Урок: "Писанка – витвір українського мистецтва"

Про матеріал

Тема. Писанка – витвір українського мистецтва.

Мета:

продовжувати ознайомлювати учнів з обрядами, пов'язаними з написанням писанок,техніками розписування яєць;

розвивати навички писанкарства;

сприяти відродженню народних традицій,виховувати любов до свого народу;

повторити та закріпити використання вивчених лексичних одиниць;

розвивати навички монологічного мовлення;

практикувати роботу в парах;

розвивати творчий образ мислення і здатність до логічного мислення;

виховувати в учнів повагу до традицій своєї країни.

Перегляд файлу

                                                   Бінарний урок                                                                                                                                ( образотворче мистецтво, англійська мова) у 7 класі (2 години)

Тема. Писанка – витвір українського мистецтва.

Мета:

продовжувати ознайомлювати учнів з обрядами, пов’язаними з    написанням писанок,техніками розписування яєць;

розвивати навички писанкарства;

сприяти відродженню народних традицій,виховувати любов до свого народу;

повторити та закріпити використання вивчених лексичних одиниць;

розвивати навички монологічного мовлення;

практикувати роботу в парах;

розвивати творчий образ мислення і здатність до логічного мислення;

виховувати в учнів повагу до традицій своєї країни.

 

Обладнання: схеми геометричного розподілу поверхні яйця, плакати із зображенням писанок,відеоряд писанок, зразки писанок,крашанок, мальованок, шкрябанок, крапанок, аудіозапис великодних пісень.

Матеріал: 1 група – писачки, свічка,  яйця,барвники, серветки;

        2група – кольоровий папір, картон, ножиці,клей,олівець.

                    3 група – аркуш А4, гуаш, олівець, пензлі,ємкість для води,     серветка.

Тип уроку: бінарний,комбінований.

 Хід уроку

I.Організаційний момент.

    Створення емоційної атмосфери в класі.

Мабуть, вас дивує чому два вчителі, які викладають різні предмети на уроці разом? Сьогодні, у нас діти, незвичайний урок. Адже світ кольорів, природи, звичаїв в образотворчому мистецтві, є невід’ємною частиною уроків англійської мови.

II.Повідомлення теми уроку.                                                                                                                                             Тема нашого уроку: «Писанка – витвір українського мистецтва».

  Учитель англійської мови : Dear boys and girls, our todays topic is connected with Easter and art. Yes, you’re right, it’s about “pysankas”. It is “Pysanka is the unique Ukrainian art work”.

  Учитель образотворчого мистецтва: сьогодні на уроці ми згадаємо з вами раніше вивчені види писанок та чим вони різняться; поговоримо про техніки їх створення, познайомимося з відомими майстрами-писанкарями, ви почуєте одну з легенд про писанку,почуємо великодні пісні та будемо виконувати писанку.        

Учитель англійської мови: At our today’s lesson you have to speak about some masterpieces of such art work, listen to the songs and improve your skills in coloring eggs.                                                                                                                                                                                          

III.Вивчення нового матеріалу.

Учитель образотворчого мистецтва

Було це давно. Прогнівали люди небесних богів своїми гріхами, і вирішили вони їх покарати: заховали сонце, настала довга холодна зима.   Птахи не встигали відлетіти у вирій, замерзали та гинули.  Люди шанували птахів, як Божі створіння, і забирали до себе. Відігрівали, годували і довго тримали їх у своїх хатах. Вирішили птахи віддячити людям. В один із днів зібралися вони у велику зграю та й полетіли на небо. Довго розповідали небесним богам про людей, прохали повернути їм сонце. Погодилися боги, і через декілька днів птахи повернулися та принесли на своїх крилах сонце,весну і писанки. З того часу почали люди розмальовувати писанки, як щиру подяку сонцю й птахам (музичний супровід).

 Писанка –пташине яйце, розписане певними знаками та символами за допомогою гарячого воску з використанням барвників. Ще до часів писемності нанесені на шкаралупу яйця чарівні, магічні знаки несли в собі систему побажань добра, щастя,захисту від природних стихій, розуміння Всесвіту і свого місця в ньому. Писанка з давніх- давен була оберегом українців. Тільки українському народу вдалося зберегти символіку писанок.  Символічні знаки писанки вміщували в собі святкування перемоги сонця над темрявою, весни над зимою, життя над смертю. Поєднання відкритого вогню (свічка,що горить), бджолиного воску (”божа мушка”), хороших думок в момент написання знаків (що є магічним за своєю силою) та самого яйця (символу життя і вічності) – все це створює могутній оберіг, ім’я якому -  писанка .

Повідомлення  учнів.                                                                                                       Повідомлення учнів супроводжуються демонстрацією відповідних зразків писанок.

Перший учень. Крашанки -  зварені круто курячі яйця, мають таке ж значення  у великодніх святкуваннях, як і писанки, а ще дівчата на Великдень вмивалися водою, в яку покладена червона крашанка, щоб бути цілий рік рум’яними і здоровими.                                                                        

Другий учень. За легендою, засновницею звичаю дарувати одне одному фарбовані яйця на Великдень була Марія Магдалина.                                                Третій учень. Фарбувати потрібно 13 яєць, що символізує 12 апостолів і Спасителя.                                                                                                                        Четвертий учень. Кожний колір має своє символічне значення.Найбільше готували червоних крашанок. Червоний колір означає небесний вогонь, силу, здоров’я, любов, владу. Жовтий колір означає достаток, урожай, місяць і зорі. Блакитний – повітря, воду, небо. Зелений- пробудження природи. Коричневий колір – землю – матір.    

П’ятий учень. За легендою світ виник з велетенського космічного яйця яке влавало у морській безодні.Предки уявляли що зі шкаралупи утворилося небо, з плівки – хмари, з білка – вода, а з жовтка – земля.       

Шостий учень. Дряпанки – темно-коричневе яйце з видряпаним на ньому  гострим предметом малюнком. Крученки (мотанки) – яйця, обмотані нитками по горизонталі та прклеяні.                                                                        

Сьомий учень. Бісерки - яйця, покриті шаром воску, в який втоплювалися розігріті бісеринки за малюнком.                                                                              Восьмий учень. Мальованки – яйця розписані за допомогою пензлика фарбою.За християнськими  легендами, крапки на писанках – це сльози Божої Матері, що заплакала, почувши звістку про розіп’ятого Ісуса Христа.                                                                                                                             Дев’ятий учень. Способи приготування фарб:                                                                                                 жовта – молоді бруньки, гречана полова;                                                                            зелена -  березове листя, осикові сережки,вербові котики, прліски;                   чорна – листя чорноклена, соняшникова луска із залізним купоросом, кора вільхи;                                                                                                                   коричнева – воловський горіх, ліщина, кора дуба,яблуні;                                     блакитна – проліски, сон- трава, сня мальва.

Учитель образотворчого мистецтва. Ми, українці, володіємо неймовірним скарбом – тисячі писанок ХIХ ст. зберігаються в державних музеях України. (Демонструю плакат Українська народна писанка). Символи на писанках поділяються на дві основні групи: символи вогню та символи води. Ці дві стихії, поєднуючись народжують життя. Пригадаймо символіку писанок (вчитель демонструє зразки ”Безконечника”, ”Сонце”, ”Зірка”,”Трикветр”,”Свастика”,”Хрест”,”Косий хрест”, ”Дерево життя”, ”Гребінець півня”.

Учитель англійської мови: Now, I let’s look at the presentation about some people who can colored eggs.

Пропоную дітям переглянути презентацію ”Майстри-писанкарі”.

 IV. Практична робота. Учні працюватимуть у групах:                                            1група – виготовлення писанки. Наголошую про дотримання ТБ при роботі зі свічкою, гарячим воском та барвниками.                                                        

2 група – виготовлення писанки в техніці витинанки. Нагадую правила роботи з ножицями.                                                                                                            3 група – виконує мальованку гуашевими фарбами.                                                   (Під час виконання практичного завдання звучать великодні пісні, спостерігаю за роботою учнів, допомагаю їм, роблю зауваження по роботі,стежу за дисципліною та культурою праці на уроці).

V.Закріплення знань. Кросворд.

Учитель англійської мови: Dear students, lets revise your vocabulary and do crossword. I’ll tell you the definitions of the words in English and you have to write the correct but in Ukrainian.

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Horizontally:

  1. The substance with the help of which you can put images on an Easter egg. (віск)
  2. The image on the egg. (символ)
  3. The tool for painting Easter eggs. (писачок)
  4. On the egg it was a symbol of health, and with the advent of Christianity became a symbol of Jesus Christ. (риба)
  5. The country in which there is the monument - Easter Egg. (Канада)
  6. Type of eggs on which the image is scratched. (шкрябанка)
  7. The symbol of luck, happiness and orb. (сонце)
  8. The dyed eggs. (крашанка)

Vertical:

1. The great religious holiday on which people make Easter eggs. (Великдень)

2. If the picture on the egg is created using points, this is called ... (крапанка)

 

VI.Підсумок уроку.

Вчитель пропонує учням самостійно оцінити свою роботу та оформити міні виставку Писанка – витвір українського мистецтва”  та оцінити свою роботу на уроці.

Образотворче мистецтво

Англійська мова

Бали

Види діяльності

Бали

Види діяльності

1-4

Готував повідомлення

1-4

Активна участь на уроці

1-4

Виконав завдання до кінця

1-4

Самопідготовка до уроку

1-4

Був акуратним і охайним

1-4

Опис власної роботи

 

Дякуємо за чудову роботу.

 

 

 

 

 

комунальна установа Сумська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів №17, м.Суми, Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

Конспект бінарного уроку

(образотворче мистецтво, англійська мова)

7 клас, (2 години)

 

 

 

 Вчитель образотворчого мистецтва:

                               Слюсар Тамара Григорівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Суми, 2016

docx
Додав(-ла)
Слюсар Тамара
Додано
6 лютого 2018
Переглядів
2374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку