Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)
СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.
Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)
СІК. Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу у творі
І. Словникова робота Художній світ – образна структура, що створена уявою письменника й втілена в тексті твору, складається з подій, постатей, їх висловлювань тощо. |
& ІІ. Інформаційна пауза (учнівське повідомлення) Троль: у скандинавській міфології – чарівна істота, потворна і зла, яка не любить людей і робить їм зло; міфічна істота, одна з нелюдських рас в літературі жанру фентезі. Тролі переважно описуються як велетенські могутні істоти (високі, сильні) зі шкірою сірого чи зеленого кольору. Тролі уникають сонячного світла, бо часто під його дією перетворюються на камінь. Інтелект, фізіологія і їжа тролів змінюється у різних авторів. |
|
|
|
|||||||||
ä ІІІ. Дослідницька робота з текстом – робота в групах – «Чарівні» або «Незвичайні»: ä |
|||||||||||||
І група – «Світ» |
ІІ група – «Постаті» |
ІІІ група – «Події» |
IV група – «Висловлювання» |
||||||||||
Долина Мумі-тролів: будинок, сад, печера – «кругом царили мир, тишина и порядок»; безлюдний острів хатіфнаттів – «Далеко в море, окружённый бурунами и подводными мелями … пустынный…»; Володіння Чарівника – «… высокая-превысокая гора… Её склоны отвесно падают в бездну, а вокруг вершины парят облака». |
Сім’я Мумі-тролів; друзі Мумі-тролів: Снусмумрик, Сніфф, фрекен Снок, Хемуль, Ондатр, Снорк; Мурашиний Лев; Тофсла і Віфсла; хатіфнатти; Морра; Чарівник – «выходит только по ночам, разъезжает по свету и собирает в свой плащ рубины»; чорна пантера. |
яєчна шкарлупа перетворилася на пухнасті хмаринки; Мумі-троль перетворився «в очень страшное на вид существо»; будинок Мумі-тролів перетворився на джунглі – «Лианы проросли сквозь печную трубу,… и окутали весь Муми-дом …»; морський пісок – перетворився на воду; Мурашиний Лев перетворився на дуже маленького їжачка; річкова вода перетворилася на фруктовий сік; земля, де сиділа Морра, замерзла; фокуси Чарівника – «каждому свой фокус». |
«Не шляпа красит человека, а человек шляпу» - Мумі-тато; «Всякой вещи – достойный хозяин» - Хемуель; «Ты ещё дёшево отделался» - Снусмумрик; «Все просто, как апельсин» - Сніфф; «Из всех бесполезных вещей дамские сумочки самые бесполезные» - Ондатр; «Скольксла шумсла в нашу честьсла!» - мова Тофсли і Віфсли. |
||||||||||
ä IV. Презентація досліджень (занесення інформації в схему, що проектується на мультимедійну дошку) – учні заносять в таблицю ã |
|||||||||||||
V. Гра «Мовою Тофсли і Віфсли» |
|||||||||||||
|
Перефразувати І група ІІ група ІІІ група ІV група |
|
|||||||||||
опис Королівського рубіна |
опис планети Чарівника |
промову Мумі- тата на бенкеті
|
імена мешканців Мумі-дому |
||||||||||
VІI. Д/з. 1. * Намалювати коротку розповідь про мумі-тролів в коміксах. 2. Підготувати повідомлення про Мумі-музей в Тампере (окремі учні). 3. Заповнити таблицю â |
казкові |
|
|||||||||||
предмети |
власники |
властивості |
|||||||||||
барометр ... |
хатіфнатти …
|
показує погоду … |
|||||||||||
____________________________________________
___________________________________________
Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу у творі
&Словник. Художній світ – образна структура, що створена уявою письменника й втілена в тексті твору, складається з подій, постатей, їх висловлювань тощо.
у скандинавській міфології – чарівна істота, потворна і зла, яка не
любить людей і робить їм зло;
міфічна істота, одна з нелюдських рас в літературі жанру фентезі. Тролі переважно описуються як велетенські могутні істоти (високі, сильні) зі шкірою сірого чи зеленого кольору. Тролі уникають сонячного світла, бо часто під його дією перетворюються на камінь. Інтелект, фізіологія і їжа тролів змінюється у різних авторів.
? Завдання 1. Дослідити за текстом ЧАРІВНІ або НЕЗВИЧАЙНІ:
Долина Мумі-тролів: будинок, сад, печера –– __________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
безлюдний острів хатіфнаттів ––_____________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Володіння Чарівника ––_____________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
яєчна шкарлупа____________________________________________________
Мумі-троль_______________________________________________________
будинок Мумі-тролів_______________________________________________
морський пісок____________________________________________________
Мурашиний Лев___________________________________________________
річкова вода______________________________________________________
земля Морри______________________________________________________
фокуси Чарівника__________________________________________________
_____________________________________________________________________
Мумі-тато________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Хемуель _________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Снусмумрик______________________________________________________
_____________________________________________________________________
Сніфф____________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Ондатр___________________________________________________________ _____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
мова Тофсли і Вісли________________________________________________
_____________________________________________________________________
? Завдання 2. Перефразувати мовою Тофсли і Вісли
опис Королівського рубіна |
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________ |
опис планети Чарівника |
________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ |
промову Мумі-тата на бенкеті |
________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________ |
імена мешканців Мумі-дому |
________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Оцінка__________________