Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес до народної творчості, до книги.
Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм
Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.
Образотворче мистецтво 2 клас
Тема. Композиційні засоби досягнення виразності зображення (вибір формату, розміру зображення). Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак».
Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес до народної творчості, до книги.
Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм
Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-Чи любите ви казки?
-Пригадайте, який народний твір називається казкою?
Червона шапочка – …
Яйце – …
Золотий ключик –…
Мітла – …
Рудий хвіст –…
Ріпка –…
Мішок та бандура –…
Кошик з капустою –…
Я по засіку метений,
Я на яйцях спечений,
Я від баби втік, я від діда втік
І від тебе утечу. («Колобок».)
Гуси, гуси, гусеняточка,
Візьміть мене на криляточка,
Понесіть до батька, до матінки… («Івасик–Телесик».)
Ой ви, діточки-козеняточка,
Відімкнітеся, відчинітеся,
Ваша мати прийшла,
Молочка принесла. («Коза і семеро козенят».)
Мій котику, мій братику,
Несе мене лиска
За синії гори, за чорнії ліси.
Порятуй мене! («Котик і півник».)
-А як називаються казки, створені письменниками?
-Які з них вам відомі?
4. Мотивація навчальної діяльності.
латинського " illustratio " - висвітлення, наочне зображення. Їх призначення - допомогти усвідомити те, про що йдеться у тексті, висвітлити його зміст, зробити ясним, наочним.
Художників,які малюють ілюстрації до літературних творів називають художниками-ілюстраторами.
5.Робота над темою уроку.
-Відгадайте загадки
Влітку гуляє, а взимку спочиває
Голок багато має, та ними не вишиває.( Їжак)
Зимою в білому, як сніг,
а влітку в сірому гуляє.
Вловить його ніхто не міг,
Тому що довгі ноги має,
Великі вуха, косий зір.
Як називається цей звір? ( Заєць.)
— Ви добре знаєте, що кожен художник, створюючи картину, роблячи замальовки, завжди передає свої враження, почуття, думки та ставлення до того, що малює; тобто характеризує образ з погляду добра чи зла, радості чи смутку, відчаю чи натхнення.
Ми тільки що відгадували загадки про тварин. А зараз дамо їм характеристики.
-Які ж вони у природі? Чи доводилось вам коли-небудь бачити їх? Де? Коли?
-Чим вони живляться?
-Опишіть цих тварин.
(Заєць: довгі ноги і вуха, короткий хвіст, довгастий тулуб, хутро сіре, темніше на спині великі очі;
(Їжак- маленькі ноги, трохи видовжений тулуб, під час небезпеки згортається в клубок,вух не видно, носик видовжений, тіло покрите сірими колючками).
6.Перегляд казки «Заєць та Їжак».
7.Обговорення казки.
-Як можна охарактеризувати Зайця із казки?
(Хитрий, злий, любить дражнити інших, насміхатися, не бачить своїх недоліків.)
-А який у казці їжак?
( Працелюбний, добрий, ввічливий, винахідливий, мудрий , розсудливий)
-Чого вчить ця казка?
(Ніколи не насміхатися над недоліками інших, бути ввічливим, доброзичливими, скромними,не вихвалятися перед іншими.)
8. Обговорення малюнка К. Шалварової «Заєць та Їжак».
– Що зображено в кутках переднього плану?
9. Фізкультхвилинка.
10. Практична робота. (Альбом, с.34.)
– Наступний етап роботи – вибір композиції.
Пам’ятайте!
Композиція – це побудова малюнка на площині в межах заданого розміру.
Порядок роботи.
ІV.Підсумок уроку.
Виставка дитячих малюнків.