австралії. Геологічна будова і рельєф Австралії.

Мета: сформувати в учнів розуміння особливостей і своєрідності природи австралії; дати уявлення про історію відкриття та дослідження Австралії; продовжити формування навичок складання прівняльної характеристики материка; визначати закономірності розміщення форм рельєфу і корисних копалин; удосконалювати навички роботи з картами атласу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: фізична карта світу, електронний атлас «Географія материків і океанів. 7 клас», компютерна презентація «Австралія» част. 1, підручники, атласи.

Хід уроку

І Організаційний момент

Учитель називає тему, форми роботи на уроці.

 

ІІІ Актуалізація опорних знань та вмінь

Гра  «Я подорожую світом»

Учні по черзі виходять до дошки і показують на карті:

  • митерики
  • океани
  • вивчені обєкти
  • об'єкти, що характеризують географічне положення вивченого материа.

Бліц-опитування.

  1. Що називається океаном?
  2. Що називається материком?
  3. Що характеризує географічне положення материка?

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми розпочинаємо подорож до чудового краю. Там все відбувається навпаки. І навіть літо обмінялося місцем із зимою.(Разом з озвучуванням вірша, демонструються пейзажі Австралії)

Страна наоборот, она располагается под нами,

Там, очевидно, ходят вверх ногами,

Там наизнанку вывернутый год.

Там расцветают в октябре сады,

Там в январе, а не в июле лето,

Там протекают реки без воды,

Они в пустынях пропадают где-то.

 

Запитання

Як ви гадаєте, що це за чудовий край?

 

Після отримання правильної відповіді на екрані фізична карта Австралії.

 

IV Вивчення нового матеріалу.

  1. Географічне положення.

Перед вами найменший материк. Але цей прівняно невеликий шматочок суходолу є дуже багатим на різн і дивовижі. Деж він знаходиться? Поміркуємо разом.

«Мозковий штурм»

Учні за допомогою карти і підручника пропонують своє бачення положення материка. Записуються всі твердження на великому аркуші паперу. Після того, як бажаючих висловити думки немає робиться аналіз. Не правильні твердження виключаються, а з правильних виводиться висновок.

 

Австралія – найменший материк. Цілком лежить в Південній півкулі. Його майже по середині перетинає південний тропік, що зумовлює розташування материка вжаркому тепловому поясі. Східні береги Австралії омиває тихий океан,а на півночі, заході, півдні – Індійський. Берегова лінія порізана мало. Є 2 великі затоки Карпентарія і Велика Австралійська затока. Найбільший півострів Кейп-Йорк. Є моря: Арафурське, Тиморське, Коралове, Тасманове. Неподалік від Австралії розташовані острови Нова Гвінея, Нова Зеландія, Тасманія та ін. Крайніми точками материка є пн. – м. Йорк, пд. – м. Південно-Східний, зх. – м. Стіп-Пойнт, сх. м. Байрон.

Робота з картою

За допомогою карт атласу учні в парах визначають координати. Результати роботи порівнюються. Координати записуються на дошці.

 

пн. – м. Йорк – 100 41' пд. ш., 1420 32' сх.д.

пд. – м. Південно-Східний – 390 11' пд.ш.,146025' сх.д.

зх. – м. Стіп-Пойнт – 280 38' пд.ш., 1530 39' сх.д.

сх. м. Байрон. – 260 09' пд. ш., 1130 05' сх. д.

 

Для завершення роботи над питанням, слід нанести об'єкти на контурну карту. Назви об'єктів демонструються на екрані.

 

2 Дослідження та освоєння материка.

 

Роботу над питанням слід розпочати з відповіді на питання.

Проблемне питання

Чому Австралія була відкрита пізніше за вісі іншу материки?

(Через віддаленість від Євразії та основних морських шляхів)

Домашня заготовка.

Виступи учнів з повідомленнями про дослідників та мореплавців.

  • Віллем Янсзон
  • Абел Тасман
  • Луїс торрес
  • Джеймс Кук
  •  

Під час розповіді демонструються  портрети мандрівників, маршрути їх плавань

 

  1. Геологічна будова та рельєф.

 

Цікава історія відкриття, але не менш захоплююча історія формування материка. Демонструється фрагмент « Історія утворення континентів»Супроводжується розповіддю вчителя.

Австралія як і Африка є частиною давнього материка Гондвана. В основі материка лежить Австралійська платформа. На схід від платформи простяглися гори давньої складчастості. Австралія – єдиний материк, на якому немає вулканів.

Рельєв Австралії подібний до рельєфу Африки

 

Робота в парах

Прівняйте рельєф Африки та Австралії. Вкажіть спільні та відмінні риси.

 

Робота з картою

Знайти найвищу та найнижчу точки материка, Центральну Низовину, великий Вододільнй хребет, Західноавстралійське плоскогір'я. Цю номенклатуру нанести  на контурну карту. Звучить тиха мелодія.

 

Питання

Яка існує закономірність між розташуванням форм рельєфу на материку та його геологічною будовою?

 

  1.     Розмішення корисних копалин.

 

Гра «Я знайду більше!»

Учні за допомогою карти атласу називають корисні копалини які є в Австралії

Загалне обговорення

  1. Які види кориснпх копалин за походженням є в Австралії? За господарським використанням?
  2. Яких корисних копалин найбільше?
  3. Чому серед корисних копалин переважають рудні?

 

V Закріплення вивченого матеріалу

 

 

1. Добери пару

Північ                м. Байрон

Південь             м. Йорк

Захід                  м. Південно-Східний

Схід                   м. Стіп-Пойнт

 

2. «Подорож Австралією»

Прокладіть на контурній карті олівцем, маршрут уявної подорожі, таким чином, щоб відвідати якомога більше об'єктів, що характеризують положення Африки не повертаючись назад і щоб лінії не перетиналися. Хто обєднає найбільше об'єктів той і переможець. По завершенні маршру показати на стінній карті.

 

VІ Підсумок уроку

Учитель оцінює роботу учнів на уроці.

 

VІІ Домашнє завдання

1. Прочитати відповідни параграф підручника

2. Підготувати повідомлення за групами

«Вплив на клімат

  • рельєфу
  • географічного положення
  • океану
  • рослинного покриву
  • циркуляції атмосфери»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 2

 

Тема: Клімат та внутрішні води Австралії

Мета: сформувати в учнів уявлення про особливості клімату та внутрішніх вод Австралії4 установити закономірності розподілу температур і опадів на території материка; систематизувати знання про особливості розміщення кліматичних поясів на території материка, розвивати практичні навички роботи з кліматичною картою; сформувати в учнів уявлення про внутрішні води Австралії та їх взаємозв'язок з рельєфом і кліматом.

Обладнання: кліматична карта Австралії, фізична карта світу, атласи, підручники, в якості ілюстративного матеріалу 2-га частина презентації «Австралія»

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І Організаційний момент

 

ІІ Акуалізація опорних знань і вмінь

«Географічне лото»

Папірці із запитаннями знаходятьс в мішечку. Учень підходить, обирає собі запитання і дає на нього відповідь. Якщо це не вірна відповідь хід переходить до бажаючого відповісти.

 

  1.               Назвати крайні точки Австралії.
  2.               Показати крайні точки Австралії на карті
  3.               В яких півкулях лежить австралія
  4.               В якому році було відкрито материк?
  5.               Хто відкрив Австралію?
  6.               Яких ви знаєте дослідників Австралії?

 

Доповни текст

На дошці написано текст з пропусками. Учні повинні якомога швидше заповнити пропуски.

 

В основі материка лежить давня  . . .    платформа. На материку немає   . . .   вулканів. Основними формами рельєфу є:   . . .,  . . .,  . . .  . Найвищою точкою є   . . ., найнижчою точкою є   . . . .

 

ІІІ Мотивація навчальної і пізнавальної дяльності.

Починаючи занйомство з австралією, ми мали змогу переконатися, що це незвичайний материк. Навіть важко собі уявити, як австралійці зустрічають Новий рік в розпал літа, як серед пустель губляться  річки, як страшні пожежі охоплюють величезні території. В чому ж причина? Про це і поговоримо сьогодні.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

Щоб допомогти у вирушенні нашого питання, до нас на урок завітала група експертів із інститутів кліматології та гідрології Австралійської Академії Наук.

Експертами з кожного питання можуть бути 2 – 3 учні, які отримали випереджальне домашнє завдання. Учні-експерти сидять окркмо. Всі останні півколом.

Розповідь учителя з елементами бесіди.

Ми з вами знаємо, що клімат залежить від великої кількості чинників. Назвіть відомі вам кліматотвірні чинники.(Відповіді учнів) Але кожен з них по різному впливає на клімат. Саме цю проблему висвітлять нам експерти.

1-експерт. Перший і один із основних чинників, це географічне положення. Саме цей чинник визначає кліматичні умови. Материк австралія майже посередині перетинається  Південним тропіком, що зумовлює отримання територією великої кількості сонячного тепла, а як наслідок значного нагрівання поверхні.

Крім того, порівняно з Південною Африкою, Австралія має більшу протяжність із заходу на схід, за умови не значної порізаності берегової лінії, це сприяє значному прогріванню внутрішніх теритотій. Температури взимку падають до + 100с, а літом піднімаються до +300с.

 

2-експерт. У цілому над континентом випадає в 5 разві менше опадів ніж  в Африці.Особливості циркуляції повітряних мас визначаються південно-східними пасатами, що панують цілорічно. Хоча вони і дмуть з океану та не приносять опадів. Над значними територіями переважає низхідний рух повітря, що перешкоджає утворенню хмар. У торпічних широтах формуються сухі й жаркі повітряні маси, які головним чином і визначають кліматичні особливості великих масивів суходолу. Лише з півночі та півдня у внутрішні райони материка проникає морське повцітря, проте воно швидко прогрівається і втрачає вологу.

 

3- експерт. Розташування Великого Вододільного хребта вздовж східного узбережжя створює перешкоду для південно-східних пасатів із Тихого океану, вся волога осідає на схилах гір.Там за рік випадає 1500мм опадів. В центральні регіони материка повітряні маси надходять уже зневодненими, тому там відчувається нестача вологи.

Холодна течія вздовж західних берегів материка підсилює сухість тропічних широт узбережжя.

Значна протяжність материка сприяє формуванню над материком континентальних повітряних мас.

 

4- експерт. Як наслідок жаркого і сухого клімату – невелика кількість рослинності, а  іноді і повна її відсутність, що в свою чергу підсилюєпідвишення температури і перешкоджає швидкому охолодженню поверхні вночі.

 

Побудова причинно-наслідкового ланцюжка

 

        ЖАРКИЙ                      МАЛО РСЛИН             ПІДВИЩЕНА

І СУХИЙ КЛІМАТ                                                   ТЕМПЕРАТУРА

 

ПЕРЕШКОДА ШВИДКОМУ ОХОЛОДЖЕННЮ

 

Отже, дякуємо нашим вченим за корисну і необхідну інформацію. Ідемо далі.

 

Експерти нас ознайомили із основними закономірностями, але давайте і ми уявимо в ролі дослідників і визначимо особливості розташування кліматичних поясів на території материка Австралія.

 

Творча лабораторія

Учні обєднуються в 4 групи. Кожна група повинна якомога повніше охарактеризувати кліматичний пояс. При цьому роздається розрізана карта кліматичних поясів. Після розповіді учень закріплює свою частину так щоб в кінці вийшла карта кліматичних поясів Австралії.На обробку питання 5 хвилин.

 

Добре наші юні дослідники!

Ми з вами з'ясували, що Австралія дуже сухий материк. Нестача води відчувається дуже гостро. 60% пощі материка не мають стоку в океан і лише рідку систему кріків, що наповнюються водою лише під час коротких дощів. Найбільший з них Куперс-Крік має довжину 1400 км і доходить аж до оз. Ейр.

Під час родповіді демонструються картини австралії , зображення кріків, оз. Ейр)

Але попри всі негаразди в Австралії є і постійні водотоки – ріки. Найбільшими з них є р. Мюррей і р. Дарлінг.

 

Гра «Відкривач»

Ви отримали конверти із загадковим посланням (в конверті план опису річки, озера, додаткові матеріали, карти). Вам необхідно швидко і конструктивно побудувати свою розповідь про  запропонований об'єкт.

Виступи учнів із звітами міні-мандрівки.

 

V Закріплення вивченого

Прийом «Мікрофон»

Сьогодні ми розгадали загадки клімату іводи Австралії.

  1.   Назвіть характерні риси клімату.

 

Робота з картою

Учні повинні позначити на контурній карті вивчені на уроці водні об'єкти.

 

VІ Підсумок уроку

Оцінка роботи учнів на уроці

 

VІІ Домашнє завдання

1. Прочитати відповідний параграф підручника

2. Підготуватися до уроку –презентації «Органічний світ. Природні зони Австралії»

 

doc
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку