"Композиційні засоби досягнення виразності зображення (вибір формату, розміру зображення). Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак»

Про матеріал

Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес до народної творчості, до книги.

Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм

Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво     2 клас

Тема.  Композиційні засоби досягнення виразності зображення (вибір формату,   розміру зображення). Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак».

Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу  увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес  до народної творчості, до книги.

Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм

Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Похожее изображение

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слово вчителя.

      -Чи  любите ви казки?

-Пригадайте, який народний твір називається казкою?

 

  1.  Гра «Пригадайте, чиї це речі та з якої казки».

 

Червона шапочка – …

Яйце – …

Золотий ключик –…

Мітла – …

Рудий хвіст –…

Ріпка –…

Мішок та бандура –…

Кошик з капустою –…

 

  1. Гра  «Пригадайте, хто вони і з якої казки?»

 

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби втік, я від діда втік

І від тебе утечу. («Колобок».)

 

Гуси, гуси, гусеняточка,

Візьміть мене на криляточка,

Понесіть до батька, до матінки… («Івасик–Телесик».)

 

Ой ви, діточки-козеняточка,

Відімкнітеся, відчинітеся,

Ваша мати прийшла,

Молочка принесла. («Коза і семеро козенят».)

 

Мій котику, мій братику,

Несе мене лиска

За синії гори, за чорнії ліси.

Порятуй мене! («Котик і півник».)

 

-А як називаються казки, створені письменниками?

-Які з них вам відомі?

4. Мотивація навчальної діяльності.

  •     Сьогодні, діти, ми будемо ілюструвати відому вам казку І. Франка «Заєць та Їжак». Знайдіть цю книгу на виставці.
  • Що вам допомогло її віднайти?
  • В книгах,журналах,газетах поруч  із текстом ми нерідко бачимо малюнки чи фотографії. Такі зображення звуться ілюстрації. Слово походить від

латинського " illustratio " - висвітлення, наочне зображення. Їх призначення - допомогти усвідомити те, про що йдеться у тексті, висвітлити його зміст, зробити ясним, наочним.
Художників,які малюють ілюстрації до літературних творів називають художниками-ілюстраторами.

 

5.Робота над темою уроку.

 

-Відгадайте загадки

 

Влітку гуляє, а взимку спочиває

Голок багато має, та ними не вишиває.( Їжак)

 

 

 

Зимою в білому, як сніг,

а влітку в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не міг,

Тому що довгі ноги має,

Великі вуха, косий зір.

Як називається цей звір? ( Заєць.)

 

 — Ви добре знаєте, що кожен художник, створюючи картину, роблячи замальовки, завжди передає свої враження, почуття, думки та ставлення до того, що малює; тобто характеризує образ з погляду добра чи зла, радості чи смутку, відчаю чи натхнення.

Ми тільки що відгадували загадки про тварин. А зараз дамо їм характеристики.

-Які ж вони у природі? Чи доводилось вам коли-небудь бачити їх? Де? Коли?

-Чим вони живляться?

 

-Опишіть цих тварин.

(Заєць: довгі ноги і вуха, короткий хвіст, довгастий тулуб, хутро сіре, темніше на спині великі очі;

(Їжак- маленькі ноги, трохи видовжений тулуб, під час небезпеки згортається в клубок,вух не видно, носик видовжений, тіло покрите сірими колючками).

 

  6.Перегляд  казки «Заєць та Їжак».

 

7.Обговорення казки.

 

-Як можна охарактеризувати Зайця із казки?

(Хитрий, злий, любить дражнити інших, насміхатися, не бачить своїх недоліків.)

-А який у казці їжак?

( Працелюбний, добрий, ввічливий, винахідливий, мудрий , розсудливий)
 

-Чого вчить ця казка?

(Ніколи не насміхатися над недоліками інших, бути ввічливим, доброзичливими, скромними,не вихвалятися перед іншими.)

 

 

8. Обговорення малюнка К. Шалварової «Заєць та Їжак».

 

– Що зображено в кутках переднього плану?

  • Що зображено в центрі малюнка?
  • Де відбувається дія казки?
  • Які ще предмети зображені на малюнку?
  • Якими кольорами ти б замалював картину?

 

9. Фізкультхвилинка.

 

10. Практична робота. (Альбом, с.34.)

– Наступний етап роботи – вибір композиції.

Пам’ятайте!

Композиція – це побудова малюнка на площині в межах заданого розміру.

Порядок роботи.

  • Продумайте, горизонтальною чи вертикальною буде композиція.
  • Продумайте сюжет.
  • Розмістіть головних героїв в центрі.
  • Домалюйте інші деталі малюнка.
  • Повною мірою використайте всю площину.
  • Виділіть головних героїв яскравими кольорами.
  • Завершіть малюнок.
  •  

ІV.Підсумок уроку.

   Виставка дитячих малюнків.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2018
Переглядів
2184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку