Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

"Композиційні засоби досягнення виразності зображення (вибір формату, розміру зображення). Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак»

Про матеріал

Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес до народної творчості, до книги.

Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм

Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво     2 клас

Тема.  Композиційні засоби досягнення виразності зображення (вибір формату,   розміру зображення). Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак».

Мета. Вчити учнів створювати малюнки шляхом правильно вибраної композиції; розвивати образне мислення,творчу  увагу та фантазію, вміння розташовувати зображувані предмети у певній послідовності, передавати колір; виховувати інтерес  до народної творчості, до книги.

Обладнання для вчителя. Таблиці, ілюстрації до українських народних казок, виставка дитячих книг, світлини картин відомих художників,мультфільм

Обладнання для учнів. Альбоми, фарби, посудини з водою,прості олівці, гумки.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Похожее изображение

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слово вчителя.

      -Чи  любите ви казки?

-Пригадайте, який народний твір називається казкою?

 

  1.  Гра «Пригадайте, чиї це речі та з якої казки».

 

Червона шапочка – …

Яйце – …

Золотий ключик –…

Мітла – …

Рудий хвіст –…

Ріпка –…

Мішок та бандура –…

Кошик з капустою –…

 

  1. Гра  «Пригадайте, хто вони і з якої казки?»

 

Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби втік, я від діда втік

І від тебе утечу. («Колобок».)

 

Гуси, гуси, гусеняточка,

Візьміть мене на криляточка,

Понесіть до батька, до матінки… («Івасик–Телесик».)

 

Ой ви, діточки-козеняточка,

Відімкнітеся, відчинітеся,

Ваша мати прийшла,

Молочка принесла. («Коза і семеро козенят».)

 

Мій котику, мій братику,

Несе мене лиска

За синії гори, за чорнії ліси.

Порятуй мене! («Котик і півник».)

 

-А як називаються казки, створені письменниками?

-Які з них вам відомі?

4. Мотивація навчальної діяльності.

  •     Сьогодні, діти, ми будемо ілюструвати відому вам казку І. Франка «Заєць та Їжак». Знайдіть цю книгу на виставці.
  • Що вам допомогло її віднайти?
  • В книгах,журналах,газетах поруч  із текстом ми нерідко бачимо малюнки чи фотографії. Такі зображення звуться ілюстрації. Слово походить від

латинського " illustratio " - висвітлення, наочне зображення. Їх призначення - допомогти усвідомити те, про що йдеться у тексті, висвітлити його зміст, зробити ясним, наочним.
Художників,які малюють ілюстрації до літературних творів називають художниками-ілюстраторами.

 

5.Робота над темою уроку.

 

-Відгадайте загадки

 

Влітку гуляє, а взимку спочиває

Голок багато має, та ними не вишиває.( Їжак)

 

 

 

Зимою в білому, як сніг,

а влітку в сірому гуляє.

Вловить його ніхто не міг,

Тому що довгі ноги має,

Великі вуха, косий зір.

Як називається цей звір? ( Заєць.)

 

 — Ви добре знаєте, що кожен художник, створюючи картину, роблячи замальовки, завжди передає свої враження, почуття, думки та ставлення до того, що малює; тобто характеризує образ з погляду добра чи зла, радості чи смутку, відчаю чи натхнення.

Ми тільки що відгадували загадки про тварин. А зараз дамо їм характеристики.

-Які ж вони у природі? Чи доводилось вам коли-небудь бачити їх? Де? Коли?

-Чим вони живляться?

 

-Опишіть цих тварин.

(Заєць: довгі ноги і вуха, короткий хвіст, довгастий тулуб, хутро сіре, темніше на спині великі очі;

(Їжак- маленькі ноги, трохи видовжений тулуб, під час небезпеки згортається в клубок,вух не видно, носик видовжений, тіло покрите сірими колючками).

 

  6.Перегляд  казки «Заєць та Їжак».

 

7.Обговорення казки.

 

-Як можна охарактеризувати Зайця із казки?

(Хитрий, злий, любить дражнити інших, насміхатися, не бачить своїх недоліків.)

-А який у казці їжак?

( Працелюбний, добрий, ввічливий, винахідливий, мудрий , розсудливий)
 

-Чого вчить ця казка?

(Ніколи не насміхатися над недоліками інших, бути ввічливим, доброзичливими, скромними,не вихвалятися перед іншими.)

 

 

8. Обговорення малюнка К. Шалварової «Заєць та Їжак».

 

– Що зображено в кутках переднього плану?

  • Що зображено в центрі малюнка?
  • Де відбувається дія казки?
  • Які ще предмети зображені на малюнку?
  • Якими кольорами ти б замалював картину?

 

9. Фізкультхвилинка.

 

10. Практична робота. (Альбом, с.34.)

– Наступний етап роботи – вибір композиції.

Пам’ятайте!

Композиція – це побудова малюнка на площині в межах заданого розміру.

Порядок роботи.

  • Продумайте, горизонтальною чи вертикальною буде композиція.
  • Продумайте сюжет.
  • Розмістіть головних героїв в центрі.
  • Домалюйте інші деталі малюнка.
  • Повною мірою використайте всю площину.
  • Виділіть головних героїв яскравими кольорами.
  • Завершіть малюнок.
  •  

ІV.Підсумок уроку.

   Виставка дитячих малюнків.

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
26 січня
Переглядів
189
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку